Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. okt 2019, 17:39

En dagsudflugt til min kærestes mors hjemby i Nordirland.
0
Brugeravatar
Marguerit
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. apr 2019, 19:05
Kort karma: 0
Likede indlæg: 54

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Marguerit » 30. okt 2019, 20:02

Göteborg på juleshoppetur en forlænget weekend.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LaMariposa » 31. okt 2019, 05:13

Lurende Peber skrev:Det bliver så en 1dags jobrelateret tur til Stockholmsområdet.


This... Jeg skal bare til Tyskland i stedet.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Primerose » 6. nov 2019, 22:16

10 dages roadtrip i det skotske højland :love: jeg glæder mig helt vildt meget. Vi rejser om lidt over en uge...
5
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Stitch » 6. nov 2019, 22:26

Israel.

Billet købt og skal af sted lige om lidt. Er spændt og nervøs.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 7. nov 2019, 12:31

Stitch skrev:Israel.

Billet købt og skal af sted lige om lidt. Er spændt og nervøs.


Hov - jeg glemte at svare på dit forrige indlæg.

Når du har så kort tid - så ville jeg tage ultra tidligt afsted til Jerusalem og så tage en guidet tur i den gl. Jerusalem - dvs. inden for de. gl. byporte. En tur som bør inkluderer alle fire by-dele samt en tur på Via Dolorosa: Hvis muligt en tur på Israel Museum for at se dødehavsrullerne.
En gåtur langs Jaffa-street giver et godt indtryk og helt andet indtryk af "det nye Jerusalem". Infra-strukturen er helt fantastisk så I kan sagtens gøre det med bus fra Tel Aviv.

Hvis I kan nå en tur til Det døde hav - og Mesada så er det også spændende på natur- og historiefronten. Men nu strammer jeg den ok mht. til tiden :fløjt:

Tel Aviv går jeg ud fra, at din ven har styr på men und dig selv en tur på stranden - f.eks. Banana beach som er knap så turistet. En gå-tur i Neve Tzedek - en af de ældste bydele i Tel Avis kan også anbefale. Nyt møder gammel, masser af kunst og feel-good vibe.

Rigtig god tur.
2
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Muddi » 7. nov 2019, 12:40

Zanzibar i morgen :banan:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf TinaW » 7. nov 2019, 12:46

Muddi skrev:Zanzibar i morgen :banan:


God tur.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Tilly » 7. nov 2019, 15:57

Hamborg i slutningen af november...
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Stitch » 7. nov 2019, 16:36

dykkersild skrev:
Stitch skrev:Israel.

Billet købt og skal af sted lige om lidt. Er spændt og nervøs.


Hov - jeg glemte at svare på dit forrige indlæg.

Når du har så kort tid - så ville jeg tage ultra tidligt afsted til Jerusalem og så tage en guidet tur i den gl. Jerusalem - dvs. inden for de. gl. byporte. En tur som bør inkluderer alle fire by-dele samt en tur på Via Dolorosa: Hvis muligt en tur på Israel Museum for at se dødehavsrullerne.
En gåtur langs Jaffa-street giver et godt indtryk og helt andet indtryk af "det nye Jerusalem". Infra-strukturen er helt fantastisk så I kan sagtens gøre det med bus fra Tel Aviv.

Hvis I kan nå en tur til Det døde hav - og Mesada så er det også spændende på natur- og historiefronten. Men nu strammer jeg den ok mht. til tiden :fløjt:

Tel Aviv går jeg ud fra, at din ven har styr på men und dig selv en tur på stranden - f.eks. Banana beach som er knap så turistet. En gå-tur i Neve Tzedek - en af de ældste bydele i Tel Avis kan også anbefale. Nyt møder gammel, masser af kunst og feel-good vibe.

Rigtig god tur.



Sender lige dit foreslag til ham for det lyder super fint. Han kører i bil fra basen, så vi har bil til rådighed :)

Han foreslår selv:
- torsdag eftermiddag afhenter han mig i lufthavnen. Og så dinner og drinks i Tel Aviv
- fredag se Tel Aviv og strand. Evt. noget af lørdag også
- lørdag eller søndag se Jerusalem, Det døde hav og Ramallah
- mandag morgenmad og rolig formiddag.

Jeg kan ikke huske hvor vi skal bo, men ved det er tæt på stranden. Måske udsigt til vandet.
For mig er det vigtigste bare at snuse lidt af Israelsk stemning og så se kirken i Jerusalem og besøge Ramallah.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21045

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf catnip » 7. nov 2019, 16:49

Vi skal et smut hjem til Danmark og holde jul. Det glæder jeg mig til!
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 7. nov 2019, 16:56

Endagstur til Læsø for at komme i saltkurbad.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 8. nov 2019, 10:09

Stitch skrev:
dykkersild skrev:
Stitch skrev:Israel.

Billet købt og skal af sted lige om lidt. Er spændt og nervøs.


Hov - jeg glemte at svare på dit forrige indlæg.

Når du har så kort tid - så ville jeg tage ultra tidligt afsted til Jerusalem og så tage en guidet tur i den gl. Jerusalem - dvs. inden for de. gl. byporte. En tur som bør inkluderer alle fire by-dele samt en tur på Via Dolorosa: Hvis muligt en tur på Israel Museum for at se dødehavsrullerne.
En gåtur langs Jaffa-street giver et godt indtryk og helt andet indtryk af "det nye Jerusalem". Infra-strukturen er helt fantastisk så I kan sagtens gøre det med bus fra Tel Aviv.

Hvis I kan nå en tur til Det døde hav - og Mesada så er det også spændende på natur- og historiefronten. Men nu strammer jeg den ok mht. til tiden :fløjt:

Tel Aviv går jeg ud fra, at din ven har styr på men und dig selv en tur på stranden - f.eks. Banana beach som er knap så turistet. En gå-tur i Neve Tzedek - en af de ældste bydele i Tel Avis kan også anbefale. Nyt møder gammel, masser af kunst og feel-good vibe.

Rigtig god tur.



Sender lige dit foreslag til ham for det lyder super fint. Han kører i bil fra basen, så vi har bil til rådighed :)

Han foreslår selv:
- torsdag eftermiddag afhenter han mig i lufthavnen. Og så dinner og drinks i Tel Aviv
- fredag se Tel Aviv og strand. Evt. noget af lørdag også
- lørdag eller søndag se Jerusalem, Det døde hav og Ramallah
- mandag morgenmad og rolig formiddag.

Jeg kan ikke huske hvor vi skal bo, men ved det er tæt på stranden. Måske udsigt til vandet.
For mig er det vigtigste bare at snuse lidt af Israelsk stemning og så se kirken i Jerusalem og besøge Ramallah.


I skal bruge en helt dag til Jerusalem og det døde hav (mindst)- der bliver ikke tid til Tel Aviv samme dag for sure.

Når du blot skriver kirken - går jeg ud fra at du mener Gravkirken i det gamle Jerusalem - den er en stor oplevelse - men igen en guidet tur kan anbefales for at få alle historierne om den gamle by osv. Det kan jo bookes online nu om dage (sagde mormor :lol: ).

Hvis du mener Fødselskirken - så er det jo i Bethlehem - og der var vi på en organiseret tur - så om det kan fixes selv og om det er nemt, ved jeg ikke og Ramallah er jo også i Palæstina - så vidt jeg husker kunne din ven ikke rejse i Vestbredden? Læg dertil at sikkerheden/tjek kan være langvarig hvis man ikke er på en "organisteret" tur som turist eller rammer græseovergangen ved arbejdsstart/slut.

Jeg tror at I bider over lidt for meget på for kort tid desværre. Skulle jeg vælge, ville det gamle Jerusalem være højeste på min udflugtsliste - og så køre hjem "via det døde hav" - og så næste dag en organiseret Vestbred-tur hvis det er muligt for jer.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 8. nov 2019, 10:14

dykkersild skrev:
Stitch skrev:
dykkersild skrev:
Stitch skrev:Israel.

Billet købt og skal af sted lige om lidt. Er spændt og nervøs.


Hov - jeg glemte at svare på dit forrige indlæg.

Når du har så kort tid - så ville jeg tage ultra tidligt afsted til Jerusalem og så tage en guidet tur i den gl. Jerusalem - dvs. inden for de. gl. byporte. En tur som bør inkluderer alle fire by-dele samt en tur på Via Dolorosa: Hvis muligt en tur på Israel Museum for at se dødehavsrullerne.
En gåtur langs Jaffa-street giver et godt indtryk og helt andet indtryk af "det nye Jerusalem". Infra-strukturen er helt fantastisk så I kan sagtens gøre det med bus fra Tel Aviv.

Hvis I kan nå en tur til Det døde hav - og Mesada så er det også spændende på natur- og historiefronten. Men nu strammer jeg den ok mht. til tiden :fløjt:

Tel Aviv går jeg ud fra, at din ven har styr på men und dig selv en tur på stranden - f.eks. Banana beach som er knap så turistet. En gå-tur i Neve Tzedek - en af de ældste bydele i Tel Avis kan også anbefale. Nyt møder gammel, masser af kunst og feel-good vibe.

Rigtig god tur.



Sender lige dit foreslag til ham for det lyder super fint. Han kører i bil fra basen, så vi har bil til rådighed :)

Han foreslår selv:
- torsdag eftermiddag afhenter han mig i lufthavnen. Og så dinner og drinks i Tel Aviv
- fredag se Tel Aviv og strand. Evt. noget af lørdag også
- lørdag eller søndag se Jerusalem, Det døde hav og Ramallah
- mandag morgenmad og rolig formiddag.

Jeg kan ikke huske hvor vi skal bo, men ved det er tæt på stranden. Måske udsigt til vandet.
For mig er det vigtigste bare at snuse lidt af Israelsk stemning og så se kirken i Jerusalem og besøge Ramallah.


I skal bruge en helt dag til Jerusalem og det døde hav (mindst)- der bliver ikke tid til Tel Aviv samme dag for sure.

Når du blot skriver kirken - går jeg ud fra at du mener Gravkirken i det gamle Jerusalem - den er en stor oplevelse - men igen en guidet tur kan anbefales for at få alle historierne om den gamle by osv. Det kan jo bookes online nu om dage (sagde mormor :lol: ).

Hvis du mener Fødselskirken - så er det jo i Bethlehem - og der var vi på en organiseret tur - så om det kan fixes selv og om det er nemt, ved jeg ikke og Ramallah er jo også i Palæstina - så vidt jeg husker kunne din ven ikke rejse i Vestbredden? Læg dertil at sikkerheden/tjek kan være langvarig hvis man ikke er på en "organisteret" tur som turist eller rammer græseovergangen ved arbejdsstart/slut.

Jeg tror at I bider over lidt for meget på for kort tid desværre. Skulle jeg vælge, ville det gamle Jerusalem være højeste på min udflugtsliste - og så køre hjem "via det døde hav" - og så næste dag en organiseret Vestbred-tur hvis det er muligt for jer.


Se lige her - der er mange muligheder: https://www.getyourguide.dk/tel-aviv-l4 ... iv-t22202/

Ih nu vil jeg altså også afsted...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LaMariposa » 11. nov 2019, 17:21

Det ser ud til, at jeg skal på aleneferie til Mexico i februar :lun: En uges sol og så et par dage i Mexico City. Nøj, jeg glæder mig :love:
4
:lun: Be brave

Tilbage til "Rejser"