London - hvor lang tid bruger man på de forskellige sights?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

London - hvor lang tid bruger man på de forskellige sights?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 26. mar 2017, 15:13

Min bror og jeg fik booket hotel og mens vi venter på hans nye pas, så vi kan få booket flybilletter, sidder vi og kigger på seværdigheder. Vi prøver at lægge en plan med OK luft i tidsbudgettet, men vil gerne høre JERES erfaringer med, hvor lang tid, de forskellige seværdigheder tager, hvis man gerne vil SE dem, altså ikke nærstudere dem, men heller ikke jappe igennem dem.

Det drejer sig om:
- National Gallery
- Highgate cemetery (både east og guided tour på west)
- Tower of London (med/uden guide)
- Pollocks toy museum
- Victoria and Albert museum
- Sea Life Aquarium
- London Zoo

På forhånd tak.
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: London - hvor lang tid bruger man på de forskellige sights?

Indlægaf Wizzze » 26. mar 2017, 15:31

Thitida-No-Chey skrev:Min bror og jeg fik booket hotel og mens vi venter på hans nye pas, så vi kan få booket flybilletter, sidder vi og kigger på seværdigheder. Vi prøver at lægge en plan med OK luft i tidsbudgettet, men vil gerne høre JERES erfaringer med, hvor lang tid, de forskellige seværdigheder tager, hvis man gerne vil SE dem, altså ikke nærstudere dem, men heller ikke jappe igennem dem.

Det drejer sig om:
- National Gallery
- Highgate cemetery (både east og guided tour på west)
- Tower of London (med/uden guide)
- Pollocks toy museum
- Victoria and Albert museum
- Sea Life Aquarium
- London Zoo

På forhånd tak.


Victoria & Albert er STORT, regn med en halv dag (lidt afhængig af hvilke udstillinger der er) og en hel dag, hvis I tager Natural History og Science museerne ved siden af med.
Jeg vil også sige mindst en halv dag til Tower, hvis I også tager kronjuvel og militærmuseerne inden i Tower med.
Akvariet er ikke så stort så et par timer, men det ligger lige ved London Dungeon og the Eye, og skal I prøve dem også, så vil jeg igen sige en halv dag mindst.
National Gallery kommer meget an på om man også tager Portrait gallery med, og så om man vil se og stoppe ved hvert maleri og kigge, eller om man har favoritter som man går mellem uden at stoppe ved andre værker. Går man kun efter de store berømte værker så 2-3 timer, men sidder man lige og kigger et par steder, læser guiden, kigger portrætter osv. så kan man hurtigt bruge næsten en hel dag på de to steder.
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"