Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mani » 13. mar 2018, 17:07

Wizzze skrev:
Mani skrev:Hamborg med en teenage dreng i en forlænget weekend. Har I nogle anbefalinger?


Chokolademuseum :savl:
https://www.chocoversum.de/en/

Søfartsmuseet
http://www.imm-hamburg.de/international/en/index.php

Det gamle varehus område med bl.a.
https://speicherstadtmuseum.de/english-summary.html
Miniatureland
https://www.miniatur-wunderland.com/
Hamborg Dungeon
https://www.thedungeons.com/hamburg/en/

St. Pauli og ubådsmuseet
Ned ved floden ligger en række gode spisesteder og udsigtssteder og så den gamle ubåd
http://bruecke10.com/
http://www.astra-biergarten.de/
http://www.hamburg.de/fischmarkt/
http://www.u-434.de/

Se i øvrigt:
viewtopic.php?t=5603#p316694

Tak :)
Jeg var der i november med min mand, men tænker at det nok er lidt andet, der kommer i fokus denne gang. Vi brugte f.eks. lang tid i Mutterland på lokale specialiteter, spiste peruviansk og shoppede.

Chokolade museum & ubåd er allerede godkendt og så håber vi på der er forår i Hamborg i april, så vi kan gå på opdagelse.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Neenah » 13. mar 2018, 17:25

Mi55y skrev:Jeg har jo måtte melde fra som frivillig til Smukfest, da jeg til den tid vil være 32 uger gravid. Men nu har jeg jo ferie i den uge... Så vi har snakket om at tage en rigtig kæresteferie og nyde den sidste tid, vi kun er os to. Især fordi vores sommerferie i år er planlagt sammen med min mor, søster og niece, så vi kunne sikkert godt tænke os en ferie alene uanset.

For at undgå ting som flyveforbud og den slags, så tænker vi sommerhus/ferielejlighed/etc. i nogenlunde køreafstand fra Århus - tænker at max er omkring 6 timer. Nogen der kender til en god destination med både strand og by indenfor rækkevidde?

Samme situation her. Vi har bestilt en tur til Bornholm :)
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 13. mar 2018, 18:28

DetSorteCirkus skrev:Hvis du beslutter dig for at kaste dig ud i det (okay, nu lyder det, som om du skal på ekspedition til ubeboede egne eller lignende :lol:), er jeg gerne behjælpelig med planlægningen. Jeg brugte fx. meget tid hjemmefra på at prøve at finde ud, hvor vi helt konkret skulle vandre, og det overblik kombineret med de erfaringer, vi så endte med at gøre os, da vi stod ude i naturen, kan du lige så godt få overdraget i stedet for selv at bakse dig frem til det på nettet. Jeg har i hvert fald et par rutestop, der kan anbefales.

Tak, det er virkelig en fint tilbud! Jeg overvejer stadig andre steder, men jeg skal nok lige prikke til dig, hvis det bliver aktuelt :)
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lurende Peber » 13. mar 2018, 20:03

Lucia skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvis det ikke var for det med det varme vejr, ville jeg anbefale Dresden.
Det er en fantastisk og ikke overrendt kulturby, hvor man med en kort tog- eller sejltur er ude ved noget af Europas mest storslåede natur, der netop er berømt for sine vandrekvaliteter og kan tilgås uden bil. Prag kan i øvrigt danne udgangspunkt for en vandretur i samme område. Hvis du vil se nærmere på det, kan du google Sächsische Schweiz (som altså intet har med Schweiz at gøre) og mere specifikt Der Malerweg. Det er også muligt at dele turen mellem Dresden og nogle af de små, hyggelige byer langs Elben.

Vejret kan jo være fantastisk på de breddegrader i august, men der er ingen garanti.

Interessant bud, som jeg i hvert fald slet ikke har været i nærheden af at overveje :D Jeg er nok lidt slem til at tænke at Tyskland er lidt kedelig og ikke særlig eksotisk, fordi jeg har kørt igennem så mange gange (uden nødvendigvis at se alt det, der helt sikkert kunne være spændende). Men har lige googlet de steder du nævner og det er jo vildt smukt og slet ikke en form for landskab, jeg forbinder med Tyskland, så det skal da klart op til overvejelse! Og hvis jeg kan kombinere det med Prag lyder det ikke helt tosset, der har jeg længe drømt om at komme tilbage til faktisk :gruble:
Det er nu heller ikke fordi der SKAL være 30 grader og højt solskin hele tiden, så det afskrækker mig ikke, at vejret måske minder om dansk sommer.

Der er masser af flotte og interessante og hyggelige steder i Tyskland. Man skal bare give sig tid til dem. Jeg prøvede julemarkeder i Dresden sidste år. Og vil godt besøge byen igen på et lidt varmere tidspunkt.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Charly » 14. mar 2018, 07:08

Alkaia skrev:
Rapfisk skrev:
Brutus skrev:
MarieNlyst ligger ved Helsingør, og Marielyst ligger på Falster. Men er i øvrigt et dejligt sted om sommeren.

Jeg bytter ALTID rundt på dem :rulle:


For at forvirre lidt mere ligger der også en Marienlyst her i Århus. Jeg bor lige ud til området. :)
Tror faktisk også at der ligger et Marielyst i det sydlige Århus. :gruble:

:stoned:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf IrmaPigen » 14. mar 2018, 10:33

Har siddet og tjekket anmeldelser af vores hotel på hotels.com.

Det forlyder at man får champagne til morgenmaden.

Lige et hotel efter min smag :lol:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 14. mar 2018, 13:07

Hvis man lige skal en tur til London, og gerne vil bo centralt, er det åbenbart ikke 'Berkeley Court Hotel' man skal indlogere sig på.

As soon as you walk in you're hit by a smell that smells like a mixture between guinea pig faeces and fish.”

En hørm af lort fra marsvin og fisk. En interessant odeur :gruble:

https://www.thesun.co.uk/travel/5747357 ... -revealed/
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 14. mar 2018, 21:25

Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 14. mar 2018, 21:32

1234 skrev:Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?


Det virker mærkeligt.

Hvilket prisleje vil du gerne ligge i? Og hvilken type ophold? (Skal der være spa og wellness o.li.?)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 05:34

Ficus skrev:
1234 skrev:Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?


Det virker mærkeligt.

Hvilket prisleje vil du gerne ligge i? Og hvilken type ophold? (Skal der være spa og wellness o.li.?)

Jeg vel gerne give 500 kr pr. overnatning for et værelse. Det kan man også finde indtil man tjekker det med småt så der alle mulige at tillæg for at være der i weekenderne eller den dækker ikke sidste weekend i juni. Eller også har stedet virkelig dårlige anmeldelser når jeg tjekker det.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 15. mar 2018, 08:25

1234 skrev:
Ficus skrev:
1234 skrev:Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?


Det virker mærkeligt.

Hvilket prisleje vil du gerne ligge i? Og hvilken type ophold? (Skal der være spa og wellness o.li.?)

Jeg vel gerne give 500 kr pr. overnatning for et værelse. Det kan man også finde indtil man tjekker det med småt så der alle mulige at tillæg for at være der i weekenderne eller den dækker ikke sidste weekend i juni. Eller også har stedet virkelig dårlige anmeldelser når jeg tjekker det.

Pr person eller i alt? For Cabinns billigste værelser koster det, der er køjesenge. Men så er der ikke morgenmad inkluderet, det er tilkøb. Og det er småt, men jeg synes det er ok, når det bare er som overnatning. Hælder I lidt mere i puljen, kan I få et større værelse med dobbeltseng ... mener det er omkring 800kr. pr nat.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 08:28

Daine skrev:
1234 skrev:
Ficus skrev:
1234 skrev:Wow danske hoteller er dyre. Jeg overvejede et weekendtur til min kæreste og jeg weekenden efter vi var blevet gift, men det er godt nok dyrt. Man kan jo nærmest lave weekendture til udlandet med fly og det hele billigere. Har ellers kigget diverse deal sider igen, men ikke fundet noget der var rigtig godt. Nogen der har gode bude? På et billigt sted i Jylland eller på Fyn?


Det virker mærkeligt.

Hvilket prisleje vil du gerne ligge i? Og hvilken type ophold? (Skal der være spa og wellness o.li.?)

Jeg vel gerne give 500 kr pr. overnatning for et værelse. Det kan man også finde indtil man tjekker det med småt så der alle mulige at tillæg for at være der i weekenderne eller den dækker ikke sidste weekend i juni. Eller også har stedet virkelig dårlige anmeldelser når jeg tjekker det.

Pr person eller i alt? For Cabinns billigste værelser koster det, der er køjesenge. Men så er der ikke morgenmad inkluderet, det er tilkøb. Og det er småt, men jeg synes det er ok, når det bare er som overnatning. Hælder I lidt mere i puljen, kan I få et større værelse med dobbeltseng ... mener det er omkring 800kr. pr nat.


I alt for begge personer. Siden det bliver en pre-honeymoon skal vi ikke lige sove i køjeseng.

Men jeg havde nok bare glemt, hvor dyr Danmark er i forhold til bare Tyskland fx. Kvaliteten på de værelser man kan få for 500 kr er i hvert fald markant.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2018, 10:00

Jeg har vist tidligere øffet lidt over manglende rejseplaner, men nu er der ikke mindre end 5 ture/ferier i kalenderen det næste halve år - så er alt godt igen :-D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 15. mar 2018, 10:47

Tror bare jeg er “vant til” at hotelværelser koster 1000 pr nat, hvis man vil have en fin standard og sådan er det. Så derfor lød det mærkeligt på mig.

Ville have foreslået et i Randers (af alle steder :-D ) men kan se at det koster 1125 pr nat inkl morgenmad. Og så laver de endda en god bøf med bearnaise til aftensmad. Ellers har jeg boet på meget konference agtige hoteller i Esbjerg og Århus, begge steder til 8-900 pr nat.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2018, 10:50

Ficus skrev:Tror bare jeg er “vant til” at hotelværelser koster 1000 pr nat, hvis man vil have en fin standard og sådan er det. Så derfor lød det mærkeligt på mig.

Ville have foreslået et i Randers (af alle steder :-D ) men kan se at det koster 1125 pr nat inkl morgenmad. Og så laver de endda en god bøf med bearnaise til aftensmad. Ellers har jeg boet på meget konference agtige hoteller i Esbjerg og Århus, begge steder til 8-900 pr nat.

Det er også min opfattelse, at man sjældent får noget ‘ekstraordinært’ for 1000 kr/nat herhjemme. Især i København er det nærmest en standardpris for et standard hotelværelse. Sverige kan gøres en del billigere :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Rejser"