Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. maj 2018, 19:07

Jeg har reserveret plads til det store kolde og varme frokostbord på Koldinghus, når jeg skal derover om lidt over en måned.
Perfekt pitstop midt i et maraton-museumsbesøg :love:
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lone » 24. maj 2018, 19:18

Mædem skrev:
Lone skrev:
Lone skrev:Vi overvejer en uges tid i Bukarest og omegn i starten af august. Er der nogen, der har været der og har gode ideer til steder at bo, mad, oplevelser?


Jeg hiver mig lige frem igen :genert: Slet ingen, der har tips til Bukarest? Vi tager afsted den første uge af august, hvis det har noget at sige


Nope, men jeg kigger lige med her, da jeg selv lige har bestilt billetter til Bukarest i efterårsferien. Vi bliver kun i byen to dage, hvorefter vi tager toget til Brasov i Transylvanien; udover Draculaslottet og middelalderbyen skulle der nemlig være gode vandreruter i det område.


Jeg tænker også, at vi kunne finde på at tage et par dagsudflugter med tog...der skulle vist ligge et eller andet slot i sådan rimelig nærhed med toget. Vi har booket 4-stjernet hotel i centrum til under 3500 for syv nætter...det er virkelig billigt
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mædem » 24. maj 2018, 19:48

Lone skrev:
Mædem skrev:
Lone skrev:
Lone skrev:Vi overvejer en uges tid i Bukarest og omegn i starten af august. Er der nogen, der har været der og har gode ideer til steder at bo, mad, oplevelser?


Jeg hiver mig lige frem igen :genert: Slet ingen, der har tips til Bukarest? Vi tager afsted den første uge af august, hvis det har noget at sige


Nope, men jeg kigger lige med her, da jeg selv lige har bestilt billetter til Bukarest i efterårsferien. Vi bliver kun i byen to dage, hvorefter vi tager toget til Brasov i Transylvanien; udover Draculaslottet og middelalderbyen skulle der nemlig være gode vandreruter i det område.


Jeg tænker også, at vi kunne finde på at tage et par dagsudflugter med tog...der skulle vist ligge et eller andet slot i sådan rimelig nærhed med toget. Vi har booket 4-stjernet hotel i centrum til under 3500 for syv nætter...det er virkelig billigt


Draculaslottets borgerlige navn er Bran Castle, og det kan man godt nå ud til på en dagstur fra Bukarest med tog. Slottet ligger jo i Transylvanien, hvor vi skal bo, og med toget fra Bukarest til Brasov tager det omkring 2 t og 30 min, så det er jo ikke så galt. Men det er sikkert ikke det eneste slot i området, og det kan sagtens være, at der ligger nogle tættere på Bukarest.

Og hotelpriserne er jeg også helt oppe og støde over! Vi har givet 1800 kr. for 4 overnatninger på et lækkert, historisk hotel i Brasov centrum. :love2:
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lone » 24. maj 2018, 19:54

Mædem skrev:
Lone skrev:
Mædem skrev:
Lone skrev:
Lone skrev:Vi overvejer en uges tid i Bukarest og omegn i starten af august. Er der nogen, der har været der og har gode ideer til steder at bo, mad, oplevelser?


Jeg hiver mig lige frem igen :genert: Slet ingen, der har tips til Bukarest? Vi tager afsted den første uge af august, hvis det har noget at sige


Nope, men jeg kigger lige med her, da jeg selv lige har bestilt billetter til Bukarest i efterårsferien. Vi bliver kun i byen to dage, hvorefter vi tager toget til Brasov i Transylvanien; udover Draculaslottet og middelalderbyen skulle der nemlig være gode vandreruter i det område.


Jeg tænker også, at vi kunne finde på at tage et par dagsudflugter med tog...der skulle vist ligge et eller andet slot i sådan rimelig nærhed med toget. Vi har booket 4-stjernet hotel i centrum til under 3500 for syv nætter...det er virkelig billigt


Draculaslottets borgerlige navn er Bran Castle, og det kan man godt nå ud til på en dagstur fra Bukarest med tog. Slottet ligger jo i Transylvanien, hvor vi skal bo, og med toget fra Bukarest til Brasov tager det omkring 2 t og 30 min, så det er jo ikke så galt. Men det er sikkert ikke det eneste slot i området, og det kan sagtens være, at der ligger nogle tættere på Bukarest.

Og hotelpriserne er jeg også helt oppe og støde over! Vi har givet 1800 kr. for 4 overnatninger på et lækkert, historisk hotel i Brasov centrum. :love2:


Fedt! Det kunne da godt være, at vi skulle prøve Draculas slot så :D
Det var Peles, jeg havde kigget på, som en fin dagstur: http://romaniatourism.com/castles-fortr ... inaia.html
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mædem » 24. maj 2018, 19:57

Lone skrev:
Mædem skrev:
Lone skrev:
Mædem skrev:
Lone skrev:
Lone skrev:Vi overvejer en uges tid i Bukarest og omegn i starten af august. Er der nogen, der har været der og har gode ideer til steder at bo, mad, oplevelser?


Jeg hiver mig lige frem igen :genert: Slet ingen, der har tips til Bukarest? Vi tager afsted den første uge af august, hvis det har noget at sige


Nope, men jeg kigger lige med her, da jeg selv lige har bestilt billetter til Bukarest i efterårsferien. Vi bliver kun i byen to dage, hvorefter vi tager toget til Brasov i Transylvanien; udover Draculaslottet og middelalderbyen skulle der nemlig være gode vandreruter i det område.


Jeg tænker også, at vi kunne finde på at tage et par dagsudflugter med tog...der skulle vist ligge et eller andet slot i sådan rimelig nærhed med toget. Vi har booket 4-stjernet hotel i centrum til under 3500 for syv nætter...det er virkelig billigt


Draculaslottets borgerlige navn er Bran Castle, og det kan man godt nå ud til på en dagstur fra Bukarest med tog. Slottet ligger jo i Transylvanien, hvor vi skal bo, og med toget fra Bukarest til Brasov tager det omkring 2 t og 30 min, så det er jo ikke så galt. Men det er sikkert ikke det eneste slot i området, og det kan sagtens være, at der ligger nogle tættere på Bukarest.

Og hotelpriserne er jeg også helt oppe og støde over! Vi har givet 1800 kr. for 4 overnatninger på et lækkert, historisk hotel i Brasov centrum. :love2:


Fedt! Det kunne da godt være, at vi skulle prøve Draculas slot så :D
Det var Peles, jeg havde kigget på, som en fin dagstur: http://romaniatourism.com/castles-fortr ... inaia.html


Wauw, det kunne vi da også godt overveje. Jeg elsker fandme gamle slotte.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 24. maj 2018, 20:09

2,5 time bliver altså meget let til mere i Rumænien, så jeg ville ikke turde tage en dags tur med tog. Måske med privat chauffør, men ikke med offentlig transport.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 26. maj 2018, 20:24

Loppemarkeder/markeder i Berlin.

Hvilke bør vi prioritere at smutte forbi i næste weekend? For vi kan jo ikke lige nå dem alle ;)
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 29. maj 2018, 15:37

Har lige købt indenrigsbilletter til vores USA tur så alle fly er på plads. Jeg glæder mig simpelthen så meget :)
3
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 6. jun 2018, 10:24

Nogen med specifikke råd til gode restauranter i Palma (Mallorca). Køkkengenre er ligemeget, det skal bare være lækkert og ikke turistfælder.


Vi har en 1 årig med, så det behøver måske ikke være Michelin, i tilfældet af at andre gæster ikke synes vores barn er så lækkert, som vi selv gør :cool: eller deciderede barer med et menukort.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 6. jun 2018, 14:53

Aimas tråd giver mig virkelig lyst til at prøve at rejse øst på. Har ikke været i Prag/Tjekkiet siden 7. klasse og har forsvoret at tage tilbage, men Budapest lyder rimelig lækkert. Både i tråden her, men også fra en del venner og bekendte efterhånden.

Måske jeg skal invitere min mand på lækker mad og wellness i Budapest efter sommeren :-D
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 6. jun 2018, 16:34

Sof skrev:Aimas tråd giver mig virkelig lyst til at prøve at rejse øst på. Har ikke været i Prag/Tjekkiet siden 7. klasse og har forsvoret at tage tilbage, men Budapest lyder rimelig lækkert. Både i tråden her, men også fra en del venner og bekendte efterhånden.

Måske jeg skal invitere min mand på lækker mad og wellness i Budapest efter sommeren :-D

Jeg stemmer for :gogo:

Vi har været i Budapest både med og uden børn, og byen er super nem at finde gode oplevelser i uanset :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 6. jun 2018, 16:52

Altså jeg har rejst i store dele af østblokken og de lad ekan altså klart anbefales. Budapest er en rigtig god begynder destination. Det er egentlig bare Wien lidt billigere i så med et drys Sovjet nostalgi.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Chichu » 6. jun 2018, 17:36

1234 skrev:Altså jeg har rejst i store dele af østblokken og de lad ekan altså klart anbefales. Budapest er en rigtig god begynder destination. Det er egentlig bare Wien lidt billigere i så med et drys Sovjet nostalgi.


Hvis Budapest er en rigtig god begynderdestination, er der så nogle mere skæve steder, du kan anbefale? :)

Har været alle de populære steder i østblokken og kunne godt være frisk på at udforske noget nyt og anderledes.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 6. jun 2018, 17:51

Chichu skrev:
1234 skrev:Altså jeg har rejst i store dele af østblokken og de lad ekan altså klart anbefales. Budapest er en rigtig god begynder destination. Det er egentlig bare Wien lidt billigere i så med et drys Sovjet nostalgi.


Hvis Budapest er en rigtig god begynderdestination, er der så nogle mere skæve steder, du kan anbefale? :)

Har været alle de populære steder i østblokken og kunne godt være frisk på at udforske noget nyt og anderledes.

Hvor har i allerede været?

Altså mine personlige favoritter er nok Georgien og Albanien af de mere ukendte, men det kommer også an på hvad man er til. Tbilisi er i hvert fald en de mest fantastiske byer jeg har besøgt og bjergene i Georgien er are ufattelig smukke. Albanien er også bare ubeskriveligt smukt og virke anderledes.

Hvis det skal være meget skævt er Moldova et godt bud!og vinen er er god.
Senest rettet af 1234 6. jun 2018, 18:44, rettet i alt 1 gang.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 6. jun 2018, 18:07

Jeg var virkelig ikke fan af Budapest med barn og dertilhørende barnevogn. Elevatorer eksisterede ikke rigtigt. Og virkelig få busser havde lav indstigning. Den by behøver jeg virkelig aldrig at besøge igen.
0

Tilbage til "Rejser"