Sommerferie med strand og "storby"

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Sommerferie med strand og "storby"

Indlægaf Wizzze » 26. okt 2016, 20:52

Der er kommet mange gode bud i tråden allerede, jeg er med på Sicilien og Sardinien, men vil også foreslå Montpellier. Det er storby 10km fra en række små strand- og fiskerbyer. Store hvide sandstrande, masser af historie både i Montpellier by, og i området omkring, Avignon er f.eks. ikke langt væk, der er masser af god mad (og vin :klap: ) og så er strandene og lagunerne omkring Montpellier det sted i Europa hvor der lever flest vilde Flamingoer :lun:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Sommerferie med strand og "storby"

Indlægaf paint » 26. okt 2016, 22:24

TomKah skrev:Jeg er med på Alghero - der er fab, men også svedt dyrt på hotellerne. Og så synes jeg lidoen er forfærdelig. Jeg har aldrig været et sted med den grad af fluepapir.

Derudover San Sebastian og Bilbao i Nordspanien.


Det kommer ret meget an på, hvornår i sæsonen man er der. August måned, skal man ikke vælge - der holder italienerne nemlig selv ferie, og der er en del af dem på sardinien. Men det er det rene vand, sammenlignet med så mange andre steder i Italien.
Som skrevet, har jeg været der flere gange (ikke i August, naturligvis) og jeg har aldrig oplevet noget 'fluepapir'

Hvis man synes der er dyrt i Alghero, skal man bare tage en tur over på den anden side af øen til Costa Smeralda, så opdager man at Alghero er billigt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Sommerferie med strand og "storby"

Indlægaf Pandesteg » 27. okt 2016, 07:19

Vi rejser altid i august, så det vil jeg lige have i mente. Men så fedt med gode anbefalinger - sætter virkelig pris på det! :gogo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Sommerferie med strand og "storby"

Indlægaf Lakika » 27. okt 2016, 19:43

Mange fine bud, men jeg vil også gerne anbefale Alicante, når nu I var glade for Mallorca. Samme klima og mindre turistet. Vi har boet i den gamle bydel, hvilket betyder, at både stranden og gågaden er i gåafstand. Lækker mad, gode shoppingmuligheder og fin strand og promenade. Uddyber gerne med konkrete ting hvis interesse :)
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Sommerferie med strand og "storby"

Indlægaf TomKah » 28. okt 2016, 18:30

paint skrev:
TomKah skrev:Jeg er med på Alghero - der er fab, men også svedt dyrt på hotellerne. Og så synes jeg lidoen er forfærdelig. Jeg har aldrig været et sted med den grad af fluepapir.

Derudover San Sebastian og Bilbao i Nordspanien.


Det kommer ret meget an på, hvornår i sæsonen man er der. August måned, skal man ikke vælge - der holder italienerne nemlig selv ferie, og der er en del af dem på sardinien. Men det er det rene vand, sammenlignet med så mange andre steder i Italien.
Som skrevet, har jeg været der flere gange (ikke i August, naturligvis) og jeg har aldrig oplevet noget 'fluepapir'

Hvis man synes der er dyrt i Alghero, skal man bare tage en tur over på den anden side af øen til Costa Smeralda, så opdager man at Alghero er billigt.



Vi var det i august og fluepapiret var vanvittigt, men vi havde en god tur alligevel.
Mht priserne var det hotelpriser på Sardinien generelt jeg refererede til. Det er vildt dyrt ift Spanien feks.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Sommerferie med strand og "storby"

Indlægaf Mi55y » 1. nov 2016, 13:31

Jeg er jo næsten hvert år i Calella, som ligger en times togtur fra Barcelona. Byen har en meget lang gågade med masser af cafeer og restauranter, og på byens torv er der ofte arrangementer, musik og festivaler. Der er en del lokalliv, så det er ikke udelukkende turister. Stranden er ikke super børnevenlig mht. badning, da der hurtigt bliver dybt men ellers er stranden dejlig bred og lang med legepladser og volleybaner samt vandaktiviteter. De fleste hoteller arrangerer udflugter, og i år var vi i Marineland, som er et vandland med delfin, pingvin, søløve og papegøjeshows - det var en succes for niecen på 4 år.

Prismæssigt er det OK billigt at leve der - jeg klarer mig som regel i 10 dage for 3.000,- og det er inkl. lidt shopping.

Hotelmæssigt vil jeg gerne anbefale Aparthotel Miami Park, som er lejligheder med tekøkken. Der er pool, bar, restaurant og børneklub. Det ligger i den gamle bydel, hvor der ikke er så mange hoteller - den nye bydel består næsten udelukkende af hoteller. Hvis man bestiller suiten får man privat tagterasse med liggestole, men det koster selvfølgelig.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"