Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 24. sep 2019, 07:43

Mi55y skrev:Min søster ringede i går og spurgte, om jeg ikke ville hjælpe dem med at finde et sted at holde nytår i London. Jeg forslog dem at vente lidt med at booke noget pga. brexit, hvortil hun spørger; Hvad er det? :nerve: :lol:

Nå men, er der nogen, der har nogle gode alternativer til storbyer at holde nytår i i Europa? De nævnte selv Berlin - evt. nogen der kender et hotel med god nytårsmiddag? De er helt klart mere til rødt oksekød og bearnaise end michelin :P


Jeg har ikke nogen konkrete anbefalinger til hoteller eller spisesteder, men min veninde og hendes mand holdt nytår i Lissabon sidste år. Det havde været rigtigt godt - og det så dejligt ud på de billeder, jeg så.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 24. sep 2019, 07:45

MOGA skrev:Jeg bilder mig ind, at min IQ er i den høje ende, og jeg har været på charterferie nogle gange. Det er en ret nem måde at rejse på, hvis man har små børn med og bare ønsker en uge med godt vejr og afslapning.


Jeg bilder også mig selv ind, at min IQ ligger i hvert fald omkting normalen og vi tager stort set kun på charterferie, da det skal være nemt og bekvemt.
Men jeg kunne så heller aldrig drømme om, at stille mig op på tv og sige at min søn ikke kunne lide den lokale mad :D
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2019, 07:52

Om 11 dage er vi på vej til Egypten.
Fuck hvor jeg glæder mig, til en uges afslapning, hygge, pool, solbad, vandland, snorkeling...

Vi har all incl, så der skal virkelig ikke tænkes på noget, andet end måske at gå ud og finde noget lidt mere lækker mad et par aftener :D

Har lige fundet kufferterne frem så jeg lige så stille kan begynde at pakke til os alle.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 24. sep 2019, 08:17

Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:
fisken80 skrev:Gud fader hvor er der folk, der burde lukke røven på Facebook... ja, det PISSESURT at de ikke kom afsted mandag og jeg véd, at jeg selv ville have tudet øjnene ud af hovedet, hvis det havde været mig. Men for helvede, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at Spies har kæmpet for at finde en løsning hurtigt, og det siger sig selv, at det ikke sker på en time. Alligevel sidder folk og mener, at Spies bevidst har snydt dem, fordi de ikke kom afsted mandag...


Det er da surt og ærgerligt for dem, men de får så vidt, jeg ved, deres penge retur.

Det minder mig om, at jeg hørte en gæst udtale, at han "føler med alle dem, der er strandet i udlandet". Det siger jeg ofte, når folk er i en sørgelig eller på anden måde svær situation, men ikke, når det drejer sig om noget så simpelt som en forsinkelse på hjemturen. Hvad med at føle lidt med de medarbejdere, der har mistet deres job.


Jeg går også ud fra, at Spies betaler dem deres penge tilbage, jeg kan ikke forestille mig andet. Og derudover - enig.
Jeg læste en af mediernes historier om et par med et barn på fem, der sad og ventede i lufthavnen, og det var altså trælst med en 5-årig. Min første tanke var, at man ALTID risikere at et fly er forsinket når man rejser og at de jo nok skulle komme hjem.
En brokkede sig også over manglende forplejning - her var min første tanke var: så køb dog noget mad og gem kvitteringen, så refunderer Spies nok gerne de penge...
Man må da for pokker også gerne tænke selv i den situation.


Der har været mange af den slags historier i de engelske medier, og jeg må indrømme at det har udløst nogen af mine fordomme om hvem der køber charterrejser :genert:
Der var bl.a. en mor der brokkede sig højlydt over at hendes 8-9 årige ikke spiste maden hernede (Tyrkiet) og hvorfor de offentligt ansatte der er fløjet ud til de forskellige destinationer, for at hjælpe med at få folk hjem, ikke havde medbragt engelsk mad til de ventende. Mens hun blev interviewet så kunne man se både Burger King og Subway i baggrunden. Og hvis barnet ikke spiser maden, hvorfor har moderen så taget barnet 14 dage derned? :forvirret:
Det med at tænke selv, og være lidt aktiv på egne vegne er åbenbart en stor ting for nogen mennesker :gruble:


Hov hov, vi køber charterrejser, men er overhovedet ikke sådan...


En IQ i den lavere ende er heldigvis ikke et krav for at købe charterrejser, og jeg har da været på min del i de yngre dage. Men det er som om at det altid er en bestemt type som dukker frem i situationer og historier som denne. Det er nok en blanding af, at det bare er sådan disse mennesker er, og så journalister der ved hvad som virker i vox pops / case stories.


Jeg tror snarere, at det er deres nationalitet end noget andet. Læser man på Tripadvisor (hotelanmeldelser) er den næsten stensikker. Folk fra UK, brokker sig ofte over maden. De har simpelthen svært ved at forstå, at de ikke kan få deres hjemlige mad, i udlandet. De mener selv, at deres egne hjemlige spisevaner, er de eneste civiliserede. Hvis de ikke kan få deres små pølser og baked beans om morgenen, er stedet primitivt. Og hvis de så heller ikke kan få deres røde eller grønne jelly (en slags gelé) som tilbehør til noget engelsk aftensmad, så er stedet decideret uegnet for menneskelig beboelse og burde lukkes.
Måske er det netop denne indstilling til tingene, der gør deres Brexit så vanskeligt. De tror stadig at UK, er en slags verdensomspændende imperium, og at alle, som noget helt naturligt, bare gør hvad de får besked på af den engelske regering. Jeg har hørt englændere i udlandet, helt seriøst sige, at det er alle andre der kører i den forkerte side af vejen. :stoned:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 24. sep 2019, 08:38

I øvrigt, har vi selv været på ferier på en charterrejse. Men jeg kan ikke mærke den store forskel på dét og så, når vi selv køber flybillet og hotel. I begge tilfælde, møder man op i lufthavnen, tjekker ind, går ombord i et fly. Men i stedet for en taxa fra lufthavnen til hotellet på destinationen, kan man vælge ( men også fravælge) at blive kørt i rejsebureauets bus. De gange vi har gjort det, har det været en almindelig turistbus, der kørte os til hotellet, med en lokal buschauffør, der ikke talte andet sprog end det lokale. Der var ingen rejseguider i bussen. Det eneste vi så til en rejseguide, var en der stod ved busholdepladsen og sagde at vi skulle gå hen til busnr XX. Den satte os så af i nærheden af hotellet, og mere så vi ikke til noget rejsebureau. Så hvad er forskellen.

De tider, hvor folk sad og klappede når flyet landede, og sad og sang 'Sejle op ad åen' i samlet flok, tilhører svundne tider.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 24. sep 2019, 08:44

paint skrev:
Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:
fisken80 skrev:Gud fader hvor er der folk, der burde lukke røven på Facebook... ja, det PISSESURT at de ikke kom afsted mandag og jeg véd, at jeg selv ville have tudet øjnene ud af hovedet, hvis det havde været mig. Men for helvede, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at Spies har kæmpet for at finde en løsning hurtigt, og det siger sig selv, at det ikke sker på en time. Alligevel sidder folk og mener, at Spies bevidst har snydt dem, fordi de ikke kom afsted mandag...


Det er da surt og ærgerligt for dem, men de får så vidt, jeg ved, deres penge retur.

Det minder mig om, at jeg hørte en gæst udtale, at han "føler med alle dem, der er strandet i udlandet". Det siger jeg ofte, når folk er i en sørgelig eller på anden måde svær situation, men ikke, når det drejer sig om noget så simpelt som en forsinkelse på hjemturen. Hvad med at føle lidt med de medarbejdere, der har mistet deres job.


Jeg går også ud fra, at Spies betaler dem deres penge tilbage, jeg kan ikke forestille mig andet. Og derudover - enig.
Jeg læste en af mediernes historier om et par med et barn på fem, der sad og ventede i lufthavnen, og det var altså trælst med en 5-årig. Min første tanke var, at man ALTID risikere at et fly er forsinket når man rejser og at de jo nok skulle komme hjem.
En brokkede sig også over manglende forplejning - her var min første tanke var: så køb dog noget mad og gem kvitteringen, så refunderer Spies nok gerne de penge...
Man må da for pokker også gerne tænke selv i den situation.


Der har været mange af den slags historier i de engelske medier, og jeg må indrømme at det har udløst nogen af mine fordomme om hvem der køber charterrejser :genert:
Der var bl.a. en mor der brokkede sig højlydt over at hendes 8-9 årige ikke spiste maden hernede (Tyrkiet) og hvorfor de offentligt ansatte der er fløjet ud til de forskellige destinationer, for at hjælpe med at få folk hjem, ikke havde medbragt engelsk mad til de ventende. Mens hun blev interviewet så kunne man se både Burger King og Subway i baggrunden. Og hvis barnet ikke spiser maden, hvorfor har moderen så taget barnet 14 dage derned? :forvirret:
Det med at tænke selv, og være lidt aktiv på egne vegne er åbenbart en stor ting for nogen mennesker :gruble:


Hov hov, vi køber charterrejser, men er overhovedet ikke sådan...


En IQ i den lavere ende er heldigvis ikke et krav for at købe charterrejser, og jeg har da været på min del i de yngre dage. Men det er som om at det altid er en bestemt type som dukker frem i situationer og historier som denne. Det er nok en blanding af, at det bare er sådan disse mennesker er, og så journalister der ved hvad som virker i vox pops / case stories.


Jeg tror snarere, at det er deres nationalitet end noget andet. Læser man på Tripadvisor (hotelanmeldelser) er den næsten stensikker. Folk fra UK, brokker sig ofte over maden. De har simpelthen svært ved at forstå, at de ikke kan få deres hjemlige mad, i udlandet. De mener selv, at deres egne hjemlige spisevaner, er de eneste civiliserede. Hvis de ikke kan få deres små pølser og baked beans om morgenen, er stedet primitivt. Og hvis de så heller ikke kan få deres røde eller grønne jelly (en slags gelé) som tilbehør til noget engelsk aftensmad, så er stedet decideret uegnet for menneskelig beboelse og burde lukkes.
Måske er det netop denne indstilling til tingene, der gør deres Brexit så vanskeligt. De tror stadig at UK, er en slags verdensomspændende imperium, og at alle, som noget helt naturligt, bare gør hvad de får besked på af den engelske regering. Jeg har hørt englændere i udlandet, helt seriøst sige, at det er alle andre der kører i den forkerte side af vejen. :stoned:


Jeg tror mere det er en type eller bestemt socialklasse, for det er ikke ukendt, at nogen danskere også forventer at finde røde pølser, frikadeller og Ota solgryn når de rejser til syden. Og det er ikke kun mad, synes jeg på mange ture ud, har oplevet en bestemt type, både danskere, englændere og andre, som forventer at andre/*systemet* er ude på at snyde dem, og de skal ihvertfald nok sikre sig at de får deres... om det er ved buffeten, ved poolen, i baren, ved events/oplevelser osv. :tie:
0
Do as I say! :whip:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 24. sep 2019, 09:13

Wizzze skrev:
Jeg tror mere det er en type eller bestemt socialklasse, for det er ikke ukendt, at nogen danskere også forventer at finde røde pølser, frikadeller og Ota solgryn når de rejser til syden. Og det er ikke kun mad, synes jeg på mange ture ud, har oplevet en bestemt type, både danskere, englændere og andre, som forventer at andre/*systemet* er ude på at snyde dem, og de skal ihvertfald nok sikre sig at de får deres... om det er ved buffeten, ved poolen, i baren, ved events/oplevelser osv. :tie:


Jeg skal på udlandstur med mit studie til januar. Planlægning af turen har seriøst åbnet mine øjne for hvor meget det her OGSÅ findes blandt ellers almindelige unge mennesker.

Der var en der ikke ville med, når turen ikke gik til Malaga eller noget i den dur, for der vidste hun at der var den og den restaurant med mad hun kunne lide (dansk mad og dansk betjening). Så var der en anden der stemte i, for i Malaga lå der en Glad Viking/Gris eller hvad de ellers kan hedde, så man lige er sikker på at man kan få et menukort på dansk.

Da snakken så gik på forslag til hvad man kunne lave på sådan en tur (som går til Valencia, i øvrigt, på et hotel der allerede er besluttet), så var der nogle andre der simpelthen ikke kunne bo der, fordi de gik på tripadvisor med det samme og der var altså ikke pool på hotellet. Joooh, men man kunne måske også overveje at det er januar og ok koldt og at det ikke ligefrem en badeferie vi skal på.

Der var også nogle der spurgte om man kunne slippe for at gå på museum.


Har sjældent undret mig over så mange ting, på så kort tid.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 24. sep 2019, 09:25

Wizzze skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:
fisken80 skrev:Gud fader hvor er der folk, der burde lukke røven på Facebook... ja, det PISSESURT at de ikke kom afsted mandag og jeg véd, at jeg selv ville have tudet øjnene ud af hovedet, hvis det havde været mig. Men for helvede, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at Spies har kæmpet for at finde en løsning hurtigt, og det siger sig selv, at det ikke sker på en time. Alligevel sidder folk og mener, at Spies bevidst har snydt dem, fordi de ikke kom afsted mandag...


Det er da surt og ærgerligt for dem, men de får så vidt, jeg ved, deres penge retur.

Det minder mig om, at jeg hørte en gæst udtale, at han "føler med alle dem, der er strandet i udlandet". Det siger jeg ofte, når folk er i en sørgelig eller på anden måde svær situation, men ikke, når det drejer sig om noget så simpelt som en forsinkelse på hjemturen. Hvad med at føle lidt med de medarbejdere, der har mistet deres job.


Jeg går også ud fra, at Spies betaler dem deres penge tilbage, jeg kan ikke forestille mig andet. Og derudover - enig.
Jeg læste en af mediernes historier om et par med et barn på fem, der sad og ventede i lufthavnen, og det var altså trælst med en 5-årig. Min første tanke var, at man ALTID risikere at et fly er forsinket når man rejser og at de jo nok skulle komme hjem.
En brokkede sig også over manglende forplejning - her var min første tanke var: så køb dog noget mad og gem kvitteringen, så refunderer Spies nok gerne de penge...
Man må da for pokker også gerne tænke selv i den situation.


Der har været mange af den slags historier i de engelske medier, og jeg må indrømme at det har udløst nogen af mine fordomme om hvem der køber charterrejser :genert:
Der var bl.a. en mor der brokkede sig højlydt over at hendes 8-9 årige ikke spiste maden hernede (Tyrkiet) og hvorfor de offentligt ansatte der er fløjet ud til de forskellige destinationer, for at hjælpe med at få folk hjem, ikke havde medbragt engelsk mad til de ventende. Mens hun blev interviewet så kunne man se både Burger King og Subway i baggrunden. Og hvis barnet ikke spiser maden, hvorfor har moderen så taget barnet 14 dage derned? :forvirret:
Det med at tænke selv, og være lidt aktiv på egne vegne er åbenbart en stor ting for nogen mennesker :gruble:


Hov hov, vi køber charterrejser, men er overhovedet ikke sådan...


En IQ i den lavere ende er heldigvis ikke et krav for at købe charterrejser, og jeg har da været på min del i de yngre dage. Men det er som om at det altid er en bestemt type som dukker frem i situationer og historier som denne. Det er nok en blanding af, at det bare er sådan disse mennesker er, og så journalister der ved hvad som virker i vox pops / case stories.


Jeg tror snarere, at det er deres nationalitet end noget andet. Læser man på Tripadvisor (hotelanmeldelser) er den næsten stensikker. Folk fra UK, brokker sig ofte over maden. De har simpelthen svært ved at forstå, at de ikke kan få deres hjemlige mad, i udlandet. De mener selv, at deres egne hjemlige spisevaner, er de eneste civiliserede. Hvis de ikke kan få deres små pølser og baked beans om morgenen, er stedet primitivt. Og hvis de så heller ikke kan få deres røde eller grønne jelly (en slags gelé) som tilbehør til noget engelsk aftensmad, så er stedet decideret uegnet for menneskelig beboelse og burde lukkes.
Måske er det netop denne indstilling til tingene, der gør deres Brexit så vanskeligt. De tror stadig at UK, er en slags verdensomspændende imperium, og at alle, som noget helt naturligt, bare gør hvad de får besked på af den engelske regering. Jeg har hørt englændere i udlandet, helt seriøst sige, at det er alle andre der kører i den forkerte side af vejen. :stoned:


Jeg tror mere det er en type eller bestemt socialklasse, for det er ikke ukendt, at nogen danskere også forventer at finde røde pølser, frikadeller og Ota solgryn når de rejser til syden. Og det er ikke kun mad, synes jeg på mange ture ud, har oplevet en bestemt type, både danskere, englændere og andre, som forventer at andre/*systemet* er ude på at snyde dem, og de skal ihvertfald nok sikre sig at de får deres... om det er ved buffeten, ved poolen, i baren, ved events/oplevelser osv. :tie:


Du har sikkert ret mht socialklassen. Og det gælder måske især englænderne. De typiske all inclusive familiehoteller, i den lidt billigere ende af hotelskalaen, kan sikkert være noget af en prøvelse. Men der er det også mit indtryk, at de engelske rejsebureauer, kender deres kunders præferencer, og derfor sælger dem noget som er så 'hjemligt' som muligt. Vi boede på et tidspunkt på et hotel på Mallorca, hvor nabohotellet var ét af disse (ovennævnte). Hver gang vi gik forbi, var der Bingo og diverse quizzer, som folk sad med deres engelske øl og chips og deltog i. Der var et hav af rejseguider, der spurtede rundt, endda nede på standen, hvor de rendte rundt med solcreme til de lyserøde englændere.

Både vi og folk fra andre lande, sad og rullede med øjnene over deres adfærd. Det var nærmest som en børnehave for voksne, der var på ferie. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 24. sep 2019, 09:59

sigge skrev:
Mi55y skrev:Min søster ringede i går og spurgte, om jeg ikke ville hjælpe dem med at finde et sted at holde nytår i London. Jeg forslog dem at vente lidt med at booke noget pga. brexit, hvortil hun spørger; Hvad er det? :nerve: :lol:

Nå men, er der nogen, der har nogle gode alternativer til storbyer at holde nytår i i Europa? De nævnte selv Berlin - evt. nogen der kender et hotel med god nytårsmiddag? De er helt klart mere til rødt oksekød og bearnaise end michelin :P


Jeg har ikke nogen konkrete anbefalinger til hoteller eller spisesteder, men min veninde og hendes mand holdt nytår i Lissabon sidste år. Det havde været rigtigt godt - og det så dejligt ud på de billeder, jeg så.


Lissabon har jeg selv været i, og det er en rigtig dejlig by! Og så er der sikkert også lidt lunere på den tid af året.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 24. sep 2019, 10:04

RavenClaw skrev:Hvis man planlægger en tur til England i slut november/start december, er det så smartest at vente med at booke fly til efter 31. oktober? Jeg tænker vanskeligheder ifm. Brexit.


Det er lige blevet endnu mere kompliceret, har UK overhovedet en leder nu? er Boris færdig?

https://www.bbc.com/news/uk-politics-49810261

Jeg ville klart vente med UK til november og se hvad der sker.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf RavenClaw » 24. sep 2019, 10:10

Wizzze skrev:
RavenClaw skrev:Hvis man planlægger en tur til England i slut november/start december, er det så smartest at vente med at booke fly til efter 31. oktober? Jeg tænker vanskeligheder ifm. Brexit.


Det er lige blevet endnu mere kompliceret, har UK overhovedet en leder nu? er Boris færdig?

https://www.bbc.com/news/uk-politics-49810261

Jeg ville klart vente med UK til november og se hvad der sker.


Franskmændene har også sagt, at de ikke får mere tid, hvis ikke de lægger noget konkret på bordet.

Oh well, de dage, jeg har kig på, koster også kun 250 t/r, så det går nok at vente. Momondo fortæller mig også, at det kun er Ryanair, der flyver i den periode.

Alternativt må jeg finde en anden destination.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lys » 24. sep 2019, 13:11

Mi55y skrev:
sigge skrev:
Mi55y skrev:Min søster ringede i går og spurgte, om jeg ikke ville hjælpe dem med at finde et sted at holde nytår i London. Jeg forslog dem at vente lidt med at booke noget pga. brexit, hvortil hun spørger; Hvad er det? :nerve: :lol:

Nå men, er der nogen, der har nogle gode alternativer til storbyer at holde nytår i i Europa? De nævnte selv Berlin - evt. nogen der kender et hotel med god nytårsmiddag? De er helt klart mere til rødt oksekød og bearnaise end michelin :P


Jeg har ikke nogen konkrete anbefalinger til hoteller eller spisesteder, men min veninde og hendes mand holdt nytår i Lissabon sidste år. Det havde været rigtigt godt - og det så dejligt ud på de billeder, jeg så.


Lissabon har jeg selv været i, og det er en rigtig dejlig by! Og så er der sikkert også lidt lunere på den tid af året.


Paris er et bud. Jeg var der til nytår for et par år siden. Vi så fyrværkeri over triumfbuen ved midnat - på Place de la Concorde var der god plads. Tættere på triumfbuen var der virkelig mange mennesker. Metroen var også gratis hele natten, så det var nemt at komme omkring.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 25. sep 2019, 08:41

Så røg også den tyske del af Thomas Cook

https://www.bt.dk/udland/det-tyske-rejs ... ig-konkurs

Der må snart meldes noget ud om de danske, svenske og norske dele, ellers følger de samme vej :tie:
0
Do as I say! :whip:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 25. sep 2019, 08:49

Som skrevet ovenfor skal jeg på studietur til Valencia i januar.

Vi kommer til at have en del frie aftener, er der nogen med tips til hvad man skal se og hvor man skal spise?
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf fisken80 » 25. sep 2019, 09:46

Wizzze skrev:Så røg også den tyske del af Thomas Cook

https://www.bt.dk/udland/det-tyske-rejs ... ig-konkurs

Der må snart meldes noget ud om de danske, svenske og norske dele, ellers følger de samme vej :tie:


Hvad mener du? De kører jo som de plejer og har fået flylicenser, og på et tidspunkt skal de sælges.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Rejser"