Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MilleMercy » 23. feb 2020, 15:08

Mi55y skrev:Er der nogen der har erfaringer med trykudlignende ørepropper til små børn?


Jeg synes ikke de har gjort en forskel desværre, men mest fordi de ikke sidder ordentligt. Måske kunne de ellers.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 23. feb 2020, 16:19

Hvem der lige havde en rejse på programmet....
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 25. feb 2020, 16:34

Er der nogen, som har været i Kroatien? Kan I anbefale en knap så turistet ø, som er relativt nem at komme til? Og andre tips?

Vi har en uge, og flyver til Zagreb og hjem fra Dubrovnik. Altså rejser fra nord til syd :)
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 29. feb 2020, 19:29

Er der nogen, der har gode tips til hvad man skal se eller opleve i Belgien (i april, hvis det har nogen indflydelse)?
Jeg har 5 dage og kommer til at køre med tog mellem byerne. Indtil videre tænker jeg mest Brügge, Gent, Antwerpen og en smule Bruxelles.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 6. mar 2020, 14:16

Hvis nogen skulle gå med overvejelser vedrørende deres sommerferie, og den påtænkte ferie er med et rejsebureau - har både Apollo Rejser og Spies, taget nogle tiltag, der måske kan lette bekymringerne lidt.

Apollo:
"Dig som booker en ny sommerrejse inden for vores charterprogram (med afrejse i perioden 13. april - 4. oktober) i perioden 5. - 31. marts 2020 får automatisk mulighed for at ombooke din rejse én gang
Ombookingsbeskyttelsen gælder samtlige på bookingen, og giver dig mulighed for at ombooke rejsen én gang uden ekstra omkostning frem til 2 uger inden afrejse
Den nye rejse skal kunne bookes på apollorejser.dk
Hvis du ombooker til en ny rejse, skal det være med afrejse senest 31. december 2020
Hvis den nye rejse er dyrere skal du betale prisdifferencen, du booker om til, har rejsen en lavere pris end den oprindelige rejse, tilbagebetales differencen ikke
Ombookingen gælder ikke rejser udenfor Europa, grupperejser, storbyferie, krydstogter eller rejser med fleksibel rejselængde (som du pakker selv)"
https://www.apollorejser.dk/din-rejse/v ... 0I,17DZ8,1

Spies: Gratis kombineret afbestillings/ombookningsret.

Man kan indtil 30 dage før afrejse, frit ombooke/udskyde rejsen. Er den nye rejse dyrere eller billigere, modregnes det allerede indbetalte depositum i den samlede pris for rejsen. Man skal således betale differencen selv, hvad enten den er lavere eller højere. Man mister ikke pengene.
https://www.spies.dk/rejser/tilbud/grat ... ng/vilkaar



Og nej. Jeg har har intet med nogle af rejsebureauerne at gøre.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 10. mar 2020, 07:55

Jeg er begyndt at se lidt på alternativer til vores ellers planlagte rejse til Kreta om en måneds tid. Vi tænker evt. at finde et sommerhus med pool et sted i Jylland, så vi da får lidt badeferie ud af det.

Vi kunne godt tænke os, at der var nogle flotte naturområder at komme ud i. Vi har dog vores datter på 1,5 år med, så vi skal ikke ligefrem ud og klatre i bjerge og man må gerne kunne komme nogenlunde rundt med en klapvogn.

Hvor skal vi kigge henne?

Vi har været på Ribe-egnen og ved Limfjorden inden for de sidste par år, så gerne andre steder.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kerrigan » 10. mar 2020, 08:36

Mi55y skrev:Jeg er begyndt at se lidt på alternativer til vores ellers planlagte rejse til Kreta om en måneds tid. Vi tænker evt. at finde et sommerhus med pool et sted i Jylland, så vi da får lidt badeferie ud af det.

Vi kunne godt tænke os, at der var nogle flotte naturområder at komme ud i. Vi har dog vores datter på 1,5 år med, så vi skal ikke ligefrem ud og klatre i bjerge og man må gerne kunne komme nogenlunde rundt med en klapvogn.

Hvor skal vi kigge henne?

Vi har været på Ribe-egnen og ved Limfjorden inden for de sidste par år, så gerne andre steder.

Måske Svanninge Bjerge/Bakker på Sydfyn?
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 10. mar 2020, 09:17

Mi55y skrev:Jeg er begyndt at se lidt på alternativer til vores ellers planlagte rejse til Kreta om en måneds tid. Vi tænker evt. at finde et sommerhus med pool et sted i Jylland, så vi da får lidt badeferie ud af det.

Vi kunne godt tænke os, at der var nogle flotte naturområder at komme ud i. Vi har dog vores datter på 1,5 år med, så vi skal ikke ligefrem ud og klatre i bjerge og man må gerne kunne komme nogenlunde rundt med en klapvogn.

Hvor skal vi kigge henne?

Vi har været på Ribe-egnen og ved Limfjorden inden for de sidste par år, så gerne andre steder.

Løkken/Blokhus - der er smukt og stranden fantastisk. Og der er ikke langt til feks. Skagen.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 10. mar 2020, 10:27

Daine skrev:Løkken/Blokhus - der er smukt og stranden fantastisk. Og der er ikke langt til feks. Skagen.


Det er et godt bud, jeg har ikke rigtig været i de egne, siden jeg var barn. :)

Kerrigan skrev:Måske Svanninge Bjerge/Bakker på Sydfyn?


Vi skal til Fyn til juni, så tror vi gemmer det til der :)
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 10. mar 2020, 14:21

"Det norske luftfartsselskab Norwegian aflyser 3000 af sine afgange fra midten af marts til midten af juni."

https://www.dr.dk/nyheder/indland/norwe ... flyvninger

Alene i år, har Norwegien tabt 70% på aktiemarkedet :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 10. mar 2020, 20:16

Magic In The Sky skrev:Er der nogen der ved hvordan man bedst gør mht telefoni, sms osv i Rusland?

Jeg har lige Googlet lidt og faldt over en artikel der anbefaler at man køber et russisk simkort.
Jeg har Telmore som selskab og de har ikke Rusland med på deres liste over udlandstelefoni.

Kan det virkelig passe at det bedst kan svare sig at købe et russisk simkort?


Nu har jeg ikke været i Rusland - MEN min erfaring er, at så snart man kommer uden for EU, så kan det altid betale sig at købe et lokalt simkort. Det har jeg gjort i både Latinamerika og USA - roaming er fucking dyrt og man har som regel brug for at kunne komme i kontakt med diverse.
Det er dog ret nemt at købe simkort.

Hvornår skal du afsted? De advarer om Corona på de fleste hjemmesider, så du kan risikere at strande der.

De siger mere om sim her:
https://www.rbth.com/travel/tips/2017/0 ... sia_771560
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 10. mar 2020, 20:17

paint skrev:"Det norske luftfartsselskab Norwegian aflyser 3000 af sine afgange fra midten af marts til midten af juni."

https://www.dr.dk/nyheder/indland/norwe ... flyvninger

Alene i år, har Norwegien tabt 70% på aktiemarkedet :gruble:


Yikes.

Jeg skulle have rejst med dem her til sommer og mine forældre i april. Det bliver vist ikke til noget så.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 10. mar 2020, 21:12

Stitch skrev:
Magic In The Sky skrev:Er der nogen der ved hvordan man bedst gør mht telefoni, sms osv i Rusland?

Jeg har lige Googlet lidt og faldt over en artikel der anbefaler at man køber et russisk simkort.
Jeg har Telmore som selskab og de har ikke Rusland med på deres liste over udlandstelefoni.

Kan det virkelig passe at det bedst kan svare sig at købe et russisk simkort?


Nu har jeg ikke været i Rusland - MEN min erfaring er, at så snart man kommer uden for EU, så kan det altid betale sig at købe et lokalt simkort. Det har jeg gjort i både Latinamerika og USA - roaming er fucking dyrt og man har som regel brug for at kunne komme i kontakt med diverse.
Det er dog ret nemt at købe simkort.

Hvornår skal du afsted? De advarer om Corona på de fleste hjemmesider, så du kan risikere at strande der.

De siger mere om sim her:
https://www.rbth.com/travel/tips/2017/0 ... sia_771560


Jeg har oprettet et abonnent på én måned hos 3, så har man den fulde pakke og skal ikke tænke på at købe simkort eller lignende. Abonnement fås fra 140 kr. og gælder også Rusland.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 11. mar 2020, 01:13

Jeg skulle have været til Mexico og cuba i påsken. Men covid-19 ødelægger det for mig :(
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 11. mar 2020, 15:51

Magic In The Sky skrev:Tak :)
Det var nogenlunde den artikel jeg fandt da jeg Googlede - Bare på dansk.

Skal først afsted i juli. Jeg kan bare godt lide at være på forberedt så derfor undersøger jeg det allerede :genert:



Det er også godt - så finder man ud af en brugbar løsning. MOGA siger dog at Rusland er med i 3's pakke, så måske du kan bruge deres abonnement?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Rejser"