Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FruKuk » 26. apr 2018, 17:28

1234 skrev:
flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?

Stasi museet er helt fantastisk. Det er i de gamle lokaler, hvor stasi havde hovedkvarter. Nogle af dem stå som da de blev forladt.


Hvornår er det bedst at besøge Rom i efteråret? Vi planlægger en kærestetur. Jeg tænker sidst oktober, men er vejret stadig nogenlunde? Vi behøver ikke fuld sol bare 18 grader og solskin.


Jeg har været i Rom medio november, og der var det fint vejr. Sådan omkring 15-20 grader.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 26. apr 2018, 17:49

FruKuk skrev:
1234 skrev:
flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?

Stasi museet er helt fantastisk. Det er i de gamle lokaler, hvor stasi havde hovedkvarter. Nogle af dem stå som da de blev forladt.


Hvornår er det bedst at besøge Rom i efteråret? Vi planlægger en kærestetur. Jeg tænker sidst oktober, men er vejret stadig nogenlunde? Vi behøver ikke fuld sol bare 18 grader og solskin.


Jeg har været i Rom medio november, og der var det fint vejr. Sådan omkring 15-20 grader.

Okay så er sidst i oktober fint. Jeg tænker heller ikke der grund til alt for varmt vejr, når meget af det vi gerne vil er inden for.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2018, 19:12

Hvis nogen leder efter en billig sommerferie i juli, kan det være en ide at tjekke Norwegians lavpriskalender for Berlin.
Der er mange afgange til 199- ud og 223- hjem.
Hvis det ikke var, fordi min London-tur lå lige midt i måneden, kunne jeg godt være fristet.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 26. apr 2018, 20:31

Norwegians lavpriskalender er i det hele taget smart :gogo:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 11:53

Min veninde og hendes mor er rejst til Schweiz for at se et, efter sigende, smukt område, som den forlængst afdøde mormor engang i 70erne fik et meget fint postkort fra.
Jeg synes, at den begrundelse er lidt hyggelig. De ankom til Basel i går og er vist nu taget afsted i tog mod postkortstedet.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 29. apr 2018, 12:32

Malmø er virkelig for fedt! Fatter ikke at jeg ikke har været her før.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 12:38

Lykke skrev:Malmø er virkelig for fedt! Fatter ikke at jeg ikke har været her før.


Jeg bruger det også for lidt, især taget i betragtning af min bopæl på Amager.
Da jeg var derovre i julen, regnede jeg ud, at der var gået ti år siden sidste besøg. Heldigvis lader det til at blive en tradition, at min veninde og jeg bruger mine gratis overnatninger fra hotel.com til Malmø- eller Helsingborg ture. Sidstnævnte kan jo kombineres med Helsingør, uden man behøver overnatte der.

Har du været i Lund? Der var min veninde og jeg engang på weekend for 295 kr. pr. mand (hotel, morgenmad og bus begge veje). Der er dejligt, og byen byder på masser af gratis oplevelser. Vi var på rundvisning i domkirken, i kunsthallen, i et tårn fra middelalderen med lille udstilling af moderne kunst og i botanisk have for 0 kr. Vores dengang meget beskedne rejsebudget blev brugt på aftensmad på Grand Hotel.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 12:48

LaMariposa skrev:Norwegians lavpriskalender er i det hele taget smart :gogo:


Nu kom jeg selv til at kigge for dybt i den :genert:
Jeg genopdagede den østlige Berlin på min klasses studietur og genså ved samme lejlighed byen i sommerklæder, så jeg kunne ikke stå for kombinationen af billige flybilletter og tre nætter i Friedrichschain for 567 kr.
Tænk engang, 3½ dags storbyferie i højsæsonen for 989-! :panik:
Senest rettet af DetSorteCirkus 29. apr 2018, 13:04, rettet i alt 1 gang.
3
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 29. apr 2018, 12:59

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Malmø er virkelig for fedt! Fatter ikke at jeg ikke har været her før.


Jeg bruger det også for lidt, især taget i betragtning af min bopæl på Amager.
Da jeg var derovre i julen, regnede jeg ud, at der var gået ti år siden sidste besøg. Heldigvis lader det til at blive en tradition, at min veninde og jeg bruger mine gratis overnatninger fra hotel.com til Malmø- eller Helsingborg ture. Sidstnævnte kan jo kombineres med Helsingør, uden man behøver overnatte der.

Har du været i Lund? Der var min veninde og jeg engang på weekend for 295 kr. pr. mand (hotel, morgenmad og bus begge veje). Der er dejligt, og byen byder på masser af gratis oplevelser. Vi var på rundvisning i domkirken, i kunsthallen, i et tårn fra middelalderen med lille udstilling af moderne kunst og i botanisk have for 0 kr. Vores dengang meget beskedne rejsebudget blev brugt på aftensmad på Grand Hotel.


Det er faktisk min første gang i Sverige. Vi bor på Hotel Garden - 1280kr mener jeg det blev, eller lidt mindre faktisk, for to personer på 4-stjernet hotel, med 3 overnatninger og gratis morgenmad. Og den morgenmad, ja den er godt nok vild. Selv kaffen var god, og jeg er ellers lidt af en kaffesnob.

I går spiste vi på Mineral. En hovedret til hver, og en dessert til deling og en hel flaske naturvin for 920 svenske. Uh det var godt!
Vinen kostede 565 svenske, så det kunne nemt være blevet meget billigere hvis man var til cider, øl eller andet i den dur.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tiger » 29. apr 2018, 13:02

^^Friedrichshain er min absolutte yndlingsbydel ❤️ Må man bede om link til hotel, Cirkus?
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 13:09

Tiger skrev:^^Friedrichshain er min absolutte yndlingsbydel ❤️ Må man bede om link til hotel, Cirkus?


https://da.hotels.com/ho623638/hotel-pe ... -tyskland/

Jeg bor på enkeltværelse og ramte lige nogle dage til 189- pr. overnatning, men det er vist generelt billigt, og jeg synes, det ser pænt ud.

Ih, må jeg få nogle tips til Friedrichschain? :ivrig:
Jeg har holdt til i vest i de sidste tre år med små afstikkere til Prenzlauer Berg.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 13:12

Lykke skrev:Det er faktisk min første gang i Sverige. Vi bor på Hotel Garden - 1280kr mener jeg det blev, eller lidt mindre faktisk, for to personer på 4-stjernet hotel, med 3 overnatninger og gratis morgenmad. Og den morgenmad, ja den er godt nok vild. Selv kaffen var god, og jeg er ellers lidt af en kaffesnob.

I går spiste vi på Mineral. En hovedret til hver, og en dessert til deling og en hel flaske naturvin for 920 svenske. Uh det var godt!
Vinen kostede 565 svenske, så det kunne nemt være blevet meget billigere hvis man var til cider, øl eller andet i den dur.


Hotel Garden er også mit hovedkvarter i Malmø og ja, de laver god morgenmad :klap:
Kalmar er i øvrigt også en skøn by, men transporten er dyr.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 13:20

Lykke skrev:TAG


I skal forresten her forbi, hvis I ikke allerede har været det!
https://www.tripadvisor.dk/ShowUserRevi ... ounty.html
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tiger » 29. apr 2018, 14:05

DetSorteCirkus skrev:
Tiger skrev:^^Friedrichshain er min absolutte yndlingsbydel ❤️ Må man bede om link til hotel, Cirkus?


https://da.hotels.com/ho623638/hotel-pe ... -tyskland/

Jeg bor på enkeltværelse og ramte lige nogle dage til 189- pr. overnatning, men det er vist generelt billigt, og jeg synes, det ser pænt ud.

Ih, må jeg få nogle tips til Friedrichschain? :ivrig:
Jeg har holdt til i vest i de sidste tre år med små afstikkere til Prenzlauer Berg.


Tak, der er desværre fællesbad og det ved jeg ikke om jeg kan få manden til :genert: :lol2: Men det ER billigt.

Hotellet ligger meget kort fra mit elskede Rigaerstrasse, hvor vi har boet i lejlighed en del gange. I Rigaerstrasse ligger det (vidst?) sidste B.Z. hus i Berlin. Vi har haft fine oplevelser ved at bo i samme gade med dem, men også en ret voldsom demonstration for et par år siden i juli, hvor der blev kastet med sten og smadret en masse og hvor vi pludseligt havde omkring 50 politibiler i gaden og flere hundrede vrede demonstranter. Det er lidt en spøjs oplevelse ;) Rigaerstrasse har bare så meget charme og vi elsker bare at gå i kvarteret.

Du skal bo få meter fra tram'en (sporvogn), som kører i en stor del af Friedrichshain og Prenzlauer Berg. Af parker er fx Volkspark Friedrichshain et besøg værd (du kan læse mere om de ret spændende ting at se, parken er STOR). Der er en del kultur og mange tyskere bruger parken i stor grad.

Du bor tæt på Storkower Strasse station, hvor der kører regionaltoge. Der er en kæmpe cykelbutik, supermarkeder og en pæn Rossmann. Den er langt større end den Rossmann, du finder på fx Warschauerstrasse.

Du kan komme til Warschauerstrasse Station med enten tram eller på gåben og vejen derop er virkeligt hyggelig. Tæt på Warschauer Strasse station finder du en superlækker vegansk restaurant, der hedder The Bowl. Den ligger på 1. sal og nedenunder er der vegansk marked og en lille cafeting https://goo.gl/maps/7KhUexxSrfR2 Tæt på ligger også Trattoria Libau, som laver lækker mad, omend personalet kan være lidt en speciel oplevelse :lol: https://goo.gl/maps/EYLh7JxsyY82

Hvis du går gennem Rigaer Strasse og ned mod Frankfurter Allee, kan du gå over vejen og fortsætte af Niederbarnimstrasse. Den bærer præg af små butikker, med lidt skæve ting og fortsætter du hedder den derefter Simon Dachs Strasse og det er her der er mange restauranter og klubber (vi gider kun være der om dagen :lol: ). Dvs. man går parallelt med Warschauerstrasse (hvor tram'en går), men der er langt hyggeligere i sidegaderne og den parallelle vej jeg nævner. Det er også tæt på Boxhagener Platz, som er ret populært https://theculturetrip.com/europe/germa ... ner-platz/

Den anden vej op mod Prenzlauer Berg er det svært at udvælge noget, der er bare rart og lækkert, selvom det er blevet gentrificeret lidt er min opfattelse. Der er stadig skæve butikker og fede sanseindtryk.

Vi har spist på Anna Blume, som er hyggelig omend en smule turistet http://www.cafe-anna-blume.de På samme gade finder du også denne, som har lækre ting http://meierei.net/speisekarte/

Faktisk er Friedrichshain bare skæv på den fede måde, selvom der også bliver bygget en del nybyggeri til høje summer. Vi kan gå rundt og glo i timevis. Det er derfor svært at udvælge flere specifikke ting :)

Det er nemt at tage ind til Alexander Platz fra Frankfurter Tor U-bahn station (ved Frankfurter Allee). Tæt på Alexanderplatz er der SÅ mange fede cafeer og restauranter. Fx spiser vi altid pasta hos denne slagter. De har lidt borde og maden er billig og lækker. Til frokost kan du få en valgfri pastaret til 5,50 Euro. http://www.giannis-pastabar.de. Faktisk kan du gå fra Schönhauser Alle station og så helt ned til Alexander Platz. Det er en hyggelig tur gennem Prenzlauer Berg.

Jeg håber du kan bruge lidt af det :)
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 15:39

Tiger skrev:Jeg håber du kan bruge lidt af det :)


Tusind tak :klap: Det er lige sådan noget, jeg kan bruge, for jeg vil gerne have en sommerferie i Berlin og ud og gå.
Klassen og jeg boede i Warschauer Strasse, og det område kunne jeg rigtig godt lide, så jeg tror, dine tips vil passe meget fint til mine præferencer. Og der er meget nyt iblandt. Det er faktisk kun Anna Blume, jeg kendte på forhånd. Og Volkspark.

Jeg bestiller næsten altid værelser med bad på gangen, hvilket andre er ret skeptiske omkring :lol:, men jeg har kun haft gode oplevelser med det og sparet masser af penge. Enten har det fælles badeværelse været pletfrit og ledigt døgnet rundt, eller også er jeg gratis blevet opgraderet til et værelse med eget bad. Det skete i Wien i efteråret og igen i Berlin i vinterferien.
I Bruxelles var det lidt omstændigt, da hotellet faktisk ingen fælles badeværelser havde, og man derfor skulle henvende sig i receptionen og have en nøgle til et ledigt værelse med bad. Et lidt kompliceret system, men det gik da, og badeværelserne var også her pæne og rene. Der var wc på gangen og en fin niche med håndvask på værelset.

Jeg er spændt på, hvad der venter mig i London, for hvad får man egentlig for 275 kr. pr. nat tæt på Victoria Station? :genert:
Senest rettet af DetSorteCirkus 29. apr 2018, 17:05, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Rejser"