New York City alene?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: New York City alene?

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 11:40

Jeg synes helt klart du skal gøre det! Især når det kun er for én dag, så er jeg altså ikke i tvivl om at du sagtens kan.
Jeg har været i New York en gang, og det er en helt fantastisk by :love: Og jeg kan fortælle dig én ting: Jeg har den værste stedsans! Jeg er faret vild i min egene hjemby, som jeg har boet i, i 22 år! Men af en eller anden grund, var det mig i New York der kunne finde vej rundt omkring - det er faktisk rigtig nemt.
Og hvis du alligevel skulle fare vild, kan jeg også fortælle dig at da jeg var der, var New Yorkere SÅ utrolig søde, og lige så snart man så bare lidt lost ud, var der altid en der henvendte sig og spurgte om de kunne hjælpe med noget. Der var endda en der fulgte os hele vejen fra et sted til et andet, fordi vi var lidt usikre på om det var den rigtige vej.

Jeg synes du skal gøre det - jeg tror du vil blive SÅ glad for det efterfølgende!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 8. jul 2016, 12:53

Angelina skrev:
Muddi skrev:Jeg tror bare jeg dropper det :(


Hvorfor? Hvad i tråden fik dig til at tænke du ikke kunne tage afsted alene?



Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Har prøvet at kigge på hotel, men har ikke kunnet finde et værelse. Og synes det er svært, når jeg ikke ved hvad der er godt osv. :genert:
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: New York City alene?

Indlægaf Charly » 8. jul 2016, 12:56

Muddi skrev:
Angelina skrev:
Muddi skrev:Jeg tror bare jeg dropper det :(


Hvorfor? Hvad i tråden fik dig til at tænke du ikke kunne tage afsted alene?



Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Har prøvet at kigge på hotel, men har ikke kunnet finde et værelse. Og synes det er svært, når jeg ikke ved hvad der er godt osv. :genert:

Prøv at høre folk herinde hvilke dele af byen, de kan anbefale og hvilke hoteller. Og skulle du ende et sted, der ikke er helt fantastisk, så pyt da med det. Det er en overnatning - det overlever du sagtens. Selvfølgelig kan du :kys:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: New York City alene?

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 12:58

Muddi skrev:Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Har prøvet at kigge på hotel, men har ikke kunnet finde et værelse. Og synes det er svært, når jeg ikke ved hvad der er godt osv. :genert:


Vil du have et ene værelse, eller kunne du evt være frisk på at sove på en sovesal, når det kun er for en nat? For så kan du evt kigge på hostelworld.com :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: New York City alene?

Indlægaf Hunkat » 8. jul 2016, 13:00

Muddi skrev:
Angelina skrev:
Muddi skrev:Jeg tror bare jeg dropper det :(


Hvorfor? Hvad i tråden fik dig til at tænke du ikke kunne tage afsted alene?



Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Har prøvet at kigge på hotel, men har ikke kunnet finde et værelse. Og synes det er svært, når jeg ikke ved hvad der er godt osv. :genert:


Ej, det er da også strengt at spille det op på den måde og så bare 'nå nej'.

Med hensyn til hotel så tænker jeg at det er ligegyldigt om det er godt eller ej, du skal dårligt nok sove der. Bare der ikke er væggelus, så går det nok.

Hvis du vil vil jeg gerne (og sikkert også andre) hjælpe med at finde et hotel/hostel der passer dit budget.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: New York City alene?

Indlægaf FrøkenM » 8. jul 2016, 13:06

Hvad er dit budget? Vi fik flere fine forslag til overnatning inden vi besluttede os endeligt :)

Op med humøret, du skal nok komme afsted :kys:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 9. jul 2016, 01:09

FrøkenM skrev:Hvad er dit budget? Vi fik flere fine forslag til overnatning inden vi besluttede os endeligt :)

Op med humøret, du skal nok komme afsted :kys:


Ville gerne bo på de hotel du linkede til, det kunne være så fedt! Men de har inden ledige værelser den pågældende dag. :( Måske skal jeg bare være glad for det jeg får, på heldagsturen på tirsdag.

Og så tage afsted igen til oktober, eller næste år, og så have tid til at planlægge det ordentligt. Afsted skal jeg nok komme! Spørgsmålet er bare hvornår :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: New York City alene?

Indlægaf FrøkenM » 9. jul 2016, 07:07

Muddi skrev:
FrøkenM skrev:Hvad er dit budget? Vi fik flere fine forslag til overnatning inden vi besluttede os endeligt :)

Op med humøret, du skal nok komme afsted :kys:


Ville gerne bo på de hotel du linkede til, det kunne være så fedt! Men de har inden ledige værelser den pågældende dag. :( Måske skal jeg bare være glad for det jeg får, på heldagsturen på tirsdag.

Og så tage afsted igen til oktober, eller næste år, og så have tid til at planlægge det ordentligt. Afsted skal jeg nok komme! Spørgsmålet er bare hvornår :)

Nej det kan jeg da godt se :( vi bookede hotellet tilbage i februar og boede der i juli, så det er muligvis et hotel man skal være ude i god tid for at få. Men det er lækkert og placeringen er fuldstændig fantastisk!
Altså jeg ved der ligger mange fine hoteller tæt på der hvor vi boede - hjælper dig gerne med at finde dem :) For personligt synes jeg stadigvæk du bør tage en enkelt overnatning når du alligevel er der og har muligheden.

Det udelukker jo bestemt ikke, at du kan tage en tur igen senere i år eller evt. til næste år. Det er en fantastisk by som man sagtens (efter min mening) kan besøge flere gange :love:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: New York City alene?

Indlægaf Kruspersille » 9. jul 2016, 09:02

Hvor gammel er du da siden din mor ikke synes, du kan være en dag alene i NY? Der bor altså også unge mennesker i NY, og de klarer sikkert fint :)
Hvad mener din fars kusine med, at det tager nogle dage at oprette sig på airbnb? Det passer altså ikke, du opretter dig da bare. Det kan selvfølgelig være et problem, hvis ikke du har et betalingskort, der kan bruges på siden.
Vi boede sidst her: http://www.nuhotelbrooklyn.com i et megahyggeligt område i Brooklyn tæt på Brooklyn bridge. Det ser ud som om, der er ledigt på tirsdag, men ved ikke, om det er over budgettet? Men det er måske også sjovest for dig at bo på Manhattan, hvis det kun er for en enkelt nat?
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 9. jul 2016, 17:31

Kruspersille skrev:Hvor gammel er du da siden din mor ikke synes, du kan være en dag alene i NY? Der bor altså også unge mennesker i NY, og de klarer sikkert fint :)
Hvad mener din fars kusine med, at det tager nogle dage at oprette sig på airbnb? Det passer altså ikke, du opretter dig da bare. Det kan selvfølgelig være et problem, hvis ikke du har et betalingskort, der kan bruges på siden.
Vi boede sidst her: http://www.nuhotelbrooklyn.com i et megahyggeligt område i Brooklyn tæt på Brooklyn bridge. Det ser ud som om, der er ledigt på tirsdag, men ved ikke, om det er over budgettet? Men det er måske også sjovest for dig at bo på Manhattan, hvis det kun er for en enkelt nat?


I dont tell you how old I am. Du dør af grin :genert:
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 9. jul 2016, 17:50

Rikke skrev:Så er du gammel nok til at skide højt og flot på det og tag så afsted!!


Jep jeg er mere end gammel nok, så jeg gør det! Sometime.
0
Brugeravatar
BlushBaby
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. jul 2016, 14:07
Kort karma: 5
Likede indlæg: 28

Re: New York City alene?

Indlægaf BlushBaby » 10. jul 2016, 08:46

Gør det!
Jeg har været i New York hvor jeg første rejste rundt med venner... Derefter tog en hjem og en anden videre til Boston...
Jeg blev i New York i 5 dage og boede på sofaen hos en ven af min familie. Vedkommende så jeg kun når jeg om aftenen kom hjem kg skulle i seng. Om morgenen vågnede jeg alene da de var på arbejde. Så hver dag i de fem dage var jeg alene på tur rundt i New York fra 9-20 og det var AWESOME! Jeg shoppede, spiste cheesecake, gik på museum, boghandlen Barnes and Noble og sad og hældte kaffe ned på Starbucks.

Jeg synes du skal gøre det... Og worst case scenario har du din familie du kan ringe til i Long Island hvis der mod forventning skulle ske noget.
2
Brugeravatar
BlushBaby
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. jul 2016, 14:07
Kort karma: 5
Likede indlæg: 28

Re: New York City alene?

Indlægaf BlushBaby » 10. jul 2016, 08:52

Kan forresten anbefale dette hotel. Ligger med Times Square lige rundt om hjørnet....så du farer ikke vild.
https://www.choicehotels.com/new-york/n ... tels/ny464
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: New York City alene?

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jul 2016, 08:59

BlushBaby skrev:Kan forresten anbefale dette hotel. Ligger med Times Square lige rundt om hjørnet....så du farer ikke vild.
https://www.choicehotels.com/new-york/n ... tels/ny464


Det var da godt nok billigt med den beliggenhed :dance:
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: New York City alene?

Indlægaf Kruspersille » 10. jul 2016, 09:10

Muddi skrev:
Kruspersille skrev:Hvor gammel er du da siden din mor ikke synes, du kan være en dag alene i NY? Der bor altså også unge mennesker i NY, og de klarer sikkert fint :)
Hvad mener din fars kusine med, at det tager nogle dage at oprette sig på airbnb? Det passer altså ikke, du opretter dig da bare. Det kan selvfølgelig være et problem, hvis ikke du har et betalingskort, der kan bruges på siden.
Vi boede sidst her: http://www.nuhotelbrooklyn.com i et megahyggeligt område i Brooklyn tæt på Brooklyn bridge. Det ser ud som om, der er ledigt på tirsdag, men ved ikke, om det er over budgettet? Men det er måske også sjovest for dig at bo på Manhattan, hvis det kun er for en enkelt nat?


I dont tell you how old I am. Du dør af grin :genert:


Helt i orden :D Jeg fik bare indtryk af, at du måske var 15-16 (når du nu ikke selv kan oprette dig på airbnb), og så kan jeg måske godt forstå, hvis din mor er lidt bekymret :)
0

Tilbage til "Rejser"