Hvem var Japan-kyndig????

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Bimmerdyret » 7. jul 2016, 16:45

På et tidspunkt læste jeg herinde et par indlæg fra en, der (havde boet???) eller været på en længere ferie til Japan.
Jeg vil gerne i kontakt med vedkommende :)

Sagen er, at vi har besluttet os for at mindste pode (13 år) der er japanopfil skal have sin for-ikke-konfirmationsgave som bliver en rejse til Japan.
Det bliver en pakke-rejse hvor vi bla. skal til Hiroshima (en familiedrøm i flere år).
Vores datter har i de sidste 3 år lært sig selv japansk i skrift og tale, og er meget "inde" i hvad man gør og ikke gør og hendes indsats skal belønnes..
Så: hvad skal man se...hvor skal man spise, hvor er der gode shoppingmuligheder (hun kender sikkert nok nogen, men hvad ved hun ikke - der er HELT sikket noget)
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Kruspersille » 8. jul 2016, 13:26

Er det denne tråd, du tænker på? Der er flere, der har svaret.
viewtopic.php?f=28&t=1805
Det kan være Joynips vil opdatere den med lidt flere tips, det er jo ikke så længe siden, hun var afsted. Jeg kan anbefale Japan-eksperten til pakkerejser, de har virkelig styr på det.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Annione » 8. jul 2016, 17:52

Jeg har været i Tokyo 3 gange, Kyoto 1 gang. De 2 byer har jeg tips til. Men jeg har ikke været andre steder i Japan.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Annione » 11. jul 2016, 22:12

Jailbird skrev:
Annione skrev:Jeg har været i Tokyo 3 gange, Kyoto 1 gang. De 2 byer har jeg tips til. Men jeg har ikke været andre steder i Japan.

Hit med dem? :D

Bloggen her, har lidt tips http://ude-paa-noget.blogspot.dk/search/label/Japan?m=0

Resten kommer jeg gerne dryssende med ved lejlighed :-D
1
WaitAminute
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. jul 2016, 16:46
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf WaitAminute » 17. jul 2016, 17:26

Hej:)

Hvis I skal til Hiroshima, bør I næsten tage et smut til Miyajima øen( Itsukushima ). Det er ganske nemt at komme dertil med færgen og tager ca. en times tid. Øen er super smuk og man kan bruge mange timer på at udforske naturen, gå i de smalle gader og smage lokale specialiteter og besøge det fantastisk flotte Itsukushima tempel. I kan eventuelt overnatte på et traditionelt japansk hotel og nyde øen i aftentimerne :)

Hiroshima: Peace Park, herunder Peace Memorial Museum, A-Bomb dome og flame of Peace. Intenst, tragisk og specielt. Hiroshima castle og Shukkeien Garden er også fine steder, at besøge. Og når I er i Hiroshima skal I da også prøve at smage okonomiyaki :)

Kyoto: Nijo Slottet, Kinkagujii ( guld templet ), Ginkaku-ji( sølv templet ), Bamboo forrest, Tenryeuji templet, Nishiki marked, Fushimi Inari templet, Kyoto handcraft center og så ikke mindst et smut til Nara og besøge Todai-Ji templet og Kasuga templet.

Tokyo: Skyscraper distrikt, Gyon parken, Yoyogi park, Senso Ji templet, Meiji templet, Imperial palace gardens, Tsukiji Fishmarket og meget meget mere!

Japan er fantastisk - håber, I nyder det skønne land :love2:
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf JoyNips » 9. aug 2016, 19:22

Jeg tror altså ikke vaccinationer er nødvendige til Japan. Jeg fik i hvert fald ingen før jeg tog dertil i foråret.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Olaf » 9. aug 2016, 19:31

Jeg blev heller ikke vaccineret da jeg var i Japan i foråret. Så vidt jeg kan se gælder det ud over stivkrampe kun ved rejser over 1 mdr eller hvis man er særligt udsat på rejsen. På alm turistrejser ser det ikke ud til at være nødvendigt. Stivkrampe bør man jo normalt altid have hver 10. år og er ikke specifikt relateret til Japan.

Men jeg ved ikke hvor længe I skal rejse?
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Kruspersille » 10. aug 2016, 09:38

Jeg har været der tre gange - to gange i oktober og er ikke blevet vaccineret. Jeg har dog stivkrampe. Såvidt jeg lige kan se, anbefaler Statens Seruminstitut kun stivkrampe + difteri (som vist er en del af stivkrampevaccinen nu).
Jeg tror altså, du bekymrer dig unødigt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvem var Japan-kyndig????

Indlægaf Annione » 11. aug 2016, 14:48

Strøm-stik er de nærmest samme, som bruges i USA - amerikanerstik virker i hvert fald i Japan. De har 110v, hvor vi har 220v, så der er ingen grund til at tage din hårtørrer med.
0

Tilbage til "Rejser"