Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 15:40

Alkaia skrev:Min kæreste og jeg har kig på en tur til Schweiz (vi tjekkede i går om han skulle søge visum, men de er sørme med i Schengen! :klap: ).
Ved du hvilket område din veninde og hendes mor er rejst til?


Jeg har fået det at vide, men har glemt det igen. Har lige skrevet og spurgt. De skal i hvert fald til byen Thun på vej tilbage til Basel.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 16:15

Alkaia skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min veninde og hendes mor er rejst til Schweiz for at se et, efter sigende, smukt område, som den forlængst afdøde mormor engang i 70erne fik et meget fint postkort fra.
Jeg synes, at den begrundelse er lidt hyggelig. De ankom til Basel i går og er vist nu taget afsted i tog mod postkortstedet.


Min kæreste og jeg har kig på en tur til Schweiz (vi tjekkede i går om han skulle søge visum, men de er sørme med i Schengen! :klap: ).
Ved du hvilket område din veninde og hendes mor er rejst til?


Interlaken hedder byen, som er kendt for at have en flod på hver side (deraf navnet).
Der ser meget idyllisk ud på de billeder, min veninde har sendt, så mormoderens postkort løj ikke. Man venter hvert øjeblik, at en lilla ko skal komme gående ind fra højre.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20515
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 44024

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 29. apr 2018, 16:58

DetSorteCirkus skrev:
Alkaia skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min veninde og hendes mor er rejst til Schweiz for at se et, efter sigende, smukt område, som den forlængst afdøde mormor engang i 70erne fik et meget fint postkort fra.
Jeg synes, at den begrundelse er lidt hyggelig. De ankom til Basel i går og er vist nu taget afsted i tog mod postkortstedet.


Min kæreste og jeg har kig på en tur til Schweiz (vi tjekkede i går om han skulle søge visum, men de er sørme med i Schengen! :klap: ).
Ved du hvilket område din veninde og hendes mor er rejst til?


Interlaken hedder byen, som er kendt for at have en flod på hver side (deraf navnet).
Der ser meget idyllisk ud på de billeder, min veninde har sendt, så mormoderens postkort løj ikke. Man venter hvert øjeblik, at en lilla ko skal komme gående ind fra højre.


Byen er også kendt for at ligge lige i nærheden af et berømt bungy jump sted. 134 m frit fald. Dét skal man da næsten prøve, når nu man er der, ikke? ;)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20515
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 44024

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 29. apr 2018, 17:24

Vi slår et smut forbi øen Symi - én af de Dodekanesiske øer. Den smukkeste, efter sigende. Der er ingen lufthavn på øen, så man skal flyve til Rhodos og derfra sejle til øen.
Vi har endda fundet et rigtig græsk hotel, med en forrygende udsigt.

Er der nogen hér, der kender øen?

Hotel
Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 18:56

paint skrev:Byen er også kendt for at ligge lige i nærheden af et berømt bungy jump sted. 134 m frit fald. Dét skal man da næsten prøve, når nu man er der, ikke? ;)

Billede


Det kunne man næppe i 70erne, så det er nok ikke true i selskabets øjne, men jeg er drillesyg nok til at sende tippet videre :-D
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 29. apr 2018, 20:04

Jeg har brug for debattens hjælp.. Min kærestes morgengave er en tur til Rom. Han ved godt vi skal til Rom på efterårsferie, men ikke at jeg betaler det hele og så jeg tænkt at give turen lidt ekstra. Det er her I kommer ind i billedet. For det første skal vi have et lidt bedre hotel ens normalt gerne et romantisk sted. Badekar vil være et plus. Derudover skal vi på Roms mest romantiske restaurant som jeg stadig har råd til. Og så skal jeg have lavet en kurv han skal pakke ud om morgen. Tænker noget lækkert vin fra området omkring Rom, en guidebog og så noget mad. Måske noget mere hvis jeg kommer på noget.

Har I nogle tips og tricks til mig?
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tiger » 29. apr 2018, 20:23

DetSorteCirkus skrev:
Tiger skrev:Jeg håber du kan bruge lidt af det :)


Tusind tak :klap: Det er lige sådan noget, jeg kan bruge, for jeg vil gerne have en sommerferie i Berlin og ud og gå.
Klassen og jeg boede i Warschauer Strasse, og det område kunne jeg rigtig godt lide, så jeg tror, dine tips vil passe meget fint til mine præferencer. Og der er meget nyt iblandt. Det er faktisk kun Anna Blume, jeg kendte på forhånd. Og Volkspark.

Jeg bestiller næsten altid værelser med bad på gangen, hvilket andre er ret skeptiske omkring :lol:, men jeg har kun haft gode oplevelser med det og sparet masser af penge. Enten har det fælles badeværelse været pletfrit og ledigt døgnet rundt, eller også er jeg gratis blevet opgraderet til et værelse med eget bad. Det skete i Wien i efteråret og igen i Berlin i vinterferien.
I Bruxelles var det lidt omstændigt, da hotellet faktisk ingen fælles badeværelser havde, og man derfor skulle henvende sig i receptionen og have en nøgle til et ledigt værelse med bad. Et lidt kompliceret system, men det gik da, og badeværelserne var også her pæne og rene. Der var wc på gangen og en fin niche med håndvask på værelset.

Jeg er spændt på, hvad der venter mig i London, for hvad får man egentlig for 275 kr. pr. nat tæt på Victoria Station? :genert:


Hvis du er til storbyferie med sanseoplevelser ved at opleve byen til fods, så er Østberlin det helt rigtige sted. Jeg måtte faktisk også tænke mig godt om, fordi jeg kun kunne finde på mad og områder. Men jeg synes at mange andre steder i Berlin byder på museer og deciderede seværdigheder, hvorimod F.hain og PB har sjæl og andre former for oplevelser :lun: Du vil i hvert fald se en helt anden side af Berlin, selvom du vist har besøgt byen mange gange :klap:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25011
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30006

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2018, 21:01

1234 skrev:Jeg har brug for debattens hjælp.. Min kærestes morgengave er en tur til Rom. Han ved godt vi skal til Rom på efterårsferie, men ikke at jeg betaler det hele og så jeg tænkt at give turen lidt ekstra. Det er her I kommer ind i billedet. For det første skal vi have et lidt bedre hotel ens normalt gerne et romantisk sted. Badekar vil være et plus. Derudover skal vi på Roms mest romantiske restaurant som jeg stadig har råd til. Og så skal jeg have lavet en kurv han skal pakke ud om morgen. Tænker noget lækkert vin fra området omkring Rom, en guidebog og så noget mad. Måske noget mere hvis jeg kommer på noget.

Har I nogle tips og tricks til mig?


http://www.argentinaresidenza.com/bouti ... acuzzi.htm
Lige ved templerne og Torre Argentina (der hvor Caesar blev slået ihjel)

Eller
http://www.pantheonroyalsuite.com/en/ro ... ml#item_21
Lige ved Pantheon og Piazza Navona

Endelig er der alle luksushotellerne i Via Veneto området, men det er lidt væk til fods fra det centrale Rom.

Romantisk restaurant, med flot udsigt over Colosseum
https://www.aromarestaurant.it/en/
1
Do as I say! :whip:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 29. apr 2018, 21:17

Wizzze skrev:
1234 skrev:Jeg har brug for debattens hjælp.. Min kærestes morgengave er en tur til Rom. Han ved godt vi skal til Rom på efterårsferie, men ikke at jeg betaler det hele og så jeg tænkt at give turen lidt ekstra. Det er her I kommer ind i billedet. For det første skal vi have et lidt bedre hotel ens normalt gerne et romantisk sted. Badekar vil være et plus. Derudover skal vi på Roms mest romantiske restaurant som jeg stadig har råd til. Og så skal jeg have lavet en kurv han skal pakke ud om morgen. Tænker noget lækkert vin fra området omkring Rom, en guidebog og så noget mad. Måske noget mere hvis jeg kommer på noget.

Har I nogle tips og tricks til mig?


http://www.argentinaresidenza.com/bouti ... acuzzi.htm
Lige ved templerne og Torre Argentina (der hvor Caesar blev slået ihjel)

Eller
http://www.pantheonroyalsuite.com/en/ro ... ml#item_21
Lige ved Pantheon og Piazza Navona

Endelig er der alle luksushotellerne i Via Veneto området, men det er lidt væk til fods fra det centrale Rom.

Romantisk restaurant, med flot udsigt over Colosseum
https://www.aromarestaurant.it/en/

Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 21:21

1234 skrev:Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:


Jeg kunne slet ikke se priserne nogen steder :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25011
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30006

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2018, 21:24

1234 skrev:
Wizzze skrev:
1234 skrev:Jeg har brug for debattens hjælp.. Min kærestes morgengave er en tur til Rom. Han ved godt vi skal til Rom på efterårsferie, men ikke at jeg betaler det hele og så jeg tænkt at give turen lidt ekstra. Det er her I kommer ind i billedet. For det første skal vi have et lidt bedre hotel ens normalt gerne et romantisk sted. Badekar vil være et plus. Derudover skal vi på Roms mest romantiske restaurant som jeg stadig har råd til. Og så skal jeg have lavet en kurv han skal pakke ud om morgen. Tænker noget lækkert vin fra området omkring Rom, en guidebog og så noget mad. Måske noget mere hvis jeg kommer på noget.

Har I nogle tips og tricks til mig?


http://www.argentinaresidenza.com/bouti ... acuzzi.htm
Lige ved templerne og Torre Argentina (der hvor Caesar blev slået ihjel)

Eller
http://www.pantheonroyalsuite.com/en/ro ... ml#item_21
Lige ved Pantheon og Piazza Navona

Endelig er der alle luksushotellerne i Via Veneto området, men det er lidt væk til fods fra det centrale Rom.

Romantisk restaurant, med flot udsigt over Colosseum
https://www.aromarestaurant.it/en/

Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:


Generelt for man mest for pengene / luksus / service på de 4stjernede hoteller i Rom. Jeg har en sådan 10-12 stykker som jeg altid kører gennem Trivago / hotels.com på vores mulige datoer, og der er altid en god pris at finde på et eller flere af hotellerne. Jeg tror det et fordi at de fleste rejsende til Rom vælger 2-3stjernede hoteller, så de er altid godt fyldt op, og de 5stjerne har altid kunder der ikke kigger på prisen. Mens de 4stjernede skal kæmpe med både at være nogenlunde fyldte, men stadig levere mere end 2-3stjerne segmentet, så derfor mange tilbud/deals.
1
Do as I say! :whip:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 29. apr 2018, 21:24

DetSorteCirkus skrev:
1234 skrev:Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:


Jeg kunne slet ikke se priserne nogen steder :genert:

Man kan finde dem ved gå ind og prøve at booke et værelse. Jeg tænker mit Max er 1000 kr. Men så skal det også være lige i øjet.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 29. apr 2018, 21:26

Wizzze skrev:
1234 skrev:
Wizzze skrev:
1234 skrev:Jeg har brug for debattens hjælp.. Min kærestes morgengave er en tur til Rom. Han ved godt vi skal til Rom på efterårsferie, men ikke at jeg betaler det hele og så jeg tænkt at give turen lidt ekstra. Det er her I kommer ind i billedet. For det første skal vi have et lidt bedre hotel ens normalt gerne et romantisk sted. Badekar vil være et plus. Derudover skal vi på Roms mest romantiske restaurant som jeg stadig har råd til. Og så skal jeg have lavet en kurv han skal pakke ud om morgen. Tænker noget lækkert vin fra området omkring Rom, en guidebog og så noget mad. Måske noget mere hvis jeg kommer på noget.

Har I nogle tips og tricks til mig?


http://www.argentinaresidenza.com/bouti ... acuzzi.htm
Lige ved templerne og Torre Argentina (der hvor Caesar blev slået ihjel)

Eller
http://www.pantheonroyalsuite.com/en/ro ... ml#item_21
Lige ved Pantheon og Piazza Navona

Endelig er der alle luksushotellerne i Via Veneto området, men det er lidt væk til fods fra det centrale Rom.

Romantisk restaurant, med flot udsigt over Colosseum
https://www.aromarestaurant.it/en/

Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:


Generelt for man mest for pengene / luksus / service på de 4stjernede hoteller i Rom. Jeg har en sådan 10-12 stykker som jeg altid kører gennem Trivago / hotels.com på vores mulige datoer, og der er altid en god pris at finde på et eller flere af hotellerne. Jeg tror det et fordi at de fleste rejsende til Rom vælger 2-3stjernede hoteller, så de er altid godt fyldt op, og de 5stjerne har altid kunder der ikke kigger på prisen. Mens de 4stjernede skal kæmpe med både at være nogenlunde fyldte, men stadig levere mere end 2-3stjerne segmentet, så derfor mange tilbud/deals.

Tror du det ville være muligt at finde et hotel i den klasse i oktober til 1000 kr. Pr. Nat eller er det helt urealistisk?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 21:27

Okay, min veninde og hendes mor har lige siddet bomstille på deres hotelværelse, så min veninde kunne optage schweizisk stillbillede-tvshop til mig med sin telefon. Det er bare en hel masse reklamebilleder, der passerer langsomt forbi, mens en mand jodler amok i baggrunden.

Virkelig underligt koncept.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25011
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30006

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2018, 21:28

DetSorteCirkus skrev:
1234 skrev:Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:


Jeg kunne slet ikke se priserne nogen steder :genert:


Du skal altid vælge nogen datoer for at se en pris, hotelværelser er aldrig fast pris, det er udbud/efterspørgsel. Men de ligger typisk i området omkring 1000-1200kr. pr. nat.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"