Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 19. jul 2018, 10:34

Sof skrev:Mine forældre og bedsteforældre har lige købt en tur til vestcanada og nordvestlige USA gennem FDM. Min mor har researchet selv i et års tid og er vant til at planlægge rejser, men snakkede med FDM efter at en kollega havde brugt dem. De sparede en smule, rent pengemæssigt, men er opgraderede på bil, bagage, nogle hoteller og nogle seværdigheder. Fx havde min mor selv kigget på moteller flere steder, hvor det så er blevet hoteller i bedre klasse. Så tror nu at bureauerne kan få nogle tilbud man sjældent selv ville kunne.


Derudover, er der så ikke stadig nogle fordele ved pakkerejser ift aflysninger osv? :gruble: engang stod man i hvert fald bedre, men ved ikke om det er sådan endnu.


Jeg har selv taget turen til det vestlige USA som en del af en pakkerejse med FDM, men de priser jeg har set indtil videre på bil + fly er altså dyrere, end hvad vi selv kan arrangere. Men selvfølgelig skal det ikke udelukkes :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 19. jul 2018, 10:35

Sof skrev:De har i øvrigt selv arrangeret turen, hvis man kan sige det. Det er minimalt hvad FDM har ændret i selve turen, på rækkefølge og stop osv., mener min mor sagde at nogle af køreturene havde de lagt anderledes, fordi de har lidt mere indblik i hvor lang tid specifikke ruter reelt tager og ikke bare hvad Maps siger :)

Hvis det havde været en mere “arrangeret” og planlagt tur, så havde de helt sikkert foretrukket deres egen planlagte tur og sove på de billigere moteller.

Men man er jo stadig begrænset til de steder de har aftaler med. Jeg er bare meget egenrådig når jeg planlægger rejser, så jeg tror ret hurtigt jeg ville blive irriteret på en rejsekonsulent :lol:

Jeg er så heller ikke interesseret i luksus, når jeg rejser, så de opgraderingee de evt. kan tilbyde er nok ikke noget der synderlig interessant for mig.

Om det kan betale sig eller ej vil jeg gætte på svinger fra selskab til selskab, destination til destination og måske også rejseform. Mit indtryk er fx at det aldrig kan betale sig for backpackere, fordi de billigst steder ofte ikke er på nettet eller kun har meget få værelser og derfor ikke er interessante for selskaberne.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 19. jul 2018, 13:44

Nå, pakkerejse med Jysk bliver det ikke - fly, billeje og 15 overnatninger for to voksne og to børn starter fra 60, men vi skulle nærmere regne med 70. Det kan vi meget, meget nemt gøre billigere selv.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sorenspige » 19. jul 2018, 18:42

Har I overvejet Bryce Canyon? Det er SÅ smukt og fascinerende :love:.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 20:11

1234 skrev:
TomKah skrev:
1234 skrev:
TomKah skrev:
1234 skrev:
TomKah skrev:
MOGA skrev:
TomKah skrev:MoGa - din rejse kan jo også godt lade sig gøre hvis det er det I vil. Jeg ville bare ikke kunne gøre det.
Vi tager afsted på roadtrip i morgen og jeg har bare løsning en plan som hedder Mt Rushmore, Devils tower, Cody, Yellowstone, SLC, Denver.
Men vi skal have tid til at tage det som det kommer, så det er forskellen på behov.


Vi kan ikke have nogle “vi tager det som det kommer” dage. Vi er nødt til at have en fastlagt plan med forudbestilte hoteller, en oversigt over hvad der skal ske de enkelte dage osv.

En jeg kender har lige været på en meget tilsvarende tur, hvor han bookede gennem Jysk Rejsebureau. Han sagde det var billigere end hvis han selv stod for det. Det kunne evt også være det samme for jer.

Virkelig? Jeg synes altid jysk rejsebureau er så meget dyrere end hvad man selv kan gøre det for.


Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg har ikke prøvet siden før internettets tid at købe sådan noget gennem et rejsebureau.

Altså jeg har heller aldrig brugt dem, men min søster har og jeg scroller nogen gange deres side for inspiration. Og jeg synes bare de priser jeg har hørt og set er meget dyrere end, hvad jeg selv kan gøre det for.


Jeg tænker også det kommer meget an på hvordan man planlægge at rejse. Feks når vi snakker USA som vi gør i dette tilfælde så har vi planlagt vores rejse så vi ikke boede i nærheden af nationalparker men altid startede med at køre.
Hvis man gerne vil se solopgangen i en nationalpark så er man nødt til at bo tættere på. Jeg kunne godt forestille mig at de har rabataftaler med hoteller som ligger bedre.
Så der er mange ting der spiller ind og det er svært at sammenligne.

Mit indtryk er så, at hotellerne med de gode beliggenhedder netop ikke giver rabat til nogen, fordi de nærmest er fuldt booket flere måneder i forvejen. Men ja det er nok svært at sammenligne. Jeg synes bare ikke jeg har set nogen deal der var bedre end hvar jeg selv kunne skaffe faktisk tit tværtimod. Jeg troede primært folk tog rejseselskaber for at slippe for planlægningen og så giver det jo ikke meget mening med en masse research for se om man kan gøre det billigere selv.


Det kommer meget an på dels rejsetidspunkt, og dels hvornår man booker. Jeg har både oplevet at bo billigt lige ved GC og oplevet alt udsolgt ved GC. En god ting at gøre ved rejser i USA er at undgå deres public holidays. De 3 dages weekender hvor amerikanerne også har fri om mandagen, som f.eks. Labor day eller Columbus day. Det er disse dage/weekender amerikanerne selv har tid til at rejse, og hvor steder som Nationalparker, Vegas, og forlystelsesparker fyldes op. Er man ude for disse perioder eller turistsæsoner generelt, så kan det tit også godt betale sig at bestille i sidste øjeblik, fordi hotellerne gerne vil have værelser udlejet til lidt penge end slet ikke. Vi har også tit bare booket et basis dobbeltværelse, for at være sikker på at have plads, og så spørge om vi kan betale lidt mere og så få en suite eller lign. Og det er hotellerne vilde med, dels skal de ikke dele noget af prisen for en sådan opgradering med bookingsiderne, de får også et "ekstra" basisværelse ledigt, som typisk er dem de hurtigt kan leje ud igen til drive in kunder, så man kan tit få sådan en opgradering til rigtig gode priser.
Undgå også kongresser/konventioner hvis man planlægger at besøge byer som Vegas, LA, SF, SD, NY osv. Sådan en stor kongress eller messe kan godt sætte sig på 40-50.000 hotelværelser, og drive priserne sindssygt op :8:
Til dette formål er det godt at kende:
https://www.conventioncalendar.com/
https://www.absoluteexhibits.com/top-100-usa-shows/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 20:17

TomKah skrev:For mig spiller det psykologiske i at jeg skal have alle pengene op af lommen på en gang en kæmpe rolle i at vi aldrig køber sådan en pakke tur.
Jeg har været på masser af dyre ferier, men jeg har det virkelig svært med at se total beløbet.
Vi regner heller aldrig sammen hvad vi bruger.


Ha ha, ja det kan være ubehagelig læsning sådan at gøre op, hvad man faktisk har rejs for :D

Vi gør typisk det at vi startet med at booke flybilletter, så er der ligesom en ramme, en start og en slutning, de billetter er typisk også billigere jo tidligere man booker, og så booker vi måske bil næste måned, og så hoteller månederne efter, når vi får sporet os ind på en mere detaljeret rute/rejseplan. På den måde bliver prisen for rejsen typisk også strukket ud over flere måneder, og bliver ikke bemærket så meget som hvis man betaler 50-80-100.000 på een gang :tie:
0
Do as I say! :whip:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 19. jul 2018, 20:27

Wizzze skrev:
TomKah skrev:For mig spiller det psykologiske i at jeg skal have alle pengene op af lommen på en gang en kæmpe rolle i at vi aldrig køber sådan en pakke tur.
Jeg har været på masser af dyre ferier, men jeg har det virkelig svært med at se total beløbet.
Vi regner heller aldrig sammen hvad vi bruger.


Ha ha, ja det kan være ubehagelig læsning sådan at gøre op, hvad man faktisk har rejs for :D

Vi gør typisk det at vi startet med at booke flybilletter, så er der ligesom en ramme, en start og en slutning, de billetter er typisk også billigere jo tidligere man booker, og så booker vi måske bil næste måned, og så hoteller månederne efter, når vi får sporet os ind på en mere detaljeret rute/rejseplan. På den måde bliver prisen for rejsen typisk også strukket ud over flere måneder, og bliver ikke bemærket så meget som hvis man betaler 50-80-100.000 på een gang :tie:


Jeg plejer også at gøre sådan, det er bare nogle andre beløb denne gang :nerve:
Jeg går og venter på at kunne købe flybilletter, og så regner jeg med, at vi bestiller bil umiddelbart bagefter. Hotellerne må komme hen over efteråret så.

Vi har planer om en “budgettur” forstået på den måde, at vi gerne vil bruge penge på oplevelser, men ikke dyre overnatninger og shopping.

Vi håber på at lande på et maks på 65 i alt, men jeg kan ikke helt greje, om det er realistisk.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 19. jul 2018, 20:28

Sorenspige skrev:Har I overvejet Bryce Canyon? Det er SÅ smukt og fascinerende :love:.


Ja, jeg har overvejet både det og Antelope Canyon, men jeg ved ikke, om det afviger for meget fra ruten.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 20:39

MOGA skrev:
TomKah skrev:
MOGA skrev:
TomKah skrev:For mig spiller det psykologiske i at jeg skal have alle pengene op af lommen på en gang en kæmpe rolle i at vi aldrig køber sådan en pakke tur.
Jeg har været på masser af dyre ferier, men jeg har det virkelig svært med at se total beløbet.
Vi regner heller aldrig sammen hvad vi bruger.


Jeg tror også det aspekt betyder noget for mig, men ikke mere end at hvis jeg kan spare x antal procent, så ville jeg gøre det.

Jeg tror nu også deres tilbud bliver dyrere, for vi sover fx gerne på Motel 6, et lille hotel i en flække osv., men lad os nu se.


Haha - vidste ikke der var noget i vejen med Motel 6. Har sovet på moteller helt uden kædenavn hvor man kunne blive nervøs for mange ting. Troede Motel 6 var “fint”. Ved godt det ikke er courtyard by Marriot men der har jeg aldrig boet :)


Motel 6 fejler absolut intet :)

Jeg formoder bare, at pakkerejserne byder på noget andet, måske fordi mange forventer BW og lignende.


Især ikke efter de har opgraderet alle kædens værelser mellem ´15 og ´17, så er motel6 blandt de bedre motelkæder, personligt vil jeg dog hellere vælge Super8 eller Econo Lodge motelkæderne, fordi de altid tilbyder gratis morgenmad, og typisk koster det samme som Motel6.

Ellers kan Wyndhams budgetkæder anbefales
https://www.wyndhamhotels.com/wingate
https://www.wyndhamhotels.com/microtel

Hilton og Marriott har lign kæder, vi er især glad for de forskellige All-suites kæder, men de findes ikke i alle de små flækker som USA har, det et typisk kun omkring mellemstørrelse byen, eller byer med universiteter eller militærbaser (til alle de besøgende familier)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 20:46

MOGA skrev:
Wizzze skrev:
TomKah skrev:For mig spiller det psykologiske i at jeg skal have alle pengene op af lommen på en gang en kæmpe rolle i at vi aldrig køber sådan en pakke tur.
Jeg har været på masser af dyre ferier, men jeg har det virkelig svært med at se total beløbet.
Vi regner heller aldrig sammen hvad vi bruger.


Ha ha, ja det kan være ubehagelig læsning sådan at gøre op, hvad man faktisk har rejs for :D

Vi gør typisk det at vi startet med at booke flybilletter, så er der ligesom en ramme, en start og en slutning, de billetter er typisk også billigere jo tidligere man booker, og så booker vi måske bil næste måned, og så hoteller månederne efter, når vi får sporet os ind på en mere detaljeret rute/rejseplan. På den måde bliver prisen for rejsen typisk også strukket ud over flere måneder, og bliver ikke bemærket så meget som hvis man betaler 50-80-100.000 på een gang :tie:


Jeg plejer også at gøre sådan, det er bare nogle andre beløb denne gang :nerve:
Jeg går og venter på at kunne købe flybilletter, og så regner jeg med, at vi bestiller bil umiddelbart bagefter. Hotellerne må komme hen over efteråret så.

Vi har planer om en “budgettur” forstået på den måde, at vi gerne vil bruge penge på oplevelser, men ikke dyre overnatninger og shopping.

Vi håber på at lande på et maks på 65 i alt, men jeg kan ikke helt greje, om det er realistisk.

Det vil jeg da mene er ok realistisk, især når I kan bo ved familie/venner undervejs, hvor mange var det i skulle afsted? 3voksne + 2 børn?
0
Do as I say! :whip:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 19. jul 2018, 20:50

Wizzze skrev:
MOGA skrev:
Wizzze skrev:
TomKah skrev:For mig spiller det psykologiske i at jeg skal have alle pengene op af lommen på en gang en kæmpe rolle i at vi aldrig køber sådan en pakke tur.
Jeg har været på masser af dyre ferier, men jeg har det virkelig svært med at se total beløbet.
Vi regner heller aldrig sammen hvad vi bruger.


Ha ha, ja det kan være ubehagelig læsning sådan at gøre op, hvad man faktisk har rejs for :D

Vi gør typisk det at vi startet med at booke flybilletter, så er der ligesom en ramme, en start og en slutning, de billetter er typisk også billigere jo tidligere man booker, og så booker vi måske bil næste måned, og så hoteller månederne efter, når vi får sporet os ind på en mere detaljeret rute/rejseplan. På den måde bliver prisen for rejsen typisk også strukket ud over flere måneder, og bliver ikke bemærket så meget som hvis man betaler 50-80-100.000 på een gang :tie:


Jeg plejer også at gøre sådan, det er bare nogle andre beløb denne gang :nerve:
Jeg går og venter på at kunne købe flybilletter, og så regner jeg med, at vi bestiller bil umiddelbart bagefter. Hotellerne må komme hen over efteråret så.

Vi har planer om en “budgettur” forstået på den måde, at vi gerne vil bruge penge på oplevelser, men ikke dyre overnatninger og shopping.

Vi håber på at lande på et maks på 65 i alt, men jeg kan ikke helt greje, om det er realistisk.

Det vil jeg da mene er ok realistisk, især når I kan bo ved familie/venner undervejs, hvor mange var det i skulle afsted? 3voksne + 2 børn?


2 voksne og 2 børn.
Vi regner med omkring 5 private indkvarteringer, oldemor kan fx ikke overkomme at have os boende, og det tror jeg heller ikke min ene moster kan, hun er også ved at være en ældre dame.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 21:45

MOGA skrev:
Sorenspige skrev:Har I overvejet Bryce Canyon? Det er SÅ smukt og fascinerende :love:.


Ja, jeg har overvejet både det og Antelope Canyon, men jeg ved ikke, om det afviger for meget fra ruten.


Hvis I kan skære 1 dag fra i seattle og leve med kun een overnatning mellem Seattle og SF, f.eks. Coos Bay, så kan der godt laves en rute som dækker Zion, Bryce, Antelope og GC, men det vil blive nogle ret fulde dage og ikke meget plads til spontane stops, fotopauser eller lange naturvandringer.

Men det kunne se sådan her ud, køre tidligt fra LV til Zion, som I kører igennem, I får ikke set alt som Zion har at byde på, men det vil stadig være pænt og en oplevelse. Ruten gennem Zion fører videre til Bryce, hvor I ankommer eftermiddag/aften, tids nok til at se solnedgang fra inspiration eller sunset point.
Overnat i parken eller lige udenfor i Bryce City afhængig af om I kan finde en god pris.
Næsten morgen tidlig, se solopgang fra Sunrise eller Fairyland point, og oplev lidt af parken, kør fra Bryce senest 11ish mod Kanab. Fra Kanab er der 2 ruter til Page. Rute 89 og 89A, rute 89 er den hurtige, men 89A er pænere og har mere at se, f.eks. Marble Canyon og I kunne også nå et kort stop ved Horseshoe Bend lige før Page (gå ikke for tæt på kanten).
Overnat i Page (mange billige motel/hoteller) og spis aftensmad her http://bigjohnstexasbbq.com/ super BBQ, live musik og FEEED stemning. Næste morgen har i booket tur til Antelope Canyon (skal gøres i god tid) lyset er bedst omkring 11-12stykker, men hvis I booker tidligt, kan I nå både upper og lower Antelope på en dag, ellers må i vælge mellem upper og lower antelope https://www.bemytravelmuse.com/upper-vs ... pe-canyon/
Derefter køer I fra Page til GC, hvor i ankommer sen eftermiddag/aften, og ser solnedgang fra Desert View Watchtower (magisk oplevelse) og så overnatter i ved GC eller i Tusayan lige uden for parken (masser af hotel/motelkæder, og fastfood steder).
Næste morgen ser i solopgang fra Mather eller Hopi points og bruger formiddag på GC, og så kører I mod Lake Havasu, med mindre stop i Williams og Seligman (route66). I Havasu kan I gå en aftentur over London Bridge og igen er der masser af kæde motel/hoteller og fastfood steder.
Næste morgen kører I mod San Diego over Salton Sea og Julian.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 21:47

MOGA skrev:
Wizzze skrev:
MOGA skrev:
Wizzze skrev:
TomKah skrev:For mig spiller det psykologiske i at jeg skal have alle pengene op af lommen på en gang en kæmpe rolle i at vi aldrig køber sådan en pakke tur.
Jeg har været på masser af dyre ferier, men jeg har det virkelig svært med at se total beløbet.
Vi regner heller aldrig sammen hvad vi bruger.


Ha ha, ja det kan være ubehagelig læsning sådan at gøre op, hvad man faktisk har rejs for :D

Vi gør typisk det at vi startet med at booke flybilletter, så er der ligesom en ramme, en start og en slutning, de billetter er typisk også billigere jo tidligere man booker, og så booker vi måske bil næste måned, og så hoteller månederne efter, når vi får sporet os ind på en mere detaljeret rute/rejseplan. På den måde bliver prisen for rejsen typisk også strukket ud over flere måneder, og bliver ikke bemærket så meget som hvis man betaler 50-80-100.000 på een gang :tie:


Jeg plejer også at gøre sådan, det er bare nogle andre beløb denne gang :nerve:
Jeg går og venter på at kunne købe flybilletter, og så regner jeg med, at vi bestiller bil umiddelbart bagefter. Hotellerne må komme hen over efteråret så.

Vi har planer om en “budgettur” forstået på den måde, at vi gerne vil bruge penge på oplevelser, men ikke dyre overnatninger og shopping.

Vi håber på at lande på et maks på 65 i alt, men jeg kan ikke helt greje, om det er realistisk.

Det vil jeg da mene er ok realistisk, især når I kan bo ved familie/venner undervejs, hvor mange var det i skulle afsted? 3voksne + 2 børn?


2 voksne og 2 børn.
Vi regner med omkring 5 private indkvarteringer, oldemor kan fx ikke overkomme at have os boende, og det tror jeg heller ikke min ene moster kan, hun er også ved at være en ældre dame.


Skulle din mor ikke også med, var det ikke hende der insisterede på at komme over grænsen til Mexico? :forvirret:
0
Do as I say! :whip:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 20. jul 2018, 07:03

Wizzze skrev:
MOGA skrev:
Sorenspige skrev:Har I overvejet Bryce Canyon? Det er SÅ smukt og fascinerende :love:.


Ja, jeg har overvejet både det og Antelope Canyon, men jeg ved ikke, om det afviger for meget fra ruten.


Hvis I kan skære 1 dag fra i seattle og leve med kun een overnatning mellem Seattle og SF, f.eks. Coos Bay, så kan der godt laves en rute som dækker Zion, Bryce, Antelope og GC, men det vil blive nogle ret fulde dage og ikke meget plads til spontane stops, fotopauser eller lange naturvandringer.

Men det kunne se sådan her ud, køre tidligt fra LV til Zion, som I kører igennem, I får ikke set alt som Zion har at byde på, men det vil stadig være pænt og en oplevelse. Ruten gennem Zion fører videre til Bryce, hvor I ankommer eftermiddag/aften, tids nok til at se solnedgang fra inspiration eller sunset point.
Overnat i parken eller lige udenfor i Bryce City afhængig af om I kan finde en god pris.
Næsten morgen tidlig, se solopgang fra Sunrise eller Fairyland point, og oplev lidt af parken, kør fra Bryce senest 11ish mod Kanab. Fra Kanab er der 2 ruter til Page. Rute 89 og 89A, rute 89 er den hurtige, men 89A er pænere og har mere at se, f.eks. Marble Canyon og I kunne også nå et kort stop ved Horseshoe Bend lige før Page (gå ikke for tæt på kanten).
Overnat i Page (mange billige motel/hoteller) og spis aftensmad her http://bigjohnstexasbbq.com/ super BBQ, live musik og FEEED stemning. Næste morgen har i booket tur til Antelope Canyon (skal gøres i god tid) lyset er bedst omkring 11-12stykker, men hvis I booker tidligt, kan I nå både upper og lower Antelope på en dag, ellers må i vælge mellem upper og lower antelope https://www.bemytravelmuse.com/upper-vs ... pe-canyon/
Derefter køer I fra Page til GC, hvor i ankommer sen eftermiddag/aften, og ser solnedgang fra Desert View Watchtower (magisk oplevelse) og så overnatter i ved GC eller i Tusayan lige uden for parken (masser af hotel/motelkæder, og fastfood steder).
Næste morgen ser i solopgang fra Mather eller Hopi points og bruger formiddag på GC, og så kører I mod Lake Havasu, med mindre stop i Williams og Seligman (route66). I Havasu kan I gå en aftentur over London Bridge og igen er der masser af kæde motel/hoteller og fastfood steder.
Næste morgen kører I mod San Diego over Salton Sea og Julian.


Jeg har sat to dage af fra Seattle til SF på grund af kilometrene. Vi kommer til at få en meget lang dag, hvis vi skal køre i et stræk. Men jeg må prøve at justere.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 20. jul 2018, 10:55

Nu er vi jo først lige startet vores tur men synes moteller er ret dyre. Ud fra hvad jeg umiddelbart så i går har de slet ikke de der tilbudsskilte hængende mere - altså hvor der står vacancy og så en pris. Det må være fordi folk bruger internettet så meget.

Vi bor på La Quinta og det er fint nok men synes det er pebret (850kr). Motel 6 kostede 550kr her i byen men vi valgte dette fordi vi ville have pool og morgenmad den første dag for at komme over jetlag.
Derudover betalte vi omkring 30 dollar for at spise på KFC/Taco Bell. Børnene kunne ikke sidde og spise på en rigtig restaurant pga træthed. Men er det ikke tæt på prisen i dk for noget tilsvarende?

Generelt synes jeg alle motellerne er ret uambitiøse. Er spændt på hvordan campingpladserne er.

Jeg tror at 60000 kr er lidt i den lave ende for 3 uger.
Jeg vil tro hotel, bil og fly kan høres for mellem 35 og 40. Kan 20’dække mad og aktiviteter?
0

Tilbage til "Rejser"