Billige flybilletter København-Aalborg?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Billige flybilletter København-Aalborg?

Indlægaf 2SHY » 5. aug 2016, 18:29

Jeg huskede forkert med busprisen. Fra Sakskøbing til Odense koster det 240 kr pr vej. Fra Odense til Aalborg koster det lige omkring 350 kr hver vej mens hele turen med DSB kan klares for lige omkring 420 kr hver vej
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Billige flybilletter København-Aalborg?

Indlægaf milisa » 5. aug 2016, 20:06

Jeg kan ikke tale med fra Sakskøbing til Kastrup, men fra Kastrup til Aalborg, kan jeg i den grad bidrage, idet jeg pendler den rute 2 gange hver uge.

Du skal være checket in 20-30 minutter før afgang ved SAS og Norwegian. Hvis man kun rejser med håndbagage, er dette jo reelt aldrig et problem, da man så bare tjekker in online og så hopla. Tilbage er sikkerhedskontrollen. Den kan i Kastrup trække tænder ud, mens de i Aalborg er noget mere effektive og ikke mindst mindre. I begge tilfælde kan det dog betale sig at købe sig til fast track. Begge har bonusprogrammer, der gør, at man ret hurtigt kan tjene sig hjem til en fast track - især med Norwegian. Med fast track og SAS kan jeg stå ved gaten præcist 6 minutter efter, jeg er trådt ud af metroen - dog vha løb og ikke gang! Med Norwegian, som jeg dog ikke bruger så tit, kræver det dog lidt længere tid, da du i så fald skal helt ud til A-gates'ne. Men anyways, jeg har været i lufthavnen 20 minutter før afgang med Norwegian og nået det uden problemer, løb og stress - men dog med fast track.

Mht priser, så koster en billet uden for myldretiden 449 med Norwegian. I myldretiden er det alt fra 549 til 1149. SAS skal du regne med er 50% dyrere, men flyver så som oftest hurtigere og til tiden - og gerne før. Priserne er gældne CIRKA 1½ uge før afgang - jo tættere på, jo dyrere. Norwegian kører ret tit med slagtilbud, hvor du kan få en billet ned til 299. SAS kører pt med billetter til 499. Fast track med Norwegian koster 90 kr pr vej, og du skal flyve 12 gange, før du har fast track inkluderet. SAS's regler for fast track kender jeg faktisk ikke, da jeg flyver med klippekort, så der er det inkluderet.

Så er vi tilbage til tiden: Selve flyvningen tager 30 minutter med mindre du er med SAS's bumlefly, så tager det 40-45 minutter. Hertil kommer taxi-tid. SAS beregner 50-55 minutter fra gate til gate, hvilket de stort set altid holder, og som oftest 5-15 minutter før. Norwegian beregner 45 minutter fra gate til gate, og er sjældent før tid, tværtimod. I Aalborg er svageste led busserne. De passer ad h til!!! Jeg er så priviligeret, at jeg bliver hentet, men ellers har jeg faktisk overvejet at have en bette bil holdende. Der kan sagtens være 20-25 minutters ventetid på busserne. Kastrup er noget kun lettere, eftersom metroen kører i tide og utide!

Med andre ord: Når jeg flyver med SAS mandag morgen fra Aalborg fx, så går jeg ud ad døren i Aalborg midtby kl 5.40, tager bussen 5.44 til lufthavnen og flyver 6.20, lander cirka 7.00 og er så på arbejde kl cirka 8.00 - efter 20 minutters metro til Nørreport og 25 minutters s-tog til Bagsværd. Med Norwegian (5 min efter SAS) er jeg på arbejder kl 8.20, grundet den længere gåtur fra A-fingrene samt, at Norwegian sjældent flyver hurtigere end lovet.

Når jeg tager hjem, tager jeg gerne fra arbejde kl 15.00, med s-tog 15.10, er så i lufthavnen lidt i 16 og flyver 16.30 eller 16.45, med hhv. SAS og Norwegian. Jeg går så ind ad min hoveddør kl ca. 17.15-17.45.

Spørg, hvis du vil vide mere!
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Billige flybilletter København-Aalborg?

Indlægaf 2SHY » 5. aug 2016, 20:15

Puh det var meget info! :gisp: Jeg går lige i tænkeboks og vender tilbage hvis jeg har spørgsmål :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Rejser"