Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 11. mar 2020, 18:24

Magic In The Sky skrev:
Stitch skrev:
Magic In The Sky skrev:Tak :)
Det var nogenlunde den artikel jeg fandt da jeg Googlede - Bare på dansk.

Skal først afsted i juli. Jeg kan bare godt lide at være på forberedt så derfor undersøger jeg det allerede :genert:



Det er også godt - så finder man ud af en brugbar løsning. MOGA siger dog at Rusland er med i 3's pakke, så måske du kan bruge deres abonnement?

Åh det så jeg ikke lige. Det tror jeg faktisk min veninde gjorde da hun skulle til Canada :gruble: Det må jeg lige høre hende om.


Jeg gjorde det på en oversøisk rejse i sommer og det fungerede upåklageligt, så jeg gør det igen til sommer, hvor vi skal til Asien.
1
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 11. mar 2020, 19:28

Magic In The Sky skrev:
MOGA skrev:
Magic In The Sky skrev:
Stitch skrev:
Magic In The Sky skrev:Tak :)
Det var nogenlunde den artikel jeg fandt da jeg Googlede - Bare på dansk.

Skal først afsted i juli. Jeg kan bare godt lide at være på forberedt så derfor undersøger jeg det allerede :genert:



Det er også godt - så finder man ud af en brugbar løsning. MOGA siger dog at Rusland er med i 3's pakke, så måske du kan bruge deres abonnement?

Åh det så jeg ikke lige. Det tror jeg faktisk min veninde gjorde da hun skulle til Canada :gruble: Det må jeg lige høre hende om.


Jeg gjorde det på en oversøisk rejse i sommer og det fungerede upåklageligt, så jeg gør det igen til sommer, hvor vi skal til Asien.

Siger man det så bare op med det samme eller hvordan?


Ja.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 8. apr 2020, 11:51

Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 8. apr 2020, 13:17

LaMariposa skrev:Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...


:-D

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 8. apr 2020, 13:33

LaMariposa skrev:Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...


Jeg tager godt nok også mig selv i at surfe rigtig mange rejsesider og overveje, hvor der kunne være godt til efteråret... Ikke fordi det overhovedet er sikkert, man kan komme nogen steder der, men jeg er nødt til at drømme mig lidt væk for ikke at blive bims.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 8. apr 2020, 14:36

Akehurst2 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...


Jeg tager godt nok også mig selv i at surfe rigtig mange rejsesider og overveje, hvor der kunne være godt til efteråret... Ikke fordi det overhovedet er sikkert, man kan komme nogen steder der, men jeg er nødt til at drømme mig lidt væk for ikke at blive bims.


Du er ikke alene. Jeg har 'rejst' adskillige steder hen med rejsebureauet Google Street View. Gået langs Strandpromenader, kigget ud over havet på smukke, eksotiske strande , sneget mig rundt i snævre gyder etc. Det er billigt, hurtigt og aldeles smitteufarligt. Det smager altid af lidt. Men det kan desværre også gøre rejsetrangen endnu værre. :P
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 8. apr 2020, 14:37

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...


Jeg tager godt nok også mig selv i at surfe rigtig mange rejsesider og overveje, hvor der kunne være godt til efteråret... Ikke fordi det overhovedet er sikkert, man kan komme nogen steder der, men jeg er nødt til at drømme mig lidt væk for ikke at blive bims.


Du er ikke alene. Jeg har 'rejst' adskillige steder hen med rejsebureauet Google Street View. Gået langs Strandpromenader, kigget ud over havet på smukke , sneget mig rundt i snævre gyder etc. Det er billigt, hurtigt og aldeles smitteufarligt. Det smager altid af lidt. Men det kan desværre også gøre rejsetrangen endnu værre. :P


Jeg så to udsendelser på DR2 om fantastiske togrejser i dag. Det gjorde IKKE sagen bedre :genert:
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kerrigan » 8. apr 2020, 14:43

LaMariposa skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...


Jeg tager godt nok også mig selv i at surfe rigtig mange rejsesider og overveje, hvor der kunne være godt til efteråret... Ikke fordi det overhovedet er sikkert, man kan komme nogen steder der, men jeg er nødt til at drømme mig lidt væk for ikke at blive bims.


Du er ikke alene. Jeg har 'rejst' adskillige steder hen med rejsebureauet Google Street View. Gået langs Strandpromenader, kigget ud over havet på smukke , sneget mig rundt i snævre gyder etc. Det er billigt, hurtigt og aldeles smitteufarligt. Det smager altid af lidt. Men det kan desværre også gøre rejsetrangen endnu værre. :P


Jeg så to udsendelser på DR2 om fantastiske togrejser i dag. Det gjorde IKKE sagen bedre :genert:

Årh, togrejser... de bedste der findes hvis du spørger mig! :love:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 8. apr 2020, 15:28

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg skal godt nok tage mig gevaldigt sammen for ikke at blive mega rastløs ved tanken om, at der går lang tid, før vi kan rejse igen. En ting er de to ferier, jeg misser her i foråret, det er super ærgerligt. Men tanken om, at der måske kan gå et år, før vi kan rejse igen, giver mig mega meget udlængsel. Det giver mig så meget livskvalitet at komme ud og se noget andet end Dk...


Jeg tager godt nok også mig selv i at surfe rigtig mange rejsesider og overveje, hvor der kunne være godt til efteråret... Ikke fordi det overhovedet er sikkert, man kan komme nogen steder der, men jeg er nødt til at drømme mig lidt væk for ikke at blive bims.


Du er ikke alene. Jeg har 'rejst' adskillige steder hen med rejsebureauet Google Street View. Gået langs Strandpromenader, kigget ud over havet på smukke, eksotiske strande , sneget mig rundt i snævre gyder etc. Det er billigt, hurtigt og aldeles smitteufarligt. Det smager altid af lidt. Men det kan desværre også gøre rejsetrangen endnu værre. :P


Vi har siddet og set billeder og film fra vores første ture sammen, og genoplevet og husket, og "planlagt" ala der må vi hen igen, det fik vi ikke set, osv.
2
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf fisken80 » 9. apr 2020, 07:54

Spies sælger en del rejser til efterår og vinter lige nu. Så der er i hvert fald nogen, der tror på, at man vil kunne rejse igen sidst på året.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kerrigan » 9. apr 2020, 09:54

fisken80 skrev:Spies sælger en del rejser til efterår og vinter lige nu. Så der er i hvert fald nogen, der tror på, at man vil kunne rejse igen sidst på året.

Det håber jeg virkelig. Jeg vil gerne til Indien så min datter kan møde resten af hendes familie inden hun bliver et år gammelt.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2925

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kilix » 13. apr 2020, 21:46

Jeg har lejet et sommerhus lige ned til Limfjorden i 14 dage fra midt til slut juni, og jeg haaber virkeligt at vi kan komme ind i Danmark til den tid.
Der er knap 8 uger til, saa jeg krydser virkeligt fingre, men om ikke andet kan min familie nyde huset, da de bor lige i naerheden.
Jeg skulle oprindeligt flyve, men nu tager vi de 800km i bil i stedet - hvis altsaa vi kan. Jeg kan maerke at tanken om at sidde taet i en flyver goer mig lidt paranoid.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 14. apr 2020, 18:13

Er der andre, der får afløb for lidt rejselyst ved at se “Først til verdens ende” på TV2?

Jeg tænker lidt på, hvor stor en overraskelse de enkelte stop egentlig kan være, for der må da have været noget med visumansøgninger. I dag skal de f.eks. til Aserbajdsjan, og sidst jeg kiggede på det, krævede det visum. Og det må der være flere andre af de lande, de skal igennem for at komme til Singapore via landjord, der kræver.

Men okay, de har selvfølgelig kendt slutdestinationen fra starten, så det er måske ikke sært at der skal søges visum til landene mellem Europa og der. Og så er det en overraskelse, hvor de skal stoppe undervejs.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FrøkenM » 14. apr 2020, 18:26

sigge skrev:Er der andre, der får afløb for lidt rejselyst ved at se “Først til verdens ende” på TV2?

Jeg tænker lidt på, hvor stor en overraskelse de enkelte stop egentlig kan være, for der må da have været noget med visumansøgninger. I dag skal de f.eks. til Aserbajdsjan, og sidst jeg kiggede på det, krævede det visum. Og det må der være flere andre af de lande, de skal igennem for at komme til Singapore via landjord, der kræver.

Men okay, de har selvfølgelig kendt slutdestinationen fra starten, så det er måske ikke sært at der skal søges visum til landene mellem Europa og der. Og så er det en overraskelse, hvor de skal stoppe undervejs.

Jeg er stor fan af programmet :love:
Men må nok erkende, at jeg er magelig så hvis jeg nogensinde skulle tage turen mod Singapore så ville det blive med fly.

Jeg lytter også pt. til lydbogen "Alt godt fra Havana". Det kan også noget. Men jeg drømmer i mit stille sind stadig om at drikke cocktails i Sydspanien senere i år :genert:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 14. apr 2020, 18:31

FrøkenM skrev:
sigge skrev:Er der andre, der får afløb for lidt rejselyst ved at se “Først til verdens ende” på TV2?

Jeg tænker lidt på, hvor stor en overraskelse de enkelte stop egentlig kan være, for der må da have været noget med visumansøgninger. I dag skal de f.eks. til Aserbajdsjan, og sidst jeg kiggede på det, krævede det visum. Og det må der være flere andre af de lande, de skal igennem for at komme til Singapore via landjord, der kræver.

Men okay, de har selvfølgelig kendt slutdestinationen fra starten, så det er måske ikke sært at der skal søges visum til landene mellem Europa og der. Og så er det en overraskelse, hvor de skal stoppe undervejs.

Jeg er stor fan af programmet :love:
Men må nok erkende, at jeg er magelig så hvis jeg nogensinde skulle tage turen mod Singapore så ville det blive med fly.

Jeg lytter også pt. til lydbogen "Alt godt fra Havana". Det kan også noget. Men jeg drømmer i mit stille sind stadig om at drikke cocktails i Sydspanien senere i år :genert:


Altså jeg gad i hvert fald ikke tage turen over landjorden på budget. Men hvis jeg nu havde al ferie i verden og ikke “kun” 6 uger om året, kunne det være meget interessant at prøve at rejse noget mere med tog. Jeg har dog intet ønske om at komme til Singapore. Jeg har været der på en mellemlanding, og de 30 sekunder jeg var udenfor aircondition i lufthavnen, var jeg lige ved at dø af varme og høj luftfugtighed. :lol:
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"