Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 30. nov 2021, 20:41

Skal man ud at rejse, kan det være lidt af en jungle at finde rundt i restriktioner og rejseregler - i hvert fald fra de officielle danske sundhedsmyndigheder. Men her (Københavns Lufthavn) kan man ret nemt taste afrejsested og destination, nationalitet osv. ind, og se de gældende regler. (findes lidt nede på siden: "Check rules etc"

https://www.cph.dk/praktisk/covid19/rejser-fra-cph
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 10. dec 2021, 08:40

Jeg er ved at udfylde en passenger locator form, hvor jeg skal oplyse passets country of issue - der står at det skal matche passet, hvor det måske vil være skrevet som issuing authority i stedet. Men i danske pas, står der jo kommunen og ikke land. Så hvad skal man skrive her?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fledermäuslein » 10. dec 2021, 10:38

Mi55y skrev:Jeg er ved at udfylde en passenger locator form, hvor jeg skal oplyse passets country of issue - der står at det skal matche passet, hvor det måske vil være skrevet som issuing authority i stedet. Men i danske pas, står der jo kommunen og ikke land. Så hvad skal man skrive her?


Det bliver næsten nødt til at være det land, som passet hidrører fra. Mit og mine børns pas er udstedt på ambassader, men jeg ville stadig skrive Danmark som country of issue.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 10. dec 2021, 14:30

Fledermäuslein skrev:
Mi55y skrev:Jeg er ved at udfylde en passenger locator form, hvor jeg skal oplyse passets country of issue - der står at det skal matche passet, hvor det måske vil være skrevet som issuing authority i stedet. Men i danske pas, står der jo kommunen og ikke land. Så hvad skal man skrive her?


Det bliver næsten nødt til at være det land, som passet hidrører fra. Mit og mine børns pas er udstedt på ambassader, men jeg ville stadig skrive Danmark som country of issue.


Ja, det ender jeg også med at gøre.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 12. dec 2021, 20:05

Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kerrigan » 13. dec 2021, 09:58

1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.

Housetrip.com
Homeexchange.com

Er dem jeg kender til. Jeg har dog ikke personlig erfaring, men kan se at jeg tidligere har bogmærket dem.

Du kan også prøve at google house swapping, house sitting eller home exchange.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 13. dec 2021, 12:47

Kerrigan skrev:
1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.

Housetrip.com
Homeexchange.com

Er dem jeg kender til. Jeg har dog ikke personlig erfaring, men kan se at jeg tidligere har bogmærket dem.

Du kan også prøve at google house swapping, house sitting eller home exchange.

Det behøver nu ikke kun været sådan nogen med rigtige hjem.
Det må også gerne være ferieboliger :)
Jeg har bare indset, at så længe vores datter går, så tidligt i seng gider jeg ikke hoteller med kun 1 værelse.
Så det bliver nok sommerhuse/ferieboliger osv. for os de næste mange år:)
Så jeg kan ligeså godt blive skrap til at søge på den slags med det samme :)
Men tak for linkene :)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 13. dec 2021, 13:21

1234 skrev:
Kerrigan skrev:
1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.

Housetrip.com
Homeexchange.com

Er dem jeg kender til. Jeg har dog ikke personlig erfaring, men kan se at jeg tidligere har bogmærket dem.

Du kan også prøve at google house swapping, house sitting eller home exchange.

Det behøver nu ikke kun været sådan nogen med rigtige hjem.
Det må også gerne være ferieboliger :)
Jeg har bare indset, at så længe vores datter går, så tidligt i seng gider jeg ikke hoteller med kun 1 værelse.
Så det bliver nok sommerhuse/ferieboliger osv. for os de næste mange år:)
Så jeg kan ligeså godt blive skrap til at søge på den slags med det samme :)
Men tak for linkene :)


Mange sommerhus udlejningsfirmaer har også ferieboliger i andre lande.
Der kommer masser af forslag op, hvis du googler feriebolig i xxxxx (hvilket land du nu ønsker)
Synes også at booking.com har andet end hoteller.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 13. dec 2021, 13:33

TinaW skrev:
1234 skrev:
Kerrigan skrev:
1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.

Housetrip.com
Homeexchange.com

Er dem jeg kender til. Jeg har dog ikke personlig erfaring, men kan se at jeg tidligere har bogmærket dem.

Du kan også prøve at google house swapping, house sitting eller home exchange.

Det behøver nu ikke kun været sådan nogen med rigtige hjem.
Det må også gerne være ferieboliger :)
Jeg har bare indset, at så længe vores datter går, så tidligt i seng gider jeg ikke hoteller med kun 1 værelse.
Så det bliver nok sommerhuse/ferieboliger osv. for os de næste mange år:)
Så jeg kan ligeså godt blive skrap til at søge på den slags med det samme :)
Men tak for linkene :)


Mange sommerhus udlejningsfirmaer har også ferieboliger i andre lande.
Der kommer masser af forslag op, hvis du googler feriebolig i xxxxx (hvilket land du nu ønsker)
Synes også at booking.com har andet end hoteller.


Jeg søger ligeså meget folks egne personlige erfaringer med forskellige portaler :)
Da min erfaring med sommerhusudlejer har under corona er, at kvaliteten varierer enormt.
Jeg ved udmærket, at jeg altid kan google.
Det kan man jo sådan set med alting ;)
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fledermäuslein » 13. dec 2021, 16:28

1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.


Jeg har fundet flere fine ferieboliger på Homeaways tyske side (fewo-direkt). Ser ud til, at den engelske udgave nu hedder vrbo.com
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16991
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 14. dec 2021, 06:41

1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.


Vi har booket fine lejligheder på booking.com et par gange i sommer. Tror der er et filter, du kan bruge, når du søger :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 14. dec 2021, 07:46

1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.


Jeg og flere i min omgangskreds har også fine erfaringer med at finde lejligheder gennem booking.com.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kerrigan » 14. dec 2021, 09:37

1234 skrev:
Kerrigan skrev:
1234 skrev:Hvilke portaler bruger folk, når de leder efter ferieboliger udover airbnb? Jeg kender en millard forskellige til hoteller, men ikke så mange til hele boliger.

Housetrip.com
Homeexchange.com

Er dem jeg kender til. Jeg har dog ikke personlig erfaring, men kan se at jeg tidligere har bogmærket dem.

Du kan også prøve at google house swapping, house sitting eller home exchange.

Det behøver nu ikke kun været sådan nogen med rigtige hjem.
Det må også gerne være ferieboliger :)
Jeg har bare indset, at så længe vores datter går, så tidligt i seng gider jeg ikke hoteller med kun 1 værelse.
Så det bliver nok sommerhuse/ferieboliger osv. for os de næste mange år:)
Så jeg kan ligeså godt blive skrap til at søge på den slags med det samme :)
Men tak for linkene :)

Det har jeg haft held med både på hotels.com og booking.com :)
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Aurora » 26. dec 2021, 17:03

Hvis corona tillader det, vil mine drenge og jeg gerne til London 3-4 overnatninger slut april/start maj. Det er vigtigt at vi har hele dagen derovre d 30/4.

Det er mange år siden jeg sidst har været i London og jeg har kun været der to gange i alt, og jeg er ret meget på udebane i fht hvor vi skal bo. De vigtigste attraktioner er hhv Big Ben og Harry Potter amusement-park-halløjsa.

Krav:
- centralt, helst gåafstand til Big Ben
- RENT og gode senge
- familievenligt, gerne med opvarmet pool eller boblebad
- minimum 4 stjerner
- roligt område eller lydisolerende vinduer

Derudover gerne noget transportservice eller hjælp til transportbestilling (evt billeje), da min ene søn ikke kan køre med metro.

Budget for hotel er (helst) under 15.000 kr.

Jeg ved at der er London eksperter herinde. Kan I komme med anbefalinger?
0
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7264

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fruity » 26. dec 2021, 17:08

Aurora skrev:Hvis corona tillader det, vil mine drenge og jeg gerne til London 3-4 overnatninger slut april/start maj. Det er vigtigt at vi har hele dagen derovre d 30/4.

Det er mange år siden jeg sidst har været i London og jeg har kun været der to gange i alt, og jeg er ret meget på udebane i fht hvor vi skal bo. De vigtigste attraktioner er hhv Big Ben og Harry Potter amusement-park-halløjsa.

Krav:
- centralt
- RENT og gode senge
- familievenligt, gerne med opvarmet pool eller boblebad
- minimum 4 stjerner
- roligt område eller lydisolerende vinduer

Budget for hotel er (helst) under 15.000 kr.

Jeg ved at der er London eksperter herinde. Kan I komme med anbefalinger?


Vælg et af de lidt dyrere hoteller, hvor børn bor gratis… så får du meget mere hotel for pengene.

Jeg plejer altid at søge på Hilton. Det er stort set altid lykkedes mig at finde et af dem, der lever op til rejsens krav - og det er altid en god oplevelse
0

Tilbage til "Rejser"