Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 11:16

TomKah skrev:Nu er vi jo først lige startet vores tur men synes moteller er ret dyre. Ud fra hvad jeg umiddelbart så i går har de slet ikke de der tilbudsskilte hængende mere - altså hvor der står vacancy og så en pris. Det må være fordi folk bruger internettet så meget.

Vi bor på La Quinta og det er fint nok men synes det er pebret (850kr). Motel 6 kostede 550kr her i byen men vi valgte dette fordi vi ville have pool og morgenmad den første dag for at komme over jetlag.
Derudover betalte vi omkring 30 dollar for at spise på KFC/Taco Bell. Børnene kunne ikke sidde og spise på en rigtig restaurant pga træthed. Men er det ikke tæt på prisen i dk for noget tilsvarende?

Generelt synes jeg alle motellerne er ret uambitiøse. Er spændt på hvordan campingpladserne er.

Jeg tror at 60000 kr er lidt i den lave ende for 3 uger.
Jeg vil tro hotel, bil og fly kan høres for mellem 35 og 40. Kan 20’dække mad og aktiviteter?


La Quinta er jo også mellemklassen, omkring de der 100-120$ pr nat afhængig af værelsesstørrelse. De rigtig billige moteller er sådan noget som Knights inn eller kings inn. Knights startede som en del af Wyndham, så de har ok middel standard nogen steder, og ellers er det sådan 2½ stjerner steder, men typisk omkring 45-50$ for en overnatning.
Ellers så har mange roadside spisesteder og tanke/shops sådan nogel cuponbooks man han tage gratis, hvor man sparer 10-20$ på en overnatning. Det er også begyndt at være online
https://travelcoupons.com/
https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
https://freehotelcoupons.com/view-guide-online/
http://exithotels.com/

En fastfood menu i DK koster ca, 60kr for f.eks. burger, fries og lille sodavand, det er vel ca. 9$ og 4 af dem er 36$ så stadig lidt billigere over there, og så har sikkert fået større portioner end i dk :D
1
Do as I say! :whip:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 20. jul 2018, 11:24

Wizzze skrev:
TomKah skrev:Nu er vi jo først lige startet vores tur men synes moteller er ret dyre. Ud fra hvad jeg umiddelbart så i går har de slet ikke de der tilbudsskilte hængende mere - altså hvor der står vacancy og så en pris. Det må være fordi folk bruger internettet så meget.

Vi bor på La Quinta og det er fint nok men synes det er pebret (850kr). Motel 6 kostede 550kr her i byen men vi valgte dette fordi vi ville have pool og morgenmad den første dag for at komme over jetlag.
Derudover betalte vi omkring 30 dollar for at spise på KFC/Taco Bell. Børnene kunne ikke sidde og spise på en rigtig restaurant pga træthed. Men er det ikke tæt på prisen i dk for noget tilsvarende?

Generelt synes jeg alle motellerne er ret uambitiøse. Er spændt på hvordan campingpladserne er.

Jeg tror at 60000 kr er lidt i den lave ende for 3 uger.
Jeg vil tro hotel, bil og fly kan høres for mellem 35 og 40. Kan 20’dække mad og aktiviteter?


La Quinta er jo også mellemklassen, omkring de der 100-120$ pr nat afhængig af værelsesstørrelse. De rigtig billige moteller er sådan noget som Knights inn eller kings inn. Knights startede som en del af Wyndham, så de har ok middel standard nogen steder, og ellers er det sådan 2½ stjerner steder, men typisk omkring 45-50$ for en overnatning.
Ellers så har mange roadside spisesteder og tanke/shops sådan nogel cuponbooks man han tage gratis, hvor man sparer 10-20$ på en overnatning. Det er også begyndt at være online
https://travelcoupons.com/
https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
https://freehotelcoupons.com/view-guide-online/
http://exithotels.com/

En fastfood menu i DK koster ca, 60kr for f.eks. burger, fries og lille sodavand, det er vel ca. 9$ og 4 af dem er 36$ så stadig lidt billigere over there, og så har sikkert fået større portioner end i dk :D


Vi har brugt de der kuponer rigtig meget før i tiden på alle vores ture, men dem jeg har kigget i nu har intet i vores område.
Der er heller ingen moteller - ikke engang moteller uden kædenavn til 40-50 dollar. De fleste middelklassemoteller (quality, la Quinta, days inn, ramada) koster 150-200 dollar.
Men nu er vi jo i slut juli så det kan være priserne i maj er anderledes.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 20. jul 2018, 13:50

TomKah skrev:Nu er vi jo først lige startet vores tur men synes moteller er ret dyre. Ud fra hvad jeg umiddelbart så i går har de slet ikke de der tilbudsskilte hængende mere - altså hvor der står vacancy og så en pris. Det må være fordi folk bruger internettet så meget.

Vi bor på La Quinta og det er fint nok men synes det er pebret (850kr). Motel 6 kostede 550kr her i byen men vi valgte dette fordi vi ville have pool og morgenmad den første dag for at komme over jetlag.
Derudover betalte vi omkring 30 dollar for at spise på KFC/Taco Bell. Børnene kunne ikke sidde og spise på en rigtig restaurant pga træthed. Men er det ikke tæt på prisen i dk for noget tilsvarende?

Generelt synes jeg alle motellerne er ret uambitiøse. Er spændt på hvordan campingpladserne er.

Jeg tror at 60000 kr er lidt i den lave ende for 3 uger.
Jeg vil tro hotel, bil og fly kan høres for mellem 35 og 40. Kan 20’dække mad og aktiviteter?


Vi satser også på 35-40 til fly, hotel og bil, og så omkring 25 til resten. Hvis ikke det er nok, krakker vi jo ikke, vi vil bare gerne holde det i det leje.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 21. jul 2018, 10:00

At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:
4
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 21. jul 2018, 10:09

flicka skrev:At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:


Det er en lorte udsendelse, en kollega har allerede solgt alt, købt båd, og sagt job op for at sejle rundt, og det er mit indtryk at halvdelen af Danmark går i samme tanker :gruble:
Herhjemme rykker det også noget med sådan en tur, dog har frøkenen indset at der ikke er plads til en skosamling på en båd, og at stiletter ikke er velegnet på et båddæk :lol: Så tror at hun mere bare er til bounty-øer, hvide strande, og hoteller med tjenere der bringer ting :D
Men så meget ferie har vi jo heller ikke, og skal vi rejse derud, skal det næsten være for mere end 14dage-3uger :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 21. jul 2018, 10:10

flicka skrev:At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:


Og jeg har ellers rejst flere gange det sidste års tid. Vi har været i Skotland (1 uge), Malaysia og Borneo (3,5 uger), Bruxelles (3 dage), Berlin (3 dage) og skal til Sverige (flere gange) og London (4 dage) inden længe. Men det er åbenbart ikke nok :lol:
Senest rettet af flicka 21. jul 2018, 10:14, rettet i alt 1 gang.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 21. jul 2018, 10:13

Wizzze skrev:
flicka skrev:At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:


Det er en lorte udsendelse, en kollega har allerede solgt alt, købt båd, og sagt job op for at sejle rundt, og det er mit indtryk at halvdelen af Danmark går i samme tanker :gruble:
Herhjemme rykker det også noget med sådan en tur, dog har frøkenen indset at der ikke er plads til en skosamling på en båd, og at stiletter ikke er velegnet på et båddæk :lol: Så tror at hun mere bare er til bounty-øer, hvide strande, og hoteller med tjenere der bringer ting :D
Men så meget ferie har vi jo heller ikke, og skal vi rejse derud, skal det næsten være for mere end 14dage-3uger :gruble:


Hæh! Jeg kunne virkelig også godt finde på at sejle på den måde, men aldrig selv købe en båd und alles. Men joine som besætning, det kunne være for fedt.

Kan I ikke slå alle jeres ferieuger sammen? Så burde I nå op på 5-6 uger? Men det betyder jo så naturligt nok at I ikke kommer ud og rejse resten af ferieåret, medmindre det kan klares i weekenderne.
Eller tage orlov?

Jeg kunne godt finde på at tage 1/2-1 års orlov på et tidspunkt for at rejse jorden rundt. Hvis det er muligt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 21. jul 2018, 10:24

flicka skrev:
Wizzze skrev:
flicka skrev:At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:


Det er en lorte udsendelse, en kollega har allerede solgt alt, købt båd, og sagt job op for at sejle rundt, og det er mit indtryk at halvdelen af Danmark går i samme tanker :gruble:
Herhjemme rykker det også noget med sådan en tur, dog har frøkenen indset at der ikke er plads til en skosamling på en båd, og at stiletter ikke er velegnet på et båddæk :lol: Så tror at hun mere bare er til bounty-øer, hvide strande, og hoteller med tjenere der bringer ting :D
Men så meget ferie har vi jo heller ikke, og skal vi rejse derud, skal det næsten være for mere end 14dage-3uger :gruble:


Hæh! Jeg kunne virkelig også godt finde på at sejle på den måde, men aldrig selv købe en båd und alles. Men joine som besætning, det kunne være for fedt.

Kan I ikke slå alle jeres ferieuger sammen? Så burde I nå op på 5-6 uger? Men det betyder jo så naturligt nok at I ikke kommer ud og rejse resten af ferieåret, medmindre det kan klares i weekenderne.
Eller tage orlov?

Jeg kunne godt finde på at tage 1/2-1 års orlov på et tidspunkt for at rejse jorden rundt. Hvis det er muligt
.


Det er sådan nogle tanker vi går og vender, men der er jo også en masse praktik der skal gå op også.

Mine forældre har et vennepar kirurg og operationssygeplejerske som da børnene blev voksne solgte det hele og købte stor båd og sejlede jorden rundt i et par år. Og endte med at blive forelsket i Polynesien. Så de endte med at ankre båden derude, og i sommerhalvåret bor og arbejder de i DK, og om vinteren rejser de ud og bor på båden, og sejler rundt til de forskellige øer, hvor de så arbejder på de lokale sygehuse, der er nærmest fest på de forskellige øer, når de lægger til, for så kan et halvt års dårligdomme fixes, og alle deres udgifter og lidt til er dækket.
Det gad jeg godt, men tror ikke IT support er så efterspurgt som lægehjælp? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 21. jul 2018, 10:31

Wizzze skrev:
flicka skrev:
Wizzze skrev:
flicka skrev:At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:


Det er en lorte udsendelse, en kollega har allerede solgt alt, købt båd, og sagt job op for at sejle rundt, og det er mit indtryk at halvdelen af Danmark går i samme tanker :gruble:
Herhjemme rykker det også noget med sådan en tur, dog har frøkenen indset at der ikke er plads til en skosamling på en båd, og at stiletter ikke er velegnet på et båddæk :lol: Så tror at hun mere bare er til bounty-øer, hvide strande, og hoteller med tjenere der bringer ting :D
Men så meget ferie har vi jo heller ikke, og skal vi rejse derud, skal det næsten være for mere end 14dage-3uger :gruble:


Hæh! Jeg kunne virkelig også godt finde på at sejle på den måde, men aldrig selv købe en båd und alles. Men joine som besætning, det kunne være for fedt.

Kan I ikke slå alle jeres ferieuger sammen? Så burde I nå op på 5-6 uger? Men det betyder jo så naturligt nok at I ikke kommer ud og rejse resten af ferieåret, medmindre det kan klares i weekenderne.
Eller tage orlov?

Jeg kunne godt finde på at tage 1/2-1 års orlov på et tidspunkt for at rejse jorden rundt. Hvis det er muligt
.


Det er sådan nogle tanker vi går og vender, men der er jo også en masse praktik der skal gå op også.

Mine forældre har et vennepar kirurg og operationssygeplejerske som da børnene blev voksne solgte det hele og købte stor båd og sejlede jorden rundt i et par år. Og endte med at blive forelsket i Polynesien. Så de endte med at ankre båden derude, og i sommerhalvåret bor og arbejder de i DK, og om vinteren rejser de ud og bor på båden, og sejler rundt til de forskellige øer, hvor de så arbejder på de lokale sygehuse, der er nærmest fest på de forskellige øer, når de lægger til, for så kan et halvt års dårligdomme fixes, og alle deres udgifter og lidt til er dækket.
Det gad jeg godt, men tror ikke IT support er så efterspurgt som lægehjælp? :gruble:


Jeg har gjort det - tog 6 uger i Indien for et par år siden og kan kun anbefale det. Synes ikke at der var så meget praktisk, der skulle gå op inden afrejse :gruble:
Men det ville helt klart kræve mere, hvis det var for 1/2-1 år. Bl.a. med få lejet lejligheden ud osv.

Hvor fedt! Det gad jeg godt. Det har jeg og manden også talt om, at vi kunne gøre, når vi bliver halvgamle. Vi er dog ikke læger, men vi burde kunne arbejde lidt hist og her.

IT-support kan jo i princippet foregå hvor som helst, bare der er internetforbindelse. Så det? :-p
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf didaa » 21. jul 2018, 12:47

Vi kører på roadtrip i Sverige på mandag, og ender til weekenden i Stockholm. Har aldrig været der, er der nogen der har gode tips? Har søn med på 5 år, så gerne noget sejlads, park eller lign. Og gode spisesteder hvor der ikke er alt for meget fest om aftenen :-)

Vi skal bo på Haymarket by Scandic hvis det siger nogen noget.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 21. jul 2018, 20:00

Jeg smed alt jeg havde (det er måske så meget sagt - var arbejdsløs og hjemløs) og tog ud at sejle i fem måneder fra Puerto Rico til Fransk Polynesien. Det kan klart anbefales :D Jeg arbejdede som journalist for kost og logi ombord.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 23. jul 2018, 09:00

flicka skrev:At se "Kurs mod fjerne kyster" er ikke ligefrem godt for mig. Jeg har allerede udlængsel igen :dåne:


Hos mig er udlængslen altid en trofast følgesvend. Har indset, at jeg kommer til at leve med det resten af mit liv :D
1
:lun: Be brave
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 23. jul 2018, 10:59

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Min kæreste og jeg skal til USA den 4. September. Jeg tager Sertralin, men har simpelthen så svært ved at finde ud af, hvordan reglerne for indføring i USA er. Nogen der ved det?
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 23. jul 2018, 12:46

Muddi skrev:Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Min kæreste og jeg skal til USA den 4. September. Jeg tager Sertralin, men har simpelthen så svært ved at finde ud af, hvordan reglerne for indføring i USA er. Nogen der ved det?


https://dk.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... 1532349552
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 23. jul 2018, 13:15

MOGA skrev:
Muddi skrev:Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Min kæreste og jeg skal til USA den 4. September. Jeg tager Sertralin, men har simpelthen så svært ved at finde ud af, hvordan reglerne for indføring i USA er. Nogen der ved det?


https://dk.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... 1532349552


Tak :)

Er bare ikke så god til at læse engelsk, så det er lidt svært at finde rundt i linket :genert:
0

Tilbage til "Rejser"