Erfaringer med grupperejser

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Muddi » 20. jun 2016, 17:25

Jeg drømmer allerede nu om næste års sommerferie (selvom dette års endnu ikke er afholdt :stoned: ) Jeg kunne utrolig godt tænke mig at komme til New York igen, og gerne med mulighed for at se meget mere af byen, end jeg nok kommer til på dette års rejse. Dette er nok ikke muligt med min fars kusine (som jeg skal besøge derovre - hun bor på Long Island - i år), fordi at hun ar ret travlt med sit arbejde i sommersæsonen. Og da jeg ikke rigtig har nogle veninder at rejse med, tænker jeg at rejse på en grupperejse - I ved, hvor man rejser i en fast gruppe, med rejseleder tilknyttet. Har bl.a. fundet en spændende rejse med Gislev rejser.

Og så kommer mit spørgsmål:

Er Gislev rejser for andre mennesker end ældre mennesker? Og hvis ja, er der så nogen af jer, der har kendskab, for grupperejser for folk fra 30 år og op? Og erfaringer med grupperejser generelt?

På forhånd tak.
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf D.itsen » 20. jun 2016, 17:37

Jeg har været på singleskitur med Trierski. Alderen var fra midt-tyverne til over halvfjerds og alle var bestemt ikke singler, men hvor kæresten bare ikke ville med. Der var meget fest, hvis man havde lyst, men også mange der fandt sengen tidligt. Virkelig gode guider. Synes det var virkelig godt og er ked af at Trierski er lukket.

Har lige været ude at vandre i Nepal med Jysk rejsebureau. Vi var 17+dansk guide. Der var en 3 vennepar og et enkelt kærestepar og resten rejste uden at kende nogen i flokken. Alderen var fra 20 til over 60. Det var virkelig fedt
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf TomKah » 20. jun 2016, 19:22

Hvis du ikke er bange for en international gruppe, så har jeg set G adventure tours ude i verden. De var ikke gamle.

Tror også topas har en gennemsnitsalder på 40-45.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf FrøkenM » 20. jun 2016, 19:32

Jeg har set mange forskellige bud på hvordan en grupperejse skal se ud. Mange af mine venner har gjort det i forbindelse med sabbatår, hvor de så har rejst med folk fra hele verden gennem blandt andet Kilroy. Det fungerede vist ganske udemærket :)

Er der ikke nogle venner/veninder du kan rejse med, hvis su er ked af at rejse alene? På den måde kan du selv sammensætte din gruppe. Det havde jeg nok gjort, men det er egentlig mest fordi jeg tænker at man hurtigt kan blive for mange i sådan en gruppe. Vi rejste fire voksne sammen i USA (Østkysten) sidste sommer, og det var fantastisk!


Og god tur. Jeg elsker NY og håber at jeg snart kan vende tilbage dertil :love:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf sigge » 21. jun 2016, 07:07

Jeg har rejst med Gislev en enkelt gang, og jeg på 39 og min kollega på 47 var klart "de unge". Men til gengæld var de andre i gruppen nogle virkeligt interessante og berejste mennesker, så det var en fornøjelse at tale med dem i bussen og ved måltider.

Vi var på Island på en uges rundtur, hvor vi kørte lange strækninger de fleste af dagene, derfor var man tvunget til at følge gruppen det meste af tiden. Jeg havde lidt krise på 2. dagen om formiddagen, hvor jeg slet ikke orkede den konstante snak fra guiden i bussen og det langsomme tempo, når vi alle sammen skulle gå rundt sammen og se en seværdighed. Men på de næste stop fik vi lidt mere frihed til at gå rundt selv, og jeg lærte at holde af vores islandske guide og hans pussigheder, så jeg kom hurtigt gennem krisen. En stor fordel ved den rejse var, at jeg slap for at tænke på noget som helst selv: Der var sørget for pauser med max. 1½ times mellemrum på steder, hvor der var toiletter og mulighed for at købe forfriskninger, vi blev kørt lige hen til alle seværdigheder, måltiderne var forudbestilt og betalt, så man skulle bare sætte sig til bordet og bestille drikkevarer. Ulempen var, at man ikke selv kunne vælge lige at blive 1 time ekstra et bestemt sted, fordi der var noget, man gerne ville se.

Min kollega (som jeg var på Island sammen med) rejser næsten altid med Gislev og er glad for det. Nu var vores rejse meget kompakt, så der var ikke mange muligheder for at afvige og selv se sig omkring. Men på ture, hvor man overnatter samme sted i flere nætter, er der fint mulighed for f.eks. at lade være med at tage med på en udflugt og lave noget selv i stedet, siger min kollega.

Min kusine, som er til lidt mere aktive ferier, har rejst en del med Topas, og er meget glad for dem. Hun siger dog også, at hun har bemærket indenfor de sidste 5 år cirka, at de andre rejsende i videre udstrækning er blevet 60+ segmentet, hvor der tidligere var en del i 30'erne også.
Vi har snakket om , at det måske skyldes, at det er dem, der har penge til at bruge 20.000 kr. på én ferie, og så er de jo stadig meget friske og rørige selv i den alder.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf dykkersild » 21. jun 2016, 07:39

Ud over de skiferier, jeg har været på igennem årene - så er det først nu, jeg er begyndt at bruge grupperejser. Alt for sent i min verden - for det har kun været positivt. Jeg har været i østen og også på safari - og vi har været folk fra 40érne og opefter men flest ældre og ja det har sikkert noget med penge at gøre. Jeg oplever kompetente rejseledere og med-gæster som gør deres for, at dels være glade og positive samt øser af den rejseerfaring de har. Jeg har kun rejst sammen med min mand men jeg ville uden tøven rejse alene på grupperejse. Der har været solister med hver gang - og de har fundet deres naturlige plads i gruppen. Nogen taler meget, nogen er reserveret, nogen er lidt af hvert - præcis som alle andre steder.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf JoyNips » 21. jun 2016, 08:33

Jeg skal aldrig grupperejse igen. Jeg magter det SLET ikke. Jeg kan sagtens se det praktiske i at der er styr på transport og hoteller og mad og entre til seværdigheder, når man rejser rundt, men jeg orker slet ikke langsommeligheden i sådan noget gruppehejs. Desuden vil jeg gerne have mere fleksibilitet og kunne bruge længere tid ét sted, hvis det lige er mig. Så jeg vil hellere planlægge selv.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Muddi » 21. jun 2016, 10:06

TAK for alle jeres tilbagemeldinger! Nu er min lyst til at komme på en grupperejse bare blevet større. Netop fordi man tage alene afsted, uden at være alene, hvis det giver mening? Den tanke kan jeg godt lide.
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Muddi » 21. jun 2016, 10:41

FrøkenM skrev:Jeg har set mange forskellige bud på hvordan en grupperejse skal se ud. Mange af mine venner har gjort det i forbindelse med sabbatår, hvor de så har rejst med folk fra hele verden gennem blandt andet Kilroy. Det fungerede vist ganske udemærket :)

Er der ikke nogle venner/veninder du kan rejse med, hvis su er ked af at rejse alene? På den måde kan du selv sammensætte din gruppe. Det havde jeg nok gjort, men det er egentlig mest fordi jeg tænker at man hurtigt kan blive for mange i sådan en gruppe. Vi rejste fire voksne sammen i USA (Østkysten) sidste sommer, og det var fantastisk!


Og god tur. Jeg elsker NY og håber at jeg snart kan vende tilbage dertil :love:



Jeg har desværre ikke så mange venner/veninder, og slet ikke nogen at rejse med. Den enste veninde jeg har planlagt ferie med, kom et halvt år før og sagde, at hun altså ikke ville afsted med mig. Der skulle vi til Bornholm, så det er utænkeligt at foreslå at tage andre steder hen.
Derfor tiltaler grupperejser mig lidt, for der kan man komme ud og opleve verden, selvom man ikke kender nogen at tage afsted med, og stadig ikke være alene. :)

Tak. Jeg glæder mig helt sindsygt. :love:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Pjeps » 21. jun 2016, 10:46

Jeg har fået anbefalet Nadana tours , men har ikke kastet mig ud i det endnu. Er vist også mest til ture hvor jeg kan styre tempoet og programmet selv.
0
:ninja:
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Muddi » 21. jun 2016, 10:48

sigge skrev:Jeg har rejst med Gislev en enkelt gang, og jeg på 39 og min kollega på 47 var klart "de unge". Men til gengæld var de andre i gruppen nogle virkeligt interessante og berejste mennesker, så det var en fornøjelse at tale med dem i bussen og ved måltider.

Vi var på Island på en uges rundtur, hvor vi kørte lange strækninger de fleste af dagene, derfor var man tvunget til at følge gruppen det meste af tiden. Jeg havde lidt krise på 2. dagen om formiddagen, hvor jeg slet ikke orkede den konstante snak fra guiden i bussen og det langsomme tempo, når vi alle sammen skulle gå rundt sammen og se en seværdighed. Men på de næste stop fik vi lidt mere frihed til at gå rundt selv, og jeg lærte at holde af vores islandske guide og hans pussigheder, så jeg kom hurtigt gennem krisen. En stor fordel ved den rejse var, at jeg slap for at tænke på noget som helst selv: Der var sørget for pauser med max. 1½ times mellemrum på steder, hvor der var toiletter og mulighed for at købe forfriskninger, vi blev kørt lige hen til alle seværdigheder, måltiderne var forudbestilt og betalt, så man skulle bare sætte sig til bordet og bestille drikkevarer. Ulempen var, at man ikke selv kunne vælge lige at blive 1 time ekstra et bestemt sted, fordi der var noget, man gerne ville se.

Min kollega (som jeg var på Island sammen med) rejser næsten altid med Gislev og er glad for det. Nu var vores rejse meget kompakt, så der var ikke mange muligheder for at afvige og selv se sig omkring. Men på ture, hvor man overnatter samme sted i flere nætter, er der fint mulighed for f.eks. at lade være med at tage med på en udflugt og lave noget selv i stedet, siger min kollega.

Min kusine, som er til lidt mere aktive ferier, har rejst en del med Topas, og er meget glad for dem. Hun siger dog også, at hun har bemærket indenfor de sidste 5 år cirka, at de andre rejsende i videre udstrækning er blevet 60+ segmentet, hvor der tidligere var en del i 30'erne også.
Vi har snakket om , at det måske skyldes, at det er dem, der har penge til at bruge 20.000 kr. på én ferie, og så er de jo stadig meget friske og rørige selv i den alder.


Dit indlæg giver mig virkelig blod på tanden, det tiltaler mig SÅ meget. Har kig på en rejse til New York med Gislev rejser. Det gode ved det, synes jeg, er at man bor på det samme hotel, og der hver dag er valgfrie udflugter man kan tage med på. Men også tage hvor man er på egen hånd. Det giver mig også mulighed for, at se min fars kusine, som bor derovre, selvom jeg ikke skal bo ved hende. Men lad os nu se om hun inviterer mig igen næste år. :) Men en ting er sikkert: Jeg skal helt sikkert med på sådan en New York rejse med Gislev! Programmet lyder så godt, og med at se tingene mere i dybden, end jeg nok kommer til i år.
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Muddi » 21. jun 2016, 10:57

Pjeps skrev:Jeg har fået anbefalet Nadana tours , men har ikke kastet mig ud i det endnu. Er vist også mest til ture hvor jeg kan styre tempoet og programmet selv.


Har kigget lidt på. Det, og det ser super godt ud. Tak fordi du giver anbefalingen videre :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Spjaerten » 21. jun 2016, 11:05

Muddi du skal altså vælge noget andet end Gislev.
Selvom programmet er fedt så er målgruppen og deltagerne altså på dine forældres (næsten bedsteforældres) alder.

Det er du squ for ung til :kys:

Men er sikker på rejseformen i gruppe vil være skønt for dig!
0
Tryk på * :slem:
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf Muddi » 21. jun 2016, 11:22

Spjaerten skrev:Muddi du skal altså vælge noget andet end Gislev.
Selvom programmet er fedt så er målgruppen og deltagerne altså på dine forældres (næsten bedsteforældres) alder.

Det er du squ for ung til :kys:

Men er sikker på rejseformen i gruppe vil være skønt for dig!


Du har sikkert ret. :kys: Mine bedsteforældre har rest meget med Goslev i tidens løb, dog er de for gamle nu, til at tage nogen steder. Så jeg havde mine bange anelser.

Det er bare det, at jeg ikke har kunne finde andre grupperejser, der har ture til New York. Og det er altså det jeg higer efter, New York. (Selvom jeg skal derover om halvanden uge, og endnu ikke ved, hvor meget jeg rent faktisk får set. :P )
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Erfaringer med grupperejser

Indlægaf sigge » 21. jun 2016, 12:36

Nu skriver jeg lige noget, og jeg ender sikkert med :panik: , inden det nogensinde ville blive aktuelt. Men jeg savner ofte en at rejse sammen med, som har tid, lyst og penge til at se nogle af de samme ting som mig. Jeg har været i New York en enkelt gang, men vil rigtigt gerne derover igen. Så hvis vi nu havde nogle af de samme ting, vi gerne vil se, så kunne det måske være en mulighed at lære hinanden lidt nærmere at kende? Altså helt uforpligtende for begge parter at skrive nogle pb'er for at finde ud af, om vi tror på, at vores personligheder kunne matche tilstrækkeligt til, at vi kunne holde hinandens selskab ud i en uge eller noget. Og så tage den derfra, hvis der er alligevel er et år, til du gerne vil af sted igen.
5
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"