Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lone » 4. sep 2018, 12:06

Stitch skrev:Kan man egentlig få saftevand eller lignende i USA? :genert:

Ja. Der findes mange (mere eller mindre syntetiske) varianter. Du kan kigge efter brands som Kool-Aid, Gatorade eller Crystal Light
1
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 4. sep 2018, 13:29

^ For at blive i saftevandsverdenen, så smagte jeg vandmelonsaft/juice, da jeg var i New York for et par år siden. Nøj det smagte godt! Håber jeg kan finde det igen :savl:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 4. sep 2018, 13:49

Lone skrev:
Stitch skrev:Kan man egentlig få saftevand eller lignende i USA? :genert:

Ja. Der findes mange (mere eller mindre syntetiske) varianter. Du kan kigge efter brands som Kool-Aid, Gatorade eller Crystal Light


Tak! Skal derover med 4 små børn, som ikke kan lide hverken vand, juice eller sodavand...
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 4. sep 2018, 14:02

Stitch skrev:Kan man egentlig få saftevand eller lignende i USA? :genert:


Ja, men udover det, så gør de meget i lemonade, og icetea (arnold palmer :dåne: ), root beer og lign, som vi ikke ser så meget af herhjemme.
Men kig efter Drink mix, Juice concentrate, Squash concentrate, Liquid concentrate eller ofte bare concentrate.
Kool-Aid er nok det mest kendte mærke, ala Fun herhjemme, men der er mange andre, Walmart har typisk en hel væg med udvalg, lige som de også har med juice, mælk, sodavand osv.

Billede
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 5. sep 2018, 06:36

Wizzze skrev:
Stitch skrev:Kan man egentlig få saftevand eller lignende i USA? :genert:


Ja, men udover det, så gør de meget i lemonade, og icetea (arnold palmer :dåne: ), root beer og lign, som vi ikke ser så meget af herhjemme.
Men kig efter Drink mix, Juice concentrate, Squash concentrate, Liquid concentrate eller ofte bare concentrate.
Kool-Aid er nok det mest kendte mærke, ala Fun herhjemme, men der er mange andre, Walmart har typisk en hel væg med udvalg, lige som de også har med juice, mælk, sodavand osv.



ahhh så er der jo ingen ko på isen. De er ret ligeglade med rugbrød etc. men saft... det kunne godt blive træls. Så det er rart lige at vide :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2018, 10:11

Stitch skrev:
Wizzze skrev:
Stitch skrev:Kan man egentlig få saftevand eller lignende i USA? :genert:


Ja, men udover det, så gør de meget i lemonade, og icetea (arnold palmer :dåne: ), root beer og lign, som vi ikke ser så meget af herhjemme.
Men kig efter Drink mix, Juice concentrate, Squash concentrate, Liquid concentrate eller ofte bare concentrate.
Kool-Aid er nok det mest kendte mærke, ala Fun herhjemme, men der er mange andre, Walmart har typisk en hel væg med udvalg, lige som de også har med juice, mælk, sodavand osv.



ahhh så er der jo ingen ko på isen. De er ret ligeglade med rugbrød etc. men saft... det kunne godt blive træls. Så det er rart lige at vide :)


Bare vær obs på at de putter klor i vandet i USA for at slå baciller ihjel, så vand smager "mærkeligt" fra hanen. Så køb kildevand på flaske til at blande med. Når vi er derovre, køber vi altid vand til at have på vores værelse til at bruge, når vi børster tænder, laver kaffe/the osv.
3
Do as I say! :whip:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 6. sep 2018, 01:00

Hvordan er det man gør med tomme flasker i USA? Og er der pant på?
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf ExCoastal » 6. sep 2018, 03:02

Muddi skrev:Hvordan er det man gør med tomme flasker i USA? Og er der pant på?


Smid dem ud eller se, om der er en genbrugscontainer. Der er en smule pant på, men det er dårligt bøvlet værd.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 6. sep 2018, 06:19

pige1987 skrev:Kan man enig godt pakke nogle 1/2 liters cola ned i sin kuffert eller bliver de udsat for tryk?


Jeg har et par gange taget Guarana (også en slags sodavand) med hjem fra ferie. Og det er gået helt fint. Intet problem overhovedet. Bare vær opmærksom på, at den kan være lidt rystet, når du skal til at åbne den.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 7. sep 2018, 12:36

Stitch skrev:
pige1987 skrev:Kan man enig godt pakke nogle 1/2 liters cola ned i sin kuffert eller bliver de udsat for tryk?


Jeg har et par gange taget Guarana (også en slags sodavand) med hjem fra ferie. Og det er gået helt fint. Intet problem overhovedet. Bare vær opmærksom på, at den kan være lidt rystet, når du skal til at åbne den.


Uhmm... Guarana :P Man kunne en gang få det i Netto, men det er længe siden, jeg har set det.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 7. sep 2018, 13:25

LaMariposa skrev:
Stitch skrev:
pige1987 skrev:Kan man enig godt pakke nogle 1/2 liters cola ned i sin kuffert eller bliver de udsat for tryk?


Jeg har et par gange taget Guarana (også en slags sodavand) med hjem fra ferie. Og det er gået helt fint. Intet problem overhovedet. Bare vær opmærksom på, at den kan være lidt rystet, når du skal til at åbne den.


Uhmm... Guarana :P Man kunne en gang få det i Netto, men det er længe siden, jeg har set det.


Uh ah Guarana. Og det SKAL være Antartica..

Har heller ikke set det længe nu du siger det :gruble:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mani » 7. sep 2018, 15:03

LaMariposa skrev:
Stitch skrev:
pige1987 skrev:Kan man enig godt pakke nogle 1/2 liters cola ned i sin kuffert eller bliver de udsat for tryk?


Jeg har et par gange taget Guarana (også en slags sodavand) med hjem fra ferie. Og det er gået helt fint. Intet problem overhovedet. Bare vær opmærksom på, at den kan være lidt rystet, når du skal til at åbne den.


Uhmm... Guarana :P Man kunne en gang få det i Netto, men det er længe siden, jeg har set det.

Normal har tit :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 12. sep 2018, 10:19

Jeg har verdens største first World problem. Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg vil på vinterferie og hvor mange penge jeg vil bruge på det :lol: jeg er endda så meget ude på dybt vand, at jeg overvejede et pakkerejse hos et charterselskaber, fordi det var billigere end fly alene dertil.

Hvor meget rejsetid og penge er i andre villig til at bruge på en uges ferie?
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 12. sep 2018, 11:17

1234 skrev:Jeg har verdens største first World problem. Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg vil på vinterferie og hvor mange penge jeg vil bruge på det :lol: jeg er endda så meget ude på dybt vand, at jeg overvejede et pakkerejse hos et charterselskaber, fordi det var billigere end fly alene dertil.

Hvor meget rejsetid og penge er i andre villig til at bruge på en uges ferie?


Hvad er du da til? Sol, strand, varme? Ski, sne, kulde? Aktivferie? Daseferie? Sightseeing? Kultur? Byliv?

Alt efter ferietypen hvad budgettet er hos mig. Skiferie er væsentligt dyrere end en 1 uge i solen.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 12. sep 2018, 11:44

Stitch skrev:Hvad er du da til? Sol, strand, varme? Ski, sne, kulde? Aktivferie? Daseferie? Sightseeing? Kultur? Byliv?

Alt efter ferietypen hvad budgettet er hos mig. Skiferie er væsentligt dyrere end en 1 uge i solen.

Jeg deler ikke min ferie ind på den måde. Som regel laver jeg mange forskellige ting. Jeg gider sjældent at lave den samme type aktivitet flere dage i træk. Vores sidste ferie fx indholdt alt det du nævner undtaget sne og kulde.

Jeg har før egentlig primært sat budget efter landet og hvor lang tid jeg skulle afsted. Altså hvis jeg vil til Frankrig er det dyrere end min tur til Polen og Asien længere tid end Europa. Lige nu handler begrænsningen egentlig mest om, hvor meget rejsetid og penge jeg vil ofre på en kort ferie. Da jeg for første gang overvejer en tur ud af Europa på kun en uge. Normalt er jeg afsted længere tid, når jeg har lang rejsetid.
0

Tilbage til "Rejser"