Spørgsmål om bagage/flyrejse

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf mufle » 11. okt 2016, 10:09

Jeg skal så til London to dage med min datter i næste uge :klap:

Vi flyver med Ryanair og jeg har umiddelbart ikke tilføjet bagage til billetten derover udover håndbagage, fordi det kun er til to dage.
Jeg kan se kravene til håndbagage på deres hjemmeside og dem prøver vi så at opfylde :-)

Til turen hjem har jeg bestilt to stk. bagage á 15 kg., da vi påregner en del shopping af bl.a. tøj.

Nu sidder jeg med følgende spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan google mig frem til:

Hvor meget er 15 kg. mon? Er det en kuffert fyldt med tøj? Jeg ved godt det er svært at sige, men måske er der nogen der kan give mig et fingerpeg.

Kan vi købe et par billige kufferter derovre, vi kan fylde tøjet i - er der nogen der har idéer til, hvor det kunne være f.eks.? (vi kommer til at bo ret centralt).

Jeg har også tænkt på at putte en mindre kuffert i en stor kuffert på vej derover og så tilføje én kuffert til rejsen derover.

Har I ellers gode tips?

Og hvad er kravene til kufferter som ekstra bagage, det kan jeg ikke finde noget om. Må det være bløde foldbare, er der krav til mål osv.?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf girl_beat » 11. okt 2016, 10:32

Jeg vil mene, at 15 kg svarer til en fyldt mellemstørrelse kuffert :) Jeg rammer næsten altid 12-14 kg, når jeg pakker til en uge...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf Akehurst2 » 11. okt 2016, 10:45

mufle skrev:Kan vi købe et par billige kufferter derovre, vi kan fylde tøjet i - er der nogen der har idéer til, hvor det kunne være f.eks.? (vi kommer til at bo ret centralt).



Man kan købe meget billige kufferter i souvenirbutikkerne på Oxford St. Kvaliteten er så også derefter, så man skal fx ikke regne med at hjulene er gode i årevis, men til prisen er de fine.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. okt 2016, 11:27

en mellem str. kuffert med alm. tøj, det passer meget godt med de 15 kg.
Men hvis du er meget i tvivl, så er en kuffertvægt måske en god investering :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf Annione » 11. okt 2016, 12:00

Da jeg sidst tog til London, havde jeg en sportstaske med i min kabinekuffert. I en sportstaske passer de der 15 kg nok meget godt.
For mig er en alm. pakket kuffert = 23 kg. Køb en kuffertvægt, de koster omkring 150,-.

Jeg har aldrig oplevet et flyfirma, der havde krav til størrelsen på indchecket bagage. Der er krav til vægt - og ikke andet.

Husk: når I rejse med håndbagage: flydende produkter (deodorant, tandpasta, cremer, foundation o.l.) må ikke være i beholdere over 100 ml, og de skal kunne passe ned i en gennemsigtig, genlukkelig pose/taske der kan rumme 1 liter.
0
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf mufle » 11. okt 2016, 12:12

Mange, mange tak! Nu synes jeg, at jeg har mere styr på det :-) :klap:

Skønt med det her forum. Hvad gjorde man dog før internettet? :-D
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf sigge » 11. okt 2016, 12:44

Jeg er med i koret, som siger, at en mellemstørrelsekuffert fyldt med tøj vejer omkring de 15 kg. Du kan altså godt satse på nummeret større end en kabinekuffert til din indcheckede bagage på hjemvejen. Derfor giver det heller ikke meget mening med en mindre kuffert inden i en større på udrejsen, da din mindste kuffert så vil blive meget lille for at kunne være i kabinekufferten.

Der er forøvrigt også en idé i at tænke i en let kuffert. Jeg var fornylig ude at rejse med Ryanair, og havde købt en indchecket kuffert, derfor var jeg i gang med at veje mine kufferter derhjemme. Og det viste sig, at min store letvægtskuffert vejede næsten 3 kg mindre end min almindelige kuffert i mellemstørrelse. Så jeg tog selvfølgelig den store med, så jeg kunne pakke flere kg i, selvom jeg rent pladsmæssigt måske godt kunne have nøjedes med mellemstørrelsen. Så skal man selvfølgelig være lidt påpasselig med ikke at proppe den store helt, men jeg havde betalt for 20 kg, så det var ikke noget problem.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Spørgsmål om bagage/flyrejse

Indlægaf paint » 11. okt 2016, 13:03

Bagagevægt 48 kr (de 48 kr, kan meget hurtig være tjent ind i besparelser på overvægt)

Billede

http://www.inkpro.dk/produkter/16358-ba ... -eaets001/
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"