Japan!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 25. maj 2018, 06:30

Vi købte ikke JR pass, da vi kun skulle fra Kyoto til Tokyo en gang - vi landede i Osaka og fløj hjem fra Tokyo, og jeg var der i 10 dage og kunne altså ikke nøjes med et 7-dages alligevel, hvis jeg skulle have kørt på det til lufthavnen f.eks. Men skulle vi have taget turen to gange, er det lige før, at det kunne have betalt sig, da turen er ret pebret. Så man skal ikke køre mange flere gange med Shinkansen, før passet er hentet hjem, tror jeg.

I Kyoto vil jeg gerne anbefale en night walking tour i Gion - det var superspændende at høre om Geishaerne, deres historie, uddannelse, traditioner osv. Vi spottede også både Meikoer og Geikoer på turen. Lad dig ikke narre af alle dem, der render rundt i kimonoer i Kyoto - det er turister.

Lige uden for Kyoto ved bambusskoven vil jeg også gerne anbefale Okochi Sanso-garden. Virkelig hygggelig og flot oplevelse, som inkluderer en kop te og en kage. Nijo castle samt haven omkring er også en god oplevelse - især nattergalegulvet, som virkelig synger!

Vil du have en kimono med hjem, så er det i Kyoto, den skal købes. De fås i mange prisklasser, udvalget er især stort i Teramachi og Shinkyogoko - to parallelle overdækkede shoppinggader, med alt hvad hjertet begærer.

Hvis I får muligheden for det, så tag en eller to overnatninger på Ryokan - traditionel japansk kro. Det er ret hyggeligt! Jeg var glad for, at vi kun havde en enkelt nat, da jeg bare ikke sov særlig godt på en futon på gulvet. Men sjov oplevelse!

I Tokyo vil jeg anbefale observationsdækket i Mori tower til solnedgang. Virkelig flot! Hvis man er til rutschebaner kan jeg også anbefale en tur i Thunder Dolphin, som ligger midt i Tokyo.

Og så selvfølgelig karaoke! Det er SÅ sjovt, om man er to eller mange. Og spillehaller!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Japan!

Indlægaf Mædem » 25. maj 2018, 09:42

Mi55y skrev:Vi købte ikke JR pass, da vi kun skulle fra Kyoto til Tokyo en gang - vi landede i Osaka og fløj hjem fra Tokyo, og jeg var der i 10 dage og kunne altså ikke nøjes med et 7-dages alligevel, hvis jeg skulle have kørt på det til lufthavnen f.eks. Men skulle vi have taget turen to gange, er det lige før, at det kunne have betalt sig, da turen er ret pebret. Så man skal ikke køre mange flere gange med Shinkansen, før passet er hentet hjem, tror jeg.

I Kyoto vil jeg gerne anbefale en night walking tour i Gion - det var superspændende at høre om Geishaerne, deres historie, uddannelse, traditioner osv. Vi spottede også både Meikoer og Geikoer på turen. Lad dig ikke narre af alle dem, der render rundt i kimonoer i Kyoto - det er turister.

Lige uden for Kyoto ved bambusskoven vil jeg også gerne anbefale Okochi Sanso-garden. Virkelig hygggelig og flot oplevelse, som inkluderer en kop te og en kage. Nijo castle samt haven omkring er også en god oplevelse - især nattergalegulvet, som virkelig synger!

Vil du have en kimono med hjem, så er det i Kyoto, den skal købes. De fås i mange prisklasser, udvalget er især stort i Teramachi og Shinkyogoko - to parallelle overdækkede shoppinggader, med alt hvad hjertet begærer.

Hvis I får muligheden for det, så tag en eller to overnatninger på Ryokan - traditionel japansk kro. Det er ret hyggeligt! Jeg var glad for, at vi kun havde en enkelt nat, da jeg bare ikke sov særlig godt på en futon på gulvet. Men sjov oplevelse!

I Tokyo vil jeg anbefale observationsdækket i Mori tower til solnedgang. Virkelig flot! Hvis man er til rutschebaner kan jeg også anbefale en tur i Thunder Dolphin, som ligger midt i Tokyo.

Og så selvfølgelig karaoke! Det er SÅ sjovt, om man er to eller mange. Og spillehaller!


Jeg tror måske, at vi efter Koyasan tager mod Osaka, Hiroshima og Miyajima, for så at tage Shinkansen tilbage til Tokyo derfra. Vi kunne derfor godt købe et pas, der kun knytter sig til den del af landet, det mærkelige er bare, at udover det nationale pas, så er der ingen af de andre pas, der inkulderer Tokyo-Kyoto, f.eks. Kan du huske, hvad billetten fra Kyoto - Tokyo ca. kostede?

Tusind tak for gode fifs! Vi skal helt bestemt også overnatte på en Ryokan, hvilken en af byerne det bliver i ved jeg ikke helt endnu, og jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal bestille hjemmefra. I Koyasan har jeg bestilt plads til os i et af de buddistiske templer, men der er udbudet jo heller ikke så stort.
Senest rettet af Mædem 25. maj 2018, 09:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 25. maj 2018, 10:23

Mædem skrev:
Jeg tror måske, at vi efter Koyasan tager mod Osaka, Hiroshima og Miyajima, for så at tage Shinkansen tilbage til Tokyo derfra. Vi kunne derfor godt købe et pas, der kun knytter sig til den del af landet, det mærkelige er bare, at udover det nationale pas, så er der ingen af de andre pas, der inkulderer Tokyo-Kyoto, f.eks. Kan du huske, hvad billetten fra Kyoto - Tokyo ca. kostede?

Tusind tak for gode fifs! Vi skal helt bestemt også overnatte på en Ryokan, hvilken en af byerne det bliver i ved jeg ikke helt endnu, og jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal bestille hjemmefra. I Koyasan har jeg bestilt plads til os i et af de buddistiske templer, men der er udbudet jo heller ikke så stort.


Vi gav lige knap 1.600,- for to personer Kyoto-Tokyo :)
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 25. maj 2018, 10:25

Jeg vil i øvrigt gerne fraråde at betale for at komme ind i borgen i Osaka - det er ikke det værd. Indmaden er moderne og er bare et museum med en masse billeder, tegninger og malerier af borgen - der er ikke kig til noget at det originale interiør, mure, lofter, noget som helst. Men parken og området omkring er fint til en gåtur.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Japan!

Indlægaf JoyNips » 25. maj 2018, 10:54

Jeg havde JR-pass da jeg rejste i Japan og det var super. Men vi rejste også Tokyo-Izu Kogen-Hiroshima-Kyoto, så andet kunne ikke betale sig.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Japan!

Indlægaf Mædem » 25. maj 2018, 19:24

Nej, hvis to billetter fra Kyoto - Tokyo koster 1600 kr, så kan det kun betale sig for os at købe et nationalt pass til 3000 kr stykket. Vi skal jo både frem og tilbage til Tokyo, og derudover kommer vi til at bruge passet imellem Koyasan, Osaka og Hiroshima. Så den er jo tjent hjem alene ved turene fra og til Tokyo.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Japan!

Indlægaf Sof » 26. maj 2018, 09:48

Vi skal til Japan om knapt 2 år.

En rejse vi længe har snakket om, men er altid endt med at rejse til USA eller den vej, når det er kommet til stykket. Nu bliver det i fælles rund fødselsdagsgave. Og jeg glæder mig helt vildt! Suger alle jeres tips til mig.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Japan!

Indlægaf JoyNips » 26. maj 2018, 11:55

Jeg vil virkelig anbefale Izu-kogen og Hiroshima. Førstnævnte for sin natur og sidstnævnte for sin stemning.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Japan!

Indlægaf Mædem » 27. maj 2018, 10:07

Alkaia skrev:Jeg havde for øvrigt også et nationalt togpas tll tre uger. Jeg var i Japan i seks uger, og kørte hele vejen fra Hakodate på Hokkaido til Nagasaki på Kyushu.

Hokkaido var helt sikkert mit yndlings sted. Fukushima-området er også flot.

Jeg kunne ikke udstå Tokyo. Tror det var en blanding af jetlag og høj luftfugtighed.
Må jeg anbefale en smuttur til Yokohama? Byen har en del gode seværdigheder.


Dækker passet også til visse busruter? Eller brugte du bare dit JR-pass, når det passede, og så bus for resten?

Jeg tror desværre ikke vi kan nå til Hokkaido, da det ligger så nordligt, men det lyder virkelig dejligt. Tokyo glæder jeg mig meget til, men jeg er sandt og sige også meget spændt på den høje luftfugtighed, som jeg heller ikke fungerer super godt i. Og vi rejser i Juli, hvor den skulle være aller højest. Hvornår på året var du afsted? Og ligger Yokohama tæt på Tokyo?
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Japan!

Indlægaf Mædem » 27. maj 2018, 10:11

JoyNips skrev:Jeg vil virkelig anbefale Izu-kogen og Hiroshima. Førstnævnte for sin natur og sidstnævnte for sin stemning.


Izu-kogen kunne måske give mening at tage forbi på vores tur tilbage til Tokyo.

Hiroshima vil jeg sindsygt gerne opleve, og det ligger i fornuftig afstand fra Osaka, så jeg tror vi gør det. Er der noget særligt du vil anbefale fra byen? Spisesteder? Attraktioner? Overnatning?
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Japan!

Indlægaf Mædem » 5. aug 2018, 20:23

Hej

Prøv lige at se, hvor glade vi var for at have fulgt Anniones råd om at tage ind og spise på Fukuzushi i Tokyo - hold nu op, hvor var det en god oplevelse, og hvor smagte sushien helt fantastisk!

Bagefter tog vi op i Mori Tower og drak en drink, imens vi nød den natlige udsigt over byen - endnu en anbefaling herinde fra. Der kan derfor ikke herske to meninger om, at vi skylder Debatten stor tak vores aften i Roppongi.


thumbnail_rps20180805_221232.jpg
thumbnail_rps20180805_221145.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Rejser"