Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lys » 3. jun 2019, 19:46

Wizzze skrev:
Lys skrev:Har nogen et forslag til, hvor man skal tage hen en uges tid primo juli ud fra følgende præmisser:

- jeg rejser alene kvinde
- det primære formål er at slappe af, nyde sol og vand, læse bøger
- gerne strand udover pool
- relativt høj hotelstandard 4-5*, herunder altan/balkon fra værelset
- helst hverken børnefamiliekaos eller honeymoon-destination
- land med god hospitalsstandard (er gravid i 6. måned)
- stedet må gerne have lidt charme/udsigt
- rejsetiden skal stå mål med rejsens længde
- jeg har ikke noget fast defineret budget

Forslag kan enten være by/destination eller gerne specifikt hotelforslag.

Er der nogen, der har en ide (også selvom alle præmisser måske ikke er opfyldt)??


Smukke Lanzarote, med vulkan landskabet, lækker havudsigt, små byer at besøge, Akvarie tæt på, og ikke så langt til øens hovedstad og shopping/oplevelser, hvis man altså skulle overveje at forlade strand og pools :D
https://www.barcelo.com/en-gb/barcelo-h ... ise-beach/

Mallorca, lidt mere "civiliseret" med flere mennesker, flere muligheder, storby med Palma tæt på, men stadig hav og natur og selvfølgelig både strand og pool, og god mad.
https://www.melia.com/en/hotels/spain/m ... /index.htm er lidt mere voksen minded, end nabo hotellet i samme kæde, men ingen af dem virkede overrendt af børn da vi var der.
https://www.melia.com/en/hotels/spain/m ... _term=text

"storbyferie" der også er stand og pool, med alle storby tingene som shopping, kultur, museer, markeder, men også mulighed for bare at dase pool, eller ligge og nyde strand og vand. Og så kan man altid hoppe på en kort bustur til Monaco eller Cannes, hvis man keder sig en dag.
https://www.hyatt.com/en-US/hotel/franc ... anee/ncehr



Tak for rigtigt gode bud!

Der ser ud som om, at de to på Mallorca ligger i Magaluf? Hvordan har I oplevet det område? Er det muligt at komme frem for fulde englændere?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 3. jun 2019, 20:08

Lys skrev:
Wizzze skrev:
Lys skrev:Har nogen et forslag til, hvor man skal tage hen en uges tid primo juli ud fra følgende præmisser:

- jeg rejser alene kvinde
- det primære formål er at slappe af, nyde sol og vand, læse bøger
- gerne strand udover pool
- relativt høj hotelstandard 4-5*, herunder altan/balkon fra værelset
- helst hverken børnefamiliekaos eller honeymoon-destination
- land med god hospitalsstandard (er gravid i 6. måned)
- stedet må gerne have lidt charme/udsigt
- rejsetiden skal stå mål med rejsens længde
- jeg har ikke noget fast defineret budget

Forslag kan enten være by/destination eller gerne specifikt hotelforslag.

Er der nogen, der har en ide (også selvom alle præmisser måske ikke er opfyldt)??


Smukke Lanzarote, med vulkan landskabet, lækker havudsigt, små byer at besøge, Akvarie tæt på, og ikke så langt til øens hovedstad og shopping/oplevelser, hvis man altså skulle overveje at forlade strand og pools :D
https://www.barcelo.com/en-gb/barcelo-h ... ise-beach/

Mallorca, lidt mere "civiliseret" med flere mennesker, flere muligheder, storby med Palma tæt på, men stadig hav og natur og selvfølgelig både strand og pool, og god mad.
https://www.melia.com/en/hotels/spain/m ... /index.htm er lidt mere voksen minded, end nabo hotellet i samme kæde, men ingen af dem virkede overrendt af børn da vi var der.
https://www.melia.com/en/hotels/spain/m ... _term=text

"storbyferie" der også er stand og pool, med alle storby tingene som shopping, kultur, museer, markeder, men også mulighed for bare at dase pool, eller ligge og nyde strand og vand. Og så kan man altid hoppe på en kort bustur til Monaco eller Cannes, hvis man keder sig en dag.
https://www.hyatt.com/en-US/hotel/franc ... anee/ncehr



Tak for rigtigt gode bud!

Der ser ud som om, at de to på Mallorca ligger i Magaluf? Hvordan har I oplevet det område? Er det muligt at komme frem for fulde englændere?


Det er nogen år siden sidst, men det er mit indtryk at man har sat hårdt ind, på at komme af med fuldebøtter og party rygtet. Og de fleste ungdoms hoteller og barer ligger omkring tangen, så den nordlige del af stranden, hvor de gode hoteller ligger lidt for sig selv ved den sydlige del af stranden.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pjeps » 6. jun 2019, 08:20

Jeg tænker Korfu eller Santorini i slutningen af august.

Er der nogen der har været begge steder og kan hjælpe en vægelsindet?
0
:ninja:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 6. jun 2019, 08:31

Pjeps skrev:Jeg tænker Korfu eller Santorini i slutningen af august.

Er der nogen der har været begge steder og kan hjælpe en vægelsindet?


"Nu stiller den græske vulkanø Santorini sig op i rækken af populære feriesteder i Middelhavet, der føler sig oversvømmet af turister.

Tidligere har indbyggere og lokal-regeringer på Mallorca, Ibiza og i Barcelona været fremme med ønsker om at begrænse strømmen af millioner turister hvert år.

I Barcelona og på Mallorca har der ligefrem været demonstrationer mod turister, som ellers er den vigtigste indtægtskilde.

Med sine hvide mure og blå kupler på tagene er Santorini en af Middelhavets smukkeste øer og et idyl at kigge på. I hvert fald så længe man ikke ser tingene lidt mere efter i sømmene.

Santorini har beskæret antallet af krydstogt turister med over 50 pct. Nu må der kun læsses 8.000 om dagen af de store skibe.

Øens veje og øvrige infrastruktur kan slet ikke klare de store antal turister, der især kommer med krydstogtskibene.

Hver dag i sæsonen har skibene afleveret op til 18.000 passagerer til rundvisning på Santorini. Et antal, som byens borgmester Nikos Zorzos allerede har mere end halveret – til 8.000 dagligt.

Alligevel har Santorini bl.a. haft store problemer med slitage af de maleriske gader og bygninger, ligesom der i perioder har været mangel på drikkevand.

Borgmesteren og hans bystyre ønsker nu en yderligere begrænsning. Også fordi det kunne se ud, som om Santorini er ved at blive et helårs-feriemål."


http://trendsandtravel.dk/santorini-vil ... -turister/

Korfu er ikke nær så overrendt.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 10. jun 2019, 17:22

HJÆLP.

Min far fylder 60 om en måned. Han ejer og har alt og ønsker sig derfor nærmest kun gavekort (hvilket jeg nægter at give ham) og oplevelser. Min bror og jeg vil gerne give ham noget fælles, og jeg tænker det mest oplagte vil være en overnatning et sted i DK eller uden for DK (men i køreafstand). Budgettet er max 1500 pr mand.

Nogen ideer til steder, man kan tage hen og opleve noget? Min far er på ingen måde interesseret i kunst, kultur, teater, gastronomi og lignende. Han er mere typen, der tager på charter med all inclusive og spiller golf. Men hans interesser ligger inden for fodbold (altså at se det), fiskeri, cykling, koncerter, ski (men ikke aktuelt), gå på pub osv. Han er typen hvis livret er "buffet" og ser ikke fidusen i finere madlavning. Han kan skam godt lide at opleve ting, men det er på den meget provinsielle måde :D

Hvis nogen har en ide til et område, specifikke oplevelser, overnatning, restauranter - anything, ville jeg være meget taknemmelig. Jeg er lidt på bar bund lige nu.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf dykkersild » 12. jun 2019, 08:14

Selma156 skrev:HJÆLP.

Min far fylder 60 om en måned. Han ejer og har alt og ønsker sig derfor nærmest kun gavekort (hvilket jeg nægter at give ham) og oplevelser. Min bror og jeg vil gerne give ham noget fælles, og jeg tænker det mest oplagte vil være en overnatning et sted i DK eller uden for DK (men i køreafstand). Budgettet er max 1500 pr mand.

Nogen ideer til steder, man kan tage hen og opleve noget? Min far er på ingen måde interesseret i kunst, kultur, teater, gastronomi og lignende. Han er mere typen, der tager på charter med all inclusive og spiller golf. Men hans interesser ligger inden for fodbold (altså at se det), fiskeri, cykling, koncerter, ski (men ikke aktuelt), gå på pub osv. Han er typen hvis livret er "buffet" og ser ikke fidusen i finere madlavning. Han kan skam godt lide at opleve ting, men det er på den meget provinsielle måde :D

Hvis nogen har en ide til et område, specifikke oplevelser, overnatning, restauranter - anything, ville jeg være meget taknemmelig. Jeg er lidt på bar bund lige nu.


Hvor i Dk bor din far og hvad er jeres budget?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf dykkersild » 12. jun 2019, 08:25

Selma156 skrev:HJÆLP.

Min far fylder 60 om en måned. Han ejer og har alt og ønsker sig derfor nærmest kun gavekort (hvilket jeg nægter at give ham) og oplevelser. Min bror og jeg vil gerne give ham noget fælles, og jeg tænker det mest oplagte vil være en overnatning et sted i DK eller uden for DK (men i køreafstand). Budgettet er max 1500 pr mand.

Nogen ideer til steder, man kan tage hen og opleve noget? Min far er på ingen måde interesseret i kunst, kultur, teater, gastronomi og lignende. Han er mere typen, der tager på charter med all inclusive og spiller golf. Men hans interesser ligger inden for fodbold (altså at se det), fiskeri, cykling, koncerter, ski (men ikke aktuelt), gå på pub osv. Han er typen hvis livret er "buffet" og ser ikke fidusen i finere madlavning. Han kan skam godt lide at opleve ting, men det er på den meget provinsielle måde :D

Hvis nogen har en ide til et område, specifikke oplevelser, overnatning, restauranter - anything, ville jeg være meget taknemmelig. Jeg er lidt på bar bund lige nu.


https://www.sweetdeal.dk/mtb-harzen-120619 - Harzen er måske lidt anderledes og provins kan vi vist godt kalde mange steder dernede, billigt, der er fiskeri og cykling, øl-steder og masser af "almindelig" mad i store mængder. Dealen er blot fordi jeg selv faldt over den forleden.
1
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 12. jun 2019, 11:17

dykkersild skrev:
Selma156 skrev:HJÆLP.

Min far fylder 60 om en måned. Han ejer og har alt og ønsker sig derfor nærmest kun gavekort (hvilket jeg nægter at give ham) og oplevelser. Min bror og jeg vil gerne give ham noget fælles, og jeg tænker det mest oplagte vil være en overnatning et sted i DK eller uden for DK (men i køreafstand). Budgettet er max 1500 pr mand.

Nogen ideer til steder, man kan tage hen og opleve noget? Min far er på ingen måde interesseret i kunst, kultur, teater, gastronomi og lignende. Han er mere typen, der tager på charter med all inclusive og spiller golf. Men hans interesser ligger inden for fodbold (altså at se det), fiskeri, cykling, koncerter, ski (men ikke aktuelt), gå på pub osv. Han er typen hvis livret er "buffet" og ser ikke fidusen i finere madlavning. Han kan skam godt lide at opleve ting, men det er på den meget provinsielle måde :D

Hvis nogen har en ide til et område, specifikke oplevelser, overnatning, restauranter - anything, ville jeg være meget taknemmelig. Jeg er lidt på bar bund lige nu.


https://www.sweetdeal.dk/mtb-harzen-120619 - Harzen er måske lidt anderledes og provins kan vi vist godt kalde mange steder dernede, billigt, der er fiskeri og cykling, øl-steder og masser af "almindelig" mad i store mængder. Dealen er blot fordi jeg selv faldt over den forleden.


Tusind tak, det er netop noget i den stil, vi leder efter :) Han bor i Nordsjælland.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jun 2019, 06:00

Jeg har købt togbilletter til Kbn-Ringsted t/rt, fordi jeg vil på endagstur i sommerferien og se Skt. Bendts Kirke med alle de berømte kongegrave fra middelalderen. Jeg startede med at søge på billetter fra og til lufthavnen i stedet for Hovedbanegården, da det er lidt lettere, når man bor på Amager, og endte med kun at skulle af med i alt 54 kr. for begge veje :D Det underlige var dog, at hvis jeg i stedet søgte med Hovedbanegården som den ene destination, var prisen pludselig 116 kr. pr. billet. For samme afgange, bare en lidt kortere tur.
Det giver absolut ingen mening, så vil lige give min erfaring videre!
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 13. jun 2019, 08:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt togbilletter til Kbn-Ringsted t/rt, fordi jeg vil på endagstur i sommerferien og se Skt. Bendts Kirke med alle de berømte kongegrave fra middelalderen. Jeg startede med at søge på billetter fra og til lufthavnen i stedet for Hovedbanegården, da det er lidt lettere, når man bor på Amager, og endte med kun at skulle af med i alt 54 kr. for begge veje :D Det underlige var dog, at hvis jeg i stedet søgte med Hovedbanegården som den ene destination, var prisen pludselig 116 kr. pr. billet. For samme afgange, bare en lidt kortere tur.
Det giver absolut ingen mening, så vil lige give min erfaring videre!


Tak for tippet, men det er da lidt besynderligt. Når jeg kigger på rejseplanen, så koster turen 116 kr (rejsekort) uanset om, jeg rejser fra Kbh.H eller CPH(lufthavn). Kigger man derimod på dsb.dk, er der priser på hhv 45 og 60 kr fra cph(Lufthavn) (Orange billetter). Men 116 på rejseplanen.

Mærkelig prispolitik de fører :forvirret:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jun 2019, 09:03

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt togbilletter til Kbn-Ringsted t/rt, fordi jeg vil på endagstur i sommerferien og se Skt. Bendts Kirke med alle de berømte kongegrave fra middelalderen. Jeg startede med at søge på billetter fra og til lufthavnen i stedet for Hovedbanegården, da det er lidt lettere, når man bor på Amager, og endte med kun at skulle af med i alt 54 kr. for begge veje :D Det underlige var dog, at hvis jeg i stedet søgte med Hovedbanegården som den ene destination, var prisen pludselig 116 kr. pr. billet. For samme afgange, bare en lidt kortere tur.
Det giver absolut ingen mening, så vil lige give min erfaring videre!


Tak for tippet, men det er da lidt besynderligt. Når jeg kigger på rejseplanen, så koster turen 116 kr (rejsekort) uanset om, jeg rejser fra Kbh.H eller CPH(lufthavn). Kigger man derimod på dsb.dk, er der priser på hhv 45 og 60 kr fra cph(Lufthavn) (Orange billetter). Men 116 på rejseplanen.

Mærkelig prispolitik de fører :forvirret:


Det er dybt godnat. Jeg klikkede af ved orange-billetter i begge søgninger, og hvorfor kan jeg få den ene (længere) tur for 25 kr. og den anden (kortere) for 116? Det er præcis samme tog :stoned:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 13. jun 2019, 09:05

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt togbilletter til Kbn-Ringsted t/rt, fordi jeg vil på endagstur i sommerferien og se Skt. Bendts Kirke med alle de berømte kongegrave fra middelalderen. Jeg startede med at søge på billetter fra og til lufthavnen i stedet for Hovedbanegården, da det er lidt lettere, når man bor på Amager, og endte med kun at skulle af med i alt 54 kr. for begge veje :D Det underlige var dog, at hvis jeg i stedet søgte med Hovedbanegården som den ene destination, var prisen pludselig 116 kr. pr. billet. For samme afgange, bare en lidt kortere tur.
Det giver absolut ingen mening, så vil lige give min erfaring videre!


Tak for tippet, men det er da lidt besynderligt. Når jeg kigger på rejseplanen, så koster turen 116 kr (rejsekort) uanset om, jeg rejser fra Kbh.H eller CPH(lufthavn). Kigger man derimod på dsb.dk, er der priser på hhv 45 og 60 kr fra cph(Lufthavn) (Orange billetter). Men 116 på rejseplanen.

Mærkelig prispolitik de fører :forvirret:

Paint, du kan ikke sammenligne Orangebilletpriserne med Rejsekortspriser, for det er ikke det samme produkt du køber. Orangebilletter gælder kun til den specifikke afgang den specifikke dag og der er begrænset udbud (og de helt billige kan ikke refunderes), mens rejsekortet kan bruges når som helst. Jeg har lige købt Orangebilletter Herning/København til 99 kr stykket - med rejsekort koster turen 385,- pr. vej.
To forskellige produkter og vel basalt set også to forskellige udbydere, eftersom Orangebillet er DSBs egen opfindelse.

Men hvorfor det er billigere at rejse fra CPH til Ringsted, fremfor fra KBH H, synes jeg heller ikke er logisk :) Men fedt at du opdagede det DSC, det er ALTID rart at spare penge! :D
Senest rettet af Daine 13. jun 2019, 09:09, rettet i alt 1 gang.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 13. jun 2019, 09:08

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt togbilletter til Kbn-Ringsted t/rt, fordi jeg vil på endagstur i sommerferien og se Skt. Bendts Kirke med alle de berømte kongegrave fra middelalderen. Jeg startede med at søge på billetter fra og til lufthavnen i stedet for Hovedbanegården, da det er lidt lettere, når man bor på Amager, og endte med kun at skulle af med i alt 54 kr. for begge veje :D Det underlige var dog, at hvis jeg i stedet søgte med Hovedbanegården som den ene destination, var prisen pludselig 116 kr. pr. billet. For samme afgange, bare en lidt kortere tur.
Det giver absolut ingen mening, så vil lige give min erfaring videre!


Tak for tippet, men det er da lidt besynderligt. Når jeg kigger på rejseplanen, så koster turen 116 kr (rejsekort) uanset om, jeg rejser fra Kbh.H eller CPH(lufthavn). Kigger man derimod på dsb.dk, er der priser på hhv 45 og 60 kr fra cph(Lufthavn) (Orange billetter). Men 116 på rejseplanen.

Mærkelig prispolitik de fører :forvirret:


Det er dybt godnat. Jeg klikkede af ved orange-billetter i begge søgninger, og hvorfor kan jeg få den ene (længere) tur for 25 kr. og den anden (kortere) for 116? Det er præcis samme tog :stoned:

Det må være strækningsbestemt? At der udbydes x antal billetter KBH H-XX og x antal CHP-XX, og så er kvoten for KBH H brugt? Men mærkeligt, ja bestemt, når det er samme tog :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 13. jun 2019, 09:29

Daine skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt togbilletter til Kbn-Ringsted t/rt, fordi jeg vil på endagstur i sommerferien og se Skt. Bendts Kirke med alle de berømte kongegrave fra middelalderen. Jeg startede med at søge på billetter fra og til lufthavnen i stedet for Hovedbanegården, da det er lidt lettere, når man bor på Amager, og endte med kun at skulle af med i alt 54 kr. for begge veje :D Det underlige var dog, at hvis jeg i stedet søgte med Hovedbanegården som den ene destination, var prisen pludselig 116 kr. pr. billet. For samme afgange, bare en lidt kortere tur.
Det giver absolut ingen mening, så vil lige give min erfaring videre!


Tak for tippet, men det er da lidt besynderligt. Når jeg kigger på rejseplanen, så koster turen 116 kr (rejsekort) uanset om, jeg rejser fra Kbh.H eller CPH(lufthavn). Kigger man derimod på dsb.dk, er der priser på hhv 45 og 60 kr fra cph(Lufthavn) (Orange billetter). Men 116 på rejseplanen.

Mærkelig prispolitik de fører :forvirret:

Paint, du kan ikke sammenligne Orangebilletpriserne med Rejsekortspriser, for det er ikke det samme produkt du køber. Orangebilletter gælder kun til den specifikke afgang den specifikke dag og der er begrænset udbud (og de helt billige kan ikke refunderes), mens rejsekortet kan bruges når som helst. Jeg har lige købt Orangebilletter Herning/København til 99 kr stykket - med rejsekort koster turen 385,- pr. vej.
To forskellige produkter og vel basalt set også to forskellige udbydere, eftersom Orangebillet er DSBs egen opfindelse.

Men hvorfor det er billigere at rejse fra CPH til Ringsted, fremfor fra KBH H, synes jeg heller ikke er logisk :) Men fedt at du opdagede det DSC, det er ALTID rart at spare penge! :D


Jeg sammenlignede som sådan heller ikke. Jeg søgte bare på priserne, fordi det lød mærkeligt. Og da jeg ikke vidste, hvor billetterne var købt, søgte jeg begge steder. Det fremgik ikke umiddelbart at der var tale om Orange billetter. Det havde jeg ikke søgt specifikt efter.

Men jeg synes at DSB, også på rejseplanen, burde oplyse om alle alternativer til rejsekortprisen. Havde man ikke kigget på dsb.dk, ville man ikke have opdaget det.

Men det er vel DSB i en nøddeskal. Der er noget 'Murphys lov' over dem, alt hvad der kan gå galt, går galt
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 20. jun 2019, 13:32

Vi skal til koncert i KB Hallen til november, og det bliver højst sandsynligt første gang, at vores datter skal passes ude. Så derfor vil vi gerne overnatte lidt lækkert, når nu vi får et døgns tid helt alene i storbyen, men det er jo en jungle at finde rundt i. Jeg tænker, at vores max-pris ligger på 2.000,-.
Hvad kan I anbefale?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"