Fordomme om Tyrkiet!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf vibbsen » 1. maj 2017, 16:19

milisa skrev:Jeg kan slet ikke genkende ovenstående. Jo, sælgerne er pågående, ja, men sgutte hvis man sammenligner med Nordafrika! Vi var i Marmaris sidste år til total daseferie. Maden er lækker, hvis man undgår turistfælderne - dvs der, hvor der står skilte på dansk og/eller der vises europæisk fodbold i fjernsynet, mens Ace of Base larmer fra anlægget.... Folk er søde og rare.

I år bliver sommerferien også en afbudsrejse, og jeg tænker, at det bliver Tyrkiet igen.Terrorrisikoen anser jeg ikke for væsentlig anderledes fra så mange andre. Ift kupaktiviteter, så skal man nok genoverveje Ankara og Istanbul.

Har i øvrigt tidligere været i Antallet, Alanya og Belek/Side.


Jeg opfattede egentlig ikke sælgerne for mere pågående end jeg ellers har mødt dem. Men til gengæld så var de utrolig uforskammede. Altså som i VIRKELIG uforskammede. Det har jeg aldrig prøvet før. Jeg har ikke noget imod at man går lidt til mig for at få mig til at købe noget. Men jeg har noget imod at man gør det på en måde så man nærmest får en følelse af at man skal være taknemmelig for at de overhovedet gider kaste sig over en. Hvis du gerne vil have mig til at købe en af dine tasker, så skal du som minimum lade være med at opføre dig som om det er en personlig fornærmelse at jeg overhovedet sætter mine ben i din butik.... :-D Så kan du handle med nogen af de turister som valgte at tage et andet sted hen.....

Det være sagt : Personalet på hotellet var super søde og enormt serviceminded. Langt mere serviceminded end f.eks. i Grækenland hvor de da ikke går af vejen for at rulle med øjnene hvis man er fræk nok til at opholde sig på sit værelse i dagstiden
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf milisa » 1. maj 2017, 17:13

Det er pudsigt, at der kan være så forskellige holdninger. Måske handler det om, dels hvad man er vant til, dels temperament, dels ren og skær held/uheld?

Jeg har rejst meget i Kina (og dér kan vi tale om uforskammethed og pågående sælgere!!!) og boet i Israel, så jeg har nok en anden tolerancetærskel. Min kæreste deler dog min opfattelse af Tyrkiet og tyrkerne og han har hverken det ene eller det andet.

Det er jo subjektivt, det skidt! Jeg har også mødt folk som i ramme alvor påstår, at russere er et åbent og venligt folkefærd. Efter en måned i landet samt diverse oplevelser som backpacker - for da SLET ikke at tale om som charterturist - kan jeg til det udsagn blot sige: :nerve: :forvirret: :alien: :shock:
0
Tally-ho
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf Delfin » 1. maj 2017, 18:01

milisa skrev:Jeg kan slet ikke genkende ovenstående. Jo, sælgerne er pågående, ja, men sgutte hvis man sammenligner med Nordafrika! Vi var i Marmaris sidste år til total daseferie. Maden er lækker, hvis man undgår turistfælderne - dvs der, hvor der står skilte på dansk og/eller der vises europæisk fodbold i fjernsynet, mens Ace of Base larmer fra anlægget.... Folk er søde og rare.

I år bliver sommerferien også en afbudsrejse, og jeg tænker, at det bliver Tyrkiet igen.Terrorrisikoen anser jeg ikke for væsentlig anderledes fra så mange andre. Ift kupaktiviteter, så skal man nok genoverveje Ankara og Istanbul.

Har i øvrigt tidligere været i Antallet, Alanya og Belek/Side.


Det er faktisk ikke angsten, der er min hovedårsag til at boykotte landet.
Det er min meget beskedne protest mod den styreform, de bevæger sig henimod.
2
14 11 14
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf milisa » 1. maj 2017, 19:08

Delfin skrev:
milisa skrev:Jeg kan slet ikke genkende ovenstående. Jo, sælgerne er pågående, ja, men sgutte hvis man sammenligner med Nordafrika! Vi var i Marmaris sidste år til total daseferie. Maden er lækker, hvis man undgår turistfælderne - dvs der, hvor der står skilte på dansk og/eller der vises europæisk fodbold i fjernsynet, mens Ace of Base larmer fra anlægget.... Folk er søde og rare.

I år bliver sommerferien også en afbudsrejse, og jeg tænker, at det bliver Tyrkiet igen.Terrorrisikoen anser jeg ikke for væsentlig anderledes fra så mange andre. Ift kupaktiviteter, så skal man nok genoverveje Ankara og Istanbul.

Har i øvrigt tidligere været i Antallet, Alanya og Belek/Side.


Det er faktisk ikke angsten, der er min hovedårsag til at boykotte landet.
Det er min meget beskedne protest mod den styreform, de bevæger sig henimod.


100% fair. Det er jo den evige diskussion: Bør man boykotte et land grundet landets politik for at ramme på pengepungen, eller bør man rejse dertil og....ja.... ramme på pengepungen, men ud fra devisen, at bedre økonomi til lokalbefolkningen, giver øget lokal velstand, hvilket igen giver mindre armod, hvilket igen giver mindre grobund for ekstremister af den ene eller den anden art? Jeg er sjovt nok af den sidste opfattelse.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf Annione » 2. maj 2017, 07:31

Jeg var i Alanya den sommer jeg fyldte 18. Jeg kunne kun være i fred, når jeg gik alene sammen med min bror. Og det her er altså 20 år siden, så jeg tror ikke det er blevet bedre med årene.

Sidst jeg var der, tog jeg alene til Efesus - min mand skaffede mig en taxa ,hvilket tog lang tid, den første sagde 80 Euro for turen, ham jeg bookede kørte for 25 Euro, og han snød mig sikkert også - men han var sød, ventede på mig og kørte retur igen. Jeg var på cruise, så mit ophold bestod af at gå i land, finde taxa, se ruiner, og taxa-tur tilbage til skibet.
Vi var i Istanbul 3 dage, hvor jeg kun gik rundt sammen med min mand. Det er en fantastisk by - og jeg oplevede ikke et eneste tilråb.
Det skal dog siges, at vi var der før der blev en masse drama og terror i Tyrkiet. Og det varer mange år, før vi igen skal derned.
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf Code71 » 2. maj 2017, 07:36

Delfin skrev:
milisa skrev:Jeg kan slet ikke genkende ovenstående. Jo, sælgerne er pågående, ja, men sgutte hvis man sammenligner med Nordafrika! Vi var i Marmaris sidste år til total daseferie. Maden er lækker, hvis man undgår turistfælderne - dvs der, hvor der står skilte på dansk og/eller der vises europæisk fodbold i fjernsynet, mens Ace of Base larmer fra anlægget.... Folk er søde og rare.

I år bliver sommerferien også en afbudsrejse, og jeg tænker, at det bliver Tyrkiet igen.Terrorrisikoen anser jeg ikke for væsentlig anderledes fra så mange andre. Ift kupaktiviteter, så skal man nok genoverveje Ankara og Istanbul.

Har i øvrigt tidligere været i Antallet, Alanya og Belek/Side.


Det er faktisk ikke angsten, der er min hovedårsag til at boykotte landet.
Det er min meget beskedne protest mod den styreform, de bevæger sig henimod.


Enig. Jeg har også nægtet at tage til tyrkiet, så længe diktatoren har magten
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf fisken80 » 2. maj 2017, 15:51

Ellers så overvej Gambia. Den politiske situation er langt bedre nu, hvor den gamle præsident har givet magten fra sig og er draget i eksil.
Jeg var der i juleferien 2013 og der er så skønt. Og de lokale er venlige og langt hovedparten respekterer et nej tak til at købe noget. Selvfølgelig er der også hustlere og vi løb også ind i nogle en enkelt gang, men de er ret nemme at gennemskue og så går man bare udenom dem.

Da vi var der var der flere bureauer der servicerede turister og mon ikke de stadig er der, de satser i hvert fald ret hårdt på at tiltrække turister, hvilket også gjorde, at der var stor sikkerhed.
Landet er muslimsk men på en meget afslappet måde, dem ene af de lokale vi snakkede med havde sådan en manjana aftig tilgang til troen og der er meget få, der f.eks. bærer tørklæde.

Men vælg et hotel lige ved stranden så du kan opbevare dine ting på deres terrase når du bader, ellers bliver det snuppet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf OberstNasig » 2. maj 2017, 17:35

Tusinde tak for jeres input! I har forhindret en mulig katastrofisk ferie, for jeg var på nippet til at give Tyrkiet en chance.
Kulturrejserne er en god idé, men jeg er interesseret i en billig afbudsrejse, så det bliver ikke i denne omgang.
Jeg kan leve med et mindre antal gadesælgere, som jeg har oplevet det i Grækenland og Spanien, men uforskammede? Nej tak. Og tilråb endnu mere nej tak!
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf Kilix » 16. maj 2017, 07:58

Min kaereste og jeg var ca 8km fra Side fra 15. til 28. April. Fantastisk vejr!!!
Vi var virkeligt heldige med hotellet, adult only, all inclusive 24/7, laekkert vaerelse, fantastisk staff paa hotellet som gjorde ALT for at vi fik en god ferie. Intet var umuligt for dem. Hotellet har ogsaa en del af en laekker badestrand. Super laekker mad, som helt sikkert var et par grader over den generelle all inclusive kvalitet. Hele hotellet og den generelle atomsfaere var bare top nice! (Og fyldt med tyskere - men det kan jeg godt overleve naar der overhovedet ingen boern er)

En dag fik vi den ide at vi ville vade en tur igennem bazaren der laa lidt bag ved hotellet. Shit en daarlig ide. Jeg kan simpelthen ikke tage den der anmassenhed som shop keeperne laegger for dagen! Selvom jeg maaske eventuelt potentielt havde en ide om at jeg kunne finde paa at koebe en taske til nogen billige penge, saa fik jeg bare aldrig lov til at ose for mig selv. I det sekundt man stopper op og kigger paa et eller andet, kommer der en shop keeper flyvende og er pisse ubehagelig, naergaaende og bare saadan generelt traels! Argh!
Det samme da vi formastede os til at gaa en tur gennem Side by, for at se ruinerne ved havet, og bag ved byen. Jeg oooorker simpelthen ikke at blive overbegloet, grint af, raabt efter og generelt bare foele mig virkelig uvelkommmen.
Da vi gik gennem ruinerne fra byen ind mod landet, var der en tyrker der var fulgt efter os for at ville agere guide. Vi saa ham ikke foer vi stoppede for at tage billeder, og da min kaereste, for at virke rar, lagde en haand paa skulderen af ham for at sige "tak, men nej tak, vi havde det bedst med bare at gaa for os selv", flippede han helt ud og raabte af os, sparkede sand paa min kaereste og vendte saa om og stormede vaek. Jamen slap dog af, altsaa?!

Saa vil jeg tilbage til Tyrkiet igen? Helt sikkert! Men kun i en uge, paa samme hotel, og vi tager INGEN steder. Jeg kan snildt aede og drikke mig igennem en all-inclusive, og ligge ved poolen eller stranden i en uge og bare slappe af mens jeg bliver vartet op, uden at blive antastet af ubehagelige idioter.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fordomme om Tyrkiet!

Indlægaf IrmaPigen » 4. jun 2017, 05:02

Hvor endte du, TS?

Jeg var i Tyrkiet for 12 år siden. I Bodrum. Nede i byen var det meget turistet med meget ihærdige ragelses-sælgere. Men dem kan man jo vælge at gå uden om. Større problem var det altså heller ikke. Jeg var generelt overrasket over maden, som jeg syntes var virkelig god.

Jeg ville ikke selv vælge at rejse til Tyrkiet lige nu - men kun pga den politiske situation.
0

Tilbage til "Rejser"