Hvor mange penge bruger I på rejser?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Lykke » 14. maj 2017, 17:08

Frøken Himmelblå skrev:I år bruger vi ekstraordinært mange penge på at rejse taget i betragtning at vi begge er studerende. Men en måneds interrail koster altså bare. Indtil videre har vi kastet 17.000 efter turen og det er jo så ikke inkluderet mad og fornøjelser. Vi regner med at den lander på omkring 40.000. Derudover har vi været 2 uger på ski i Frankrig, en tur til Tyskland og hvem ved hvad der ellers kommer.

Lige nu føler jeg at der er råd til det og vi har kun os selv at tænke på. Så jeg elsker bare at vi har muligheden for at rejse som vi gør :)


Hvor skal I hen på jeres interrail?
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2946
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Fru Himmelblå » 14. maj 2017, 17:10

Lykke skrev:
Frøken Himmelblå skrev:I år bruger vi ekstraordinært mange penge på at rejse taget i betragtning at vi begge er studerende. Men en måneds interrail koster altså bare. Indtil videre har vi kastet 17.000 efter turen og det er jo så ikke inkluderet mad og fornøjelser. Vi regner med at den lander på omkring 40.000. Derudover har vi været 2 uger på ski i Frankrig, en tur til Tyskland og hvem ved hvad der ellers kommer.

Lige nu føler jeg at der er råd til det og vi har kun os selv at tænke på. Så jeg elsker bare at vi har muligheden for at rejse som vi gør :)


Hvor skal I hen på jeres interrail?


Paris, Köln, Bruxelles, Porto, Lissabon, Madrid og Barcelona
2
Vir prudens non contra ventum mingit
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Lykke » 14. maj 2017, 17:10

Frøken Himmelblå skrev:
Lykke skrev:
Frøken Himmelblå skrev:I år bruger vi ekstraordinært mange penge på at rejse taget i betragtning at vi begge er studerende. Men en måneds interrail koster altså bare. Indtil videre har vi kastet 17.000 efter turen og det er jo så ikke inkluderet mad og fornøjelser. Vi regner med at den lander på omkring 40.000. Derudover har vi været 2 uger på ski i Frankrig, en tur til Tyskland og hvem ved hvad der ellers kommer.

Lige nu føler jeg at der er råd til det og vi har kun os selv at tænke på. Så jeg elsker bare at vi har muligheden for at rejse som vi gør :)


Hvor skal I hen på jeres interrail?


Paris, Köln, Bruxelles, Porto, Lissabon, Madrid og Barcelona


Lyder som en fed tur!
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2946
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Fru Himmelblå » 14. maj 2017, 17:11

Lykke skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Lykke skrev:
Frøken Himmelblå skrev:I år bruger vi ekstraordinært mange penge på at rejse taget i betragtning at vi begge er studerende. Men en måneds interrail koster altså bare. Indtil videre har vi kastet 17.000 efter turen og det er jo så ikke inkluderet mad og fornøjelser. Vi regner med at den lander på omkring 40.000. Derudover har vi været 2 uger på ski i Frankrig, en tur til Tyskland og hvem ved hvad der ellers kommer.

Lige nu føler jeg at der er råd til det og vi har kun os selv at tænke på. Så jeg elsker bare at vi har muligheden for at rejse som vi gør :)


Hvor skal I hen på jeres interrail?


Paris, Köln, Bruxelles, Porto, Lissabon, Madrid og Barcelona


Lyder som en fed tur!


Det håber vi i hvert fald :D
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Daine » 15. maj 2017, 07:12

Jeg rejser meget meget lidt, jeg har ikke været på ferie udenlands i over 10 år. Sidste år var jeg på weekend i København, det kostede vist omkring 2500/3000 incl transport, ophold, mad, entréer og shopping (dog havde jeg sat pænt meget prop i shoppingen, det kunne nemt være blevet til mere :D ).
Det er egentlig ikke fordi jeg ikke gider rejse, men jeg har ingen at rejse med - og rejse udenlands alene tror jeg bliver lidt kedeligt, specielt spisemæssigt, hvor jeg stadig synes det er mærkeligt at sidde alene på en restaurant. Jeg ville gerne til London, Sydengland og Irland og hvem ved, det kommer jeg måske også engang :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf TomKah » 15. maj 2017, 16:20

Daine skrev:Jeg rejser meget meget lidt, jeg har ikke været på ferie udenlands i over 10 år. Sidste år var jeg på weekend i København, det kostede vist omkring 2500/3000 incl transport, ophold, mad, entréer og shopping (dog havde jeg sat pænt meget prop i shoppingen, det kunne nemt være blevet til mere :D ).
Det er egentlig ikke fordi jeg ikke gider rejse, men jeg har ingen at rejse med - og rejse udenlands alene tror jeg bliver lidt kedeligt, specielt spisemæssigt, hvor jeg stadig synes det er mærkeligt at sidde alene på en restaurant. Jeg ville gerne til London, Sydengland og Irland og hvem ved, det kommer jeg måske også engang :)


Sådan en som dig burde da være syg for at komme til Bath og the Lake District. Og til Lyme Park.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Daine » 15. maj 2017, 17:41

TomKah skrev:
Daine skrev:Jeg rejser meget meget lidt, jeg har ikke været på ferie udenlands i over 10 år. Sidste år var jeg på weekend i København, det kostede vist omkring 2500/3000 incl transport, ophold, mad, entréer og shopping (dog havde jeg sat pænt meget prop i shoppingen, det kunne nemt være blevet til mere :D ).
Det er egentlig ikke fordi jeg ikke gider rejse, men jeg har ingen at rejse med - og rejse udenlands alene tror jeg bliver lidt kedeligt, specielt spisemæssigt, hvor jeg stadig synes det er mærkeligt at sidde alene på en restaurant. Jeg ville gerne til London, Sydengland og Irland og hvem ved, det kommer jeg måske også engang :)


Sådan en som dig burde da være syg for at komme til Bath og the Lake District. Og til Lyme Park.

Kun hvis jeg er garanteret at mr. Darcy møder op, ellers bliver jeg da slemt skuffet :lol:

Men ja, du har ret, dér vil jeg også gerne hen. Generelt vil jeg meget gerne udforske England, der er så mange smukke steder.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Lone » 15. maj 2017, 17:45

Har ingen anelse - vi sparer op på vores fælles budgetkonto, og så bruger vi af dem, når vi gerne vil noget - nok lidt ligesom Spjærten og Ballademager gør:
Finder mulige destinationer, tjekker flybilletter, finder hotel.
Vi bruger sjældent vilde summer på hotel, for for os er det blot et sted at sove. Vi opholder os stort set ikke på hotellet i løbet af sådan en ferie.
Vi prioriterer mere mad og drikke.

Vi rejser som regel et par forlængede weekender i foråret, 1uge i sommerperioden, 1-2 uger i september/oktober og måske en ekstra forlænget weekend i efteråret eller i slutningen af vinteren.

Jeg mener at huske, at vores "opsparing" til rejser har været på onkring 60-70.000 kr på årsbasis, men da jeg pt. er studerende på elevløn er rejsebudgettet skrumpet med 35-40.000 kr/år
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Flora » 15. maj 2017, 18:17

Daine skrev:Jeg rejser meget meget lidt, jeg har ikke været på ferie udenlands i over 10 år. Sidste år var jeg på weekend i København, det kostede vist omkring 2500/3000 incl transport, ophold, mad, entréer og shopping (dog havde jeg sat pænt meget prop i shoppingen, det kunne nemt være blevet til mere :D ).
Det er egentlig ikke fordi jeg ikke gider rejse, men jeg har ingen at rejse med - og rejse udenlands alene tror jeg bliver lidt kedeligt, specielt spisemæssigt, hvor jeg stadig synes det er mærkeligt at sidde alene på en restaurant. Jeg ville gerne til London, Sydengland og Irland og hvem ved, det kommer jeg måske også engang :)


De gange jeg har rejst alene har jeg lejet en lejlighed, hvor jeg selv kunne lave mad. Så slipper man for at skulle sidde for sig selv på en restaurant, hvilket jeg heller ikke bryder mig om. Desuden sparer man en masse penge, da det jo er væsentligt billigere at handle ind i et supermarked end at spise på restaurant hver aften. At gå rundt og se på seværdigheder osv. alene synes jeg ikke er kedeligt :)

---------------------------

Til emnet:

Det varierer hvor meget jeg bruger på rejser. Sidste år brugte jeg omkring 10.000 kr. Det kommer jeg nok også til i år.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2017, 18:24

Daine skrev:Jeg rejser meget meget lidt, jeg har ikke været på ferie udenlands i over 10 år. Sidste år var jeg på weekend i København, det kostede vist omkring 2500/3000 incl transport, ophold, mad, entréer og shopping (dog havde jeg sat pænt meget prop i shoppingen, det kunne nemt være blevet til mere :D ).
Det er egentlig ikke fordi jeg ikke gider rejse, men jeg har ingen at rejse med - og rejse udenlands alene tror jeg bliver lidt kedeligt, specielt spisemæssigt, hvor jeg stadig synes det er mærkeligt at sidde alene på en restaurant. Jeg ville gerne til London, Sydengland og Irland og hvem ved, det kommer jeg måske også engang :)


Man behøver jo ikke spise på restaurant, London f.eks. har masser af gode kæder hvor folk henter mad og tager med i en park, en bænk, tilbage på værelset osv. og vælger du en park eller en af de mange små pladser, så vil du ikke være alene, der sidder virkelig mange og spiser for sig selv, holder pause osv. især når vejret er godt.

Steder som Pret, Nando's, EAT, Wasabi, og mange mange flere f.eks.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Contrast » 16. maj 2017, 18:14

Jeg rejser ikke udenlands sådan fast hvert år, da jeg er studerende og budgettet ikke har været til det. Det er jeg dog begyndt at gøre mere sidste år, hvor jeg var i London om sommeren og Rüdesheim op til jul. Den sidste fik jeg betalt og den anden brugte jeg 5000 kr på inkl lommepenge for 6 dage.
Til juni skal min kæreste og jeg til Rhodos i 7 dage, som vi har givet 5200 kr for med all-inclusive og overnatning på et hotel nær lufthavnen. Jeg vil meget gerne rejse mere fremover, da det ikke sker så tit. Et budget på 5000 + lommepenge til hver rejse er det jeg går efter, så jeg kigger meget efter afbudsrejserne. :)
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf paint » 19. maj 2017, 10:26

Hvis man vil holde virkelig billige ferie, er Algarve i Portugal, åbenbart det helt rigtige sted at gøre det - måske især, hvis man vil være væk en måneds tid.

"Algarve, Portugal

Monthly cost of living: $1,000

Located in a beautiful enclave of Portugal, this mostly english speaking beach town can put you in the sand for cheap. A three-bedroom apartment will run about $600 a month (4000 DKK)."

Billede

Noget tyder at det er rigtigt. Noget i retning af halv pris i forhold til Danmark:

cost of living index.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf dgd2007 » 23. maj 2017, 21:47

Det svinger virkelig meget - men jeg vil gætte på 30K om året i gennemsnit over en årrække.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvor mange penge bruger I på rejser?

Indlægaf Delfin » 23. maj 2017, 21:56

Der har været en del år, hvor jeg slet ikke har rejst udenlands af økonomiske årsager, men nu ser økonomien meget bedre ud, og jeg vil gerne rejse mere, men jeg rejser stadig billigt. Et par år er turen gået til Bulgarien for ca 2500 kr incl mad/lommepenge, og det gør den også i år. For nogle år siden Tyrkiet for omkring 4500 incl mad/lommepenge. I år har jeg planer om en tur mere senere på sommeren, men det bliver nok lidt dyrere, selvom jeg vil scanne nettet for tilbud.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Rejser"