Bali

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 9. jan 2017, 21:41

Vi skal til Bali i år, har vi besluttet os for :klap:

Har aldrig været der før, så tænkte at I måske var de rette at spørge?

Hvornår på året vil det være bedst at tage derned? - Vi har talt lidt om august måned.

Hvor skal vi bo henne på øen? Vi er forholdsvis unge mennesker som godt kan lide lidt liv i byen, men har læst mig frem til at Kuta måske er lidt for voldsomt til os. Det skal ikke bare være én stor fest.

Er der noget som SKAL opleves dernede?

Vil det være muligt (og forsvarligt) at leje bil dernede? - ved godt at de kører i den modsatte side af vejen end hvad vi gør, men udover det?

Ellers vil jeg gerne høre generelle råd osv :D

På forhånd tak :D
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bali

Indlægaf Æble » 11. jan 2017, 16:12

Sanur er lidt mere stille og roligt end Kuta, men stadig med masser af restauranter og barer.

Måske et par dage nordpå til afslapning og spa i Lovina Beach? Og en tur til Gili.

Ubud ligger i midten af øen og er minimum et besøg værd. Der er Monkey Forrest hvor aberne nok er det mindst charmerende, men virkelig smukt. Og et stort marked og templer og lækre restauranter. Og masser af yoga og healing hvis man er til den slags.

Nusa Dua og turtle Island vil jeg gerne direkte fraråde. Skrækkeligt turisthelvede. Sådan på en ødelæggende måde med turister der bliver fotograferet på ryggen af en havskildpadde der har to kvm at leve i. Og stranden er ikke smuk fordi den er fyldt med motorbåde og bananboats og paragliding osv.

Vi fandt en lokal der lejede sin bil ud og aftalte en tur rundt på øen med dem. Det var vildt godt. Inkl det obligatoriske tempel i solnedgang sammen med alle de andre. Og rismarker og natur og lokalt håndværk osv osv. Der er masser der tilbyder ture, husk at spørge om de har tilladelse for ellers kan man risikere at blive stoppet af politiet og skulle betale en stor bøde. Dem vi kørte med fortalte at der kom mange fra fastlandet for at arbejde og det var svært for balinesere at opretholde levestandarden. Vi var glade for at vi havde fundet nogle balinesere. Tror ikke jeg ville køre selv. Dels ved de jo hvor der er interessante steder at se (og hvor deres onkel har et træværksted ;) ) og dels er politiet korrupt. De forlanger penge eller smøger for at lade folk køre videre og sådan noget. Så rart at have nogen med der kan navigere i det og tale med dem. Og så koster det ingen penge. Tror prisen var ca 300 kr for kørsel en hel dag i en fin aircon bil med sikkerhedsseler til børnene. Vi endte med at give dobbelt op i drikkepenge. Vi spurgte for øvrigt på hotellet og der var prisen ca 1000kr for en lokal bil så der havde hotellet lige scoret 2/3 af prisen hvis vi havde valgt det.

Der er en populær tur hvor man tager tidligt om morgenen ind og vandrer op af en vulkan og ser solopgangen. Har ikke prøvet det da vi havde mindre børn med men har hørt fra flere at det var godt.

Ej hvor er jeg misundelig. Bali er så fantastisk.
2
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 12. jan 2017, 18:08

Æble skrev:Sanur er lidt mere stille og roligt end Kuta, men stadig med masser af restauranter og barer.

Måske et par dage nordpå til afslapning og spa i Lovina Beach? Og en tur til Gili.

Ubud ligger i midten af øen og er minimum et besøg værd. Der er Monkey Forrest hvor aberne nok er det mindst charmerende, men virkelig smukt. Og et stort marked og templer og lækre restauranter. Og masser af yoga og healing hvis man er til den slags.

Nusa Dua og turtle Island vil jeg gerne direkte fraråde. Skrækkeligt turisthelvede. Sådan på en ødelæggende måde med turister der bliver fotograferet på ryggen af en havskildpadde der har to kvm at leve i. Og stranden er ikke smuk fordi den er fyldt med motorbåde og bananboats og paragliding osv.

Vi fandt en lokal der lejede sin bil ud og aftalte en tur rundt på øen med dem. Det var vildt godt. Inkl det obligatoriske tempel i solnedgang sammen med alle de andre. Og rismarker og natur og lokalt håndværk osv osv. Der er masser der tilbyder ture, husk at spørge om de har tilladelse for ellers kan man risikere at blive stoppet af politiet og skulle betale en stor bøde. Dem vi kørte med fortalte at der kom mange fra fastlandet for at arbejde og det var svært for balinesere at opretholde levestandarden. Vi var glade for at vi havde fundet nogle balinesere. Tror ikke jeg ville køre selv. Dels ved de jo hvor der er interessante steder at se (og hvor deres onkel har et træværksted ;) ) og dels er politiet korrupt. De forlanger penge eller smøger for at lade folk køre videre og sådan noget. Så rart at have nogen med der kan navigere i det og tale med dem. Og så koster det ingen penge. Tror prisen var ca 300 kr for kørsel en hel dag i en fin aircon bil med sikkerhedsseler til børnene. Vi endte med at give dobbelt op i drikkepenge. Vi spurgte for øvrigt på hotellet og der var prisen ca 1000kr for en lokal bil så der havde hotellet lige scoret 2/3 af prisen hvis vi havde valgt det.

Der er en populær tur hvor man tager tidligt om morgenen ind og vandrer op af en vulkan og ser solopgangen. Har ikke prøvet det da vi havde mindre børn med men har hørt fra flere at det var godt.

Ej hvor er jeg misundelig. Bali er så fantastisk.


Indtil videre er vi nok faldet mest for Ubud. Der er mange lækre hoteller som ligger lidt ude i naturen og det ser så fantastisk og idyllisk ud. Men vi vil også gerne være i nærheden af noget by. Hvor boede I, da I var dernede?

Godt du advarede mht kørsel. Vi har også fundet ud af, at man skal have et internationalt kørekort og forskellige godkendelser mm. for at køre dernede.

Vi skal helt sikkert opleve den berømte solnedgang. Monkey forrest tror jeg også at vi vil prøve. Og jeg så noget med en tur i båd med glasbund. Er ikke meget for at dykke, men hvis vandet nu er klart nok, kunne det måske være en mulighed med sådan en bådtur, for at se koralrev og fisk

Hvornår på året rejste I? Og hvordan er det med kryb, slanger, myg osv? Er gået en smule i panik mht dengue myggen. Det havde jeg ikke lige tænkt på til at starte med :panik: måske du kan anbefale en myggespray der er god nok til formålet? :lol2:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bali

Indlægaf Æble » 12. jan 2017, 22:15

Vi boede i Sanur. Det var rigtig godt og passede vores temperament. I Ubud ville vi have manglet stranden. Vi havde to børn med. Dom par ville jeg nok vælge 2-4 dage hver i Sanur, Ubud, Lovina og Gilli så man kom lidt rundt.

Vi rejste i sommerferien. Der er jo ca 25-30 grader året rundt. Super behageligt klima for os som ikke er til det rigtig hede.

Vi købte myggespray dernede, de har noget giftigt stads der bare virker :lol: Men ja om aftenen var der en del myg så der havde vi langt tøj på udover myggespray. Husker det ikke så slemt med myg.

Mht kryb boede vi på et fancy hotel og det var intet udover de små firben. Vi så heller ikke noget i byen eller på ture.
1
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Bali

Indlægaf Ondemand » 14. jan 2017, 12:16

Det er en del år siden jeg har været der, men jeg kan huske der var mange havslanger - den der sort og hvid stribede model. De er ikke aggressive, men kan godt blive meget sure hvis man træder på dem. Jeg boede forøvrigt på Swastika Bungalows :genert:
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 14. jan 2017, 20:10

Tror vi køber det der DEET myggespray dernede, det skulle virke så vidt jeg har læst mig til. :lol2:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 14. jan 2017, 20:14

Ondemand skrev:Det er en del år siden jeg har været der, men jeg kan huske der var mange havslanger - den der sort og hvid stribede model. De er ikke aggressive, men kan godt blive meget sure hvis man træder på dem. Jeg boede forøvrigt på Swastika Bungalows :genert:


Jeg er heller ikke aggressiv, men kan også godt blive meget sur, hvis man træder på mig :lol2:

Nå, men det tror godt jeg kan overleve med dem :D
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Bali

Indlægaf MitBrugernavnHer » 21. jan 2017, 11:09

Vi boede i Sanur, det synes jeg var perfekt, men der er sikkert nogle der vil foretrække et område med mere gang i den. Jeg synes det var lige tilpas, og mange gode restauranter.

jatiluwih rice terrace synes jeg var super flot at se.

Vi havde flere af dagene booket en bil med chauffør gennem www.baligoldentour.com Det var billigt, og rart at man altid blev kørt lige til døren, og ikke skulle bekymre sig om parkering osv.
Vi havde også booket et par andre ture gennem dem, bl.a. river rafting og ATV
1
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 24. jan 2017, 06:55

MitBrugernavnHer skrev:Vi boede i Sanur, det synes jeg var perfekt, men der er sikkert nogle der vil foretrække et område med mere gang i den. Jeg synes det var lige tilpas, og mange gode restauranter.

jatiluwih rice terrace synes jeg var super flot at se.

Vi havde flere af dagene booket en bil med chauffør gennem http://www.baligoldentour.com Det var billigt, og rart at man altid blev kørt lige til døren, og ikke skulle bekymre sig om parkering osv.
Vi havde også booket et par andre ture gennem dem, bl.a. river rafting og ATV


Tak for linket, det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på :klap:

Tror du man kan bo i udkanten af Sanur, så man bor lidt mere ude i naturen? Er nemlig ret forelsket i rismarkerne og skovene, så det er det vi gerne vil gå efter. Men det er stadig rart at være i nærheden af stranden :D
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Bali

Indlægaf MitBrugernavnHer » 24. jan 2017, 13:57

mindrekreativtnavn skrev:Tror du man kan bo i udkanten af Sanur, så man bor lidt mere ude i naturen? Er nemlig ret forelsket i rismarkerne og skovene, så det er det vi gerne vil gå efter. Men det er stadig rart at være i nærheden af stranden :D


Det kan man, for jeg kan huske at vores chauffør den ene dag pegede på nogle villaer der lå helt ude på en rismark, og sagde at det var hotel-villaer. Men hvor det var, og hvad det hed, det ved jeg ikke.

Men prøv evt. f.eks. hotels.com og så få vist alle hotellerne på landkort, så må man kunne finde noget.
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 24. jan 2017, 14:47

MitBrugernavnHer skrev:
Det kan man, for jeg kan huske at vores chauffør den ene dag pegede på nogle villaer der lå helt ude på en rismark, og sagde at det var hotel-villaer. Men hvor det var, og hvad det hed, det ved jeg ikke.

Men prøv evt. f.eks. hotels.com og så få vist alle hotellerne på landkort, så må man kunne finde noget.


Det må jeg lige prøve at undersøge. Mange tak :D
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Bali

Indlægaf mindrekreativtnavn » 6. feb 2017, 09:22

VI HAR BESTILT REJSEN NU! Det bliver i juni, 17 nætter. Nu må tiden bare gerne flyve afsted!! :banan: :D
3
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:

Tilbage til "Rejser"