En uges ferie alene - hvor til?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Anlewi » 15. jul 2016, 11:14

Jeg ville overveje Spanien, der er så mange lækre byer langs kysten.

Malta ville også være er bud
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf paint » 15. jul 2016, 11:30

KinderBueno skrev:
marcias skrev:
Ladysparrow skrev:
ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)



Har du et par tips til steder og ting, man SKAL opleve på Balkan? Jeg skal nemlig køre rundt i 16 dage der for første gang med min kæreste :)

Ang. dit spørgsmål ville jeg nok tage til Marokko eller Azorerne, som kunne leve op til dine krav. Men ellers ville jeg overveje at vandre langs Cinque Terre, da jeg kunne forestille mig, at det ville være godt til at rense hovedet og komme lidt væk fra arbejdet uden at være for fysisk krævende, og samtidig godt hvis man ikke er vant til at rejse alene, da der sker noget og man møder forskellige folk på en anden måde end i en storby som Barcelona. Og så er det jo bare sindssygt smukt


Jeg ville også SÅ gerne se Cingue Terre, men det skulle være helt latterligt turistet.
Min veninde var der i nogle uger sidste år, og hun fortæller, at de nærmest ikke kunne komme til for mennesker.


- Og til tråden: Jeg ville tage til Sicilien. Men jeg er også bare fan af Italien.


Hvis man vil opleve Cingue Terre, hvilket jeg varmt kan anbefale, skal man tage dertil i juni-måned. Der er langt færre turister. Der kan godt være lidt crowded i juli/august (afhængigt af hvor man er). I højsæsonen, kan det også være lidt svært at finde ledige hotelværelser. Det er små byer, der er tale om.
Men det kan anbefales at have 'base' i Porto Venere og derfra sejle ud til de fem byer på dagsture. Er man den sporty type, tager man turen op over bjergene til fods. Men dét er også ret populært, så man går ikke rundt, helt alene i verden, oppe i bjergene.
Men da Cingue Terre, er gamle sørøverbyer, bør man naturligvis ankomme fra vandet ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Ladysparrow » 15. jul 2016, 11:40

marcias skrev:
Ladysparrow skrev:
ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)



Har du et par tips til steder og ting, man SKAL opleve på Balkan? Jeg skal nemlig køre rundt i 16 dage der for første gang med min kæreste :)

Ang. dit spørgsmål ville jeg nok tage til Marokko eller Azorerne, som kunne leve op til dine krav. Men ellers ville jeg overveje at vandre langs Cinque Terre, da jeg kunne forestille mig, at det ville være godt til at rense hovedet og komme lidt væk fra arbejdet uden at være for fysisk krævende, og samtidig godt hvis man ikke er vant til at rejse alene, da der sker noget og man møder forskellige folk på en anden måde end i en storby som Barcelona. Og så er det jo bare sindssygt smukt


Jamen der er masser at opleve på Balkan. Min ex mand er fra Bosnien og vi har rejst over det meste af landene omkring der. Sidste år var vi bla. ude og rafte. Der er sindsygt mange fede steder at opleve. En ting som i burde se er Srebrenica - men der skal man nok være lidt interesseret i krigen. Jeg har set det et par gange og det gør et stort indtryk hver gang. Hvad er i interesserede af, så skal jeg se om jeg kan grave lidt ting frem?

:)
0
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf marcias » 15. jul 2016, 16:47

Ladysparrow skrev:
marcias skrev:
Ladysparrow skrev:
ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)



Har du et par tips til steder og ting, man SKAL opleve på Balkan? Jeg skal nemlig køre rundt i 16 dage der for første gang med min kæreste :)

Ang. dit spørgsmål ville jeg nok tage til Marokko eller Azorerne, som kunne leve op til dine krav. Men ellers ville jeg overveje at vandre langs Cinque Terre, da jeg kunne forestille mig, at det ville være godt til at rense hovedet og komme lidt væk fra arbejdet uden at være for fysisk krævende, og samtidig godt hvis man ikke er vant til at rejse alene, da der sker noget og man møder forskellige folk på en anden måde end i en storby som Barcelona. Og så er det jo bare sindssygt smukt


Jamen der er masser at opleve på Balkan. Min ex mand er fra Bosnien og vi har rejst over det meste af landene omkring der. Sidste år var vi bla. ude og rafte. Der er sindsygt mange fede steder at opleve. En ting som i burde se er Srebrenica - men der skal man nok være lidt interesseret i krigen. Jeg har set det et par gange og det gør et stort indtryk hver gang. Hvad er i interesserede af, så skal jeg se om jeg kan grave lidt ting frem?

:)


Det står på listen. Vi har været i Haag og overvære Mladics sag i ICTY, så det er helt sikkert et område, der interesserer os. Vi er interesserede i smuk natur, kultur, god mad og must sees som UNESCO sites - selvom de kan være turistede (såfremt de er det værd selvfølgelig). Og vi har bil med
0

Tilbage til "Rejser"