York, England

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

York, England

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2016, 21:18

Vi rejser til York om 2 uger.
Jeg har været der før.
Min kæreste er ret historie-interesseret og jeg har læst en del bøger, hvor York er omdrejningspunktet.

Så altså, vi ved jo godt hvad vi skal se.

Men alligevel ville jeg lige tjekke med Altinget.
For der kunne jo sidde nogle løse guldkorn rundt omkring.
En super god restaurant feks, som tilfældigvis var en jeg ikke havde besøgt.
Eller et tip om en attraktion som de fleste overser :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: York, England

Indlægaf sortkaffe » 24. okt 2016, 21:33

Har ingen ideer :blush: Men jeg ville klart lede efter noget ala Downtown Abbey :blush2:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: York, England

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2016, 21:39

sortkaffe skrev:Har ingen ideer :blush: Men jeg ville klart lede efter noget ala Downtown Abbey :blush2:

Jeg er ikke sikker på at jeg ved, hvad Downtown Abbey er (det er vist en tv-serie?) og hvad jeg skal lede efter?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: York, England

Indlægaf sortkaffe » 24. okt 2016, 21:42

kidkomb skrev:
sortkaffe skrev:Har ingen ideer :blush: Men jeg ville klart lede efter noget ala Downtown Abbey :blush2:

Jeg er ikke sikker på at jeg ved, hvad Downtown Abbey er (det er vist en tv-serie?) og hvad jeg skal lede efter?

ja det er en serie, om herskab og tjenerskab i starten af 1900 tallet. Pladderromantisk samtidig, men med flotte bygninger og stuff
:D
0
BareEtKig
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:54
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: York, England

Indlægaf BareEtKig » 27. okt 2016, 20:57

Der reklameres en frygtelig masse for "Jorvik", der er et vikingemuseum, men jeg syntes faktisk dengang, at Museum of York var 1000 gange bedre. Det er ikke så "pop" som Jorvik, men alligevel vil jeg smutte forbi Jorvik, fordi på vej ned kan man se lagene I York fra dengang, hvor museet blev udgravet. Det er ret fedt.

Historien om The Blue Bicycle er ret sjov. Det er et forhenværende bordel, hvor man vist mod betaling kan få lov til at komme ned, hvor selve bordellet var :D Personalet er lidt snobbet, men colaen blev serveret uden klor-isterninger, noget jeg satte stor pris på ;)

Ellers var der dengang min ekskæreste og jeg var afsted en pub ved navn "The Roman Bath", hvor man for en smule penge kan få lov til at få en hurtig rundvisning i udgravningen for de romerske bade, der var lavet til de romerske soldater :) Her kan man blandt andet se "a sponge on a stick".
Selve pubben er ganske OK.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: York, England

Indlægaf kidkomb » 3. nov 2016, 10:02

sortkaffe skrev:
kidkomb skrev:
sortkaffe skrev:Har ingen ideer :blush: Men jeg ville klart lede efter noget ala Downtown Abbey :blush2:

Jeg er ikke sikker på at jeg ved, hvad Downtown Abbey er (det er vist en tv-serie?) og hvad jeg skal lede efter?

ja det er en serie, om herskab og tjenerskab i starten af 1900 tallet. Pladderromantisk samtidig, men med flotte bygninger og stuff
:D

Jamen, jeg forstår ikke hvad du mener? Der er flotte bygninger over det hele, dem skal vi ikke lede efter.
Det var mere hvis nogen havde været der og havde fundet noget, der var sjovt at se eller opleve.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: York, England

Indlægaf kidkomb » 3. nov 2016, 10:05

BareEtKig skrev:Der reklameres en frygtelig masse for "Jorvik", der er et vikingemuseum, men jeg syntes faktisk dengang, at Museum of York var 1000 gange bedre. Det er ikke så "pop" som Jorvik, men alligevel vil jeg smutte forbi Jorvik, fordi på vej ned kan man se lagene I York fra dengang, hvor museet blev udgravet. Det er ret fedt.

Historien om The Blue Bicycle er ret sjov. Det er et forhenværende bordel, hvor man vist mod betaling kan få lov til at komme ned, hvor selve bordellet var :D Personalet er lidt snobbet, men colaen blev serveret uden klor-isterninger, noget jeg satte stor pris på ;)

Ellers var der dengang min ekskæreste og jeg var afsted en pub ved navn "The Roman Bath", hvor man for en smule penge kan få lov til at få en hurtig rundvisning i udgravningen for de romerske bade, der var lavet til de romerske soldater :) Her kan man blandt andet se "a sponge on a stick".
Selve pubben er ganske OK.

Jorvik er vist lukket pga oversvømmelser sidste jul. Der står på deres hjemmeside at de åbner 8.april 2017.
Så tak for at foreslå Museum of York! :kys:
Blue Bicycle lyder spændende. Det gør vi også :D
The Roman Bath har jeg været på. Gik dog ikke ned, da vi havde fået at vide at det ikke var pengene værd.
Så den skal jeg lige overveje.
Tusind tak :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Rejser"