Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 13. okt 2017, 16:28

TomKah skrev:Jeg vil også anbefale Perhentian Islands (Vi var også på Besar - boede på Perhentian Island resort, det var SÅ skønt).

Jeg er ikke ret meget til resten af Malaysia - vi har dog ikke været på Borneo, men rejste op langs både øst og vestkysten af peninsulaen. Du kan sikkert ikke bruge det til særlig meget, men jeg synes både Melakka, Cameron Highlands og Georgetown var dødsygt. Vi har også været i Kuala Terrenganu og Kota Bharu, men der skal man heller ikke spilde sin tid. Johor Bahru er ren shopping.
Jeg er ikke verdens største fan a Malaysia kan du høre, men Perhentian var virkelig et af de bedste steder, jeg har været. I min verden meget bedre end øer i Thailand. Backpacker 90'er stemning :love:


Det lyder fantastisk :love:

Vi taler om at tage en tur over Taman Negara fra Kuala Lumpur til Perhentian Islands. Og derefter til Borneo. Det burde man kunne på 4 uger. Noget med 4'ish dage i KL, 2 dage i Taman Negara, 4-5 dage på Perhentian Islands og 10 dage på Borneo. Samt 2-3 dage i Bruxelles. Inkl. rejsedage hist og her, burde det kunne lade sig gøre.

Hvis vi altså vælger at rykke ferien 1 måneds tid.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf didaa » 17. okt 2017, 17:44

Jeg rejste rundt i Malaysia i en måned. Var dog ikke forbi Melakka, Cameron Highlands eller Georgetown, så det kan jeg ikke udtale mig om, men oplevede ellers ingen dødsyge steder. Vi havde et kort ophold i Kota Bharu, og selvom det typisk er et stopover til øerne, så havde jeg en interessant oplevelse der. Byen huser et marked hvor kun kvinder har boder og arbejder, og vi mødtes med en kvinde som kunne fortælle om sit liv i byen, der gjorde indtryk. Vi rejste under ramadanen, og selvom det faldt tilfældigt sammen med vores rejsetidspunkt, så gav det os et helt utroligt indblik i kulturen, traditioner og samtaler om religion, som jeg ikke ville have været foruden. Vi deltog i nogle fantastiske ramadan middage, og flere gange som de eneste udlændinge - det var specielt og meget intenst.

Jeg synes personligt Malaysia som land rummer rigtig meget forskelligt, det være sig kultur, traditioner, shopping, natur osv. og det er jo ikke værre at man bare tager videre hvis nu et sted ikke lige er det.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 17. okt 2017, 18:00

didaa skrev:Jeg rejste rundt i Malaysia i en måned. Var dog ikke forbi Melakka, Cameron Highlands eller Georgetown, så det kan jeg ikke udtale mig om, men oplevede ellers ingen dødsyge steder. Vi havde et kort ophold i Kota Bharu, og selvom det typisk er et stopover til øerne, så havde jeg en interessant oplevelse der. Byen huser et marked hvor kun kvinder har boder og arbejder, og vi mødtes med en kvinde som kunne fortælle om sit liv i byen, der gjorde indtryk. Vi rejste under ramadanen, og selvom det faldt tilfældigt sammen med vores rejsetidspunkt, så gav det os et helt utroligt indblik i kulturen, traditioner og samtaler om religion, som jeg ikke ville have været foruden. Vi deltog i nogle fantastiske ramadan middage, og flere gange som de eneste udlændinge - det var specielt og meget intenst.

Jeg synes personligt Malaysia som land rummer rigtig meget forskelligt, det være sig kultur, traditioner, shopping, natur osv. og det er jo ikke værre at man bare tager videre hvis nu et sted ikke lige er det.


Det lyder fantastisk :love:

Det er jo lige det - det er ikke værre end at vi bare kan tage videre, hvis det ikke lige er os.
Men nu har vi lige købt flybilletter :banan:

Planen er nu: Kuala Lumpur i 3-4 dage, Taman Negara i 2 dage, videre til Perhentian Island via. Kota Bharu (4-5 overnatninger). Derefter til Borneo (10 dage). Og så Bruxelles på vejen hjem.

Jeg glæder mig helt åndssvagt :dåne:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllupsrejse(r) - Ideer?

Indlægaf flicka » 25. okt 2017, 14:17

Nå, det blev ikke Airbnb i Kuala Lumpur alligevel.

Jeg kom forbi et godt tilbud hos The Majestic Hotel og vi blev enige om at lige forkæle os selv lidt de første dage af bryllupsrejsen, før vi rejser ud som backpackere :genert: :dåne:

http://www.majestickl.com/
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Rejser"