Paris for begyndere

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Paris for begyndere

Indlægaf Lone » 13. aug 2016, 14:40

I september går turen til Paris - første gang for både min kæreste og jeg - og vi glæder os! :love2:

Vi flyver derned onsdag og hjem torsdag ugen efter.
Vi har selvfølgelig nogle ting, der skal ses, når vi endelig er der, men gode tips, tricks og ideer modtages meget gerne.
Vi har endnu ikke booket overnatning, da jeg er lidt i tvivl om, hvor det er bedst at bo. Har kigget lidt på latinerkvarteret.

Vores håb er, at vi kan nå følgende:

Louvre (1 hel dag, gætter jeg på - billetter bookes i forvejen, hvis muligt)
Eiffeltårnet (billetter bookes i forvejen)
Notre Dame
Montmartre (Sacre Coeur, Moulin Rouge)
Versailles
Triumfbuen
Champs Elysées

Ellers er forhåbningen, at vi skal spise masser af god mad, drikke god vin (og gerne finde en ølbar eller to)

Mht. mad vil vi helst undgå de største turistfælder, så her er ideer også meget velkomne
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Paris for begyndere

Indlægaf Myresluger » 13. aug 2016, 17:11

Det er længe siden jeg sidst var i Paris - men for år tilbage var mine favoritter Saint Chapelle ( En fin kirke med fantastisk glasmosaikker) og Orangeriet - et lille kunstmuseum med bla Monet malerier.
1
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Paris for begyndere

Indlægaf Sjo » 15. aug 2016, 05:44

0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Paris for begyndere

Indlægaf Annione » 15. aug 2016, 07:42

Jeg tænker faktisk at I har lidt for meget på tapetet - hvis I gerne vil se Versallis tager det fra tidlig morgen til sen aften. Hvis det var mig, ville jeg gemme det til en anden god gang.
Paris er fantastisk, og noget af det jeg elsker allermest er at vade rundt i de små hyggelige gader. Især omkring Sacre Coeur.
Eiffeltårnet er selvfølgelig et must, men det tager lang tid at komme derop, fordi det netop er et must. Tag en trøje med derop, det blæser ret meget og det er hyggeligere at nyde udsigten, hvis man ikke fryser. Jeg var der i juli sidste år, da der var hedebølge - men vi frøs så meget i Eiffeltårnet.
Lær en lille smule fransk - I får meget bedre betjening, hvis I kan lidt fraser. Lær at sige goddag, tak, at bede om regningen og sådan lidt. De fleste forstår udemærket engelsk, men jeg oplevede mange gange at det gav høfligere betjening, at man har øver sig lidt på deres eget sprog.
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Paris for begyndere

Indlægaf Lone » 15. aug 2016, 16:54

Sjo skrev:Debattens udmærkede søgefunktion viser bl.a. disse to tråde?

viewtopic.php?f=28&t=4377&p=247561&hilit=paris#p247561

viewtopic.php?f=28&t=3140&p=189196&hilit=paris#p189196


Ja, undskyld....dem har jeg skam både set og læst, men nu er det netop første gang, jeg skal til Paris, og det er lidt et andet fokus end de to tråde, hvor TS har været afsted tidligere. Jeg har dog bl.a. noteret mig et spisested i Montmartre.
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Paris for begyndere

Indlægaf Lone » 15. aug 2016, 17:15

Annione skrev:Jeg tænker faktisk at I har lidt for meget på tapetet - hvis I gerne vil se Versallis tager det fra tidlig morgen til sen aften. Hvis det var mig, ville jeg gemme det til en anden god gang.
Paris er fantastisk, og noget af det jeg elsker allermest er at vade rundt i de små hyggelige gader. Især omkring Sacre Coeur.
Eiffeltårnet er selvfølgelig et must, men det tager lang tid at komme derop, fordi det netop er et must. Tag en trøje med derop, det blæser ret meget og det er hyggeligere at nyde udsigten, hvis man ikke fryser. Jeg var der i juli sidste år, da der var hedebølge - men vi frøs så meget i Eiffeltårnet.
Lær en lille smule fransk - I får meget bedre betjening, hvis I kan lidt fraser. Lær at sige goddag, tak, at bede om regningen og sådan lidt. De fleste forstår udemærket engelsk, men jeg oplevede mange gange at det gav høfligere betjening, at man har øver sig lidt på deres eget sprog.


Tak for et godt svar :)
Måske har du ret i, at det bliver for meget...vi var i Rom for et par år siden, og da havde vi alt for travlt. Der skal netop gerne være tid til at sidde et sted og kigge på mennesker eller bare tulle rundt uden et bestemt mål.

Tak for tip om Eiffeltårnet - det ville jeg aldrig selv have tænkt på.

Jeg kan heldigvis en smule skolefransk, så et hurtigt brush up skulle kunne få os igennem de mest anvendte høflighedsfraser
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Paris for begyndere

Indlægaf Lone » 15. aug 2016, 17:16

Myresluger skrev:Det er længe siden jeg sidst var i Paris - men for år tilbage var mine favoritter Saint Chapelle ( En fin kirke med fantastisk glasmosaikker) og Orangeriet - et lille kunstmuseum med bla Monet malerier.


Tak for tips - det ender sgu nok med, at vi må til Paris mere end én gang :D
0

Tilbage til "Rejser"