Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 11. maj 2018, 05:45

Selma156 skrev:q

Haha, jeg er også lidt en nærigrøv. Men jeg tænkte slet ikke på prisen - bare at kunne svømme rundt i poolen med skyskrabere i baggrunden var for vildt! Men altså, man kan komme op i SkyPark til 100 kr/person. Det er virkelig ikke galt for den udsigt. Og der er tre restauranter i toppen. Ce La Vi har man i hvert fald adgang til, hvis man køber sådan en billet.

Jeg er ikke tvivl om det er for vildt, men jeg ved min nærighed ville sidde og evaluere om det var pengene værd. Men jeg vil helt sikkert tjekke op på mulighed for bare at komme derop og spise.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 11. maj 2018, 10:23

]
Selma156 skrev:Haha, jeg er også lidt en nærigrøv. Men jeg tænkte slet ikke på prisen - bare at kunne svømme rundt i poolen med skyskrabere i baggrunden var for vildt! Men altså, man kan komme op i SkyPark til 100 kr/person. Det er virkelig ikke galt for den udsigt. Og der er tre restauranter i toppen. Ce La Vi har man i hvert fald adgang til, hvis man køber sådan en billet.

Er der ellers andet du vil anbefale fra Singapore eller Indonesien hvis du har været der?
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lone » 11. maj 2018, 10:27

Vi overvejer en uges tid i Bukarest og omegn i starten af august. Er der nogen, der har været der og har gode ideer til steder at bo, mad, oplevelser?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 11. maj 2018, 17:25

Zonta skrev:
Tiger skrev:
Zonta skrev:Sådan lidt impulsivt har jeg besluttet mig for at tage et smut til Berlin. Der er en lejlighed jeg kan låne gratis og bussen t/r koster 300 kr., så det er fint.

Er der nogen af jer rejsekyndige, der kan huske om de dagsbilletter man køber til u- og s-bahn også gælder til busserne? Nu, hvor jeg er gravid kommer jeg nok ikke til at trave byen tynd, som jeg ellers plejer :genert:


Det gør de og også Tram (sporvogn). Du køber fx til AB og så gælder det i hele det område :)

Super, tak :blomst: Det mente jeg også nok, men jeg var ikke sikker. Kommer dog til at bo i Charlottenburg, så jeg kommer nok ikke til at køre så meget med tram, men godt at vide :gogo:


BVG Fahrinfo app’en er ret genial. Man kan både bruge den som rejseplan og købe billetter direkte i den.
2
You can't spell awesome without me.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 12. maj 2018, 08:55

Nogen som har prøvet secret escape, når de bestiller hotel? Og hvad er jeres erfaringer?
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lys » 12. maj 2018, 09:00

1234 skrev:Nogen som har prøvet secret escape, når de bestiller hotel? Og hvad er jeres erfaringer?


Ja, det fungerede helt fint og som på andre sites.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 12. maj 2018, 09:03

Lys skrev:
1234 skrev:Nogen som har prøvet secret escape, når de bestiller hotel? Og hvad er jeres erfaringer?


Ja, det fungerede helt fint og som på andre sites.

Okay nogle af tilbuddene virker bare næsten lidt for gode. Men hotellerne lægger selvfølgelig sjældent i centrum af byen.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lys » 12. maj 2018, 09:17

1234 skrev:
Lys skrev:
1234 skrev:Nogen som har prøvet secret escape, når de bestiller hotel? Og hvad er jeres erfaringer?


Ja, det fungerede helt fint og som på andre sites.

Okay nogle af tilbuddene virker bare næsten lidt for gode. Men hotellerne lægger selvfølgelig sjældent i centrum af byen.


Jeg har kun brugt det en gang til et hotel i Stockholm (på Södermalm) en weekend i juli, og det var ok billigt uden at være et slagtilbud.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7370

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Neenah » 13. maj 2018, 18:43

DetSorteCirkus skrev:Jeg presser lige en lille tur til Kolding ind i min i forvejen begivenhedsrige juli.
Jeg har aldrig besøgt byen og dermed heller ikke Koldinghus. Det går jo ikke. Slet ikke når der i år er jubilæum og alt muligt. Og Orangebilletter og billigt hotel seks minutter fra slottet.

Sidste sommer blev jeg ramt af en underlig tomhedsfølelse efter en intens eksamensperiode og afsked med min gamle klasse, så jeg tror, det er rigtig godt, at jeg i år har noget rart planlagt, lige når sommerferien starter.

Husk at lægge vejen forbi Tobbers madbar og kaffebar :gogo:
0
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 13. maj 2018, 19:49

1234 skrev:]
Selma156 skrev:Haha, jeg er også lidt en nærigrøv. Men jeg tænkte slet ikke på prisen - bare at kunne svømme rundt i poolen med skyskrabere i baggrunden var for vildt! Men altså, man kan komme op i SkyPark til 100 kr/person. Det er virkelig ikke galt for den udsigt. Og der er tre restauranter i toppen. Ce La Vi har man i hvert fald adgang til, hvis man køber sådan en billet.

Er der ellers andet du vil anbefale fra Singapore eller Indonesien hvis du har været der?


Jeg var i Singapore og Malaysia, men kun samlet tre dage i Singapore. Ud over MBS boede vi hos en Couchsurfer lidt uden for centrum. Noget af en kontrast, men han havde dog også en kæmpe, lækker pool og andet godt!

Mange snakker om Sentosa Island, vi nåede ikke derud, men skulle være ok til en dasedag med drinks på en falsk strand. Ellers er Gardens by the Bay en flot oplevelse - det koster også ca. 100 kr. at komme ind. Det er de store drivhuse foran MBS med 'solcelleplanter' foran. Vi var også i en eller anden ukendt park, hvor der gik store varaner frit rundt. Nede ved vandet.

Om aftenen er der gratis lysshows flere steder, hvis man er til sådan noget. Og så er der shopping på Orchard Road. Madmæssigt kan jeg vist ikke lige umiddelbart anbefale noget. Vi fik noget ret god indisk takeaway i 'Little India'. Der er ret meget billig street food.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. maj 2018, 19:51

Botanisk have og evt Zoo i Singapore, helt klart.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 13. maj 2018, 20:07

Selma156 skrev:
1234 skrev:]
Selma156 skrev:Haha, jeg er også lidt en nærigrøv. Men jeg tænkte slet ikke på prisen - bare at kunne svømme rundt i poolen med skyskrabere i baggrunden var for vildt! Men altså, man kan komme op i SkyPark til 100 kr/person. Det er virkelig ikke galt for den udsigt. Og der er tre restauranter i toppen. Ce La Vi har man i hvert fald adgang til, hvis man køber sådan en billet.

Er der ellers andet du vil anbefale fra Singapore eller Indonesien hvis du har været der?


Jeg var i Singapore og Malaysia, men kun samlet tre dage i Singapore. Ud over MBS boede vi hos en Couchsurfer lidt uden for centrum. Noget af en kontrast, men han havde dog også en kæmpe, lækker pool og andet godt!

Mange snakker om Sentosa Island, vi nåede ikke derud, men skulle være ok til en dasedag med drinks på en falsk strand. Ellers er Gardens by the Bay en flot oplevelse - det koster også ca. 100 kr. at komme ind. Det er de store drivhuse foran MBS med 'solcelleplanter' foran. Vi var også i en eller anden ukendt park, hvor der gik store varaner frit rundt. Nede ved vandet.

Om aftenen er der gratis lysshows flere steder, hvis man er til sådan noget. Og så er der shopping på Orchard Road. Madmæssigt kan jeg vist ikke lige umiddelbart anbefale noget. Vi fik noget ret god indisk takeaway i 'Little India'. Der er ret meget billig street food.

Det virker nærmest som om man ikke kan undgå pool i den del af verden :lol:

Ja jeg har læst lidt om øen, men for mig virker den lidt som noget for børnefamilier. Hvis jeg havde børn ville jeg helt sikkert tage derhen. Og vi skal på badeferie 4 dage i Indonesien. Men garden by the Bay skal vi helt sikkert besøge den virker vild! Og nok også et afbræk fra byen.

Lysshow lyder sgu meget sjovt og lidt som noget man forventer af Singapore :lol: vi skal bo lige ved siden af little India, så der skal vi helt klart gå food amok :gogo:
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 13. maj 2018, 20:08

FormerlyKnownAs skrev:Botanisk have og evt Zoo i Singapore, helt klart.

Den gamle eller garden by the Bay? For de lyder begge ret fede.

Zoo springer vi nok over selvom folk siger den er anderledes. Jeg er bare mest til dyr i naturen.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 14. maj 2018, 13:11

Min kæreste og jeg har en enkelt overnatning i Barcelona om en måneds tid, før turen går op ad kysten til badeferie med min familie. Vi har begge været der før og har derfor ikke et behov for at se de gængse seværdigheder. Vi skal bo lige ved siden af Mercat de la Boqueria og Ramblaen, så det er ret centralt.

Er der nogen, der kan anbefale en god restaurant at spise på? Ingen af os er de store fiske-spisere, så der skal gerne være andet på menukortet os.

Hvis der er nogen, der har nogle tips til nogle lidt mere atypiske ting at lave/se, så kom endelig med dem :)
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf dykkersild » 14. maj 2018, 14:03

Mi55y skrev:Min kæreste og jeg har en enkelt overnatning i Barcelona om en måneds tid, før turen går op ad kysten til badeferie med min familie. Vi har begge været der før og har derfor ikke et behov for at se de gængse seværdigheder. Vi skal bo lige ved siden af Mercat de la Boqueria og Ramblaen, så det er ret centralt.

Er der nogen, der kan anbefale en god restaurant at spise på? Ingen af os er de store fiske-spisere, så der skal gerne være andet på menukortet os.

Hvis der er nogen, der har nogle tips til nogle lidt mere atypiske ting at lave/se, så kom endelig med dem :)


To forskellige steder i hver deres ende:

Los Caracoles - Calle de los Escudellers
De har en super god rotisserie kylling (de steger den på gaden) og stegt patte gris. Portionerne er generøse, stedet har atmosfære og er meget "spansk". God, gedin mad

http://alkimia.cat/en/home-eng/
Alkimia har en Michelin stjerne - og jeg har spist fantastisk frokost hos dem.
1

Tilbage til "Rejser"