Bil-leje - hvad skal man være OBS på?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Bil-leje - hvad skal man være OBS på?

Indlægaf Mi55y » 4. dec 2016, 18:12

Fedt med alle de gode tips og erfaringer! Havde slet ikke tænkt på automatgear, men ja, kan godt forestille mig problemet med gearstang og venstre hånd.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Rynke10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. dec 2016, 13:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Bil-leje - hvad skal man være OBS på?

Indlægaf Rynke10 » 6. dec 2016, 13:59

Se ikke på prisen hos de små selskaber, der er meget lille forskel hvis du sammanligner og det kan koste dyrt at spare.
I Danmark er der normalt forsikring med, det er langt fra tilfældet i udlandet. Er det en enkelt gang, så gør op med dig selv hvor stor risiko du vil løbe.
Jeg har i 2016 lejet bil i Australien mindst 10 gange. Skulle jeg have tegnet forsikring hver gang, havde jeg sparet penge, hvis jeg havde totaltskadet en bil 4 gange i år. Jeg har ikke lavet en enkelt bule endnu, men de forsøger altid at skræmme dig. Er der en haglstorm og står bilen ude, trækker vi automatisk 4000 AU$ Til gengæld skulle jeg for hver leje, betale næsten 3 gange mere for at få nul i selvrisiko. Og selv om der forekommer hagl, har det ikke været der hvor jeg var.
ALDRIG GPS. Google maps fungerer som GPS og mange gange bedre, fordi den er opdateret. Jeg lejede en bil i DK i sommers og havde GPS i bilen. Den var indbygget og de forsøgte også at sælge den for 800 kroner i timen, (eller der omkring, måske lidt mindre) Den var indbygget i bilen så de kunne jo ikke tage den ud. Da jeg kørte fra Herning mod Århus, sagde den indbyggede GPS at jeg kørte midt på en mark, selv om motorvejen var der sidste år, Google var helt klar over hvor jeg var. Og der er nøjagtig samme funktion som en GPS, en stemme fortæller dig hvornår du skal dreje fra og hvilken afkørsel du skal tage. Du kan endda teste derhjemme inden rejsen, så du vænner dig til det.
Billeje er altid billigere i udlandet end i Danmark. (Danske afgifter forståes). Gå efter Europcar, Hertz, Avis, Budget, Trifty og andre kendte firmaer. Alle har sikkert specielle tilbud, men så stor er forskellen ikke på en standard vogn.

PAS på med benzin. Jeg har oplevet at de chargede mig 3 gange prisen på en liter. Fucking aldrig mere Hertz. Da jeg kom til lufthavnen var der ikke en benzintank når man kom dertil. Det vidste de alt om og derfor skulle jeg betale for 34 liter, til 3 gange højrere pris end på en tankstation. Det tænker man ikke over når man har en smule travlt og er bange for at komme for sent til flyveren. Når man får regningen, tænker man til gengæld, advar alle resten af dit liv on Hetrtz og lej aldrig en bil fra dem igen. Det er af og til sådan at de andre heller ikke er så meget bedre. men det var lige dråben for mig. Jeg sætter mig ikke ind i en bil fra dem, selv om en anden kører. Flere selskaber tilbyder ¨prepaid tank, hvor man køber en hel tank benzin. Hvis man afleverer bilen med tom tank, er det jo godt, men er der 15 liter tilbage, betaler du stadig for alt hvad der kan være i tanken. Igen, alt afhængig af hvilket land det er. Jeg bliver aldrig gode venner med den slags mafia metoder. Jo, man kunne jo bare selv have tanket bilen inden man kom til lufthavnen, hvis der altså var en tank på vejen de sidste 50 Km, men det er der ikke. Og jo, har du købt en fuld tanbk, kunne du bare have afleveret bilen med 1 liter i tanken.
2

Tilbage til "Rejser"