Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf 1234 » 11. nov 2018, 17:09

Jedi skrev:
1234 skrev:De nye regler er primært lavet, fordi EU har markeret, at det ikke er i orden, at nyuddannet skulle arbejde op til 1,5 år før de kunne få betalt ferie.


Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.


Jeg synes så det er vigtigere, at alle har mulighed for at holde ferie :)
Også selvom mit første hele optjente ferieår er det som bliver indfrosset.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Mani » 11. nov 2018, 18:03

Jedi skrev:
Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.

Der bliver kun frosset for at undgå man både har ferie optjent på den nye måde og den gamle = dobbelt ferie. Det ville en lang række arbejdspladser ikke kunne fungerer med.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 11. nov 2018, 18:19

Mani skrev:
Jedi skrev:
Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.

Der bliver kun frosset for at undgå man både har ferie optjent på den nye måde og den gamle = dobbelt ferie. Det ville en lang række arbejdspladser ikke kunne fungerer med.


Men det betyder stadig at frihed vi har optjent konverteres til penge, og endda penge vi først ser om 20-25-30år.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Mani » 11. nov 2018, 18:29

Wizzze skrev:
Mani skrev:
Jedi skrev:
Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.

Der bliver kun frosset for at undgå man både har ferie optjent på den nye måde og den gamle = dobbelt ferie. Det ville en lang række arbejdspladser ikke kunne fungerer med.


Men det betyder stadig at frihed vi har optjent konverteres til penge, og endda penge vi først ser om 20-25-30år.

Det benægter jeg ikke. Jeg har også bare svært ved at se en del arbejdspladser fungerer hvis man et år holder sin ferie optjent efter både ny og gammel metode.
Jeg synes det er fint man får adgang til optjent ferie hurtigere - men overgangsordningen er ikke optimal, hverken for os medarbejdere eller for virksomhederne.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Anlewi » 17. nov 2018, 20:29

Tenerife i slut feb/start marts med min mor og efterfølgende wn weekend til Dublin med nogle fra mit kor til koncert
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf flicka » 18. nov 2018, 08:23

Sverige - vi tager et smut op til mine forældres ødegård og slapper af, inden juleræset starter.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
VeaMoc
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. aug 2015, 20:40
Kort karma: 21
Likede indlæg: 110

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf VeaMoc » 18. nov 2018, 10:07

Vil en eller anden forklare mig, hvad det betyder med indefrysning af feriepengene? Altså sådan helt faktuelt i forhold til afholdelse af ferie.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Slettet bruger » 18. nov 2018, 10:30

1234 skrev:
Jedi skrev:
1234 skrev:De nye regler er primært lavet, fordi EU har markeret, at det ikke er i orden, at nyuddannet skulle arbejde op til 1,5 år før de kunne få betalt ferie.


Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.


Jeg synes så det er vigtigere, at alle har mulighed for at holde ferie :)
Også selvom mit første hele optjente ferieår er det som bliver indfrosset.


Det har de da også haft, det har bare været uden løn.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Slettet bruger » 18. nov 2018, 10:51

Wizzze skrev:
Mani skrev:
Jedi skrev:
Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.

Der bliver kun frosset for at undgå man både har ferie optjent på den nye måde og den gamle = dobbelt ferie. Det ville en lang række arbejdspladser ikke kunne fungerer med.


Men det betyder stadig at frihed vi har optjent konverteres til penge, og endda penge vi først ser om 20-25-30år.


Hidtil må man have stået med feriepenge i overskud den dag man gik på pension. Er det ikke det samme der sker efter ændringen? Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man skulle komme til at mangle penge nu og her, Men jeg har heller ikke sat mig ind i detaljerne.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf 1234 » 18. nov 2018, 12:03

abcd skrev:
1234 skrev:
Jedi skrev:
1234 skrev:De nye regler er primært lavet, fordi EU har markeret, at det ikke er i orden, at nyuddannet skulle arbejde op til 1,5 år før de kunne få betalt ferie.


Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.


Jeg synes så det er vigtigere, at alle har mulighed for at holde ferie :)
Også selvom mit første hele optjente ferieår er det som bliver indfrosset.


Det har de da også haft, det har bare været uden løn.


Jo jeg mener selvfølgelig ferie med løn :)
Jeg har også holdt 4-5 uger uden løn, men det er ikke alle der har det økonomisk råderum til det og jeg vil mene at det første år på arbejdsmarkedet, hvor man er helt grøn man har mest brug for ferie.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 18. nov 2018, 14:35

abcd skrev:
Wizzze skrev:
Mani skrev:
Jedi skrev:
Hvis det betyder, at alle andre får frosset deres ferie, så synes jeg det er et problem.

Der bliver kun frosset for at undgå man både har ferie optjent på den nye måde og den gamle = dobbelt ferie. Det ville en lang række arbejdspladser ikke kunne fungerer med.


Men det betyder stadig at frihed vi har optjent konverteres til penge, og endda penge vi først ser om 20-25-30år.


Hidtil må man have stået med feriepenge i overskud den dag man gik på pension. Er det ikke det samme der sker efter ændringen? Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man skulle komme til at mangle penge nu og her, Men jeg har heller ikke sat mig ind i detaljerne.


Normalt som jeg oplever det, så går de fleste på pension de der 2-3-4-5 uger før, deres egentlige pensionsdato, og får altså ferien brugt inden pensioneringen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf paint » 18. nov 2018, 22:48

Vi har luret lidt på at tage en tur forbi Sorrento til sommer. Min kæreste var faldet over et billede fra et hotel, som så meget idylisk (og lettere romantisk) ud.
Jeg har så lige tjekket det på hotels.com. Det koster så 'kun' 67.936 kr for to personer i en uge - dog med morgenmad og en velkomstdrink :shock:

Hvem f..... betaler den slags priser for et hotelophold? (jeg gør IKKE i hvert fald)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 18. nov 2018, 22:58

^Britta og familien? :gruble:
Sorrento og Amalfi kysten kan gøres billigere, og lige så kønt :lun:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf paint » 18. nov 2018, 23:10

Wizzze skrev:^Britta og familien? :gruble:
Sorrento og Amalfi kysten kan gøres billigere, og lige så kønt :lun:


Ja. Det må være Brittas stamsted ;)

Det er Sorrento-kysten - eller rettere i Sorrento by. Amalfi. var vi forbi sidste år. Vi ville godt opleve lidt mere af Sorrento og evt. sejle en tur ud til Capri mv.
Men det bliver helt sikkert ikke Sorrento til dén pris (vræl)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf mindrekreativtnavn » 19. nov 2018, 22:35

Berlin, i næste uge :deer:
Har efterhånden været dernede en del gange, men i voksent selskab. Nu skal jeg have en 12 årig med. Nogen som har nogle anbefalinger af steder at besøge dernede med en på den alder?
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:

Tilbage til "Rejser"