Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 5. okt 2017, 11:40

Nå, men rejseabstinenskrisen er foreløbig afværget. Jeg tager til Edinburgh med min kusine 8.-12. november.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Fru Himmelblå » 6. okt 2017, 09:41

MiaBB skrev:
Frøken Himmelblå skrev:New Zealand og Australien her til vinter :banan: Første gang down under. Havde ikke regnet med, at jeg skulle opleve Oceanien før om maaaaange år, så glæder mig usandsynligt meget.


GLÆD JER TIL NEW ZEALAND - det er FANTASTISK!!! Hvornår skal I afsted. Vi var afsted i slut november og december og det var en temmelig kold fornøjelse i vores lille autocamper. Bare så I ved det. Men skøøøøønt land!!! Som vi rigtig gerne vil tilbage til!!


Vi er afsted i december. Har læst at klimaet er ca. som i Norge.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 6. okt 2017, 11:00

Frøken Himmelblå skrev:
MiaBB skrev:
Frøken Himmelblå skrev:New Zealand og Australien her til vinter :banan: Første gang down under. Havde ikke regnet med, at jeg skulle opleve Oceanien før om maaaaange år, så glæder mig usandsynligt meget.


GLÆD JER TIL NEW ZEALAND - det er FANTASTISK!!! Hvornår skal I afsted. Vi var afsted i slut november og december og det var en temmelig kold fornøjelse i vores lille autocamper. Bare så I ved det. Men skøøøøønt land!!! Som vi rigtig gerne vil tilbage til!!


Vi er afsted i december. Har læst at klimaet er ca. som i Norge.


Ih, jeg er misundelig. Jeg gad så godt, at komme til New Zealand igen.

Mht. til vejr/varme svarer New Zealands december jo til vores juni, så jeg vil tro, at man kan opleve alt mellem 10 og 25°, ligesom vi kan herhjemme. Og så er det måske generelt lidt varmere på nordøen end på sydøen. Vi var der er februar/marts, som så svarer til august/september i Danmark, og vi havde varmt og solrigt vejr (nogle dage næsten for varmt til mig, som foretrækker temperaturer under 25°) de første 1½-2 uger. Og så var det lidt køligere og mere overskyet den sidste uges tid. Vi havde dagsregn den dag, vi var ved Milford Sound, men eftersom Fiordlands har mere end 200 regnvejrsdage om året, var det ikke så overraskende. :-D

Men altså: Jeg ville ikke være mere bekymret for at campere i New Zealand i december end i Danmark i juni. Mon ikke også autocamperen har en el- eller gasvarmer, I kan tænde om aftenen, hvis det er køligt?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Ladysparrow » 7. okt 2017, 19:48

En smuttur til Kbh første weekend i november med min kæreste - jeg fylder år.

Jylland til jul og derefter videre til Sydfrankrig med kæresten og min lillebror for at holde nytår hos mine svigerforældre.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Annione » 9. okt 2017, 08:09

MOGA skrev:Jeg overvejer Fuerteventura i januar. Jeg har læst mig frem til, at det rent vejrmæssigt er den mest stabile af de canariske øer, da den ligger i læ af Lanzarote. Kan nogen bekræfte det? Vi behøver ikke at kunne ligge ved poolen hele dagen, omvendt skal det være varmt nok til en badetur, og jeg er nærmest allergisk overfor regn.


Jeg har holdt jul på Lanzarote - det var sommerligt, men til den kølige side. Man kunne ikke ligge ved poolen i bikini, men det var shorts, tshirt og en let trøje.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Annione » 9. okt 2017, 08:16

Frøken Himmelblå skrev:
MiaBB skrev:
Frøken Himmelblå skrev:New Zealand og Australien her til vinter :banan: Første gang down under. Havde ikke regnet med, at jeg skulle opleve Oceanien før om maaaaange år, så glæder mig usandsynligt meget.


GLÆD JER TIL NEW ZEALAND - det er FANTASTISK!!! Hvornår skal I afsted. Vi var afsted i slut november og december og det var en temmelig kold fornøjelse i vores lille autocamper. Bare så I ved det. Men skøøøøønt land!!! Som vi rigtig gerne vil tilbage til!!


Vi er afsted i december. Har læst at klimaet er ca. som i Norge.


Ja, jo. Både og. Jeg har haft sommertøjet på i NZ i december og januar (men det har jeg nu også haft i Norge i maj og juni) :-D

Hvis du har lyst til at læse om vores oplevelse af NZ kan du kigge på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.dk/search ... %20Zealand Vi var også i Australien i samme omgang btw - alt efter hvor I er henne, så er det sommertøj og husk for jeres egen skyld den høje solfaktor. Vi taler helst 50, 30 som minimum.

Jeg er forøvrigt skide misundelig - kors, hvor ville jeg gerne derned igen :sol:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Annione » 9. okt 2017, 08:17

Tricolette skrev:Malta på søndag - håber på at få lidt godt vejr og varme.



Det kan I godt regne med - jeg var der for en uge siden i høj sol og det skønneste vejr.

Nyd det!
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. okt 2017, 09:12

sigge skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
MiaBB skrev:
Frøken Himmelblå skrev:New Zealand og Australien her til vinter :banan: Første gang down under. Havde ikke regnet med, at jeg skulle opleve Oceanien før om maaaaange år, så glæder mig usandsynligt meget.


GLÆD JER TIL NEW ZEALAND - det er FANTASTISK!!! Hvornår skal I afsted. Vi var afsted i slut november og december og det var en temmelig kold fornøjelse i vores lille autocamper. Bare så I ved det. Men skøøøøønt land!!! Som vi rigtig gerne vil tilbage til!!


Vi er afsted i december. Har læst at klimaet er ca. som i Norge.


Ih, jeg er misundelig. Jeg gad så godt, at komme til New Zealand igen.

Mht. til vejr/varme svarer New Zealands december jo til vores juni, så jeg vil tro, at man kan opleve alt mellem 10 og 25°, ligesom vi kan herhjemme. Og så er det måske generelt lidt varmere på nordøen end på sydøen. Vi var der er februar/marts, som så svarer til august/september i Danmark, og vi havde varmt og solrigt vejr (nogle dage næsten for varmt til mig, som foretrækker temperaturer under 25°) de første 1½-2 uger. Og så var det lidt køligere og mere overskyet den sidste uges tid. Vi havde dagsregn den dag, vi var ved Milford Sound, men eftersom Fiordlands har mere end 200 regnvejrsdage om året, var det ikke så overraskende. :-D

Men altså: Jeg ville ikke være mere bekymret for at campere i New Zealand i december end i Danmark i juni. Mon ikke også autocamperen har en el- eller gasvarmer, I kan tænde om aftenen, hvis det er køligt?


Vi skal (heldigvis) bo på hotel alle steder vi overnatter, så lige den del er jeg ikke bekymret for. Men kan godt se, at jeg måske skal planlægge tøjet nøjere end bare sommerkjolerne :lol:
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. okt 2017, 09:15

Annione skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
MiaBB skrev:
Frøken Himmelblå skrev:New Zealand og Australien her til vinter :banan: Første gang down under. Havde ikke regnet med, at jeg skulle opleve Oceanien før om maaaaange år, så glæder mig usandsynligt meget.


GLÆD JER TIL NEW ZEALAND - det er FANTASTISK!!! Hvornår skal I afsted. Vi var afsted i slut november og december og det var en temmelig kold fornøjelse i vores lille autocamper. Bare så I ved det. Men skøøøøønt land!!! Som vi rigtig gerne vil tilbage til!!


Vi er afsted i december. Har læst at klimaet er ca. som i Norge.


Ja, jo. Både og. Jeg har haft sommertøjet på i NZ i december og januar (men det har jeg nu også haft i Norge i maj og juni) :-D

Hvis du har lyst til at læse om vores oplevelse af NZ kan du kigge på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.dk/search ... %20Zealand Vi var også i Australien i samme omgang btw - alt efter hvor I er henne, så er det sommertøj og husk for jeres egen skyld den høje solfaktor. Vi taler helst 50, 30 som minimum.

Jeg er forøvrigt skide misundelig - kors, hvor ville jeg gerne derned igen :sol:


Tusind tak :) det vil jeg helt klart kigge igennem.
Vi skal desværre kun være i Sydney når vi er Australien. Dog muligvis med en enkelt tur til Blue Mountains.

Solcreme er uden tvivl et must. Jeg er bleg som et lagen og enormt hys i forhold til solen, så solcremen er altid med :dance:
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 9. okt 2017, 09:33

Frøken Himmelblå skrev:
Vi skal (heldigvis) bo på hotel alle steder vi overnatter, så lige den del er jeg ikke bekymret for. Men kan godt se, at jeg måske skal planlægge tøjet nøjere end bare sommerkjolerne :lol:


Fun fact (eller noget): På nordøen havde alle de hoteller, vi boede på, aircondition på værelset. På sydøen havde de ingen aircondition, men til gengæld små elvarmere (og på motellerne endda som standard elektrisk varmetæppe i sengen). Vi kunne godt have brugt aircondition et par steder på sydøen, men der var kun et par enkelte morgener, hvor vi havde brug for at tænde for varmen.

Det siges vist, at man i New Zealand kan opleve alle 4 årstider på en dag, så ja, du skal nok lige have lidt mere end bare sommerkjoler med. :lol2: Men man kommer nu også langt med en varm trøje og en vind-/vandafvisende jakke.

Vi var på heli-hike på Franz Josef gletsjeren og havde taget alt muligt varmt tøj med, men det viste sig, at der faktisk var omkring de 20° deroppe, så hvis det ikke var for en kold vind oppe fra gletsjeren, kunne man sagtens have nøjedes med tyndt, langærmet og -benet tøj.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Purple » 13. okt 2017, 20:48

MOGA skrev:Jeg overvejer Fuerteventura i januar. Jeg har læst mig frem til, at det rent vejrmæssigt er den mest stabile af de canariske øer, da den ligger i læ af Lanzarote. Kan nogen bekræfte det? Vi behøver ikke at kunne ligge ved poolen hele dagen, omvendt skal det være varmt nok til en badetur, og jeg er nærmest allergisk overfor regn.

Gran Canaria er vist mest stabil - Fuerteventura er meget blæsende ofte :)

Puerto Rico kan iøvrigt anbefales meget kraftigt! :-D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2017, 18:52

Jeg skal til Berlin i vinterferien, som jeg plejer, så jeg tænkte, at jeg lige så godt kunne få det på plads nu som senere.
Jeg har siddet og puslet lidt med det her i aften og har nu booket fly og fire nætter på hotel med morgenmad for 1450 kr. i alt.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Alphilia » 23. okt 2017, 16:21

En wekend-smuttur til Lund
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 06:55

Alkaia skrev:Jeg flyver til Vietnam i morgen.
Og det har vist sig at være lidt svært at få fat i malaria medicin her i Hong Kong (oplevede at røret blev smækket på, da jeg ikke snakkede kinesisk), så jeg håber at DEET er nok. Myg elsker mig, som i "se, den der omvandrende frokost-buffet derovre"-elsker mig. :wacko: :panik:

Hvad er jeres erfaringer? Jeg skal være i Vietnam i en fire uger. Planen er bagefter tre uger i Burma, men overvejer egentligt at tage en uge til Thailand i stedet og så forlænge mit ophold i Indien til otte uger (har et 60 dages visum).

Gerne tips til hvor jeg kan finde malariamedicin. :gogo:


Vi tog ikke noget mod malaria i Vietnam, og det gik fint. Men vi var ikke rigtig ude i junglen, selvom vi ikke kun holdt os til byer.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LadyFox » 3. nov 2017, 17:40

Malaga med min eks til Januar. :)
0
...

Tilbage til "Rejser"