Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 1. apr 2018, 14:28

Jeg vil sige Tyskland er et godt bud! Vi er her lige nu og udover kage og is som de er virkelig gode til. Er alt den gode mad vi fået været indisk, vietnamesisk osv. De tyske restauranter har virkelig ikke været imponerende.
0
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 1. apr 2018, 20:45

Nordmændene er heller ikke fantastiske, synes jeg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2018, 21:05

Hold nu op, der kan være store prisforskelle på samme hotel indenfor en relativt kort periode :/
Jeg har optjent en rabat på 325 kr. hos hotels.com, som skal bruges i Helsingborg engang til sommer, og prisen for samme værelse kan være alt fra 468 til 735 kr. afhængig af, hvilken weekend vi tager afsted.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muspel » 1. apr 2018, 21:32

Er der nogen, der har rejst fra Aalborg lufthavn? Hvor stor er lufthavnen? Er der fx et sted, hvor jeg kan satse på at købe en bog? Og hvad med mad? Kan jeg få frokost?

Og hvor meget tid skal jeg mon sætte af, når jeg kun har håndbagage? (Og skal flyve til Mallorca )
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 2. apr 2018, 05:33

Muspel skrev:Er der nogen, der har rejst fra Aalborg lufthavn? Hvor stor er lufthavnen? Er der fx et sted, hvor jeg kan satse på at købe en bog? Og hvad med mad? Kan jeg få frokost?

Og hvor meget tid skal jeg mon sætte af, når jeg kun har håndbagage? (Og skal flyve til Mallorca )

Du kan nemt få mad og jeg er også ret sikker på der et sted du kan købe en bog, men har aldrig selv gjort det så er ikke sikker. Lufthavnen er nok halv størrelse af Billund og du kan komme gennem Security på 2 SEK hvis ikke der en flok lallende idioter foran.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2018, 08:54

paint skrev:
Wizzze skrev:Er der egentlig destinationer hvor man spiser direkte dårligt? :gruble:
Jeg er med på at man kan få dårlig mad overalt, og der er mange turistfælder overalt. Men er der steder hvor det generelle niveau bare er elendigt?


UK, er et godt bud, synes jeg. Jeg er med på, at der findes masser af fancy restauranter i England, hvor man kan få fremragende mad, men det er continental mad eller indisk/italiensk mv. Men den generelle lokale kost, er noget af en fæl affære, med deres fish and chips, sørgelige pølser og diverse puddings.´og totale fravær af krydderier.


Hvis vi talte for 25år siden ville jeg give dig ret, men ligesom vi herhjemme har været gennem en fødevare revolution så har det samme været gældende for uk. Det generelle niveau for f.eks. Fish & Chips eller pie & mash, er steget voldsomt, nu er batter tæt på en videnskab, ærterne er ikke bare udkogt grå mos, det er friske grønne krydret med mynte. Fisken er frisk og meget divers, det er ikke længere lynoptøet og vandet torsk, som det var engang, og krydderier er ikke længere kun salt og eddike. Englænderne har faktisk udviklet smagsløg :lol: ok deres bangers er stadig noget skidt, men så er det jo godt at hendes majestæts undersåtter helt selv har stemt Curry ind som nationalret. Forestil dig balladen herhjemme, hvis danskerne valgte falafel eller hummus som nationalret :shock:

Hvis jeg selv skulle nævne et sted så ville det nok være Rusland, hvor hovedparten af retterne er noget med kogt saltet kød eller bare fedt i forklædning. :tie:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2018, 08:58

DetSorteCirkus skrev:Hold nu op, der kan være store prisforskelle på samme hotel indenfor en relativt kort periode :/
Jeg har optjent en rabat på 325 kr. hos hotels.com, som skal bruges i Helsingborg engang til sommer, og prisen for samme værelse kan være alt fra 468 til 735 kr. afhængig af, hvilken weekend vi tager afsted.


Tjek for messer, kongresser lokale begivenheder eller helligdage, det kan totalt vende op og ned på priser :nerve:
Men ja, man skal virkelig se sig godt for, og man kan ikke nøjes med kun et pristjek.
0
Do as I say! :whip:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 2. apr 2018, 09:01

Wizzze skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:Er der egentlig destinationer hvor man spiser direkte dårligt? :gruble:
Jeg er med på at man kan få dårlig mad overalt, og der er mange turistfælder overalt. Men er der steder hvor det generelle niveau bare er elendigt?


UK, er et godt bud, synes jeg. Jeg er med på, at der findes masser af fancy restauranter i England, hvor man kan få fremragende mad, men det er continental mad eller indisk/italiensk mv. Men den generelle lokale kost, er noget af en fæl affære, med deres fish and chips, sørgelige pølser og diverse puddings.´og totale fravær af krydderier.


Hvis vi talte for 25år siden ville jeg give dig ret, men ligesom vi herhjemme har været gennem en fødevare revolution så har det samme været gældende for uk. Det generelle niveau for f.eks. Fish & Chips eller pie & mash, er steget voldsomt, nu er batter tæt på en videnskab, ærterne er ikke bare udkogt grå mos, det er friske grønne krydret med mynte. Fisken er frisk og meget divers, det er ikke længere lynoptøet og vandet torsk, som det var engang, og krydderier er ikke længere kun salt og eddike. Englænderne har faktisk udviklet smagsløg :lol: ok deres bangers er stadig noget skidt, men så er det jo godt at hendes majestæts undersåtter helt selv har stemt Curry ind som nationalret. Forestil dig balladen herhjemme, hvis danskerne valgte falafel eller hummus som nationalret :shock:

Hvis jeg selv skulle nævne et sted så ville det nok være Rusland, hvor hovedparten af retterne er noget med kogt saltet kød eller bare fedt i forklædning. :tie:

Jeg nu fået ret god mad i Rusland. Det meste af var så også georgisk eller fra centralasiatiske.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muspel » 2. apr 2018, 09:06

1234 skrev:
Muspel skrev:Er der nogen, der har rejst fra Aalborg lufthavn? Hvor stor er lufthavnen? Er der fx et sted, hvor jeg kan satse på at købe en bog? Og hvad med mad? Kan jeg få frokost?

Og hvor meget tid skal jeg mon sætte af, når jeg kun har håndbagage? (Og skal flyve til Mallorca )

Du kan nemt få mad og jeg er også ret sikker på der et sted du kan købe en bog, men har aldrig selv gjort det så er ikke sikker. Lufthavnen er nok halv størrelse af Billund og du kan komme gennem Security på 2 SEK hvis ikke der en flok lallende idioter foran.



Tak for hjælpen :)
0
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 2. apr 2018, 17:14

Jeg fik sindssygt god mad et par steder i Skt. Petersborg, men mener det var georgiske restauranter.

Ellers vil jeg sige at Østafrika ikke har et videre spændende køkken. I hvert fald ikke i de fattige områder, jeg var. De lækre ting, de har, stammer fra Mellemøsten og Indien. Fx samosa og chapati. For når man er fattig og skal have mad på bordet, står den på masser af ugali (majsgrød) med bønner og kun en sjælden gang kød.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 2. apr 2018, 19:08

Selma156 skrev:Jeg fik sindssygt god mad et par steder i Skt. Petersborg, men mener det var georgiske restauranter.

Ellers vil jeg sige at Østafrika ikke har et videre spændende køkken. I hvert fald ikke i de fattige områder, jeg var. De lækre ting, de har, stammer fra Mellemøsten og Indien. Fx samosa og chapati. For når man er fattig og skal have mad på bordet, står den på masser af ugali (majsgrød) med bønner og kun en sjælden gang kød.

Næsten alle gode restauranter i Rusland er georgiske, sådan er det stortset i hele det gamle sovjet. Men georgisk mad er virkelig også :love:
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 3. apr 2018, 04:11

Vi havde egentlig besluttet os for at tage en tur til Spanien den sidste uge af april. Men jeg ved ikke med strejke/lockout? Nogen der ved, om det vil ramme flytrafikken (flyveledere og DMI)? Har søgt lidt på det, men kan ikke rigtigt finde noget om, at de er udtaget, kun at hvis de er, så kan det gå ud over trafikken.

Ville I turde bestille alligevel?
0
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 3. apr 2018, 04:42

LaMariposa skrev:Vi havde egentlig besluttet os for at tage en tur til Spanien den sidste uge af april. Men jeg ved ikke med strejke/lockout? Nogen der ved, om det vil ramme flytrafikken (flyveledere og DMI)? Har søgt lidt på det, men kan ikke rigtigt finde noget om, at de er udtaget, kun at hvis de er, så kan det gå ud over trafikken.

Ville I turde bestille alligevel?


Flyveledere og DMI er lockoutet, så kommer der konflikt, bliver lufttrafikken påvirket. Jeg ville ikke bestille før der var afklaring, medmindre jeg var indstillet på den mulige aflysning.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 3. apr 2018, 05:14

LaMariposa skrev:Vi havde egentlig besluttet os for at tage en tur til Spanien den sidste uge af april. Men jeg ved ikke med strejke/lockout? Nogen der ved, om det vil ramme flytrafikken (flyveledere og DMI)? Har søgt lidt på det, men kan ikke rigtigt finde noget om, at de er udtaget, kun at hvis de er, så kan det gå ud over trafikken.

Ville I turde bestille alligevel?


Vi er i Spanien lige nu, og vi bliver her bededagsferien med. Så ja vi turde godt, og vi nyder de 20+ grader og :sol:
:love:

Jeg har aldrig troet på at det ender med konflikt, det vil reelt være en dødsdom for en regering, hvis eneste overlevelseschance er at slå på hvor godt det går med opsving og økonomi. Og fagbevægelsen har heller ikke nogen interesse i en konflikt, med den pris som det vil tage på strejkekasser.
Men der er da en teoretisk chance, og så må vi tage turen over Sverige hjem.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2018, 03:56

Akehurst2 skrev:
LaMariposa skrev:Vi havde egentlig besluttet os for at tage en tur til Spanien den sidste uge af april. Men jeg ved ikke med strejke/lockout? Nogen der ved, om det vil ramme flytrafikken (flyveledere og DMI)? Har søgt lidt på det, men kan ikke rigtigt finde noget om, at de er udtaget, kun at hvis de er, så kan det gå ud over trafikken.

Ville I turde bestille alligevel?


Flyveledere og DMI er lockoutet, så kommer der konflikt, bliver lufttrafikken påvirket. Jeg ville ikke bestille før der var afklaring, medmindre jeg var indstillet på den mulige aflysning.


Tak for input :) Billetterne er ret billige, så TEC overvejer at vove pelsen. Hvis de bliver tre gange dyrere af at vente, er det jo et fedt... :gruble:
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Rejser"