Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 12. jan 2019, 14:01

Bliver sindssygt misundelig på alle de londonture :(
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 12. jan 2019, 17:03

Jeg kigger på hoteller i London lige nu og ender hele tiden i Shoreditch omkring stationerne Liverpool St., Old St., Moorgate og Aldgate, fordi priserne er lidt mere spiselige.

Jeg er klar over at transportmulighederne er gode fra disse stationer, så det burde ikke være noget problem at komme rundt.
Er det ellers et ok område?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 12. jan 2019, 17:11

flicka skrev:Jeg kigger på hoteller i London lige nu og ender hele tiden i Shoreditch omkring stationerne Liverpool St., Old St., Moorgate og Aldgate, fordi priserne er lidt mere spiselige.

Jeg er klar over at transportmulighederne er gode fra disse stationer, så det burde ikke være noget problem at komme rundt.
Er det ellers et ok område?


Jeg har været glad for at bo ved Liverpool Street station.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5922
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14736

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. jan 2019, 17:12

flicka skrev:
Wizzze skrev:
flicka skrev:Jeg er også ved at planlægge en tur til London med manden i starten af marts.

Jeg vil dog gerne undgå Ryanair, hvis muligt. Men hvilke andre kan det godt betale sig at flyve med også mht. transport (pris og tid) ind til London fra lufthavnen? Umiddelbart er EasyJet næstbilligst efter Ryanair. Derefter Norwegian og SAS.


Vi plejer at bruge Norwegian og SAS fordi man så kommer til Gatwick/Heathrow. Easyjet har vi også fløjet med tidligere, men det er nogle år siden, så er ikke up to date på dem, og så er der selvfølgelig British Airways som da ind i mellem har gode priser til London.


Jeg er normalt meget glad for at flyve med BA - men lige i den weekend er SAS faktisk nogle hundrede kr billigere end BA.

Jeg har fløjet med både EasyJet og Norwegian før, men ikke til/fra London. Men til andre destinationer og der har typisk været bøvl og forsinkelser med dem :rulle:

Så jeg må indrømme at SAS trækker lidt mere lige nu, selvom deres håndbagageregler er lidt mere rigide ifht. vægt (8 kg), hvis man sammenligner med Norwegians 10 kg :genert:
Og SAS er dyrest...

Kan det virkelig passe at transporten til/fra Gatwick er markant dyrere end til/fra Heathrow?


Jeg flyver normalt med SAS fordi deres ungdomsbilletter oftest er de billigste. Jeg har endnu ikke prøvet at de rent faktisk har vejet min kuffert - eller tjekket om den passer ned i deres kasse dims. Eller for den sags skyld set nogle andre få vejet eller tjekket deres kufferter - på nær en dame der havde 3 og de alle var markant større end de resterende passageres.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 12. jan 2019, 17:26

TakeAChanceOnMe skrev:
flicka skrev:
Wizzze skrev:
flicka skrev:Jeg er også ved at planlægge en tur til London med manden i starten af marts.

Jeg vil dog gerne undgå Ryanair, hvis muligt. Men hvilke andre kan det godt betale sig at flyve med også mht. transport (pris og tid) ind til London fra lufthavnen? Umiddelbart er EasyJet næstbilligst efter Ryanair. Derefter Norwegian og SAS.


Vi plejer at bruge Norwegian og SAS fordi man så kommer til Gatwick/Heathrow. Easyjet har vi også fløjet med tidligere, men det er nogle år siden, så er ikke up to date på dem, og så er der selvfølgelig British Airways som da ind i mellem har gode priser til London.


Jeg er normalt meget glad for at flyve med BA - men lige i den weekend er SAS faktisk nogle hundrede kr billigere end BA.

Jeg har fløjet med både EasyJet og Norwegian før, men ikke til/fra London. Men til andre destinationer og der har typisk været bøvl og forsinkelser med dem :rulle:

Så jeg må indrømme at SAS trækker lidt mere lige nu, selvom deres håndbagageregler er lidt mere rigide ifht. vægt (8 kg), hvis man sammenligner med Norwegians 10 kg :genert:
Og SAS er dyrest...

Kan det virkelig passe at transporten til/fra Gatwick er markant dyrere end til/fra Heathrow?


Jeg flyver normalt med SAS fordi deres ungdomsbilletter oftest er de billigste. Jeg har endnu ikke prøvet at de rent faktisk har vejet min kuffert - eller tjekket om den passer ned i deres kasse dims. Eller for den sags skyld set nogle andre få vejet eller tjekket deres kufferter - på nær en dame der havde 3 og de alle var markant større end de resterende passageres.


Fedt! Tak for info :kys:
For jeg kommer næppe hjem fra London uden at have shoppet og vil helst undgå at skulle tilkøbe bagage :genert:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5922
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14736

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. jan 2019, 17:31

flicka skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
flicka skrev:
Wizzze skrev:
flicka skrev:Jeg er også ved at planlægge en tur til London med manden i starten af marts.

Jeg vil dog gerne undgå Ryanair, hvis muligt. Men hvilke andre kan det godt betale sig at flyve med også mht. transport (pris og tid) ind til London fra lufthavnen? Umiddelbart er EasyJet næstbilligst efter Ryanair. Derefter Norwegian og SAS.


Vi plejer at bruge Norwegian og SAS fordi man så kommer til Gatwick/Heathrow. Easyjet har vi også fløjet med tidligere, men det er nogle år siden, så er ikke up to date på dem, og så er der selvfølgelig British Airways som da ind i mellem har gode priser til London.


Jeg er normalt meget glad for at flyve med BA - men lige i den weekend er SAS faktisk nogle hundrede kr billigere end BA.

Jeg har fløjet med både EasyJet og Norwegian før, men ikke til/fra London. Men til andre destinationer og der har typisk været bøvl og forsinkelser med dem :rulle:

Så jeg må indrømme at SAS trækker lidt mere lige nu, selvom deres håndbagageregler er lidt mere rigide ifht. vægt (8 kg), hvis man sammenligner med Norwegians 10 kg :genert:
Og SAS er dyrest...

Kan det virkelig passe at transporten til/fra Gatwick er markant dyrere end til/fra Heathrow?


Jeg flyver normalt med SAS fordi deres ungdomsbilletter oftest er de billigste. Jeg har endnu ikke prøvet at de rent faktisk har vejet min kuffert - eller tjekket om den passer ned i deres kasse dims. Eller for den sags skyld set nogle andre få vejet eller tjekket deres kufferter - på nær en dame der havde 3 og de alle var markant større end de resterende passageres.


Fedt! Tak for info :kys:
For jeg kommer næppe hjem fra London uden at have shoppet og vil helst undgå at skulle tilkøbe bagage :genert:


Det ville da også næsten være en forbrydelse :lol: .
Jeg skal til London i Februar, men vi kører til Crewe og tager toget derfra, så ingen grund til at være bange for at bagagen fylder for meget. Jeg skal 100% til ScandiKitchen og regner med at have en hel ekstra kuffert med hjem bare med dansk mad :fløjt:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 12. jan 2019, 18:41

flicka skrev:Jeg kigger på hoteller i London lige nu og ender hele tiden i Shoreditch omkring stationerne Liverpool St., Old St., Moorgate og Aldgate, fordi priserne er lidt mere spiselige.

Jeg er klar over at transportmulighederne er gode fra disse stationer, så det burde ikke være noget problem at komme rundt.
Er det ellers et ok område?


Området syd for Liverpool st station er mest City, altså kontorer, lidt kedelig, dog er der ok butikker og spisesteder omkring Bank og Leadenhall Market, undgå dog generelt frokosttid, da alle kontorfolket skal handle og spise der, og der derfor kommer run på. Om aftenen er området lidt dødt.
Øst for Liverpool Street finder man Spitalfields markederne som er virkelig gode, både mad og shopping. Det nye Spitalfields mest gode special butikker og kæder og old spitalfields som er vintage/loppemarkeder og små madstande/foodcarts. Og så er der Brick Lane, med en masse spændende etniske butikker og restauranter, curry heaven :lun:
Nord for Liverpool Street er det gamle Shoreditch, gammelt arbejderkvarter, der nu er blevet hipt og delvist moderniseret, tænk Vesterbro i København. Mange gode spisesteder og trendy butikker, hvor kæderne ikke fylder så meget endnu.
Mod vest og området omkring Moorgate er det eneste område der er sådan lidt hit og miss. Der er en masse kedeligt beton, både Barbican centeret og Barbican estate og en masse kontorer/banker. Men der er også små oaser, området omkring London Wall og de gamle romerske ruiner og bymuseet, samt Finsbury square og Chiswell street med det gamle bryggeri nu hotel, her er flere gode restauranter og pubber.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. jan 2019, 23:45

Min far og jeg fik i dag kigget i føromtalte rejseguide til Nordtyskland, og efter et par timer havde vi sørme booket både færge og fire overnatninger på tre forskellige hoteller.
Vi tager afsted i påskeferien og starter i Greifswald, fortsætter til Stralsund og ender med to dage i Lübeck. I løbet af ferien skal vi se Eldena-ruinerne, Rügen med de berømte hvide klipper, de UNESCO-oplistede bykerner i Stralsund og Wismar og Lübecks kendteste seværdigheder, som vil være nye for min far. Vi har fundet hyggelige, centrale hoteller og er endt med at betale 2000 kr. hver for færge t/rt og fire overnatninger inkl. morgenmad og parkering. Til trods for at Gedser-Rostock var svinedyr :tie: Det må vi tjene ind hos Fleggaard.

Jeg glæder mig til fem dage i fine omgivelser og godt selskab - og masser af middelalderarkitektur af højeste karat!
5
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 15. jan 2019, 16:55

Nogen der kan anbefale et hotel i nærheden af Malmø i starten af april? Vi er 2 voksne og 1 barn på 6 mdr. Vi regner med at være i bil, så vi kan bo lidt naturskønt og så køre ind til byen et par ture. Hvis der er mulighed for lidt spabehandlinger, ville det ikke være af vejen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Charly » 16. jan 2019, 08:17

Min mand driver mig til vanvid! Vi skal planlægge sommerferie, og han opfører sig som om vi er ved at planlægge en tur til Saturn. Du skal for pokker bare finde ud af hvor du gerne vil hen - barnet og jeg har hver vores top 3, så vi har noget at gå efter, men ikke en gang det kan han snøvle sig sammen til. Og han ved, at når vi først har besluttet, hvor vi skal han, behøver han ikke gøre mere. Jeg skal nok booke og planlægge.

First world problems, I know :-D
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6702
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9665

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2019, 08:22

Jeg er lidt i et dilemma ift rejse:

I går kom to af mine venner med forslaget om at jeg og to andre fælles venner skulle tage med dem til Tyrkiet d. 31. maj (dagen hvor vi alle afleverer speciale) så det ville være en super måde at fejre på inden vi skal læse op til eksamen osv. Jeg kan høre på de andre at de er pænt meget på men jeg er lidt i tvivl. Jeg er 25, lettere fysisk handicappet og har aldrig været ret langt udenfor landets grænser (og slet ikke på en uges charter) uden enten min mor eller far. Grunden er at jeg har brug for kørestol på sådanne ferier og dét er bare trygt at have en "voksen" hvis der nu skulle ske noget.

Mine venner ser ikke problemet og jeg ved de nok skal hjælpe mig men stadig.... Jeg vil SÅ gerne bare sige fuck det og springe ud i det. Do or don't? Specielt også med tanke på situationen i Tyrkiet. Nogle kloge input? :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 16. jan 2019, 15:05

FrøkenM skrev:Jeg er lidt i et dilemma ift rejse:

I går kom to af mine venner med forslaget om at jeg og to andre fælles venner skulle tage med dem til Tyrkiet d. 31. maj (dagen hvor vi alle afleverer speciale) så det ville være en super måde at fejre på inden vi skal læse op til eksamen osv. Jeg kan høre på de andre at de er pænt meget på men jeg er lidt i tvivl. Jeg er 25, lettere fysisk handicappet og har aldrig været ret langt udenfor landets grænser (og slet ikke på en uges charter) uden enten min mor eller far. Grunden er at jeg har brug for kørestol på sådanne ferier og dét er bare trygt at have en "voksen" hvis der nu skulle ske noget.

Mine venner ser ikke problemet og jeg ved de nok skal hjælpe mig men stadig.... Jeg vil SÅ gerne bare sige fuck det og springe ud i det. Do or don't? Specielt også med tanke på situationen i Tyrkiet. Nogle kloge input? :)


Til det med, at have en “voksen” med, så tror jeg nu, at jeg ville tage det helt roligt, når det nu er charter I skal på. Der er der guider, man (mener jeg) kan få fat på døgnet rundt, via en akut telefon. :)

Når dét er sagt, begyndte jeg først for et par år siden at rejse uden “voksne”, så jeg forstår godt dine forbehold :kys:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41724

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 16. jan 2019, 16:47

Frandsen skrev:
LaMariposa skrev:Nogen, der ved noget om isterninger i Thailand? Er med på, at man ikke må drikke vandet eller børste tænder i det, men kan godt få is i sine drikkevarer på hoteller og restauranter? Og hvordan med frugt, salat osv.?


Thailand er jo et vidt begreb, så det kommer an på, om det er på et stort hotel/finere restaurant (hvor jeg godt ville turde spise salat og drikke vand med isterninger) eller om det er et gadekøkken ude i en mindre landsby (hvor jeg ville holde mig til de gængse råd om, at man skal spise gennemvarmet mad og drikke ting fra forseglede flasker).

Generelt siger jeg dog som hovedregel altid nej tak til isterninger. Så er man jo sikker.

Ellers kan du følge rådet om, at de 'sikre' isterninger har et hul/en fordybing i midten og er helt klare/gennemsigtige. Isterninger lavet på postevand er mere mælkede/disede, og dem skal man holde sig fra.


Tak for svar :) Vi klarede den uden mavevrøvl, selvom vi både fik (sikre) isterninger og masser af frugt og grønt. Vi gik dog helt uden om gadekøkkener, da modet til at prøve det, svigtede os de gange, vi overvejede det :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6702
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9665

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2019, 18:53

Muddi skrev:
FrøkenM skrev:Jeg er lidt i et dilemma ift rejse:

I går kom to af mine venner med forslaget om at jeg og to andre fælles venner skulle tage med dem til Tyrkiet d. 31. maj (dagen hvor vi alle afleverer speciale) så det ville være en super måde at fejre på inden vi skal læse op til eksamen osv. Jeg kan høre på de andre at de er pænt meget på men jeg er lidt i tvivl. Jeg er 25, lettere fysisk handicappet og har aldrig været ret langt udenfor landets grænser (og slet ikke på en uges charter) uden enten min mor eller far. Grunden er at jeg har brug for kørestol på sådanne ferier og dét er bare trygt at have en "voksen" hvis der nu skulle ske noget.

Mine venner ser ikke problemet og jeg ved de nok skal hjælpe mig men stadig.... Jeg vil SÅ gerne bare sige fuck det og springe ud i det. Do or don't? Specielt også med tanke på situationen i Tyrkiet. Nogle kloge input? :)


Til det med, at have en “voksen” med, så tror jeg nu, at jeg ville tage det helt roligt, når det nu er charter I skal på. Der er der guider, man (mener jeg) kan få fat på døgnet rundt, via en akut telefon. :)

Når dét er sagt, begyndte jeg først for et par år siden at rejse uden “voksne”, så jeg forstår godt dine forbehold :kys:

Tak :kys:

De to andre der skulle have været med foruden mig og det andet par, har dog meldt pas så nu er vi tilbage ved parferie, så vi kommer ikke til Tyrkiet. Det er lidt øv når jeg faktisk havde besluttet at tage med :(
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 16. jan 2019, 19:08

Charly skrev:Min mand driver mig til vanvid! Vi skal planlægge sommerferie, og han opfører sig som om vi er ved at planlægge en tur til Saturn. Du skal for pokker bare finde ud af hvor du gerne vil hen - barnet og jeg har hver vores top 3, så vi har noget at gå efter, men ikke en gang det kan han snøvle sig sammen til. Og han ved, at når vi først har besluttet, hvor vi skal han, behøver han ikke gøre mere. Jeg skal nok booke og planlægge.

First world problems, I know :-D

Vi står i samme situation herhjemme, bortset fra at jeg spytter ideer ud alene, barnet siger ikke så meget endnu. Manden her kan heller ikke tage sig sammen til hverken at kommentere på mine bud eller overveje hvad han eventuelt måske bare en lille smule selv kunne have lyst til...

Giv mig nu bare et eller andet at arbejde med
2

Tilbage til "Rejser"