Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 31. dec 2019, 13:08

Jeg ville bo i nærheden af Siam Square. Vi boede på Asia Hotel Bangkok. Det er billigt og ret centralt. Det er nemt at komme til weekendmarkedet også.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 1. jan 2020, 08:22

MOGA skrev:Hvis man overvejer at tage til Thailand med to halvstore børn og gerne vil have nogle dage i Bangkok efterfulgt af badeferie, i overskuelig afstand fra Bangkok, både tidsmæssigt og økonomisk, hvor skal badeferien så foregå? Og hvilken del af Bangkok vil man gerne bo i?


Har ikke noget konkret at byde ind med omkring, hvor I præcist kan tage på badeferie efter Bangkok, men vi tog nattog sydpå fra Bangkok, da vi skulle videre, og det var faktisk en ret fed oplevelse. Det er tilmed en billig måde at komme rundt på, og det fungerer fint.

Edit: Googlede lige og fandt det her, som måske er brugbart. Der står noget, hvis du scroller lidt ned. Har dog ikke nogen personlig erfaring med de strande :)

https://nemoguides.com/da/thailand/stra ... t-bangkok/
1
:lun: Be brave
LidtLakrids
Indlæg: 305
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LidtLakrids » 8. jan 2020, 09:03

Vi skal snart til London og vil gerne på Madame Tussauds. Er der nogen der ved om der er mange mennesker og lange køer om lørdagen? Det ser ud til at man kan købe almindelige billetter eller fast track billetter (som naturligvis er dyrere). Kan det betale sig med fast track? :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 8. jan 2020, 12:44

Vi har lige haft en lille diskussion på mit arbejde om, hvor paranoid man skal være ift. at undgå at skilte med, at man er ude at rejse og dermed gøre sit hjem attraktivt for indbrudstyve. Flere af mine kolleger er af den mening, at man i hvert fald ikke skal have et synligt skilt med sin hjemadresse på sin kuffert, fordi lufthavnene åbenbart vrimler med lyssky typer, der går og aflurer den slags og giver det videre til indbrudstyve. Så det er den sikre vej til at komme hjem til et indbrud.

Det har jeg virkelig aldrig skænket en tanke, men jeg er også for mange år siden holdt op med at sætte det der lille papirmærke på med min egen og hotellets adresse, fordi jeg ved, at hvis flyselskabet ikke får den frem til destinationen, så skal jeg alligevel udfylde alle oplysninger. Og jeg har aldrig nogensinde selv glemt kufferten et sted på rejsen - og der ved jeg heller ikke, om et sådant bagagemærke ville hjælpe.
Men jeg har da et fast kuffertmærke med min adresse på min kuffert. Det er dog primært for, at jeg selv kan genkende den, når den kører rundt på bagagebåndet.

Er det noget, I tænker over?



(Jeg kom vist til at ytre noget om gamle, paranoide tosser :P )
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 8. jan 2020, 13:14

LidtLakrids skrev:Vi skal snart til London og vil gerne på Madame Tussauds. Er der nogen der ved om der er mange mennesker og lange køer om lørdagen? Det ser ud til at man kan købe almindelige billetter eller fast track billetter (som naturligvis er dyrere). Kan det betale sig med fast track? :)

Der er altid psyco lang kø som langs hele bygningen så kan ikke forestille mig andet end forudbestilte billetter inkl fast track er vejen frem
1
Tryk på * :slem:
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Bergen » 8. jan 2020, 13:47

sigge skrev:Vi har lige haft en lille diskussion på mit arbejde om, hvor paranoid man skal være ift. at undgå at skilte med, at man er ude at rejse og dermed gøre sit hjem attraktivt for indbrudstyve. Flere af mine kolleger er af den mening, at man i hvert fald ikke skal have et synligt skilt med sin hjemadresse på sin kuffert, fordi lufthavnene åbenbart vrimler med lyssky typer, der går og aflurer den slags og giver det videre til indbrudstyve. Så det er den sikre vej til at komme hjem til et indbrud.

Det har jeg virkelig aldrig skænket en tanke, men jeg er også for mange år siden holdt op med at sætte det der lille papirmærke på med min egen og hotellets adresse, fordi jeg ved, at hvis flyselskabet ikke får den frem til destinationen, så skal jeg alligevel udfylde alle oplysninger. Og jeg har aldrig nogensinde selv glemt kufferten et sted på rejsen - og der ved jeg heller ikke, om et sådant bagagemærke ville hjælpe.
Men jeg har da et fast kuffertmærke med min adresse på min kuffert. Det er dog primært for, at jeg selv kan genkende den, når den kører rundt på bagagebåndet.

Er det noget, I tænker over?



(Jeg kom vist til at ytre noget om gamle, paranoide tosser :P )



Overhovedet ikke og kommer hellere ikke til at spekulere på det.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 8. jan 2020, 15:13

sigge skrev:Er det noget, I tænker over?



(Jeg kom vist til at ytre noget om gamle, paranoide tosser :P )



Tænker overhovedet ikke over det. Har tværtimod et bagagemærke med navn og adresse på og også en seddel inde i kufferten in case den bliver væk.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43979

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 8. jan 2020, 17:52

Jeg har et kuffertmærke med navn og telefonnummer (incl. +45) i tilfælde af at kufferten skulle blive væk i udlandet. Jeg har et 'udeladt/ikke registreret tlf.nr, så man kan ikke finde min adresse ud fra det. Men det har jeg nu ikke bekymret mig om. Jeg vil gerne ringes op, hvis jeg står uden kuffert et sted udenlands ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 8. jan 2020, 20:17

Stitch skrev:
sigge skrev:Er det noget, I tænker over?



(Jeg kom vist til at ytre noget om gamle, paranoide tosser :P )



Tænker overhovedet ikke over det. Har tværtimod et bagagemærke med navn og adresse på og også en seddel inde i kufferten in case den bliver væk.


Jeg tænker ikke over det med kufferrmærket og har aldrig skænket det en tanke.

Men jeg opdaterer ikke på Facebook, hvis vi begge er på rejse og huset står tomt. Ville have det skidt med, hvis den info kom nogen uvedkommende for øre. Man ved jo aldrig, hvem der kigger med.
1
:lun: Be brave
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2020, 18:24

Spjaerten skrev:
LidtLakrids skrev:Vi skal snart til London og vil gerne på Madame Tussauds. Er der nogen der ved om der er mange mennesker og lange køer om lørdagen? Det ser ud til at man kan købe almindelige billetter eller fast track billetter (som naturligvis er dyrere). Kan det betale sig med fast track? :)

Der er altid psyco lang kø som langs hele bygningen så kan ikke forestille mig andet end forudbestilte billetter inkl fast track er vejen frem


Enig. Vi havde fasttrack da vi var der, og det var vi meget glade for!
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
LidtLakrids
Indlæg: 305
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LidtLakrids » 9. jan 2020, 19:19

fisken80 skrev:
Spjaerten skrev:
LidtLakrids skrev:Vi skal snart til London og vil gerne på Madame Tussauds. Er der nogen der ved om der er mange mennesker og lange køer om lørdagen? Det ser ud til at man kan købe almindelige billetter eller fast track billetter (som naturligvis er dyrere). Kan det betale sig med fast track? :)

Der er altid psyco lang kø som langs hele bygningen så kan ikke forestille mig andet end forudbestilte billetter inkl fast track er vejen frem


Enig. Vi havde fasttrack da vi var der, og det var vi meget glade for!

Fast track billetter er hermed købt! Nøj jeg glæder mig :banan:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43979

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 2. feb 2020, 17:11

Trivago dømt skyldig i at snyde kunder i Australien

https://www.bt.dk/udland/trivago-doemt- ... australien
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 12. feb 2020, 08:53

Har lige fået dette rejsetip af en kollega, og vil gerne dele - puden passer perfekt ned mellem flysæder og kan bruges til at forlænge flysædet, så man kan få benene op eller et barn kan ligge ned og sove :)

https://www.24hshop.dk/hjem-og-fritid/o ... qsQAvD_BwE
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf didaa » 12. feb 2020, 17:29

Mi55y skrev:Har lige fået dette rejsetip af en kollega, og vil gerne dele - puden passer perfekt ned mellem flysæder og kan bruges til at forlænge flysædet, så man kan få benene op eller et barn kan ligge ned og sove :)

https://www.24hshop.dk/hjem-og-fritid/o ... qsQAvD_BwE


Det er ikke alle flyselskaber der accepterer de puder.
1
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 12. feb 2020, 20:57

didaa skrev:
Mi55y skrev:Har lige fået dette rejsetip af en kollega, og vil gerne dele - puden passer perfekt ned mellem flysæder og kan bruges til at forlænge flysædet, så man kan få benene op eller et barn kan ligge ned og sove :)

https://www.24hshop.dk/hjem-og-fritid/o ... qsQAvD_BwE


Det er ikke alle flyselskaber der accepterer de puder.


Af ren nysgerrighed, hvorfor ikke?
0

Tilbage til "Rejser"