Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 22. apr 2018, 12:37

FormerlyKnownAs skrev:
1234 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jo, men vi har økonomisk måttet prioritere anderledes og rejser har ikke været en post.

Vi har det som dig med hensyn til dyr, men Singa Zoo kan ikke rigtig sammenlignes med andre Zoo. Det er conservation and sanctuary, hvis det giver mening. Det er gigantisk.

Men okay, efter at have været på Borneo blegner alt lidt :D

Men ja, helt klart botanisk have er for crazy. Og så kommer det jo generelt an på hvad man er til. Jeg har gået en del i Chinatown for at købe stof og sygrej f.eks., i en bestemt boghandel som er suveræn osv. Og ellers er der jo mall efter mall som alle har alt. Noget siger mig at vi har været på et eller andet museum, men kan slet ikke huske hvilket :gruble:

Metro fungerer upåklageligt

Vi skal desværre ikke til Borneo. Vi endt med kultur over natur. Det var måske end fejl men synes virkeligt det var svært at vælge med alle de øer der var at vælge imellem synes det hele lød fantastisk, men hvis vi bliver forelsket kan det var det bliver en Malaysia tur næste gang.

Jeg tror vores fokus bliver mad og så måske bare en blid introduktion til den del af Asien :lol:
Vi skal dog også forbi Singapore på vejen hjem, der bliver det nok lidt shopping.


Ja der er jo vanvittigt meget at se og så forskelligartet.

Jeg vil til enhver tid anbefale Borneo hvis man er til det. Dem vi havde som guider og sted var fantatisk. Primitivt, men fantatisk.

De 7 år i Vietnam og Bangla fik vi heller ikke sparet op, vi rejste alle pengene op. Men det skal vi i næste omgang og har et begrænset rejsebudget, heldigvis er det jo oftest billigt at rejse i Asien. Udover indenrigs i Myanmar, naturligvis :rulle:


Jeg har været samme sted på Borneo som jer pga. dine anbefalinger og det var hvert øjeblik og hver en krone værd :love:
Vi så bl.a. 3 vilde orangutanger på den tur :dåne:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 22. apr 2018, 12:42

Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 22. apr 2018, 12:45

flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?

Stasi museet er helt fantastisk. Det er i de gamle lokaler, hvor stasi havde hovedkvarter. Nogle af dem stå som da de blev forladt.


Hvornår er det bedst at besøge Rom i efteråret? Vi planlægger en kærestetur. Jeg tænker sidst oktober, men er vejret stadig nogenlunde? Vi behøver ikke fuld sol bare 18 grader og solskin.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. apr 2018, 12:51

flicka skrev:
Jeg har været samme sted på Borneo som jer pga. dine anbefalinger og det var hvert øjeblik og hver en krone værd :love:
Vi så bl.a. 3 vilde orangutanger på den tur :dåne:



Ej hvor godt. Fantastisk sted og fantastiske mennesker. Vi så også det meste der var. Desværre kun en endnu varm bæ fra pygmæ elefanter. Så de havde liiige været der. Snyd!
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 22. apr 2018, 12:56

FormerlyKnownAs skrev:
flicka skrev:
Jeg har været samme sted på Borneo som jer pga. dine anbefalinger og det var hvert øjeblik og hver en krone værd :love:
Vi så bl.a. 3 vilde orangutanger på den tur :dåne:



Ej hvor godt. Fantastisk sted og fantastiske mennesker. Vi så også det meste der var. Desværre kun en endnu varm bæ fra pygmæ elefanter. Så de havde liiige været der. Snyd!


Vi så så heller ikke pygmæelefanter, men alt muligt andet.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 13:17

flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?


Prøv at kigge i denne tråd. Der kom virkelig mange forslag.
viewtopic.php?f=28&t=2438&hilit=boros

Jeg ville starte med at prøve at få fingre i billetter til en rundvisning på Sammlung Boros, som også bliver nævnt i tråden. Biletterne bookes på samlingens hjemmeside, og det er den eneste måde, hvorpå man kan komme ind og se dette fantastiske sted.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 22. apr 2018, 13:52

DetSorteCirkus skrev:
flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?


Prøv at kigge i denne tråd. Der kom virkelig mange forslag.
viewtopic.php?f=28&t=2438&hilit=boros

Jeg ville starte med at prøve at få fingre i billetter til en rundvisning på Sammlung Boros, som også bliver nævnt i tråden. Biletterne bookes på samlingens hjemmeside, og det er den eneste måde, hvorpå man kan komme ind og se dette fantastiske sted.


Tak! Det må jeg se nærmere på :kys:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf rosena » 22. apr 2018, 14:20

Jeg står og skal til Rom i morgen og skal have pakket. Hvor "alvorligt" skal man tage rejsesidernes anbefaling om at være ordentlig klædt på?

Jeg er med på at man ikke tager shorts på ud og spiser om aftenen, men at kvinder ligefrem skal tage kjole og høje hæle på....synes der er en mellemvej som sagtens kan være pænt også. Hvad med sneakers til mænd om aftenen? Falder man helt ud?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 22. apr 2018, 14:37

rosena skrev:Jeg står og skal til Rom i morgen og skal have pakket. Hvor "alvorligt" skal man tage rejsesidernes anbefaling om at være ordentlig klædt på?

Jeg er med på at man ikke tager shorts på ud og spiser om aftenen, men at kvinder ligefrem skal tage kjole og høje hæle på....synes der er en mellemvej som sagtens kan være pænt også. Hvad med sneakers til mænd om aftenen? Falder man helt ud?


Nu kommer det selvfølgelig an på niveauet på de restauranter, I skal spise på. Hvis I er oppe i noget “fine dining” og Michelinstjerner, har jeg ingen bud. Sådan helt almindelige spisesteder har jeg været på iført de jeans og sneakers, jeg har travet byen tynd i hele dagen. Jeg har ikke bemærket, at der blev løftet øjenbryn over det.

Jeg ville bare være opmærksom på at være tækkeligt klædt, når I skal ind i kirker - dvs. ingen bare knæ eller skuldre, og det gælder begge køn.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 22. apr 2018, 14:39

Er der nogen, der kan anbefale specifikke airbnb-udlejere i New York?

Vi er 2 personer og vil gerne have en lille lejlighed med køkkenfaciliteter. På Manhattan.
0
You can't spell awesome without me.
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf rosena » 22. apr 2018, 15:27

sigge skrev:
rosena skrev:Jeg står og skal til Rom i morgen og skal have pakket. Hvor "alvorligt" skal man tage rejsesidernes anbefaling om at være ordentlig klædt på?

Jeg er med på at man ikke tager shorts på ud og spiser om aftenen, men at kvinder ligefrem skal tage kjole og høje hæle på....synes der er en mellemvej som sagtens kan være pænt også. Hvad med sneakers til mænd om aftenen? Falder man helt ud?


Nu kommer det selvfølgelig an på niveauet på de restauranter, I skal spise på. Hvis I er oppe i noget “fine dining” og Michelinstjerner, har jeg ingen bud. Sådan helt almindelige spisesteder har jeg været på iført de jeans og sneakers, jeg har travet byen tynd i hele dagen. Jeg har ikke bemærket, at der blev løftet øjenbryn over det.

Jeg ville bare være opmærksom på at være tækkeligt klædt, når I skal ind i kirker - dvs. ingen bare knæ eller skuldre, og det gælder begge køn.


OK. Tak for det. Så er jeg mere rolig :D Vi er slet ikke ude i noget fint så jeg tænker at almindelig pænt må være nok.

Kirkerne er jeg med på.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 16:06

flicka skrev:Tak! Det må jeg se nærmere på :kys:


Det var så lidt :)
Hvis I skal derhen eller på et andet tidspunkt er i nærheden, kan jeg anbefale frokost på det lille spisested Fresh Bäckerei i samme gade (nr. 8). De sælger bl.a. rigtig lækre middelhavssalater til uhørt lave priser.

Edit: Og de har udendørsservering.
Senest rettet af DetSorteCirkus 22. apr 2018, 16:14, rettet i alt 1 gang.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 22. apr 2018, 16:10

Nu bookede jeg 4 dage til Hannover. Spændt på det! Men der er zoo, så barnet skal nok synes det er fedt.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21227

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Nesnay » 22. apr 2018, 16:17

flicka skrev:Tak! Det må jeg se nærmere på :kys:

Der er virkelig mange gode tips i den tråd, jeg havde stor glæde af den :love:

Jeg vil foreslå, at I lægger ud med en Free Walking Tour e.l. Det er en god og billig måde at få en fornemmelse af byen på, og så kan man altid senere vende tilbage til særligt interessante steder/kvarterer.

Hvis I er til asiatisk mad, er der mange virkelig gode steder med rimelige priser. Bl.a.var jeg rigtig glad for Si An, men ellers havde jeg kun gode oplevelser ved at finde anbefalede steder via TripAdvisor.

Dussmann er en kæmpe boghandel, der også har en stor engelsk afdeling - et must for læseheste. Her kan jeg let bruge en time eller to.

Zoo er stor og med ret fine anlæg. Der bliver også gjort meget ud af levende formidling, fx ved fodring.

Deutsches Historisches Museum var en rigtig god oplevelse - det er ikke så "tørt", så måske det også er noget for din mand. Men det er stort! Jeg stressede igennem de sidste rum for at nå det inden lukketid. Altes Museum var også virkelig godt, men det kræver nok en forhåndsinteresse for antikken.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 16:22

Lykke skrev:Nu bookede jeg 4 dage til Hannover. Spændt på det! Men der er zoo, så barnet skal nok synes det er fedt.


De har tilsyneladende nogle flotte parker, hvorimod det gamle slot desværre blev helt ødelagt under krigen.
https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... en-Gardens

Slottet er genopbygget, men jeg ved ikke, om der er så meget at se mere...
Der står lidt om det her: https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... and-Museum
1

Tilbage til "Rejser"