Polen og Tjekkiet

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Polen og Tjekkiet

Indlægaf Torn » 26. jun 2016, 14:19

Jeg prøver at skabe mig en idébank til en rejse, jeg længe har overvejet. Jeg kommer nok først af sted om et år, men så kan jeg drømme så længe.

Jeg har max(!) 14 dage. Jeg er i bil. Jeg vil (gen)se Polen og Tjekkiet. Jeg skal til Warszawa, Krakow (+ Auschwitz) og Prag. Hvad skal jeg ellers se? Både i landene og på vejen derned. Også gerne fif til byerne.




Edit:

Mulig rute: Danmark - Warszawa - Krakow (+ Auschwitz) - Brno - Cesky Krumlov - Prag - Danmark.
Eventuelt: Vandring i Tatrabjergene. Saltminen Wieliczka
Senest rettet af Torn 26. jun 2016, 16:17, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Polen og Tjekkiet

Indlægaf Torn » 26. jun 2016, 15:47

Samano skrev:Jeg ville nok tage en rute i den her stil: København, færgen til Rostock, Warsawa, Krakow, Berlin til Rostock og så med færgen hjem.

Jeg kan anbefale en del forskellig med på din Rute kunne Bruno den anden største by i Tjekket og Tatra bjergene syd for Krakow være en god ide.
Ellers er jeg ret vild med Cesky krumlow, der er turistet, men det er også verdens flottest lille eventyrby.



Det lyder rigtig fint. Jeg kører fra Østjylland, men kommer forbi Berlin (jeg har været i Berlin et utal af gange, så det bliver kun gennemfart, selvom jeg elsker byen).

Jeg google lige Cesky Krumlov. Det ser fantastisk ud. Den ryger med på listen.


Mulig rute: Danmark - Warszawa - Krakow (+ Auschwitz) - Brno - Cesky Krumlov - Prag - Danmark.
Mon det kan gøres på 14 dage? Og holdes ud i bil? Er vejene stadig træls i Polen?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Polen og Tjekkiet

Indlægaf Torn » 26. jun 2016, 15:50

Er Polen og Tjekkiet stadig billige rejsemål?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Polen og Tjekkiet

Indlægaf girl_beat » 26. jun 2016, 16:01

Polen er Europas billigste land hvad angår fødevarer og leveomkostninger generelt :) Der ligger en meget spændende underjordisk saltmine i det sydlige Polen, som jeg helt sikkert ville se nærmere på, hvis jeg kommer på de kanter. Kan ikke huske navnet - Google må vist være din hjælp hér :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Polen og Tjekkiet

Indlægaf Torn » 26. jun 2016, 16:16

girl_beat skrev:Polen er Europas billigste land hvad angår fødevarer og leveomkostninger generelt :) Der ligger en meget spændende underjordisk saltmine i det sydlige Polen, som jeg helt sikkert ville se nærmere på, hvis jeg kommer på de kanter. Kan ikke huske navnet - Google må vist være din hjælp hér :)



Wieliczka, måske?
0

Tilbage til "Rejser"