Vestjyder i hovedstaden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf KitKat » 4. okt 2016, 10:39

På lørdag, i anledning af DSB døgnet, drager min søn og jeg mod hovedstaden :)

Tanken er at stå af toget ved hovedbanegården, tage ud og se Den Frie Udstilling og derefter Streetfood på Papirøen for at finde noget foder inden vi tager toget fra hovedbanegården hjem igen.

Google siger, at det er en gåtur på i alt 8.5 km... det kan vi også sagtens klare, knægten og jeg, men hvis nu nogen herinde kunne skære ud i pap hvordan vi kunne tage hvilke bybusser hvorfra (og om man skal have kontanter, og hvilke) så ville det være rigtig trygt for mig at have som backup plan hvis nu vejret eller energien svigter :genert:

Så: Gider I hjælpe mig? Hvordan kommer man nemmest, mest enkelt, fra hovedbanegården først til Den Frie Udstilling, derfra til Papir Øen og derfra igen tilbage til Hovedbanegården?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf dykkersild » 4. okt 2016, 10:47

KitKat skrev:På lørdag, i anledning af DSB døgnet, drager min søn og jeg mod hovedstaden :)

Tanken er at stå af toget ved hovedbanegården, tage ud og se Den Frie Udstilling og derefter Streetfood på Papirøen for at finde noget foder inden vi tager toget fra hovedbanegården hjem igen.

Google siger, at det er en gåtur på i alt 8.5 km... det kan vi også sagtens klare, knægten og jeg, men hvis nu nogen herinde kunne skære ud i pap hvordan vi kunne tage hvilke bybusser hvorfra (og om man skal have kontanter, og hvilke) så ville det være rigtig trygt for mig at have som backup plan hvis nu vejret eller energien svigter :genert:

Så: Gider I hjælpe mig? Hvordan kommer man nemmest, mest enkelt, fra hovedbanegården først til Den Frie Udstilling, derfra til Papir Øen og derfra igen tilbage til Hovedbanegården?


Jeg ville vælge at tage et S-tog fra Hovedbanen til Østerport Station - måske jeres interntercity tog allerede fortsætter til den station som kun er to stop fra Hovedbanen. Den Frie ligger lige overfor stationen. Så ville jeg gå ned af Grønningen til Bredgade og følge den indtil kgs. Nytorv og ned til Nyhavn. Der går I over den nye bro ved skuespilhuset og følger strømmen ud til Papirøen.Jeg kan anbefale fishandchips boden derude. Den ligger langs venstre væg når du står og kigge ind i det store rum hvor man køber mad.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf KitKat » 4. okt 2016, 10:53

dykkersild skrev:
Jeg ville vælge at tage et S-tog fra Hovedbanen til Østerport Station - måske jeres interntercity tog allerede fortsætter til den station som kun er to stop fra Hovedbanen. Den Frie ligger lige overfor stationen. Så ville jeg gå ned af Grønningen til Bredgade og følge den indtil kgs. Nytorv og ned til Nyhavn. Der går I over den nye bro ved skuespilhuset og følger strømmen ud til Papirøen.Jeg kan anbefale fishandchips boden derude. Den ligger langs venstre væg når du står og kigge ind i det store rum hvor man køber mad.


Jeg tjekkede lige, og det gør det sørme, fortsætter altså. Dét var dæleme nemt, så.

Tusind tak :blomst:
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf dykkersild » 4. okt 2016, 11:00

Hvis du kigger på krak.dk - så skal du blot kigge over vandet fra Nyhavn - der står Eksperimentarium - men det er papirøen nu - og der går en helt ny bro derovre fra Nyhavn. I kommer til at gå forbi Churchillparken, Gefionspringvandet, en lille del af Nyboder, I kan se både Marmorkirken og Amalienborg på vej ned af Bredgade - et kig til højre og et kig til venstre. Måske sønnen ville syntes at det var sjovt at se vagterne på Amalienborg Slotsplads.
Det er faktisk en rigtig fin gåtur igennem det helt gl. København.
2
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf Fræksak » 6. okt 2016, 20:51

dykkersild siger en masse rigtigt, men hvis vejret nu er helt ad h. til når I er færdige på Den Frie, tager I bare bus 1a fra Østerport til Kgs. Nytorv. Det tager 10 minutter. Jeg mener, der står Hvidovre Hospital på bussen i den retning.

Når I så er færdige på Papirøen, kan I tage bus 9a ind til Christianshavns Torv (5 minutters kørsel). Her skifter I til 2a for at komme til Hovedbanen. Den tur tager små 10 minutter.

I busserne kan du enten betale med Rejsekort eller kontant. En tur på 2 zoner (som er det du skal bruge på ovennævnte ture) koster 24 kr, og et barn under 12 er gratis i følgeskab med dig. Jeg mener, at en 100-kr. seddel er det højeste, du kan betale med.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf Spjaerten » 7. okt 2016, 05:06

Fræksak skrev:dykkersild siger en masse rigtigt, men hvis vejret nu er helt ad h. til når I er færdige på Den Frie, tager I bare bus 1a fra Østerport til Kgs. Nytorv. Det tager 10 minutter. Jeg mener, der står Hvidovre Hospital på bussen i den retning.

Når I så er færdige på Papirøen, kan I tage bus 9a ind til Christianshavns Torv (5 minutters kørsel). Her skifter I til 2a for at komme til Hovedbanen. Den tur tager små 10 minutter.

I busserne kan du enten betale med Rejsekort eller kontant. En tur på 2 zoner (som er det du skal bruge på ovennævnte ture) koster 24 kr, og et barn under 12 er gratis i følgeskab med dig. Jeg mener, at en 100-kr. seddel er det højeste, du kan betale med.


9A kører helt til hovedbanen, ingen grund til at skifte.
0
Tryk på * :slem:
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf Fræksak » 7. okt 2016, 16:41

Spjaerten skrev:
Fræksak skrev:dykkersild siger en masse rigtigt, men hvis vejret nu er helt ad h. til når I er færdige på Den Frie, tager I bare bus 1a fra Østerport til Kgs. Nytorv. Det tager 10 minutter. Jeg mener, der står Hvidovre Hospital på bussen i den retning.

Når I så er færdige på Papirøen, kan I tage bus 9a ind til Christianshavns Torv (5 minutters kørsel). Her skifter I til 2a for at komme til Hovedbanen. Den tur tager små 10 minutter.

I busserne kan du enten betale med Rejsekort eller kontant. En tur på 2 zoner (som er det du skal bruge på ovennævnte ture) koster 24 kr, og et barn under 12 er gratis i følgeskab med dig. Jeg mener, at en 100-kr. seddel er det højeste, du kan betale med.


9A kører helt til hovedbanen, ingen grund til at skifte.


Nå for faen :-D Jamen, det er jo bare endnu nemmere så!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2016, 17:28

Fræksak skrev:dykkersild siger en masse rigtigt, men hvis vejret nu er helt ad h. til når I er færdige på Den Frie, tager I bare bus 1a fra Østerport til Kgs. Nytorv. Det tager 10 minutter. Jeg mener, der står Hvidovre Hospital på bussen i den retning.

Når I så er færdige på Papirøen, kan I tage bus 9a ind til Christianshavns Torv (5 minutters kørsel). Her skifter I til 2a for at komme til Hovedbanen. Den tur tager små 10 minutter.

I busserne kan du enten betale med Rejsekort eller kontant. En tur på 2 zoner (som er det du skal bruge på ovennævnte ture) koster 24 kr, og et barn under 12 er gratis i følgeskab med dig. Jeg mener, at en 100-kr. seddel er det højeste, du kan betale med.

Alternativt kunne i også sejle med havnebussen fra Papirøen til Christianshavn/Knippelsbro. Ikke at det er hurtigere, men jeg synes personligt at det er ret hyggeligt at tage en tur med havnebussen.
1
...
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Vestjyder i hovedstaden

Indlægaf KitKat » 8. okt 2016, 11:58

Vi fandt det :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Rejser"