Ruteplanlægger Europa

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Ruteplanlægger Europa

Indlægaf hejdi » 7. aug 2016, 19:28

Jeg har forsøgt med Google map at tegne en rute ind som vi skal køre, men man kan kun sætte 10 destinationer ind, inkl. start og slutsted, og det er ikke nok. Har prøvet en masse andre sider med plannere, men mange har endnu færre via-punkter.
Findes der ingen websider hvor man kan sætte ubegrænset antal destinationer/via-punkter ind?
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf Daflo » 7. aug 2016, 19:32

Kan du ikke taste de første ti destinationer ind, også starte en ny rute derfra?

Jeg tror ikke der findes noget der har flere via-punkter end Google maps.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf paint » 7. aug 2016, 19:48

På via michelin, kan man sætte en masse via's ind

https://www.viamichelin.com/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf hejdi » 7. aug 2016, 19:57

Daflo skrev:Kan du ikke taste de første ti destinationer ind, også starte en ny rute derfra?

Jeg tror ikke der findes noget der har flere via-punkter end Google maps.


Det kan da ende med at blive resultatet - ville bare gerne have det hele i samme rute
0
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf hejdi » 7. aug 2016, 19:57

paint skrev:På via michelin, kan man sætte en masse via's ind

https://www.viamichelin.com/


Tak men jeg kan kun få lov at sætte 8 ind i alt, dvs. 2 mindre end Google map
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf Ficus » 16. aug 2016, 07:27

Ved ikke hvor god den er i Europa, men vi har tidligere brugt Roadtrippers, der kan man i hvert fald have flere end 10 stop
0
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf hejdi » 16. aug 2016, 16:55

Ficus skrev:Ved ikke hvor god den er i Europa, men vi har tidligere brugt Roadtrippers, der kan man i hvert fald have flere end 10 stop


Tak, en af mine rejsefæller har også foreslået den - den kan godt finde steder i Europa, men ikke ned på gadenavn de steder vi skal hen, og jeg kan heller ikke finde ud af om man kan ændre i ruten ved at trække i den, ligesom på Google map (når ellers det virker der).

Indtil videre har jeg løst det ved at lave 3 forskellige ruter i Google map, det dækker behovet for nu :)
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf Tobywan » 16. aug 2016, 18:30

Jeg er ikke helt med på hvad formålet er med een lang rute. Er det fordi I skal køre det hele på een dag/et stræk. Jeg antager dog, at det er en tur over flere dage, når du har behov for mere end ti via punkter.

Hvis I alligevel kører efter navigation i bilen, så tvivler jeg I får brug for så mange via punkter per tur. Her er det bedste overblik kun at taste den aktuelle rute ind I skal køre den samme dag, med eventuelle via punkter. Derfor del turen op både i planlægningsfasen og når I aktivt skal køre efter destinationerne.

Google giver mulighed for at gemme dine kort og og ture, så du kan lave et kort/rute per tur/dag.

A-B
B-C
C-D

Det er muligt det ikke giver det store forkromede overblik fra start, men i praktis vil det nok fungere bedre, hvis det er en stor og omfattende køretur I skal ud på over flere dage.
0
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf hejdi » 16. aug 2016, 20:35

Tobywan skrev:Jeg er ikke helt med på hvad formålet er med een lang rute. Er det fordi I skal køre det hele på een dag/et stræk. Jeg antager dog, at det er en tur over flere dage, når du har behov for mere end ti via punkter.

Hvis I alligevel kører efter navigation i bilen, så tvivler jeg I får brug for så mange via punkter per tur. Her er det bedste overblik kun at taste den aktuelle rute ind I skal køre den samme dag, med eventuelle via punkter. Derfor del turen op både i planlægningsfasen og når I aktivt skal køre efter destinationerne.

Google giver mulighed for at gemme dine kort og og ture, så du kan lave et kort/rute per tur/dag.

A-B
B-C
C-D

Det er muligt det ikke giver det store forkromede overblik fra start, men i praktis vil det nok fungere bedre, hvis det er en stor og omfattende køretur I skal ud på over flere dage.


Vi skal ikke køre hele ruten på en dag eller i et stræk (vi skal afsted i 14 dage), men det er for at kunne vurdere hvor lang ruten bliver i km, og om det er realistisk med den tid vi har.
Og for at plotte de steder ind, som de forskellige personer gerne vil til, så vi nogenlunde har et overblik over hvad planen er, selvom vi ved fra sidste år, at planer som regel ændrer sig :)
Vi har navi i bilen, så ruteplanlæggeren skal ikke bruges for at kunne finde vej, men som sagt for at få en fornemmelse af den mulige rute.
Som nævnt har jeg indtil videre løst det ved at dele den op i 3 i Google map - tænker at jeg også undervejs laver en ny version med den rute vi reelt kører - synes det er sjovt at kunne se når man kommer hjem, så kan man også bedre huske hvor man har taget billeder :-D
0
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Ruteplanlægger Europa

Indlægaf hejdi » 30. sep 2016, 19:55

Som opfølgning på denne - kan jeg fortælle at jeg som sagt brugte Google map og delte den planlagte rute op i 3 - jeg fik den ikke opdateret undervejs, men vi fik kørt 6180 km mod de ca. 5500 som den planlagte rute sagde - så det var ikke sådan 100% ved siden af, og jeg bruger samme metode næste gang :-)
1

Tilbage til "Rejser"