Falder flypriserne? (Alicante)

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf Chanel » 9. apr 2017, 16:44

Min veninde og jeg vil rigtig gerne til Alicante 3 overnatninger, men hun har et ret stramt budget. Fly ud er til 399 men hjem er 1700.. Vi flyver med Norwegian.. Kan jeg være heldig at billetterne bliver sænket en smule eller går det den anden vej?
Ud over det, så elsker jeg de der turist gader hvor der sidder folk og sælger smykker, grimt merchandise osv. Er der nogen der ved om det er at finde i alicante? Og i så fald hvor?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf paint » 9. apr 2017, 17:59

Chanel skrev:Min veninde og jeg vil rigtig gerne til Alicante 3 overnatninger, men hun har et ret stramt budget. Fly ud er til 399 men hjem er 1700.. Vi flyver med Norwegian.. Kan jeg være heldig at billetterne bliver sænket en smule eller går det den anden vej?
Ud over det, så elsker jeg de der turist gader hvor der sidder folk og sælger smykker, grimt merchandise osv. Er der nogen der ved om det er at finde i alicante? Og i så fald hvor?


Det er lidt svært at svare på, når du ikke skriver hvornår I skal rejse.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf Chanel » 9. apr 2017, 18:00

Nå, tænkte bare det måske var generelt om priserne ændres. :)
Vi skal afsted d. 28 juli og tager nok hjem d. 1 så det er den dag der gerne skulle lidt længere ned :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf Pandesteg » 9. apr 2017, 18:17

Jeg tror I skal være heldige hvis de falder. :gruble: vi rejser til Alicante med Norwegian i august og har givet 2000 kr t/r for 2 personer (bestilte for i slutningen af sidste år) og har lige lavet en hurtig søgning på Norwegian og de billetter vi har købt er steget siden.

Alternativt tror jeg I skal meget tæt på afrejse før de falder - hvis de overhovedet falder.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf paint » 9. apr 2017, 20:54

Chanel skrev:Nå, tænkte bare det måske var generelt om priserne ændres. :)
Vi skal afsted d. 28 juli og tager nok hjem d. 1 så det er den dag der gerne skulle lidt længere ned :)


Momondo, har lavet en analyse baseret på statistik, og den siger følgende om billigste bestillingstidspunkt og afrejsedag:

Til Alicante, ser det ud til at være (for jeres vedkommende) d. 28 Maj, gerne med afgang en mandag aften

Top ti over mest søgte sommerdestinationer samt bedste bookingtidspunkt

1.Malaga (billigst 17 dage før afrejse, tirsdag og om aften)

2.Bangkok (billigst 60 dage før afrejse, tirsdag og om aftenen)

3.Palma de Mallorca (billigst 32 dage før afrejse, tirsdag og om aftenen)

4.New York (billigst 60 dage før afrejse, onsdag og om aftenen)

5.Barcelona (billigst 60 dage før afrejse, tirsdag og om aftenen)

6.Los Angeles (billigst 60 dage før afrejse, onsdag og om aftenen)

7.Denpasar Bali (billigst 59 dage før afrejse, tirsdag og om aftenen)

8.Alicante (billigst 60 dage før afrejse, mandag og om aftenen)

9.Miami (billigst 60 dage før afrejse, onsdag og om eftermiddagen)

10.San Francisco (billigst 53 dage før afrejse, onsdag og om aftenen)

Listen viser danske søgninger foretaget gennem momondo.dk med afrejse i perioden 1. juni – 31 august 2017.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf Chanel » 10. apr 2017, 15:27

Okay, så er det mere om jeg har is i maven til at vente til 60 dage før :D
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf Chanel » 10. apr 2017, 15:29

Pandesteg skrev:Jeg tror I skal være heldige hvis de falder. :gruble: vi rejser til Alicante med Norwegian i august og har givet 2000 kr t/r for 2 personer (bestilte for i slutningen af sidste år) og har lige lavet en hurtig søgning på Norwegian og de billetter vi har købt er steget siden.

Alternativt tror jeg I skal meget tæt på afrejse før de falder - hvis de overhovedet falder.


Ja, det koster jo ingenting at flyve dertil i juli, men hjem i start august er virkelig dyrt :(
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf vibbsen » 10. apr 2017, 17:05

Norwegian operere med flydende priser som justeres alt efter hvor mange ledige sæder der er tilbage. D.v.s. jo færre sæder (altså jo tættere på afrejse) jo højere vil prisen være.

Jeg vil derfor anbefale at I enten bestiller nu eller simpelthen finder en anden afgang. Hvis prisen allerede er oppe i 1700 kroner så er det et tegn på at det er en attraktiv afgang hvor revenue afdelingen forventer at få nemt ved at afsætte pladserne.

Og det kan jeg godt forstå. For hvis jeg tager udgangspunkt i at i flyver fra københavn og skal returnere til København. Så er afgangen 10.30 den eneste direkte afgang til København den dag. Og derfor er der ingen grund til at selskabet sætter prisen ned. De skal nok komme af med de billetter. Dagen før f.eks. er der kun 3 billetter tilbage til 1700 kroner. Når de er væk så stiger prisen...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf kidkomb » 10. apr 2017, 17:09

Det er mange år siden jeg har oplevet at priserne falder.
I "gamle dage" kunne man være heldig og der var det også meget muligt at være heldig med charter-billetter oneway.
Jeg tror ikke de falder.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf paint » 10. apr 2017, 20:45

Den oversigt fra Momondo, som jeg har postet, bygger altså på virkelige data mht. flypriser og afgange. Det er ikke en de har lavet for at få tiden til at gå.

Den med at priserne falder, efter hvor mange billetter der er tilbage, er givetvis rigtig - men det forhindrer ikke at der er et sammenfald mellem, hvor mange der er til afgang og hvor mange der har købt billet.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Falder flypriserne? (Alicante)

Indlægaf Chanel » 11. apr 2017, 18:46

Okay. Kan allerede se priserne i dag er højere end igår hvis jeg kigger deres pakkerejser.
Giver det lige til mandag, så må jeg bestille der
0

Tilbage til "Rejser"