Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 6. jan 2018, 18:15

DetSorteCirkus skrev:Nogle gode tips til frokost, cafébesøg og middag i Aalborg?


Lige over for Café Peace ligger der en super hyggelig café med det vildeste brød og lækre kager. Kan bare ikke komme på navnet.
Men der ville jeg i hvert fald få varme og smage på så meget kage som muligt :-D
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 7. jan 2018, 03:28

IrmaPigen skrev:Har man jetlag når man har rejst over 12 tidszoner mod vest (fra New Zealand til DK)?

Jeg gider ikke forberede det helt vilde, hvis han gerne bare vil sove.


Jeg havde ikke (det har jeg aldrig, sært nok)
Men jeg vil tro, det betyder en del, hvornår på dagen, man lander.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 7. jan 2018, 13:08

Annione skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nogle gode tips til frokost, cafébesøg og middag i Aalborg?


Lige over for Café Peace ligger der en super hyggelig café med det vildeste brød og lækre kager. Kan bare ikke komme på navnet.
Men der ville jeg i hvert fald få varme og smage på så meget kage som muligt :-D

Penny Lane? Den har jeg også kun gode erfaringer med.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 7. jan 2018, 17:30

Lucia skrev:
Annione skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nogle gode tips til frokost, cafébesøg og middag i Aalborg?


Lige over for Café Peace ligger der en super hyggelig café med det vildeste brød og lækre kager. Kan bare ikke komme på navnet.
Men der ville jeg i hvert fald få varme og smage på så meget kage som muligt :-D

Penny Lane? Den har jeg også kun gode erfaringer med.


The very same! Den t super hyggelig. Og deres franske makroner er til at falde i svime over.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 7. jan 2018, 18:25

IrmaPigen skrev:Har man jetlag når man har rejst over 12 tidszoner mod vest (fra New Zealand til DK)?

Jeg gider ikke forberede det helt vilde, hvis han gerne bare vil sove.


Det kommer nok an på, hvor god man er til at sove ombord på fly. Jeg kan ikke, så jeg var segnefærdig af træthed, da jeg kom hjem. Jeg tror aldrig nogensinde, jeg har sovet så tungt eller været så længe om at vågne som efter den totimers eftermiddagslur, jeg tillod mig selv. :)

Derudover havde jeg jetlag i en uge efter hjemkomsten, hvor jeg godt nok sov helt fint om natten, men bare var helt vildt træt på mærkelige tidspunkter.
0
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 8. jan 2018, 16:53

Hvad er det for noget, at de pludselig ville se mit pas, da jeg skulle fra Bruxelles til København i fredags?

De påstod det var nye EU-regler fra 1. januar 2018, men dem har jeg ikke kunnet finde - og de ville da heller ikke se pas, da jeg skulle retur søndag, eller da jeg nogle dage før skulle fra Geneve til Bruxelles, ligesom de ikke ville se min mands pas, da han samme dag fløj fra Geneve til København.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 8. jan 2018, 16:54

Nogen som har nogle gode ideer til vinterferie. Gerne så billigt som muligt.
Har kigget lidt på Prag fra mandag til fredag. Det kunne være en mulighed. Men hvad kunne jeg ellers kigge på?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 8. jan 2018, 16:56

Alkaia skrev:Nogen her i tråden der kender til gode daseområder i Indien? Noget der kræver minimal planlægning, og som har gode forbindelser til Chennai og Delhi.

Jeg har tre uger tilbage i landet, og to af dem tænker jeg at jeg ligeså godt kunne bruge her i syden (befinder mig i Chennai).

Jeg har haft kig på diverse ture, men er måske ikke sådan helt opsat på gruppetur. :genert:

Yogaophold er helt sikkert velkomne (og i hele landet, hvis du kender det helt rigtige sted).


Vi har kigget rigtig meget på Goa. Men ellers ved jeg det ikke.
Der er gode forbindelser til Sri Lanka, hvor der skulle være smukke strande bare 30 km fra den store lufthavn. Men ikke noget jeg har erfaring med (og heller ikke i Indien, beklager)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 8. jan 2018, 16:59

Lykke skrev:Nogen som har nogle gode ideer til vinterferie. Gerne så billigt som muligt.
Har kigget lidt på Prag fra mandag til fredag. Det kunne være en mulighed. Men hvad kunne jeg ellers kigge på?


Kig på Momondo - vælg København og så “Take me anywhere” - så er det bare at vælge.
Bo airbnb i stedet for hotel. Er typisk noget billigere.

Berlin og London plejer at være de billigste afgange fra Kbh.
0
MOGA
Indlæg: 4030
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 8. jan 2018, 18:18

Lykke skrev:Nogen som har nogle gode ideer til vinterferie. Gerne så billigt som muligt.
Har kigget lidt på Prag fra mandag til fredag. Det kunne være en mulighed. Men hvad kunne jeg ellers kigge på?


Dublin. Vi var af sted i vinterferien for to år siden, mandag til fredag. Flybilletter t/r til 250 kr pr mand, pænt, godt beliggende hotel til ca 3000.
1
Fobol
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. nov 2015, 08:24
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fobol » 8. jan 2018, 20:45

Alkaia skrev:Nogen her i tråden der kender til gode daseområder i Indien? Noget der kræver minimal planlægning, og som har gode forbindelser til Chennai og Delhi.


Du kunne prøve at kigge på Pondicherry. Det er godt nok 10 år siden jeg har været der, så jeg aner ikke hvordan det er nu, men det er i hvert fald et strand-/feriested tæt på Chennai.

mvh
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2018, 21:06

Lykke skrev:Nogen som har nogle gode ideer til vinterferie. Gerne så billigt som muligt.
Har kigget lidt på Prag fra mandag til fredag. Det kunne være en mulighed. Men hvad kunne jeg ellers kigge på?


Dresden.
Jeg var der i påskeferien sidste år, og det er (blevet) en helt fantastisk by, der både er imponerende og hyggelig.
Masser af kultur i verdensklasse, god mad og charmerende stemning til meget rimelige penge samt mulighed for gåture i overvældende natur lidt udenfor byen.

Vi fløj til Berlin Schönefeld og tog det sidste stykke med bus direkte fra lufthavnen. Det var nemt og bekvemt.
Vi boede fire nætter på dette hotel lige midt i byen for 1770 kr.

http://www.ibis.com/gb/hotel-7514-ibis- ... l#location
https://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review ... axony.html
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 9. jan 2018, 18:52

Nogle bud på anderledes og spændende storby-destinationer her i Europa til en venindetur over en forlænget weekend?

Jeg gad godt en tur til Marokko, Tel Aviv eller Beriut men det er jo ikke Europa og de to sidstnævnte er vist ikke så sikre at rejse til ifølge UM's rejsevejledninger. Eller Barcelona, hvis det være i Europa, men det er min veninde ikke så hooked på. Min veninde har også lige været i Budapest, så det er ikke lige noget, der behøver komme på listen.

Lige nu taler vi lidt om Berlin, men jeg har været i Berlin et par gange og kunne egentlig godt tænke mig at se noget helt andet.
Noget med spændende seværdigheder, bygninger, god mad og drikke. Wellness og shopping er mindre vigtigt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 9. jan 2018, 18:54

flicka skrev:Nogle bud på anderledes og spændende storby-destinationer her i Europa til en venindetur over en forlænget weekend?

Jeg gad godt en tur til Marokko, Tel Aviv eller Beriut men det er jo ikke Europa og de to sidstnævnte er vist ikke så sikre at rejse til ifølge UM's rejsevejledninger. Eller Barcelona, hvis det være i Europa, men det er min veninde ikke så hooked på. Min veninde har også lige været i Budapest, så det er ikke lige noget, der behøver komme på listen.

Lige nu taler vi lidt om Berlin, men jeg har været i Berlin et par gange og kunne egentlig godt tænke mig at se noget helt andet.
Noget med spændende seværdigheder, bygninger, god mad og drikke. Wellness og shopping er mindre vigtigt.

Vil gerne slå et slag for Madrid. Det var en skøn ferie, start oktober men med sensommer temperaturer i dagens løb.
Var der i 3 nætter og synes vi oplevede så meget.
Og så er der jo masser af lækker mad :savl:
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2018, 19:07

flicka skrev:Nogle bud på anderledes og spændende storby-destinationer her i Europa til en venindetur over en forlænget weekend?

Jeg gad godt en tur til Marokko, Tel Aviv eller Beriut men det er jo ikke Europa og de to sidstnævnte er vist ikke så sikre at rejse til ifølge UM's rejsevejledninger. Eller Barcelona, hvis det være i Europa, men det er min veninde ikke så hooked på. Min veninde har også lige været i Budapest, så det er ikke lige noget, der behøver komme på listen.

Lige nu taler vi lidt om Berlin, men jeg har været i Berlin et par gange og kunne egentlig godt tænke mig at se noget helt andet.
Noget med spændende seværdigheder, bygninger, god mad og drikke. Wellness og shopping er mindre vigtigt.


Hvad med Skopje?
1
...

Tilbage til "Rejser"