Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf Rapfisk » 17. jan 2017, 20:49

Stockholm er vidunderlig om sommeren.

Ellers plejer jeg at anbefale Wien som en overset romantisk storby, men det er Centraleuropa, og det kan være MEGET varmt (men ofte er det dejligt).

Edit: Personligt ville jeg vælge Sydafrika, alternativt Madagaskar, til vinterturen.
1
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf Slettet bruger » 17. jan 2017, 23:01

Lissabon ku være OK måske? Det ligger ved Atlanterhavet, så klimaet er lidt koldere.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 30. jan 2017, 20:32

Hvor slemt er det med turist-horderne i Barcelona i starten af august?

Det lyder som om der virkelig er noget der leder tankerne henad fluepapir/sild i tønde. Og det afskrækker os lidt, så vi overvejer lidt at gemme Barcelona til en anden lille get-away i løbet af forår/tidlig efterår, når det bliver aktuelt.
Kæresten er helt hooked på Skotland, jeg er lidt mindre. Der er jo mest flot natur og får. Og vejret er jo altid en ret stor joker i Skotland.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf Alphilia » 30. jan 2017, 22:25

Slemt. Vi var der forrige år i august og der var mange turister. Selvfølgelig kan man komme et stykke vej ved fx at for-købe billetter, men alligevel.
Det er en skøn by, men jeg vil prioritere forår eller sensommer næste gang.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf Filipai » 31. jan 2017, 06:29

Følger lige med her, vi har jo taget forskud på en bryllupsrejse og er lige kommet hjem fra en måneds ferie. Men en lille tur som jeres lige efter brylluppet mangler vi også ideer til.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf Annione » 1. feb 2017, 22:31

Hvad med sådan noget Normandiet - Alsace agtigt?
Så kunne I tage en tur ud til eventyrlige Mont Saint Michel :lun: Og drikke vin på vingårde...

Og vil I så ikke være søde, at tage mig med?
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 4. feb 2017, 14:36

Annione skrev:Hvad med sådan noget Normandiet - Alsace agtigt?
Så kunne I tage en tur ud til eventyrlige Mont Saint Michel :lun: Og drikke vin på vingårde...

Og vil I så ikke være søde, at tage mig med?


Jeg drikker ikke vin - kun en sjælden gang hvidvin :genert:

Men ellers et lækkert bud :gogo:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 14. feb 2017, 19:09

Vi hælder mere og mere mod Skotland. Edinburg og togrejse til Isle of Skye. Evt. Glasgow for at shoppe (mig :genert: )

Bryllupsrejse nr. 2 er ikke helt fastlagt endnu, men det bliver nok Borneo/Malaysia. Medmindre vi vælger Vietnam, som var et af de lande, vi ellers gerne ville til, sidst vi talte om en længere rejse, som ikke var bryllupsrejse.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf Annione » 15. mar 2017, 08:56

flicka skrev:Vi hælder mere og mere mod Skotland. Edinburg og togrejse til Isle of Skye. Evt. Glasgow for at shoppe (mig :genert: )

Bryllupsrejse nr. 2 er ikke helt fastlagt endnu, men det bliver nok Borneo/Malaysia. Medmindre vi vælger Vietnam, som var et af de lande, vi ellers gerne ville til, sidst vi talte om en længere rejse, som ikke var bryllupsrejse.


Har I sat jer fast på noget spændende? :-D
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2017, 10:08

Jeg vil lige slå et slag for Budapest, som både er smuk, spændende, hyggelig, billig og varm om sommeren :D

Hvis man vil opleve mere end bare byen, er der (vist nok) kun få timers kørsel til Balaton søen, som er Ungarns svar på Gardasøen :gogo:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 15. mar 2017, 19:06

Annione skrev:
flicka skrev:Vi hælder mere og mere mod Skotland. Edinburg og togrejse til Isle of Skye. Evt. Glasgow for at shoppe (mig :genert: )

Bryllupsrejse nr. 2 er ikke helt fastlagt endnu, men det bliver nok Borneo/Malaysia. Medmindre vi vælger Vietnam, som var et af de lande, vi ellers gerne ville til, sidst vi talte om en længere rejse, som ikke var bryllupsrejse.


Har I sat jer fast på noget spændende? :-D


Det bliver Skotland lige efter brylluppet. Jeg er igang med at kigge på flybilletter, men kan ikke blive helt enig med mig selv om de skal købes nu eller om jeg skal vente lidt. Jeg kan dog se at vi rammer festival-sæsonen i Edinburgh, så hoteller og flybilletter ryger nok hurtigt.

Vinter-rejsen er ikke fastlagt endnu, så jeg hører gerne tips. Jeg savler dog over billeder og videoer fra Maldiverne, men 3-4 uger på den måde vil nok give os kuller. Vi er ikke gode til at ligge og dase, vi er til aktiv ferie.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2017, 19:21

flicka skrev:Vinter-rejsen er ikke fastlagt endnu, så jeg hører gerne tips. Jeg savler dog over billeder og videoer fra Maldiverne, men 3-4 uger på den måde vil nok give os kuller. Vi er ikke gode til at ligge og dase, vi er til aktiv ferie.

Maldiverne ER daseferie - sorry to say :lol:

Vi boede 14 dage på stranden i en strandhytte og elskede det!!! At kunne gå i vandkanten morgen, middag og aften - og dase og bade og spise og være nyforelskede - det var aktivitet nok for os. Men I kunne jo kombinere Maldiverne med noget andet, hvis I gerne vil prøve begge dele? :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 15. mar 2017, 19:28

girl_beat skrev:
flicka skrev:Vinter-rejsen er ikke fastlagt endnu, så jeg hører gerne tips. Jeg savler dog over billeder og videoer fra Maldiverne, men 3-4 uger på den måde vil nok give os kuller. Vi er ikke gode til at ligge og dase, vi er til aktiv ferie.

Maldiverne ER daseferie - sorry to say :lol:

Vi boede 14 dage på stranden i en strandhytte og elskede det!!! At kunne gå i vandkanten morgen, middag og aften - og dase og bade og spise og være nyforelskede - det var aktivitet nok for os. Men I kunne jo kombinere Maldiverne med noget andet, hvis I gerne vil prøve begge dele? :)


Det er jo det. Det er også derfor vi ikke har valgt Maldiverne (endnu).

Borneo er nok et godt bud med natur, vandring op af Mt. Kinabalu og strand. Men vi er bestemt åbne for andre forslag. Jeg lurer lidt på Mellemamerika eller Caribien'ish. Kæresten er dog ikke helt med på det pga. Zika.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf sigge » 20. mar 2017, 13:40

Seychellerne er jo lidt á la Maldiverne, men man kan måske finde på lidt mere at lave der. I hvert fald, hvis man gider at bruge tiden på at rejse til flere forskellige øer. En af mine tidligere kolleger valgte Seychellerne frem for Maldiverne af politiske årsager, men de fik også lidt flere oplevelser ud af det. Selvom hele formålet med ferien var, at hun "ville lære at lave ingenting". :D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 20. mar 2017, 14:41

sigge skrev:Seychellerne er jo lidt á la Maldiverne, men man kan måske finde på lidt mere at lave der. I hvert fald, hvis man gider at bruge tiden på at rejse til flere forskellige øer. En af mine tidligere kolleger valgte Seychellerne frem for Maldiverne af politiske årsager, men de fik også lidt flere oplevelser ud af det. Selvom hele formålet med ferien var, at hun "ville lære at lave ingenting". :D


Ret godt bud, faktisk. Tak :gogo:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Rejser"