Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2018, 06:44

Jeg daffer til London på lørdag i 6 dage.

Er alting dyrt i London?

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage 400 el 500 pund med hjemmefra.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf differentdaydifferentperson » 30. aug 2018, 07:00

Mi55y skrev:Nogen der har forstand på vadehavet og vandstande? Vi skal til Ribe i weekenden og har bla. booket en sælsafari hestevogn på Mandø. Vi skal være der kl. 12 og turen slutter omkring kl. 13:30/14:00. Vejen er ikke farbar for personbiler fra to timer før til to timer efter højvande. Kan vi regne med selv at kunne køre derover og tilbage? Eller skal vi i stedet sætte vores lid til traktorbussen?


Sælsafari-hestevogn?! Traktorbus?! Hvad bliver det næste!?! Trætops-blomstersåning og faldskærmsfiskning? :lol2: Ej, det lyder mega hyggeligt, rigtig god tur :love2:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 30. aug 2018, 07:29

IrmaPigen skrev:Jeg daffer til London på lørdag i 6 dage.

Er alting dyrt i London?

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage 400 el 500 pund med hjemmefra.


Jeg synes ikke, London er dyr i forhold til København, og man kan fx spise udmærket ret billigt.

De er blevet meget åbne overfor at tage kreditkort de fleste steder, så jeg ville i det hele taget slet ikke have så mange kontanter med. De sidste mange gange, jeg har været i London har jeg udelukkende brugt kontanter til drikkepenge.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 30. aug 2018, 07:40

IrmaPigen skrev:Jeg daffer til London på lørdag i 6 dage.

Er alting dyrt i London?

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage 400 el 500 pund med hjemmefra.


London kan gøres ok billigt eller crazy dyrt, det kommer lidt an på hvad man planlægger og hvor man indkvarterer sig.
Hvad er din/jeres plan / ønsker?
Skal du shoppe, så gør det en hvis forskel at kigge i Mark&Spencer i forhold til Harrods/Selfridges, eller Primark vs. Chanel :D

Der er masser af gratis museer og gratis oplevelser, hvor den eneste investering der er nødvendig er i et oystercard til transporten rundt.
Der er også masser af steder hvor man kan spise godt og billigt, man skal bare gøre en lille indsats for at finde dem, for de ligger ikke lige på Oxford Street eller i Knightsbridge.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 30. aug 2018, 07:48

differentdaydifferentperson skrev:
Mi55y skrev:Nogen der har forstand på vadehavet og vandstande? Vi skal til Ribe i weekenden og har bla. booket en sælsafari hestevogn på Mandø. Vi skal være der kl. 12 og turen slutter omkring kl. 13:30/14:00. Vejen er ikke farbar for personbiler fra to timer før til to timer efter højvande. Kan vi regne med selv at kunne køre derover og tilbage? Eller skal vi i stedet sætte vores lid til traktorbussen?


Sælsafari-hestevogn?! Traktorbus?! Hvad bliver det næste!?! Trætops-blomstersåning og faldskærmsfiskning? :lol2: Ej, det lyder mega hyggeligt, rigtig god tur :love2:


Sælsafari i hestevogn skulle der godt nok have stået - men man kan vel godt kalde det en sælsafari-hestevogn :D
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2018, 17:49

Wizzze skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg daffer til London på lørdag i 6 dage.

Er alting dyrt i London?

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage 400 el 500 pund med hjemmefra.


London kan gøres ok billigt eller crazy dyrt, det kommer lidt an på hvad man planlægger og hvor man indkvarterer sig.
Hvad er din/jeres plan / ønsker?
Skal du shoppe, så gør det en hvis forskel at kigge i Mark&Spencer i forhold til Harrods/Selfridges, eller Primark vs. Chanel :D

Der er masser af gratis museer og gratis oplevelser, hvor den eneste investering der er nødvendig er i et oystercard til transporten rundt.
Der er også masser af steder hvor man kan spise godt og billigt, man skal bare gøre en lille indsats for at finde dem, for de ligger ikke lige på Oxford Street eller i Knightsbridge.


Jeg gider normalt ikke shoppe det helt vilde. Det er alt for besværligt, når jeg nu skal reklamere engang ude i fremtiden :lol:

Derudover så hvem ved om man så overhovedet har en reklamationsret efter Brexit ultimo marts 2019 :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 31. aug 2018, 14:29

Der er ingen problemer i at gå ud til Den Gamle By fra banegården i Århus vel? Det er svært at se på kort, om der er fortov/stisystem på Vester Alle / Thorvaldsensgade / Viborgvej.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kommodedyret » 31. aug 2018, 17:01

Daine skrev:Der er ingen problemer i at gå ud til Den Gamle By fra banegården i Århus vel? Det er svært at se på kort, om der er fortov/stisystem på Vester Alle / Thorvaldsensgade / Viborgvej.

Du kan sagtens gå hele vejen, og du kommer endda forbi Aros på vejen :)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 31. aug 2018, 17:03

Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Der er ingen problemer i at gå ud til Den Gamle By fra banegården i Århus vel? Det er svært at se på kort, om der er fortov/stisystem på Vester Alle / Thorvaldsensgade / Viborgvej.

Du kan sagtens gå hele vejen, og du kommer endda forbi Aros på vejen :)

Fedt tak :gogo: Tror jeg skal et smut ind omkring Aros på tilbagevejen.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. aug 2018, 17:14

I det her vejr bliver området, hvor jeg arbejder, temmelig "socialrealistisk" at se på. Ja, det gør mit eget hood egentlig også.
Det bliver godt med lidt barokslot og -park om halvanden måneds tid :dåne:
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 1. sep 2018, 10:20

ExCoastal skrev:
Muddi skrev:
Hvad hedder den app? Tænker det er meget godt at få den hentet på forhånd

Og for øvrigt, hvordan er vejret på de kanter nu?


De hedder bare Uber og Lyft. Det er nemmest at hente dem på forhånd og registrere kreditkort først. Jeg havde bøvl med at registrere kort hos Uber, men det gik fint hos Lyft.

Vi er inde i en lidt "køligere" periode, hvilket er skønt! Så tåge eller lave skyer om morgenen og formiddagen, og så sol og 25-27 grader om eftermiddagen. Det køler også ned om aftenen, så en let jakke eller langærmet trøje er en god ting. Det kan selvfølgelig ændre sig, men det er prognosen for de næste par uger. Der er dog stadig en del røg i luften, så der er ikke sol og blå himmel, nærmere sol og grå himmel.


Jeg har hentet Lyft, og det var planen at jeg skulle registrere mig hjemme fra, men er blevet stoppet af kæresten, som er usikker på, om vi tør registrere vores kort på den. Ved ikke om han forestiller sig, at de tømmer vores kort, hvis vi gør det :gruble:

Okay, så er det da noget anderledes, end DMI siger, med 15 grader og sol i næste uge (ankommer på tirsdag)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 1. sep 2018, 11:33

Yr.no er heller ikke så gavmilde med temperaturerne i San Francisco, så det er rart med lidt insider-info :)
Er også snart på vej, så holder også øje
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 1. sep 2018, 11:38

Alphilia skrev:Yr.no er heller ikke så gavmilde med temperaturerne i San Francisco, så det er rart med lidt insider-info :)
Er også snart på vej, så holder også øje

Jeg synes altid Yr.no og DMi er lidt pessimistisk med deres temperatur i udlandet.
Jeg kan huske jeg var i Georgien, hvor de havde sagt 18-20 grader.
Det var ikke under 23 grader, mens jeg var det.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf ExCoastal » 1. sep 2018, 18:49

Muddi skrev:
ExCoastal skrev:
Muddi skrev:
Hvad hedder den app? Tænker det er meget godt at få den hentet på forhånd

Og for øvrigt, hvordan er vejret på de kanter nu?


De hedder bare Uber og Lyft. Det er nemmest at hente dem på forhånd og registrere kreditkort først. Jeg havde bøvl med at registrere kort hos Uber, men det gik fint hos Lyft.

Vi er inde i en lidt "køligere" periode, hvilket er skønt! Så tåge eller lave skyer om morgenen og formiddagen, og så sol og 25-27 grader om eftermiddagen. Det køler også ned om aftenen, så en let jakke eller langærmet trøje er en god ting. Det kan selvfølgelig ændre sig, men det er prognosen for de næste par uger. Der er dog stadig en del røg i luften, så der er ikke sol og blå himmel, nærmere sol og grå himmel.


Jeg har hentet Lyft, og det var planen at jeg skulle registrere mig hjemme fra, men er blevet stoppet af kæresten, som er usikker på, om vi tør registrere vores kort på den. Ved ikke om han forestiller sig, at de tømmer vores kort, hvis vi gør det :gruble:

Okay, så er det da noget anderledes, end DMI siger, med 15 grader og sol i næste uge (ankommer på tirsdag)


Både Uber og Lyft har millioner af kunder, og jeg har aldrig hørt om, at de snyder kunder. Hvis de ikke er troværdige, så vælger folk noget andet, og de kan ikke tåle at miste kunder.

I skal ikke kigge på SF, når I checker temperaturer i Californien. SF ligger ved kysten, og der er næsten altid køligt om sommeren. De næste par uger lover de temperaturer, der ligger tæt på gennemsnittet eller lidt over. Det betyder fint sommervejr væk fra kysten (26-28 grader) og selvfølgelig en del køligere ved kysten, selvom det nu ellers nok er dejligt lunt nede omkring Monterey og Carmel.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. sep 2018, 09:13

Jeg har kigget lidt på min venindes og min Helsingør/Helsingborg-tur, der snart løber af stablen.
Vi har booket et "economy-værelse", og i følge hotellets hjemmeside betyder det, at vi har samme standard som andre ift. interiør og faciliteter (naturligvis deciderede suiter undtaget); vores værelse er bare "kun" 20 kvm.
Det er fint med os. Vi behøver ikke en balsal. Smart gennemskueligt system.
0

Tilbage til "Rejser"