Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 24. jul 2017, 08:34

Selv, passer vi også lige ind i statistikken, bortset fra at vi er "bagud" på Spanien :D
i 2016 var det UK, Frankrig og USA der fik feriedagene, og i 2017 har det ind til videre været UK, Frankrig, Italien og Østrig, så lige efter bogen så at sige. Spanien og Grækenland har vi også besøgt meget, men det ligger et par år tilbage. Tyskland og Sverige bruger vi mest til weekend besøg, men har da også været på længere ophold for et par år siden. Faktisk er det kun Norge vi ikke rigtig har brugt tid på. Dog har kæresten vundet et weekendcruise til Oslo, som skal bruges her i sensommeren/efteråret, så lidt Norge bliver det da også til :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 24. jul 2017, 10:00

Jeg var i alle top 5 landene. Derudover også Belgien og Dubai.

Så jeg er vist ret gennemsnitlig :)
0
Tryk på * :slem:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 24. jul 2017, 10:06

Spjaerten skrev:Jeg var i alle top 5 landene. Derudover også Belgien og Dubai.

Så jeg er vist ret gennemsnitlig :)


Jeg tror til gengæld ikke man er gennemsnitlig når man har besøgt fem af landene i mere end fem dage på et enkelt år. :)

Jeg tror heller ikke vores familie er gennemsnitlig, vi rejser langt mere end gennemsnittet til rejsemål som ikke er gennemsnitlige. Men derfor bidrager vi til statistikken som egentlig mest viser at Tyrkiet betragtes som mindre attraktivt nu end tidligere :)
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MilleMercy » 25. jul 2017, 12:21

Wizzze skrev:Danskernes rejse top 10, jeg troede faktisk at UK ville fylde mere, men det må være fordi danskernes ture derover er mindre end 4 dage? :gruble:

http://jyllands-posten.dk/#ia9735383;finans

Passer I ind i statistikken?


Jaaaeh, både for 2014, 2015 og 2016 som lige er de år, jeg har tjekket :D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 26. jul 2017, 20:01

Jeg kan så oplyse om, at 45 min. (som måske reelt nærmere blev 35 min.) i Frankfurt lufthavn ikke er nok til, at bagagefolkene kan nå at flytte en kuffert fra et fly til et andet. Jeg sidder i hvert fald i Budapest uden min kuffert lige nu. Jeg krydser bare fingre for, at den tyske effektivitet slår til, så kufferten kommet med det sene aftenfly. Jeg har dog været ude og købe en tandbørste just in case. Efter 5 timers forsinkelse kan jeg få penge fra min rejseforsikring, men jeg vil nu hellere have min kuffert.

Jeg mistede engang min kuffert ved en mellemlanding i Milano på vej hjem til DK - der gik 6 dage, før jeg fik den igen. Vær lige søde at sige, at tyskere er mere effektive end italienere.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 26. jul 2017, 20:29

Sidste år var jeg rimeligt meget uden for kategori.

Vi startede året i New Zealand, brugte en del tid i Asien, for derefter at rejse til Sydamerika, bruge 1,5 måned i Caribien og til sidst 14 dage i USA. Da vi kom hjem tog jeg til Norge for at arbejde - og vi var på bryllupsrejse i Thailand i efteråret.

Så altså. USA og Norge ramte vi da. Men jeg var længere tid i Caribien end jeg var i Dk sidste år. Sådan ca.

I år er vi ikke helt så meget på tværs, året har budt/byder på Malta, Cypern, Italien, Spanien, Frankrig, Monaco, Norge og muligvis Mexico.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jul 2017, 08:03

Hvis man skal bo centralt i Lübeck, hvilke område skal man så kikke efter hotel i? Altstadt? Vi skal se julemarked(er)...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 28. jul 2017, 15:53

Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?
Vælger I f.eks. lande til hvor kursen er lav, eller vælger lande fra hvor kursen er høj?
Er en del af Bali´s tiltrækning at man er millionær når(hvis) man kan finde en hæveautomat ;) eller er der bare mere grund til at shoppe i London, når pundet er under pres?
Eller er det mere stedet, varmen, vandet, bjergene, byen, maden og alt det andet som bestemmer rejsen og så tager man valutaen høj eller lav med, og lever med hvad den nu engang koster?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2017, 15:54

Wizzze skrev:Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?
Vælger I f.eks. lande til hvor kursen er lav, eller vælger lande fra hvor kursen er høj?
Er en del af Bali´s tiltrækning at man er millionær når(hvis) man kan finde en hæveautomat ;) eller er der bare mere grund til at shoppe i London, når pundet er under pres?
Eller er det mere stedet, varmen, vandet, bjergene, byen, maden og alt det andet som bestemmer rejsen og så tager man valutaen høj eller lav med, og lever med hvad den nu engang koster?


Folkeskolens ferieplan bestemmer tidspunktet, så det er begrænset, hvor meget der kan spekuleres i kursen.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 28. jul 2017, 15:57

Wizzze skrev:Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?
Vælger I f.eks. lande til hvor kursen er lav, eller vælger lande fra hvor kursen er høj?
Er en del af Bali´s tiltrækning at man er millionær når(hvis) man kan finde en hæveautomat ;) eller er der bare mere grund til at shoppe i London, når pundet er under pres?
Eller er det mere stedet, varmen, vandet, bjergene, byen, maden og alt det andet som bestemmer rejsen og så tager man valutaen høj eller lav med, og lever med hvad den nu engang koster?


Jeg planlægger i for god til til at kunne indregne kurserne. Men det med så at shoppe lidt ekstra er muligvis sket en gang eller to :P
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jul 2017, 15:57

Wizzze skrev:Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?


Ville egentlig svare nej, men og dog. Jeg er f.eks. ikke helt så hooked på USA længere efter flere bekendte har berettet om hvor psykopatdyrt det er blevet at leve derovre. Vil gerne til NY en dag, men man kan også købe guld for dyrt.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 28. jul 2017, 15:59

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?
Vælger I f.eks. lande til hvor kursen er lav, eller vælger lande fra hvor kursen er høj?
Er en del af Bali´s tiltrækning at man er millionær når(hvis) man kan finde en hæveautomat ;) eller er der bare mere grund til at shoppe i London, når pundet er under pres?
Eller er det mere stedet, varmen, vandet, bjergene, byen, maden og alt det andet som bestemmer rejsen og så tager man valutaen høj eller lav med, og lever med hvad den nu engang koster?


Folkeskolens ferieplan bestemmer tidspunktet, så det er begrænset, hvor meget der kan spekuleres i kursen.


Men du kan jo godt tænke det bliver Sverige i år, kursen er lav, eller springer lige Schweiz over, den franc er så dyr ??
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 29. jul 2017, 11:17

Wizzze skrev:Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?
Vælger I f.eks. lande til hvor kursen er lav, eller vælger lande fra hvor kursen er høj?
Er en del af Bali´s tiltrækning at man er millionær når(hvis) man kan finde en hæveautomat ;) eller er der bare mere grund til at shoppe i London, når pundet er under pres?
Eller er det mere stedet, varmen, vandet, bjergene, byen, maden og alt det andet som bestemmer rejsen og så tager man valutaen høj eller lav med, og lever med hvad den nu engang koster?


Vejret er temmelig meget en afgørende faktor. Vi skal også bo et lækkert sted, der skal være pænt omkring os - og vi skal helst have egen pool, alternativt et børnefrit resort. Intet kan ødelægge en rolig dag ved poolen, som en flok skrigende unger :nerve: :cuss:

Vi skal have sol og sommer ca. 10 dage i januar - og her har vi lige valgt Goa fra, fordi vi ikke kan finde et rimeligt og børnefrit sted at bo. Med mit kendskab til indiske børn, så antager jeg at de larmer helt forfærdeligt meget - og forældrene kan ikke høre det, fordi de er døve for deres børns støj.
Så det er ganske muligt vi tager til Hua Hin igen - der er super vejr, der er en strand, og der er rimelig pænt.

- at man kan få god mad er udelukkende en bonus på rejser. Jeg spiser altid bare noget med østerssauce, når jeg er i Thailand fx. (og rigtig mange andre steder :-D )
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 29. jul 2017, 11:20

Annione skrev:
Wizzze skrev:Er valutakursen med i jeres overvejelser når I vælger rejsemål?
Vælger I f.eks. lande til hvor kursen er lav, eller vælger lande fra hvor kursen er høj?
Er en del af Bali´s tiltrækning at man er millionær når(hvis) man kan finde en hæveautomat ;) eller er der bare mere grund til at shoppe i London, når pundet er under pres?
Eller er det mere stedet, varmen, vandet, bjergene, byen, maden og alt det andet som bestemmer rejsen og så tager man valutaen høj eller lav med, og lever med hvad den nu engang koster?


Vejret er temmelig meget en afgørende faktor. Vi skal også bo et lækkert sted, der skal være pænt omkring os - og vi skal helst have egen pool, alternativt et børnefrit resort. Intet kan ødelægge en rolig dag ved poolen, som en flok skrigende unger :nerve: :cuss:

Vi skal have sol og sommer ca. 10 dage i januar - og her har vi lige valgt Goa fra, fordi vi ikke kan finde et rimeligt og børnefrit sted at bo. Med mit kendskab til indiske børn, så antager jeg at de larmer helt forfærdeligt meget - og forældrene kan ikke høre det, fordi de er døve for deres børns støj.
Så det er ganske muligt vi tager til Hua Hin igen - der er super vejr, der er en strand, og der er rimelig pænt.

- at man kan få god mad er udelukkende en bonus på rejser. Jeg spiser altid bare noget med østerssauce, når jeg er i Thailand fx. (og rigtig mange andre steder :-D )


Så I er ligeglade med valutaen, det sted I vælger, altså valuta er ikke en faktor I jeres valg af feriested?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 29. jul 2017, 11:21

Wizzze skrev:
Så I er ligeglade med valutaen, det sted I vælger, altså valuta er ikke en faktor I jeres valg af feriested?


Nej. Vi går mest op i den norske valuta, fordi rigtig mange af vores penge står i norske kroner.
0

Tilbage til "Rejser"