New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf Neenah » 19. jan 2017, 21:24

Vi skal til USA på bryllupsrejse :banan:

Vores foreløbige og noget rodede plan er således:

Boston - Salem - Portsmouth - Acadia National Park - Montreal - Toronto - Niagara Falls - Washington - Philadelphia - NYC - Harvard/Yale - Newport, RI - Boston

Vi skal rejse i knap 3 uger i juli.


Washington: National Archives, Library of Congress, Newseum, National Museum of African-American History and Culture, Memorial Walk, Arlington.

Så ja, kom med alle jeres tips og tricks :D Jeg har været i Washington og NYC før, og er begejstret for førstnævnte, men ikke så glad for sidstnævnte. Min kommende mand har aldrig været i USA.
Senest rettet af Neenah 15. maj 2017, 18:45, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf MissHindenburg » 19. jan 2017, 21:27

Jeg vil gerne lige slå et slag for et besøg på Native American Museet i DC - om ikke andet, så bare til frokost! :-D
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf FrøkenM » 19. jan 2017, 21:41

Lige nu er det mest madtips, jeg kan komme i tanke om, men måske der kommer mere hen ad vejen :lol:

Portmouth: Vi spiste frokost på Bennett's Sandwich. Det var virkelig, virkelig godt og så vidt jeg husker også en meget rimelig pris. Vi var rigtig, rigtig mætte da vi gik derfra og kunne sagtens have nøjes med mindre. Derudover kan en is fra Annabelle's Natural Ice Cream også anbefales på det varmeste.
Hvis I er ølentusisaster, så er der også mange interessante ting i Portmouth

New York: Hvis I er til rigtig god italiensk mad, så synes jeg helt sikkert I skal tjekke La Masseria ud: http://www.lamasserianyc.com/new-york/about.php

Derudover er en tur på Ground Zero et must for mig.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf Neenah » 22. jan 2017, 20:20

Fedt med tips :D Madtips især - det er et område i USA jeg ikke rigtig har nogen erfaring, på trods af at det er min 9. tur derover.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf TomKah » 22. jan 2017, 20:35

Pittsburgh - Jeg var helt vild med Andy Warhol museet og synes det var en detour værd, men når I alligevel skal lige igennem er det jo oplagt.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf Alphilia » 24. jan 2017, 21:33

I Philadelphia kan jeg klart anbefale Eastern State Penitentiary, der er et gammelt fængsel der blev lukket i 80'erne, stod og forfaldt og nu er museum. Råt, forfaldent, skrækkeligt og virkelig spændende
Www.easternstate.org

I NY står Intrepid højt på min liste over fede ting. www.intrepidmuseum.org
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf Neenah » 15. maj 2017, 18:46

Jeg hiver lige den her op igen, for det kommer jo tættere på :D Vi har booket hotel i Boston, Washington og NYC, men ellers er vi frie som fugle. Vi skal bare opleve - især de skjulte perler i New England. Så er der flere, der har tips? :banan:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: New England, Canada, Washington - Tips, tak!

Indlægaf FrøkenM » 15. maj 2017, 19:23

Niagra Falls er fantastisk :love:

Der var mange fine små steder at drikke coctails og få en snack. Maden er generelt god og priserne er rimelige ift. placeringen. Især et sted gjorde det godt, synes vi. Nu husker jeg selvfølgelig ikke navnet men det var sådan en buffet hvor man tog tilbehøret med ud til bordet og tjenerne gik rundt og serverede alt muligt slags kød ved bordene. Man fik udleveret nogle kort hvor man så fik tilbudt kød hvis den blå side lå opad og det stoppede når man lå rød side op ad. Det var et ret godt koncept og maden var lækker.

Den ligger på "hovedgaden" tæt på Marriott on the Falls og det var rigtig godt. Vender tilbage hvis jeg husker navnet :lol:

Desuden kan det anbefales at tage en tur i det lukkede pariserhjul da det giver et virkelig flot view over vandfaldene :thud: Og det er mere tørt end at tage en bådtur, men det er også en god oplevelse :)

Washington er en rigtig dejlig by også og alt ligger i gåafstand fra Dupont Circle. Vi boede på The Dupont Circle hotel og deres restaurant var lækker. VI gik også en tur i Union Station og det var også en fin oplevelse.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Rejser"