Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 14. sep 2018, 07:07

Kunne nok også have postet den i juletråden :santa2:


Hvor vil man gerne bo i Lübeck? Bare en enkelt overnatning i december, hvor vi i hvert fald skal på julemarkeder, men også gerne vil kigge lidt rundt i byen ellers. Der er ikke rigtig noget budget, vil hellere sove rigtig godt og ha en lækker morgenmad, end at spare lidt og bo i det “forkerte” område.
0
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 23. sep 2018, 03:39

Hvor, omkring finans distriktet i San Francisco, kan man købe m&m’s i ordenligt udvalg? (Og med dét, mener jeg flere varianter). Det var meningen at jeg ville købe sidst vi var i Wallmart, men det var i Las Vegas, og jeg var bange for at de ville smelte inden vi skulle hjem, hvis jeg købte dem der.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf ExCoastal » 23. sep 2018, 05:06

Muddi skrev:Hvor, omkring finans distriktet i San Francisco, kan man købe m&m’s i ordenligt udvalg? (Og med dét, mener jeg flere varianter). Det var meningen at jeg ville købe sidst vi var i Wallmart, men det var i Las Vegas, og jeg var bange for at de ville smelte inden vi skulle hjem, hvis jeg købte dem der.


Der er nok ikke det store udvalg af forretninger i det område, men jeg mener, at der ligger en CVS på Market St. Ellers er Walgreens en mulighed.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. sep 2018, 05:08

Sof skrev:Kunne nok også have postet den i juletråden :santa2:


Hvor vil man gerne bo i Lübeck? Bare en enkelt overnatning i december, hvor vi i hvert fald skal på julemarkeder, men også gerne vil kigge lidt rundt i byen ellers. Der er ikke rigtig noget budget, vil hellere sove rigtig godt og ha en lækker morgenmad, end at spare lidt og bo i det “forkerte” område.


Gå efter Altstadt. Så bor I midt i de hele, og det er ikke dyrt.
Som du vil kunne se på et kort, ligger de store kædehoteller (Radisson og Park Inn) på en "ø" lige ved bykernen. Vælger I dem, er I stadig helt tæt på julemarkedet, osv.

Jeg har selv valgt at bo på et lækkert, mindre hotel i Altstadt.
https://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review ... stein.html
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 23. sep 2018, 08:24

Muddi skrev:Hvor, omkring finans distriktet i San Francisco, kan man købe m&m’s i ordenligt udvalg? (Og med dét, mener jeg flere varianter). Det var meningen at jeg ville købe sidst vi var i Wallmart, men det var i Las Vegas, og jeg var bange for at de ville smelte inden vi skulle hjem, hvis jeg købte dem der.


Vi var begejstrede for Wallgreens i dén sammenhæng
0
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 24. sep 2018, 18:14

Alphilia skrev:
Muddi skrev:Hvor, omkring finans distriktet i San Francisco, kan man købe m&m’s i ordenligt udvalg? (Og med dét, mener jeg flere varianter). Det var meningen at jeg ville købe sidst vi var i Wallmart, men det var i Las Vegas, og jeg var bange for at de ville smelte inden vi skulle hjem, hvis jeg købte dem der.


Vi var begejstrede for Wallgreens i dén sammenhæng


Jeg var også heldig, fandt fire forskellige slags. Der var dig ikke dem med hvid chokolade, måske jeg er heldig at finde dem i lufthavnen
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf ExCoastal » 26. sep 2018, 19:59

20 turistfælder i San Francisco som de lokale hader - og 5 som de elsker:

https://datebook.sfchronicle.com/entert ... r-approved

Jeg kender ikke alle hadestederne, men jeg er helt med på de 5 bedste.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 1. okt 2018, 07:59

Hver tredje anmeldelse på Tripadvisor, er falsk, påstås det. Foretagender/firmaer på nettet, sælger falske anmeldelser for 38 pund stykket.

Avisen har gransket op mod titusinder af anmeldelser af alt fra hoteller til restauranter på hjemmesiden, og det viser sig endda, at der er allermest snyd blandt de højest rangerede steder.

Således viser undersøgelsen, at der blandt de bedste overnatningssteder er dobbelt så mange falske anmeldelser, som der er blandt de dårligst rangerede steder.

https://www.thetimes.co.uk/article/hote ... -027fbcwc8

https://www.thesun.co.uk/news/7321574/t ... t-ratings/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 3. okt 2018, 15:27

Man skal nok overveje situationen, hvis man overvejer at flyve med Icelandair til f.eks USA.

"Icelandair er i økonomiske problemer: Indleder forhandlinger med kreditorer"

https://finans.dk/erhverv/ECE10913125/i ... ctxref=ext
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 3. okt 2018, 15:37

paint skrev:Man skal nok overveje situationen, hvis man overvejer at flyve med Icelandair til f.eks USA.

"Icelandair er i økonomiske problemer: Indleder forhandlinger med kreditorer"

https://finans.dk/erhverv/ECE10913125/i ... ctxref=ext

Det er derfor de har så meget udsalg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 5. okt 2018, 22:52

Flasker med twisttop kapsler, ville I turde pakke dem ned i den indtjekkede bagage?
De kapsler sidder jo ikke lige så godt fast, som dem der skal bruges oplukker til, så frygter lidt meget vådt tøj, selv hvis de kommer ned til snavsetøjet.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11503
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf PaleSeptember » 6. okt 2018, 15:39

Måske et dumt spørgsmål, men må man tage flasker med vin med i bagagen, når man flyver til Norge? Det er jo så pissedyrt deroppe :genert:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 6. okt 2018, 21:16

^ ja
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2018, 08:07

Wizzze skrev:TAG


:wave:

Har du mon (endnu) en god ide til lidt storbysslentren?

Min far og jeg ankommer til centrum af München cirka kl. 10.30 og skal "fordrive" lidt tid, inden vi kan få vores hotelværelse kl. 14.
Kl. 16 skal vi på en længere byvandring, så vi skal ikke have gået alt for meget inden. Jeg tænker, at en god frokost derfor kunne indgå i formiddags/middagsplanerne. Om eftermiddagen skal vi vist både se Höfbrauhaus og Skt. Peterskirken, så det skal vi selvfølgelig ikke allerede gøre tidligere på dagen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2018, 11:15

Så vil jeg foreslå jer at starte omkring Rindermarkt, det gamle kvægtorv. Her ligger Münchens bymuseum, og lidt gemt mellem nye moderne bygninger, den sidste rest af Henrich der Löwes middelalder befæstning, kendt som Löweturm, pladsen har også et flot minivandfald, der har det med at tiltrække folk om sommeren, men ellers er pladsen lidt “glemt” i forhold til de mere kendte pladser tæt på. Går i mod nord ad Gaden den hedder Rindermarkt kommer i til Skt. Peters og Marienplatz med rådhusene und alles. Men det skal i jo nok få set, så i stedet vil jeg anbefale jer at gå mod øst ad gaden Rosental. Området her og mod syd, var byens gamle jødiske kvarter, desværre overlevede det ikke anden verdenskrig, så er Idag bare kedeligt moderne byggeri, men forenden af Rosental kommer i til Viktualienmarkt. En stor plads fyldt med madboder, både frugt, grønt, kød, fisk osv. men også alle mulige forskellige der serverer tilberedte retter, og der er borde og bænke, hvor man kan sidde og guffe :savl:
Hvis vejret ikke vil lege med, så der en lille plads/gård nærmest Dreifaltigkeitsplatz i det østlige hjørne af Viktualienmarkt, her ligger 3 gode lokale tyske restauranter/ølstuer, der både har inde og udservering afhængigt af vejret:
https://www.zumaltenmarkt.de/en/
http://www.bratwurstherzl.de
https://www.zwickl-muenchen.de
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"