Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1873

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 14. mar 2018, 21:25

Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?
1
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2777

Indlægaf Ficus » 14. mar 2018, 21:32

1234 skrev:Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?

Det virker mærkeligt.

Hvilket prisleje vil du gerne ligge i? Og hvilken type ophold? (Skal der være spa og wellness o.li.?)
0
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 05:34

Ficus skrev:
1234 skrev:Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?

Det virker mærkeligt.

Hvilket prisleje vil du gerne ligge i? Og hvilken type ophold? (Skal der være spa og wellness o.li.?)

Jeg vel gerne give 500 kr pr. overnatning for et værelse. Det kan man også finde indtil man tjekker det med småt så der alle mulige at tillæg for at være der i weekenderne eller den dækker ikke sidste weekend i juni. Eller også har stedet virkelig dårlige anmeldelser når jeg tjekker det.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1923
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19475

Indlægaf Daine » 15. mar 2018, 08:25

1234 skrev:
Ficus skrev:

Det virker mærkeligt.

Jeg vel gerne give 500 kr pr. overnatning for et værelse. Det kan man også finde indtil man tjekker det med småt så der alle mulige at tillæg for at være der i weekenderne eller den dækker ikke sidste weekend i juni. Eller også har stedet virkelig dårlige anmeldelser når jeg tjekker det.

Pr person eller i alt? For Cabinns billigste værelser koster det, der er køjesenge. Men så er der ikke morgenmad inkluderet, det er tilkøb. Og det er småt, men jeg synes det er ok, når det bare er som overnatning. Hælder I lidt mere i puljen, kan I få et større værelse med dobbeltseng ... mener det er omkring 800kr. pr nat.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 08:28

Daine skrev:
1234 skrev:
Ficus skrev:

Det virker mærkeligt.

Pr person eller i alt? For Cabinns billigste værelser koster det, der er køjesenge. Men så er der ikke morgenmad inkluderet, det er tilkøb. Og det er småt, men jeg synes det er ok, når det bare er som overnatning. Hælder I lidt mere i puljen, kan I få et større værelse med dobbeltseng ... mener det er omkring 800kr. pr nat.

I alt for begge personer. Siden det bliver en pre-honeymoon skal vi ikke lige sove i køjeseng.

Men jeg havde nok bare glemt, hvor dyr Danmark er i forhold til bare Tyskland fx. Kvaliteten på de værelser man kan få for 500 kr er i hvert fald markant.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2865

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2018, 10:00

Jeg har vist tidligere øffet lidt over manglende rejseplaner, men nu er der ikke mindre end 5 ture/ferier i kalenderen det næste halve år - så er alt godt igen :-D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Ficus

Indlægaf Ficus » 15. mar 2018, 10:47

Tror bare jeg er “vant til” at hotelværelser koster 1000 pr nat, hvis man vil have en fin standard og sådan er det. Så derfor lød det mærkeligt på mig.

Ville have foreslået et i Randers (af alle steder :-D ) men kan se at det koster 1125 pr nat inkl morgenmad. Og så laver de endda en god bøf med bearnaise til aftensmad. Ellers har jeg boet på meget konference agtige hoteller i Esbjerg og Århus, begge steder til 8-900 pr nat.
1
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2018, 10:50

Ficus skrev:Tror bare jeg er “vant til” at hotelværelser koster 1000 pr nat, hvis man vil have en fin standard og sådan er det. Så derfor lød det mærkeligt på mig.

Ville have foreslået et i Randers (af alle steder :-D ) men kan se at det koster 1125 pr nat inkl morgenmad. Og så laver de endda en god bøf med bearnaise til aftensmad. Ellers har jeg boet på meget konference agtige hoteller i Esbjerg og Århus, begge steder til 8-900 pr nat.

Det er også min opfattelse, at man sjældent får noget ‘ekstraordinært’ for 1000 kr/nat herhjemme. Især i København er det nærmest en standardpris for et standard hotelværelse. Sverige kan gøres en del billigere :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24930

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. mar 2018, 10:56

Prøv evt. at søge på Hotel Phønix i Aalborg på fx. hotels.com.
Jeg fik et enkeltværelse derigennem for knap 600 kr., og jeg mener, at dobbeltværelserne ikke var forfærdelig meget dyrere. Det er inkl. en rigtig god morgenmadsbuffet, og mit værelse var fint og nyistandsat.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24930

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. mar 2018, 11:00

Jeg er i øvrigt enig i, at 500 kr. for en overnatning for to personer på et pænt hotel i Danmark højst er noget, man finder i en deal eller et tilbud på flere dage.
3
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 11:18

Ficus skrev:Tror bare jeg er “vant til” at hotelværelser koster 1000 pr nat, hvis man vil have en fin standard og sådan er det. Så derfor lød det mærkeligt på mig.

Jeg synes så det er en helt vildt høj pris for bare et fin værelse :lol: jeg undrer mig mere og mere over folk gider holde ferie i Danmark. Det er jo meget dyrere.
0
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 11:19

DetSorteCirkus skrev:Prøv evt. at søge på Hotel Phønix i Aalborg på fx. hotels.com.
Jeg fik et enkeltværelse derigennem for knap 600 kr., og jeg mener, at dobbeltværelserne ikke var forfærdelig meget dyrere. Det er inkl. en rigtig god morgenmadsbuffet, og mit værelse var fint og nyistandsat.

Jeg bor i Aalborg :lol: men tak for tippet.
Generelt ser hoteller ud til at være billigere i Nordjylland.
0
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 11:40

I forhold til at være vant til at betale 1000 kr. er det så alle steder i rejser eller kun Danmark? For så kan jeg bedre forstå folk synes jeg rejser billigt. Mine sidste to lange rejser har kostet under 1000 kr. pr dag pr. person for alt. Jeg ved godt jeg har rejst i væsentlig billigere lande, men det stadig vildt, hvor enorm forskellen er især, når begge rejser stadig var i Europa.
0
Ficus

Indlægaf Ficus » 15. mar 2018, 12:58

1234 skrev:I forhold til at være vant til at betale 1000 kr. er det så alle steder i rejser eller kun Danmark? For så kan jeg bedre forstå folk synes jeg rejser billigt. Mine sidste to lange rejser har kostet under 1000 kr. pr dag pr. person for alt. Jeg ved godt jeg har rejst i væsentlig billigere lande, men det stadig vildt, hvor enorm forskellen er især, når begge rejser stadig var i Europa.

For mig er de 1000 kr pr overnatning lidt et udgangspunkt. Hvis jeg rejser i “billige” lande, så forventer jeg prisen er (lidt) lavere, hvis dyrere/tit storby, så forventer jeg deromkring eller højere.

Rejser sjældent i Danmark. Faktisk kun det føromtalte i Randers jeg har været på weekendtur/ferie på. Ellers er Danmark primært sommerhus for mit vedkommende.
0
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2018, 15:16

Ficus skrev:
1234 skrev:I forhold til at være vant til at betale 1000 kr. er det så alle steder i rejser eller kun Danmark? For så kan jeg bedre forstå folk synes jeg rejser billigt. Mine sidste to lange rejser har kostet under 1000 kr. pr dag pr. person for alt. Jeg ved godt jeg har rejst i væsentlig billigere lande, men det stadig vildt, hvor enorm forskellen er især, når begge rejser stadig var i Europa.

For mig er de 1000 kr pr overnatning lidt et udgangspunkt. Hvis jeg rejser i “billige” lande, så forventer jeg prisen er (lidt) lavere, hvis dyrere/tit storby, så forventer jeg deromkring eller højere.

Rejser sjældent i Danmark. Faktisk kun det føromtalte i Randers jeg har været på weekendtur/ferie på. Ellers er Danmark primært sommerhus for mit vedkommende.

Præcis det samme her :)

Vi har også rejst billigere, fx til storbyer i Østeuropa, men fordi vi har råd, gider vi ikke længere gå på kompromis med beliggenhed eller komfort.
0

Tilbage til "Rejser"