Sommer nær Genova, Italien

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Muspel » 1. maj 2017, 18:13

Søde debattører

Min veninde og jeg kigger på sommerferie. Vi kan se, at vi kan komme relativt billigt til Milano- og tænker derfor at turen skal gå til kysten syd for Milano - nær Genova.

Vi drømmer om en mindre by, hvor der dog er restauranter, i nogenlunde afstand fra stranden- muligt at komme til med offentlig transport. Et sted med charme og hygge. Helst ikke 100000 turister.
Vi planlægger at leje et sted via air bnb

Men; er der nogen af jer, der har erfaringer med området? Hvor skal vi hen?
0
Petrix
Indlæg: 3757
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Petrix » 1. maj 2017, 18:28

Hvis i har valgt flyrejsen/Italien pga af økonomi, så mener jeg ikke at Italien kommer til at indfri Jeres forventninger. Jeg synes der er forholdsvis dyrt i Italien.
Mellem Genova og Savona er der mange små turistbyer.
0
27102021
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Muspel » 1. maj 2017, 19:05

Petrix skrev:Hvis i har valgt flyrejsen/Italien pga af økonomi, så mener jeg ikke at Italien kommer til at indfri Jeres forventninger. Jeg synes der er forholdsvis dyrt i Italien.
Mellem Genova og Savona er der mange små turistbyer.


Vi har valgt det pga billige flypriser ja- men jeg er åben for andre forslag :)
0
Petrix
Indlæg: 3757
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Petrix » 1. maj 2017, 19:28

Tror der er billige fly til mange Spanske destinationer også. Min erfaring med Italien er at det er pænt pebret, hvis man skal bo tæt på strand og vand.
Måske er der nogen der kan afkræfte mine erindringer?
0
27102021
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Muspel » 1. maj 2017, 19:37

Petrix skrev:Tror der er billige fly til mange Spanske destinationer også. Min erfaring med Italien er at det er pænt pebret, hvis man skal bo tæt på strand og vand.
Måske er der nogen der kan afkræfte mine erindringer?


Spanien koster ca 1500 mere for flybilletter i den uge- det er alligevel en hvis forskel.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Wizzze » 1. maj 2017, 20:08

Cinque Terre er jo oplagt, men transport frem og tilbage kan være lidt tricky, og som en anden siger, er Italien ikke billigt

http://www.fdm-travel.dk/italien/den-it ... dener.html
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2017, 20:12

Wizzze skrev:Cinque Terre er jo oplagt, men transport frem og tilbage kan være lidt tricky, og som en anden siger, er Italien ikke billigt

http://www.fdm-travel.dk/italien/den-it ... dener.html


Cingue Terre er skønt, men jeg kunne forestille mig, at det vrimler med turister i højsæsonen. Jeg synes allerede, at der var tendens til gåsegang i medio maj.
Der er fin togtransport mellem de små byer, så jeg tror egentlig ikke, at det er så svært igen at komme til området.
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Muspel » 1. maj 2017, 20:16

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Cinque Terre er jo oplagt, men transport frem og tilbage kan være lidt tricky, og som en anden siger, er Italien ikke billigt

http://www.fdm-travel.dk/italien/den-it ... dener.html


Cingue Terre er skønt, men jeg kunne forestille mig, at det vrimler med turister i højsæsonen. Jeg synes allerede, at der var tendens til gåsegang i medie maj.
Der er fin togtransport mellem de små byer, så jeg tror egentlig ikke, at det er så svært igen at komme til området.


Jeg tror også hellere jeg vil opleve det uden for sæson. Er det i samme område? Tænk engang.

Åh det er svært. Vi vil bare gerne et dejligt sted hen i Europa. For et budget på ca 4000 for fly og hotel/air bnb for en uge i uge 28 (fredag -fredag)
Er det virkelig umuligt?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2017, 20:21

Muspel skrev:Jeg tror også hellere jeg vil opleve det uden for sæson. Er det i samme område? Tænk engang.

Åh det er svært. Vi vil bare gerne et dejligt sted hen i Europa. For et budget på ca 4000 for fly og hotel/air bnb for en uge i uge 28 (fredag -fredag)
Er det virkelig umuligt?


Det tror jeg bestemt ikke!
Jeg ville kigge østover. Hvad med noget i Kroatien eller måske Dubrovnik? Jeg ved dog ikke, hvor meget badeferie der er over det sidste sted. Tyskland har også mange dejlige steder med badesøer/floder, og der kan man tit flyve billigt til nærmeste storby og derfra tage en bus. Nu var det jo ikke lige det, I søger, men i påskeferien, som også må siges at være en dyr periode, fik min veninde og jeg fly og bus t/rt og fem nætter på hotel i Dresden for 1775 kr. pr. mand. Bare som priseksempel.
Senest rettet af DetSorteCirkus 1. maj 2017, 20:30, rettet i alt 2 gange.
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Muspel » 1. maj 2017, 20:23

DetSorteCirkus skrev:
Muspel skrev:Jeg tror også hellere jeg vil opleve det uden for sæson. Er det i samme område? Tænk engang.

Åh det er svært. Vi vil bare gerne et dejligt sted hen i Europa. For et budget på ca 4000 for fly og hotel/air bnb for en uge i uge 28 (fredag -fredag)
Er det virkelig umuligt?


Det tror jeg bestemt ikke!
Jeg ville kigge østover. Hvad med noget i Kroatien eller måske Dubrovnik? Jeg ved dog ikke, hvor meget badeferie der er over det sidste sted. Tyskland har også mange dejlige steder med badesøer/floder, og der kan man tit flyve billigt til nærmeste storby og derefter tage en bus. Nu var det jo ikke lige, det I søger, men i påskeferien, som også må siges at være en dyr periode, fik min veninde og jeg fly og bus t/rt og fem nætter på hotel i Dresden for 1775 kr. pr. mand.


Gode forslag. Vi vil dog også rigtig gerne et sted hen med fantastisk mad- hvilket har ledt os mod Sydeuropa. :)

Hvor købte I rejsen?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2017, 20:29

Muspel skrev:Gode forslag. Vi vil dog også rigtig gerne et sted hen med fantastisk mad- hvilket har ledt os mod Sydeuropa. :)

Hvor købte I rejsen?


Østeuropa har også fantastisk mad, og det kan Tyskland også have. Jeg plejer altid at søge lidt på restauranter hjemmefra og læse om dem på Tripadvisor, så jeg undgår turistfælder.

Vi sammensatte selv rejsen ved at booke fly (Norwegian ud og AirBerlin hjem), bus (Flixbus) og hotel (på deres egen hjemmeside).
1
Petrix
Indlæg: 3757
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Petrix » 1. maj 2017, 20:33

Slovenien er også et forslag og ligesom Kroatien er madkulturen meget italiensk inspireret.
Jeg har været i Slovenien nogle gange pga. Arbejde og var meget imponeret.
1
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20490
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43987

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf paint » 1. maj 2017, 20:40

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Cinque Terre er jo oplagt, men transport frem og tilbage kan være lidt tricky, og som en anden siger, er Italien ikke billigt

http://www.fdm-travel.dk/italien/den-it ... dener.html


Cingue Terre er skønt, men jeg kunne forestille mig, at det vrimler med turister i højsæsonen. Jeg synes allerede, at der var tendens til gåsegang i medio maj.
Der er fin togtransport mellem de små byer, så jeg tror egentlig ikke, at det er så svært igen at komme til området.


Man skal da sejle, når man skal ud til de 5 byer. Man kan passende tage udgangspunkt i Porto Venere. Grønthandleren, i strædet der løber parallelt med Strandpromenaden, hedder Aurelia og lejer gerne sin lejlighed ud for 100 Euro per nat. (der er plads til 5-6 mennesker) ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Sommer nær Genova, Italien

Indlægaf Muspel » 6. maj 2017, 10:00

Nå men ... en lille opdatering. Vi er endt med at booke et skønt air bnb på en lille ø ud for Athen i stedet. Med fly fra Hamburg bliver det kun 2500 pr person for fly og ophold. Så er der penge til lækker mad og vin :)

Tak for hjælpen allesammen.
0

Tilbage til "Rejser"