Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2018, 21:29

DetSorteCirkus skrev:Okay, min veninde og hendes mor har lige siddet bomstille på deres hotelværelse, så min veninde kunne optage schweizisk stillbillede-tvshop til mig med sin telefon. Det er bare en hel masse reklamebilleder, der passerer langsomt forbi, mens en mand jodler amok i baggrunden.

Virkelig underligt koncept.


Du skulle prøve at se noget af det Østrisk ORF sender nat/tidlig morgen, det er heller ikke for normale mennesker :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 21:30

Wizzze skrev:Du skal altid vælge nogen datoer for at se en pris, hotelværelser er aldrig fast pris, det er udbud/efterspørgsel. Men de ligger typisk i området omkring 1000-1200kr. pr. nat.


Det er ikke galt, synes jeg.
Jeg ved godt, at priserne skifter, men sommetider kan man se et "fra-beløb", der kan give en ide om niveauet.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 29. apr 2018, 21:31

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
1234 skrev:Tak for buddene. De ser virkelig lækre ud, men tror måske de er en anelse over budgettet også fordi jeg ved, at min kæreste foretrækker jeg prioritere penge til mad fremfor hotel :lol:


Jeg kunne slet ikke se priserne nogen steder :genert:


Du skal altid vælge nogen datoer for at se en pris, hotelværelser er aldrig fast pris, det er udbud/efterspørgsel. Men de ligger typisk i området omkring 1000-1200kr. pr. nat.

Hm sært de lå omkring 1400 kr. Da jeg søgt. Jeg må have ramt nogle dårlige dage.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 21:34

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Okay, min veninde og hendes mor har lige siddet bomstille på deres hotelværelse, så min veninde kunne optage schweizisk stillbillede-tvshop til mig med sin telefon. Det er bare en hel masse reklamebilleder, der passerer langsomt forbi, mens en mand jodler amok i baggrunden.

Virkelig underligt koncept.


Du skulle prøve at se noget af det Østrisk ORF sender nat/tidlig morgen, det er heller ikke for normale mennesker :lol:


Øøøøv, kunne du ikke have gjort opmærksom på det i oktober, hvor du alligevel gav så mange Wien-tips? :whine:
Jeg elsker mærkelige kanaler på hotelfjernsyn og kører gerne hele rækken efter de bedste godbidder.
Engang i Budapest fandt min veninde og jeg en fransk jazzradio, der spillede:

0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. apr 2018, 06:50

Tiger skrev:Hvis du er til storbyferie med sanseoplevelser ved at opleve byen til fods, så er Østberlin det helt rigtige sted. Jeg måtte faktisk også tænke mig godt om, fordi jeg kun kunne finde på mad og områder. Men jeg synes at mange andre steder i Berlin byder på museer og deciderede seværdigheder, hvorimod F.hain og PB har sjæl og andre former for oplevelser :lun: Du vil i hvert fald se en helt anden side af Berlin, selvom du vist har besøgt byen mange gange :klap:


Da jeg begyndte at tage til Berlin, var jeg altid orienteret mod øst og har fx. før haft base i Friedrichschain. Det er bare ved at være nogle år siden, så det er yderst praktisk med aktuelle tips :)
0
Missekat
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. nov 2015, 14:54
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Missekat » 30. apr 2018, 17:29

paint skrev:Vi slår et smut forbi øen Symi - én af de Dodekanesiske øer. Den smukkeste, efter sigende. Der er ingen lufthavn på øen, så man skal flyve til Rhodos og derfra sejle til øen.
Vi har endda fundet et rigtig græsk hotel, med en forrygende udsigt.

Er der nogen hér, der kender øen?

Hotel
Billede


Jep. Symi er fantastisk. Det er som om, at tiden står stille - altså med mindre, man bliver i selve havnen om dagen, hvor de store turbåde fra Rhodos lægger til, og det vrimler med turister. Det er faktisk lidt sjovt at opleve netop fordi, at der er så roligt ellers. For at komme til en god strand skal man med en båd eller ud på en lang gåtur, og det kan i den grad anbefales at tage med en af turbådene, der tilbyder dagsture med grill og badestop de mest smukke steder. Det er vist også muligt at komme på tur til øens store kloster, Panormitis, hvor man kan købe nogle dødsyge kager.
Nede foran hotellet kan man få en dukkert, og det er det mest dejlige sted og sidde og drikke et glas hvidvin i de sidste eftermiddagstimer, inden solen går ned.

Hvis I bliver trætte af traditionel græsk mad, så er restaurant Mythos et must. Det er lidt dyrt, men virkelig lækkert. Ellers kan man med fordel begive sig op af de mange, mange trapper til Chorio, hvor der også er flere gode spisesteder med vild udsigt.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 30. apr 2018, 21:37

Missekat skrev:
paint skrev:Vi slår et smut forbi øen Symi - én af de Dodekanesiske øer. Den smukkeste, efter sigende. Der er ingen lufthavn på øen, så man skal flyve til Rhodos og derfra sejle til øen.
Vi har endda fundet et rigtig græsk hotel, med en forrygende udsigt.

Er der nogen hér, der kender øen?



Jep. Symi er fantastisk. Det er som om, at tiden står stille - altså med mindre, man bliver i selve havnen om dagen, hvor de store turbåde fra Rhodos lægger til, og det vrimler med turister. Det er faktisk lidt sjovt at opleve netop fordi, at der er så roligt ellers. For at komme til en god strand skal man med en båd eller ud på en lang gåtur, og det kan i den grad anbefales at tage med en af turbådene, der tilbyder dagsture med grill og badestop de mest smukke steder. Det er vist også muligt at komme på tur til øens store kloster, Panormitis, hvor man kan købe nogle dødsyge kager.
Nede foran hotellet kan man få en dukkert, og det er det mest dejlige sted og sidde og drikke et glas hvidvin i de sidste eftermiddagstimer, inden solen går ned.

Hvis I bliver trætte af traditionel græsk mad, så er restaurant Mythos et must. Det er lidt dyrt, men virkelig lækkert. Ellers kan man med fordel begive sig op af de mange, mange trapper til Chorio, hvor der også er flere gode spisesteder med vild udsigt.


Tak for infoen. Det er værdsat :)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 2. maj 2018, 18:08

Så er flybilletterne til Rom bestil! Glæder mig så meget!
Vi har snakket om det så mange gange og nu bliver det endelig til noget.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 5. maj 2018, 05:07

Det har jeg sgu ikke prøvet før. En af vores hoteller i Indonesien har cancelled vores reservation! Det er virkelig træls for det er hotellet ved Borobudur templet med direkte adgang derind og morgenturer. Men jeg tror måske de have overbooket for på alle sider er den udsolgt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 5. maj 2018, 05:34

Luftfartsweekend i Danmark, hvor?
Det er som bekendt Kristi luftfart lige om snart, normalt ville vi udnytte sådan en forlænget weekend med at smutte til London, Paris, Rom eller lign, men vi er lige kommet hjem efter 5 ugers ferie, og vi er ærlig talt lidt rejsemætte (er det et ord?) og de lover jo lækkert vejr i DK, så vi bliver hjemme. Men hvis det ikke skal være hjemme hjemme, hvor skal vi så tilbringe en forlænget weekend i det danske?
Vi overvejer lidt at invitere os selv til 4 dages daseri og opvarten hos svigermekanikken, men det er jo ikke helt fair :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. maj 2018, 05:35

1234 skrev:Det har jeg sgu ikke prøvet før. En af vores hoteller i Indonesien har cancelled vores reservation! Det er virkelig træls for det er hotellet ved Borobudur templet med direkte adgang derind og morgenturer. Men jeg tror måske de have overbooket for på alle sider er den udsolgt.


Jeg har én gang oplevet en aflysning fra hotellets side, og det viste sig at handle om mit kreditkort.

Jeg booker stort set altid via hotels.com, og i alle andre tilfælde end denne ene gang har rammerne for betaling været, at pengene enten bliver trukket ved bestilling, eller ved manuel overførsel når jeg tjekker ind. Det pågældende hotel kørte derimod med en - undskyld mig - underlig blanding, hvor de trak beløbet et vilkårligt tidspunkt midt i mellem. Fordi mit kort ikke er koblet til min opsparing, var der ikke dækning for det relativt høje beløb, da hotellet ville have pengene, og så annullerede de bare. Jeg kontaktede straks hotels.com, som fik løst problemet, men værelset kunne lige så vel være røget i mellemtiden.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 5. maj 2018, 05:39

DetSorteCirkus skrev:
1234 skrev:Det har jeg sgu ikke prøvet før. En af vores hoteller i Indonesien har cancelled vores reservation! Det er virkelig træls for det er hotellet ved Borobudur templet med direkte adgang derind og morgenturer. Men jeg tror måske de have overbooket for på alle sider er den udsolgt.


Jeg har én gang oplevet en aflysning fra hotellets side, og det viste sig at handle om mit kreditkort.

Jeg booker stort set altid via hotels.com, og i alle andre tilfælde end denne ene gang har rammerne for betaling været, at pengene enten bliver trukket ved bestilling, eller ved manuel overførsel når jeg tjekker ind. Det pågældende hotel kørte derimod med en - undskyld mig - underlig blanding, hvor de trak beløbet et vilkårligt tidspunkt midt i mellem. Fordi mit kort ikke er koblet til min opsparing, var der ikke dækning for det relativt høje beløb, da hotellet ville have pengene, og så annullerede de bare. Jeg kontaktede straks hotels.com, som fik løst problemet, men værelset kunne lige så vel være røget i mellemtiden.

Vores kort er kredit, så den burde bare lave overtræk.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. maj 2018, 05:42

Wizzze skrev:Luftfartsweekend i Danmark, hvor?
Det er som bekendt Kristi luftfart lige om snart, normalt ville vi udnytte sådan en forlænget weekend med at smutte til London, Paris, Rom eller lign, men vi er lige kommet hjem efter 5 ugers ferie, og vi er ærlig talt lidt rejsemætte (er det et ord?) og de lover jo lækkert vejr i DK, så vi bliver hjemme. Men hvis det ikke skal være hjemme hjemme, hvor skal vi så tilbringe en forlænget weekend i det danske?
Vi overvejer lidt at invitere os selv til 4 dages daseri og opvarten hos svigermekanikken, men det er jo ikke helt fair :genert:


Roadtrip på fyn?
Jeg kan i den forbindelse anbefale den fantastiske og udenfor fagkredse stort set ukendte slotspark på Glorup.
Jeg havde en kæmpe oplevelse, da jeg besøgte stedet for små to år siden, og selvom det var midt i sommerferien, havde jeg endda den gigantiske have for mig selv, hvilket ikke ligefrem gjorde oplevelsen mindre.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 5. maj 2018, 05:43

Wizzze skrev:Luftfartsweekend i Danmark, hvor?
Det er som bekendt Kristi luftfart lige om snart, normalt ville vi udnytte sådan en forlænget weekend med at smutte til London, Paris, Rom eller lign, men vi er lige kommet hjem efter 5 ugers ferie, og vi er ærlig talt lidt rejsemætte (er det et ord?) og de lover jo lækkert vejr i DK, så vi bliver hjemme. Men hvis det ikke skal være hjemme hjemme, hvor skal vi så tilbringe en forlænget weekend i det danske?
Vi overvejer lidt at invitere os selv til 4 dages daseri og opvarten hos svigermekanikken, men det er jo ikke helt fair :genert:

Skagen, løkken, Rold skov eller Bornholm :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. maj 2018, 06:13

Puha, jeg var lige ved at blive nervøs i går, da det, troede jeg, viste sig, at jeg allerede skulle være tilbage på arbejdet d. 1. august, for det ville kollidere med den lille ekstra sommerferie i Berlin, som jeg bookede forleden :gisp: Det viste sig dog at være en misforståelse.
Det har jeg fejret med at booke plads på en guidet tur på Sammlund Boros, hvis seneste udstilling jeg endnu ikke har fået oplevet.
Jeg glæder mig meget, da mit første og hidtil eneste besøg i kunstbunkeren var en stor succes, og det sikkert ikke er helt dumt at opholde sig lidt i en kølig bunker på en, forhåbentlig, varm sommerdag.

Jeg er i det hele taget lidt spændt på, hvordan jeg kommer til at tackle varmen i en storby som Berlin. På den anden side er formålet med turen netop at slappe af og nyde byen i sig selv fremfor at fare rundt, som jeg plejer.
0

Tilbage til "Rejser"