Hvor tør I ikke tage til?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf billiebean » 29. nov 2016, 18:23

Kan også skrive under på at Marokko er helt fin og smuk at rejse rundt i. Har selv rejst der og kender mange andre, også piger, der har rejst rundt der og haft fantastiske ture. Marokkanere er flinke og sjove og.. "strategiske" (de skal altid lige prøve at snyde!) men ikke uhumoristiske mennesker :)

Jeg er pt lidt bange for Tyrkiet, men vil virkelig gerne besøge Istanbul engang.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf Hunkat » 29. nov 2016, 18:31

Hvis vi ikke tager de åbentlyse som krigszoner så er der stadig et par steder jeg nok aldrig kommet til at besøge selvom jeg egentlig gerne ville.

Jeg ville aldrig tage alene til Indien eller Sydafrika.
Nordkorea er også helt udelukket og jeg tror ikke jeg kunne få mig selv til at rejse til Beijing heller, simpelthen pga. forurening.
Filipinerne er også røget af listen siden de valgte deres præsident. Jeg vil ikke løbe den risiko.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf Mangoness » 29. nov 2016, 19:15

paint skrev:Jeg har rejst rundt i Indien, som rygsæks-rejsende i et halvt år, og aldrig været i nærheden af problemer. Jeg rejste derned alene, men fandt hurtigt nogle andre ( på div. hostels for backpackers), der rejste som jeg selv - så vi rejste rundt, som en lille international gruppe. Jeg ville nok have været mere betænkelig, hvis jeg var kvinde


Jeg føler mig uoplyst - hvorfor er der så mange af jer, som vælger Indien som et sted, I ikke vil rejse til? :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf fisken80 » 29. nov 2016, 19:41

Mangoness skrev:
paint skrev:Jeg har rejst rundt i Indien, som rygsæks-rejsende i et halvt år, og aldrig været i nærheden af problemer. Jeg rejste derned alene, men fandt hurtigt nogle andre ( på div. hostels for backpackers), der rejste som jeg selv - så vi rejste rundt, som en lille international gruppe. Jeg ville nok have været mere betænkelig, hvis jeg var kvinde


Jeg føler mig uoplyst - hvorfor er der så mange af jer, som vælger Indien som et sted, I ikke vil rejse til? :genert:


Der har været nogle virkelig grumme historier, hvor kvindelige turister, der var alene er blevet massevoldtaget. Jeg ville bestemt ikke turde tage dertil alene.

Derudover er Tyrkiet, Tunesien og Israel udelukket for mit vedkommende. Og så selvfølgelig steder, der er deciderede krigszoner.

For tre år siden var vi i Gambia og der var vidunderligt, men der er sket en del siden, der har bl.a. været forsøg på militærkup, så der er ikke helt roligt længere. Desuden har der være ebola i nabolandet, hvilket også afskrækker. Det er ærgerligt, for det var virkelig et dejligt land. Og meget billigt at holde ferie i.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf Hunkat » 29. nov 2016, 19:43

fisken80 skrev:
Mangoness skrev:
paint skrev:Jeg har rejst rundt i Indien, som rygsæks-rejsende i et halvt år, og aldrig været i nærheden af problemer. Jeg rejste derned alene, men fandt hurtigt nogle andre ( på div. hostels for backpackers), der rejste som jeg selv - så vi rejste rundt, som en lille international gruppe. Jeg ville nok have været mere betænkelig, hvis jeg var kvinde


Jeg føler mig uoplyst - hvorfor er der så mange af jer, som vælger Indien som et sted, I ikke vil rejse til? :genert:


Der har været nogle virkelig grumme historier, hvor kvindelige turister, der var alene er blevet massevoldtaget. Jeg ville bestemt ikke turde tage dertil alene.


Og flere af dem har udviklet sig til mord, altså hvor ofrene er blevet mishandlet så voldsomt at de dør af det. Inkl. små børn.

(disclaimer: jeg ved godt det er ekstreme enkeltsager men... nej, jeg har ikke lyst)
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf Hunkat » 29. nov 2016, 20:15

:gisp: :tie: :whine: Nu får jeg mareridt i nat!
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf milisa » 29. nov 2016, 20:25

Kan ikke lige komme på lande, jeg ikke decideret tør rejse til. Men der er dælme mange lande, jeg ikke har LYST til at rejse til.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 774
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf Brutus » 29. nov 2016, 21:30

milisa skrev:Kan ikke lige komme på lande, jeg ikke decideret tør rejse til. Men der er dælme mange lande, jeg ikke har LYST til at rejse til.

Den låner jeg lige, og tilføjer, at der ikke er nogen som skal få lokket mig med ind i en jungle/urskov, hvor der lurer giftige slanger og sultne tigre bag hvert andet træ. Gys. :panik:
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf kidkomb » 29. nov 2016, 23:45

Jeg skelner ikke mellem frygt og ulyst.
Der er rigtig mange lande jeg ikke vil til. Overhovedet.
Verden er fuld af spændende og flotte steder og nogle gange kan jeg slet ikke forstå at folk rejser milevidt for at se noget, der i virkeligheden kan ses alle mulige andre steder. Fauna er ikke SÅ unik altså. Jo, måske på New Zealand, men ellers.

I Europa har vi så meget diversitet i både natur og dyreliv, så det foretrækker jeg.
Selvfølgelig vil jeg gerne se en kridhvid sandstrand, men jeg har været på Zanzibar. Og bevares, den var kridhvid.
Men vandet var også så salt at det sved på huden bare at gå i og solen så skarp at jeg, kridhvide dansker, ikke kunne være i den uden tøj på.
Og jeg har set vilde bøfler og zebraer og aber og alt muligt andet.
Jeg kommer aldrig til Afrika igen. Det er unødvendigt og jeg brød mig ikke at være msungo. Det var rigtig ubehageligt at folk synes at man var en hvid, rig idiot. Og jeg følte mig som en hvid, rig idiot der kom og legede luksusdyr, mens folk sad i slummen 1km væk.
Og jeg var der endda som påhæng til en NGO'er, som altså er der for at hjælpe og styre den nødhjælp der kommer.


Jeg har set meget hvide og utrolig smukke strande med krystalklart vand på Ibiza feks. Uden hajer og syge brandmænd og giftige fisk.

Jeg har ikke behov for at besøge lande meget langt væk, for at se noget, som egentlig kun er interessant fordi man ved det er langt væk.
Jeg har meget store issues med menneskerettigheder og kulturer, hvor vold, mishandling af dyr og korruption er normen osv.
(JA Spanien har tyrefægtning og de sælger hundehvalpe fra dyrehandlere, hvor de går i terrarier :( -det er vist blevet forbudt nu og det er i øvrigt ikke normen.)
De lande gider jeg ikke at lægge mine penge i.

Man må godt synes at jeg går glip af en masse. Så længe jeg ikke selv føler at jeg gør, så går det nok.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf fisken80 » 30. nov 2016, 06:17

FruDulle skrev:
Hunkat skrev:
fisken80 skrev:
Mangoness skrev:
paint skrev:Jeg har rejst rundt i Indien, som rygsæks-rejsende i et halvt år, og aldrig været i nærheden af problemer. Jeg rejste derned alene, men fandt hurtigt nogle andre ( på div. hostels for backpackers), der rejste som jeg selv - så vi rejste rundt, som en lille international gruppe. Jeg ville nok have været mere betænkelig, hvis jeg var kvinde


Jeg føler mig uoplyst - hvorfor er der så mange af jer, som vælger Indien som et sted, I ikke vil rejse til? :genert:


Der har været nogle virkelig grumme historier, hvor kvindelige turister, der var alene er blevet massevoldtaget. Jeg ville bestemt ikke turde tage dertil alene.


Og flere af dem har udviklet sig til mord, altså hvor ofrene er blevet mishandlet så voldsomt at de dør af det. Inkl. små børn.

(disclaimer: jeg ved godt det er ekstreme enkeltsager men... nej, jeg har ikke lyst)


Samme sker på daglig basis i Bangladesh, modbydeligt. Har været vidne til at vores nabo gruppevoldtog deres maid og smed hende mere død end levende ud på gaden. (Så ikke voldtægten, men at hun blev smidt ud)

Jeg skal selvsagt ikke til lande med krigszoner, men Bangladesh skal jeg heller aldrig til igen. Udover det er jeg ikke rigtig betænkelig ved nogle steder, heller ikke Indien under rette forhold.


Bangladesh tror jeg heller ikke jeg ville turde rejse til. Men jeg har så heller ikke lyst, det virker som om det er et land, som Gud har glemt...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2016, 08:47

Samano skrev:
kidkomb skrev:Jeg skelner ikke mellem frygt og ulyst.
Der er rigtig mange lande jeg ikke vil til. Overhovedet.
Verden er fuld af spændende og flotte steder og nogle gange kan jeg slet ikke forstå at folk rejser milevidt for at se noget, der i virkeligheden kan ses alle mulige andre steder. Fauna er ikke SÅ unik altså. Jo, måske på New Zealand, men ellers.

I Europa har vi så meget diversitet i både natur og dyreliv, så det foretrækker jeg.
Selvfølgelig vil jeg gerne se en kridhvid sandstrand, men jeg har været på Zanzibar. Og bevares, den var kridhvid.
Men vandet var også så salt at det sved på huden bare at gå i og solen så skarp at jeg, kridhvide dansker, ikke kunne være i den uden tøj på.
Og jeg har set vilde bøfler og zebraer og aber og alt muligt andet.
Jeg kommer aldrig til Afrika igen. Det er unødvendigt og jeg brød mig ikke at være msungo. Det var rigtig ubehageligt at folk synes at man var en hvid, rig idiot. Og jeg følte mig som en hvid, rig idiot der kom og legede luksusdyr, mens folk sad i slummen 1km væk.
Og jeg var der endda som påhæng til en NGO'er, som altså er der for at hjælpe og styre den nødhjælp der kommer.


Jeg har set meget hvide og utrolig smukke strande med krystalklart vand på Ibiza feks. Uden hajer og syge brandmænd og giftige fisk.

Jeg har ikke behov for at besøge lande meget langt væk, for at se noget, som egentlig kun er interessant fordi man ved det er langt væk.
Jeg har meget store issues med menneskerettigheder og kulturer, hvor vold, mishandling af dyr og korruption er normen osv.
(JA Spanien har tyrefægtning og de sælger hundehvalpe fra dyrehandlere, hvor de går i terrarier :( -det er vist blevet forbudt nu og det er i øvrigt ikke normen.)
De lande gider jeg ikke at lægge mine penge i.

Man må godt synes at jeg går glip af en masse. Så længe jeg ikke selv føler at jeg gør, så går det nok.

Jeg synes du overser en primær grund til at mange rejser i hvert fald den primære grund til jeg rejser at opleve en anden kultur. Jeg rejser overhoved ikke pga. Natur. Det er da en fed bonus hvis jeg kan se en løve eller orangutang på vejen men det aldrig årsagen til tage afsted.

Og kulturen er altså ikke det samme i Europa som uden for. Jeg elsker at falde i snak med lokal befolkningen høre om deres liv, traditioner osv. Det bedst fra min sidste ferie var for eksempel da jeg faldt i snak med en 16 årig drenge, der bare ville træne sit engelsk. Sjældent har jeg haft så interessant og øjenåbenede samtale.

Det synes jeg ikke at jeg behøver at tage til udlandet for. Andre kulturer kan være spændende, mennesker kan være spændende. Men dem kan jeg godt møde i Europa. Både mennesker fra Europa og fra resten af verden.
Jeg arbejder et sted, hvor rigtig mange lande er repræsenteret og jeg har haft mange spændende samtaler med en del af mine kolleger fra andre lande.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2016, 09:43

Min oplevelse er at det bestemt ikke er den mere privilgerede del man møder i Dk. Der er en god blanding ude hos os (hvor vi også underviser nytilkomne flygtninge i dansk udover de "almindeligt" ansatte fra andre steder i verden)
Men vi har jo bare forskellige behov for oplevelser udenlands.
Det skal der være plads til.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2016, 12:52

Samano skrev:
kidkomb skrev:Min oplevelse er at det bestemt ikke er den mere privilgerede del man møder i Dk. Der er en god blanding ude hos os (hvor vi også underviser nytilkomne flygtninge i dansk udover de "almindeligt" ansatte fra andre steder i verden)
Men vi har jo bare forskellige behov for oplevelser udenlands.
Det skal der være plads til.

Selvfølgelig er det i orden at folk har forskellige behov synes bare du satte ret forsimplet op hvorfor folk rejser uden for Europa.

Men selvom det ikke kun er den privilegerede del ville du jo stadig møde dem udenfor deres kulturelle kontekst. At snakke med en Hindu Munk er nu lidt noget andet i et Kloster i Tibet end det er i DK.

Hvorfor? Han bliver da ikke anderledes af at være uden for sit kloster?
Han er da stadigvæk den samme munk.
Han kan stadig tilbyde indsigt i en helt fremmed kultur og mange spændende snakke også selvom han måske har boet i Dk i nogle år. Eller i Frankrig. Eller Holland. Han kan stadig fortælle om de samme ting tænker jeg?
Det jeg mener er at jeg også synes at mennesker er spændende. Jeg kan bare ikke se at det skulle være nødvendigt at møde dem et bestemt sted.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf dgd2007 » 30. nov 2016, 13:28

Nu har jeg generelt fået min rejselyst styret ... så egentlig gider jeg ikke engang tage til London. :)

Men sådan rent sikkerhedsmæssigt er der mange steder i Sydamerika og de muslimske lande, jeg ikke ville vælge. Jeg har ellers været i både Iran og Afghanistan for mange år siden, men det var før krige og revolutioner.
0
Brugeravatar
Nyc
Indlæg: 125
Tilmeldt: 8. jan 2017, 21:59
Kort karma: 6
Likede indlæg: 46

Re: Hvor tør I ikke tage til?

Indlægaf Nyc » 16. jan 2017, 14:43

dgd2007 skrev:
Men sådan rent sikkerhedsmæssigt er der mange steder i Sydamerika og de muslimske lande, jeg ikke ville vælge.

Helt enig ...
0

Tilbage til "Rejser"